Κυριακή, 21 Φεβρουαρίου 2016

Στο μέλλον κάθε εργόχειρο θα κληθεί να πει περιληπτικά τη δική του ιστορία.

Πέρασε αρκετός καιρός από την τελευταία ανάρτησή μου 
και πιστεύω ότι στο εξής θα εμφανίζομαι αραιά και που 
μόνο όταν θα έχω κάτι να δείξω 
ή κάτι ουσιαστικό να πω. 
Η καθημερινότητα δεν μου επιτρέπει μεγάλη ενασχόληση με το blogging
αλλά και ο αντιδραστικός χαρακτήρας μου
δεν με θέλει δέσμια του blogging,
χωρίς αυτό να σημαίνει πως σταμάτησα να σας αγαπώ.

Σήμερα αποφάσισα να σας δείξω 
2 μαξιλάρια που κέντησα πρόσφατα
με περισσεύματα καμβά  Νο 8  και φλος κλωστής 
από προηγούμενα διαφορετικά εργόχειρα. 

Στο εσωτερικό τους τοποθετήθηκε αφρολέξ μονοκόμματο και όχι τρίμμα 
σε εσωτερική θήκη λινοβάμβακου υφάσματος 
ενώ για το πίσω μέρος του  μαξιλαριού 
χρησιμοποίησα ένα εκρού ύφασμα τύπου ανάγλυφου σενίλ
και προσάρμωσα φερμουάρ.

Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς όπως το περίμενα 
και τα δύο μαξιλάρια τοποθετήθηκαν σε δυο πολυθρονίτσες 
με ξύλινη άβολη πλάτη.
΄Ετσι τα μαξιλάρια έκαναν τις πολυθρόνες πιο αναπαυτικές
και συγχρόνως τις ομόρφυναν. 

Το φόντο σε χρώμα σάπιο μήλου ,
πολύ κοντινό στην απόχρωση της ταπετσαρίας που έχουν οι πολυθρόνες, 
έδεσε όμορφα και ήσυχα με την εκρού φλος κλωστή  που χρησιμοποιήθηκε 
στο σχέδιο με τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα. 
Στις φωτογραφίες δεν μπορούν να φανούν τα διακριτικά ίχνη 
της μεταλλικής ενσωματωμένης χρυσοκλωστής
που δίνουν περισσότερη  λάμψη στην εκρού φλος κλωστή. 

Για να μην πολυλογώ, θα σας δείξω τα δύο μαξιλάρια διαστάσεων 45 X 45 cm
σε δύο διαφορετικές φωτογραφίες.






Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν
ότι υπάρχει κάποια διαφορά ανάμεσα στα δύο μαξιλάρια 
όσον αφορά στο σχέδιό  τους. 



 Aυτό συμβαίνει γιατί κάποια στιγμή στο μέλλον
κάθε εργόχειρο θα κληθεί να πει περιληπτικά
τη δική του ιστορία. 
Για το λόγο αυτό αφαίρεσα
 απ' το κέντρο μιας ροζέτας 
ένα κομμάτι σχεδίου
  και  το αντικατέστησα  με το Φ 
(αρχικό του ονόματός μου). 








Παράλληλα στο κάτω δεξί μέρος του μαξιλαριού τοποθετήθηκε και η χρονολογία 
κατά την οποία κεντήθηκε το εργόχειρο. 

Σήμερα αυτό μπορεί να μην  έχει καμιά σημασία  όμως σε 100 χρόνια 
αυτά τα δύο διαφορετικά στοιχεία
 θα είναι μια μαρτυρία  της ιστορίας του ίδιου του αντικειμένου.







 Με τον τρόπο αυτό  το συγκεκριμένο σετ μαξιλαριών 
μπαίνει  στην κατηγορία των κεντημάτων "sampler"
ή κατά το Ελληνικότερο "δειγματολογίων",
για τα οποία έχει κάνει εκτενή αναφορά η φίλη μας Κλαυδία στην ανάρτησή της katoapotinakropoli.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html.


Το σχέδιο για αντιγραφή από όποια φίλη τυχόν ενδιαφέρεται.

21 σχόλια:

  1. Καλημέρα αγαπημένη μου Φλώρα, γέμισες τα μάτια μου ομορφιά και την ψυχή μου αρμονική γαλήνη με τα υπέροχα εργόχειρά σου...Χρηστικά τα μαξιλάρια σου, προσεγμένα σε κάθε λεπτομέρεια προσθέσανε αρχοντιά και άνεση στις πολυθρόνες με το λουστραρισμένο ξύλο. Το θαυμάσιο σχέδιο που επέλεξες με τους ρόδακες και το εντυπωσιακό, απόλυτα ταιριαστό περίγραμμα χαρίζει στο σύνολο την ομορφιά της συμμετρίας που τονίζεται από το όμορφο χρώμα του φόντου και κάνει το κέντημα με την ανοικτόχρωμη κλωστή, να προβάλει ανάγλυφο !!!Συναρπαστική η παρέμβασή σου, με την τόσο "προσωπική" προσθήκη του μονογράμματός σου και της χρονολογίας στο σχέδιο, που το κάνει μοναδικό , ιδιαίτερο και ανεκτίμητο...Εννοείται ότι τα λάτρεψα τα υπέροχα μαξιλάρια σου!!!Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα λόγια σου ανεκτίμητα καθώς ξέρουν να δίνουν περίσσια αξία σε ότι αγγίζουν.
    Η ιδέα του μονογράμματος πάντως είναι εντελώς δική σου
    καθώς έχοντας κάποια στιγμή συζήτηση για κεντήματα
    μου την σερβίρισες κι εγώ ενθουσιάστηκα.
    Πλέον είχε έρθει η ώρα της υλοποίησής της.
    Θεωρώ ότι αυτή είναι που έκανε τα μαξιλαράκια μοναδικά.
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φλωρίτσα μου είναι υπέροχα
    Γεια στα χεράκια σου
    Καλημερα και καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απίθανα τα μαξιλάρια, αλλά πιο πολύ θα σταθώ στο μονόγραμμα και στην χρονολογία που σκέφτηκες να κεντήσεις. Στο μέλλον όποιος το δει θα αναρωτιέται για την ιστορία αυτού του εργόχειρου και θα εξάπτει την φαντασία του, γιατί τώρα το εργόχειρο απέκτησε προσωπικότητα.
    Να είσαι καλά Φλώρα μου.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλαίσθητα και χρηστικά τα μαξιλάρια. Θέλω όμως να σταθώ στην προσωποποίηση του εργόχειρου που πολύ σωστά κάνεις. Το μονόγραμμα και η ημερομηνία δημιουργίας του θα είναι η απόδειξη, η ανάμνηση. Μάλλον, θα πρέπει όλες μας να υιοθετήσουμε την πρότασή σου. Και το λέω γιατί όταν κράτησα στα χέρια μου ένα εργόχειρο του 1811 το οποίο είχε ημερομηνία και όνομα δημιουργού αισθάνθηκα να μοιράζομαι την μαγεία της εποχής και ένιωσα την αύρα της.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ μου άρεσε η ιδέα να βάλεις το γράμμα του ονόματος σου, Φλώρα μου, καθώς και την ημερομηνία.
    Θα έπρεπε να το κάνουμε σε όλα μας τα κεντηματα αυτό.
    Υπέροχο σχέδιο. Μου αρέσουν τα μονοχρωμα .
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σε θυμήθηκα μια μέρα στο Μοναστηράκι, γιατί βρήκα κάτι σεμεδάκια δαντελένια, αλλά τελικά ήταν ακριβά (πάνω από 15 ευρώ το κομμάτι) και δεν πήρα.. Καλά να περνάς Φλωρούκο! Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου άρεσε πολύ ο τίτλος σου! Εκτός απ' τα μαξιλάρια, το χρώμα τους, τα σχέδια και το μονόγραμμα με τη χρονολογία. Εδώ, δεν βρίσκω την κατάλληλη λέξη για να περιγράψω το θαυμασμό μου.
    Δεν είμαι γνώστης της τεχνοτροπίας και της ορολογίας που χρησιμοποιείτε εσείς οι μαστόρισσες της τέχνης αυτής. Απλά θαυμάζω σαν να είμαι σε μια γκαλερί με έργα τέχνης. Μου άρεσε πολύ η σκέψη σου λοιπόν, πως σε μελλοντικό χρόνο, όλα αυτά θα αποκτήσουν ανεκτίμητη αξία.
    Δίνοντας βαρύτητα και στον πρόλογό σου, ψυχανεμίζομαι τη διάθεσή σου και σε παραδέχομαι για την ευθύτητά σου!
    Να είσαι καλά ρε Φλωρίτσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραία τα μαξιλάρια που έφτιαξες Φλώρα !!!!
    Και το σχέδιο και το χρώμα είναι εξαιρετικά !!!!
    Και η χρυσοκλωστή ταιριάζει απόλυτα με τα χρυσά σου χέρια !!!
    Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα !!!!! Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μοναδικά, "ήσυχα" αισθητικά και εξαιρετικά δουλεμένα τα μαξιλάρια σου!
    Υπέροχο και το κόνσεπτ με το μονόγραμμα και τη χρονολογία!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάρα πολύ ιδιαίτερα και όμορφα!!
    Μου αρέσει και το χρώμα πολύ, αλλά και η ιδέα που είχες με το αρχικό σου και την ημερομηνία!!
    Να είσαι καλά Φλώρα μου!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ πετυχημένη αυτή η αλλαγή ενός απ' τα μοτίβα. Το κάνει πολύ ιδιαίτερο και, φυσικά, το εντάσσει στην κατηγορία των sampler! Πανέμορφα και τα δύο και καλοδουλεμένα!
    Ευχαριστούμε για το σχέδιο...
    Φιλιά πολλά, Φλώρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχα τα μαξιλάρια σου Φλώρα, αριστοκρατικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ όμορφα τα μαξιλαράκια σου,μου άρεσε η αποτύπωση του ονόματος σου,πάνω στο έργο σου!!! Έχεις απόλυτο δίκαιο ότι μετά από κάποια χρόνια θα έχουν περισσότερη αξία από σήμερα!!!!!
    Ευχαριστούμε που μοιραστήκες μαζί μας το σχέδιο!!!
    Καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δηλαδή Φλώρα μου αυτά τα πανέμορφα μαξιλάρια βρίσκονται σε δημόσια θέα στο γλυκό σπιτικό σου;
    Αν ναι,έρχομαι τρέχοντας να τα απολαύσω από κοντά!
    Τελικά είμαι πολύ τυχερή γυνή!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολυ ομορφα Φλωρα μου!!! Ενα ζωντανο κομματι παραδοσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολυ ομορφα Φλωρα μου!!! Ενα ζωντανο κομματι παραδοσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γεια!!! Έχεις υπέροχο blog. Αν θες ρίξε μια ματιά στο δικό μου: http://booksfrien.blogspot.gr/ Ελπίζω να σου αρέσει!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ όμορφα τα μαξιλάρια
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανεκτιμητα φλώρα μου αυτα τα κεντηματα.. και η ιδέα σου να εχουν επανω ονομα και ημερομηνια εξαιρετική για το μελλον..θα είναι η σφραγιδα σου για την δημιουργία σου....αν δεν μας το έλεγες οτι ειναι λιγο διαφορετικα ειναι αλήθεια οτι δεν θα το ξεχωριζε το ματι μου ..η συνεχιση της παραδοσης ειναι οτι καλύτερο για εναν λαό..!!! να περνας οπως εσύ αγαπας φιλη μου...φιλακιαααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φλωρα μου γλυκεια, θα χαρω πολυ αν θελησεις να διαβασεις την πρωτη μου ποητικη συλλογη, που μπορεις δωρεαν να βρεις εδω:
    http://www.ideostato.gr/2016/02/e-book.html
    Ευχαριστω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή