Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

"το ταξίδι ενός φλιτζανιού" με τα δικά μου μάτια




Χτύπησε φλέβα η Petra μας, 
 και ιδίως τη δική μου φλέβα,
ζητώντας να μιλήσουμε για "το ταξίδι ενός φλιτζανιού".

Μεγάλη κουβέντα το φλιτζάνι, 


φλιτζάνι μικρό για ελληνικό καφέ, 


φλιτζάνι μεγαλύτερο για διπλό ελληνικό καφέ, 


φλιτζάνι μεγάλο για γαλλικό καφέ ή τσάι, 



κούπα για θεριακλήδες του καφέ, 



set for two για παρε-ίστικο καφέ, 



set for one για μοναχικούς καφέδες.... 














και πόσα ακόμη φλυτζάνια....


ακόμη και γιορτινά...

(για μικρό ελληνικό) 

για nescafe ή γαλλικό 




Καφές ή τσάϊ  είναι η διαδικασία, είναι η τελετουργία, είναι η στιγμή....
είναι το περιεχόμενο  που παίρνει κάθε φορά άλλη γευστική διάσταση 
ανάλογη με το φλιτζάνι που το φιλοξενεί και  τις συνθήκες που το πλαισιώνουν. 


Αναμφισβήτητα ένας μοναχικός καφές ή τσάι είναι αφορμή για περισυλλογή
και αξιολόγηση των προβλημάτων, 


ενώ κάτω απ' την επήρεια των μεθυστικών αρωμάτων ανοίγει το μυαλό και ξυπνούν οι αισθήσεις.
Αγαπώ τα φλυτζάνια για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που παρουσιάζει κάθε ένα τους με τα διαφορετικά σχέδιά τους. 



Υπάρχουν εταιρείες πορσελάνης που κατασκευάζουν φλυτζάνια με θέματα διακοσμητικά όπως:
λουλούδια,  φρούτα, πουλιά κ.λ.π. 
Έτσι ξεκίνησα αρκετά χρόνια πριν να αγοράζω ένα - ένα τέτοια φλυτζάνια
και να κάνω τη δική μου συλλογή. 
Μου αρέσει το σχέδιο, ο ήχος της πορσελάνης, η στιγμή που γίνεται μοναδική. 
Ένας καφές ή ένα τσάι, παρόλο που αποτελεί καθημερινή συνήθεια, 
δεν αξίζει, αν δεν ακολουθήσει όλους τους κανόνες της ποιότητας. 
Καφές ή τσάι χωρίς δίσκο  σερβιρίσματος δεν είναι καφές ή τσάι...



Όλοι ξέρουμε πόσο απρόσωπος είναι ένας "take away" καφές αγορασμένος μέσα σε χάρτινο  ή πλαστικό φλιτζάνι ή κούπα.


Ο Ελληνικός καφές απαιτεί δίπλα του το δροσερό νεράκι, το μπισκοτάκι του ή το λουκουμάκι του... 

Ο Γαλλικός καφές απαιτεί το σωστό φλιτζάνι του, τα κυβάκια της ζάχαρης, τη γαλατιέρα του...

Το τσάι απαιτεί την τσαγιέρα του, ή το σουρωτηράκι του.



Όλα αυτά όμως χωρίς το αγαπημένο φλιτζάνι είναι λειψά.
Με έναν καφέ ή ένα τσάι μπορούμε να περιποιηθούμε και να δώσουμε ατμόσφαιρα ζεστασιάς στην παρέα που διαλέξαμε για να τα μοιραστούμε.
Με αφορμή ένα καφέ ή τσάι μπορούμε να γεμίσουμε ένα ολόκληρο τραπέζι με καλούδια 
και λιχουδιές γλυκές και αλμυρές και να γευτούμε την ουσία της παρέας...



Θα μπορούσα να σας διηγηθώ άπειρες ιστορίες με ένα φλιτζάνι καφέ ή τσάι 
και όλες αυτές θα έχουν το δικό της άρωμα η κάθε μία, 
αρκέστηκα όμως μόνο στη φωτογράφηση κάποιων φλιτζανιών μου.
Κάποια απ' τα παραπάνω τα χρησιμοποιώ για καθημερινή χρήση 
και άλλα τα χρησιμοποιώ με παρεούλα.
Αυτά τα φλιτζάνια που σας δείχνω  παρακάτω
 ανήκουν σε μια κατηγορία  ανάγλυφων θεματικών φλιτζανιών,
που κατά καιρούς έχω κάνει δώρα σε φίλες και φίλους
 αλλά δυστυχώς  κανείς δεν  έχει χαρίσει σε μένα ως τώρα.
 Επειδή είναι ακριβούτσικα
 δεν έχω καταφέρει να τα κάνω εγώ  η ίδια δώρο στον εαυτό μου.

  
 













 


 



Όποιος επιθυμεί μπορεί να ανατρέξει σε παλιότερη ανάρτησή μου με θέμα "Tea time"
όπου θα διαβάσει σκέψεις  σχετικά με το σημερινό θέμα μας.

Σημείωση:    α)Σηκώνοντας το φλιτζάνι με τον καφέ δεν λέμε ποτέ "στην υγειά σου" 
                               Ευχόμαστε μόνο σηκώνοντας το συνοδευτικό νεράκι του.
                           β)Σύμφωνα με το λεξικό  η λέξη φλιτζάνι προέρχεται από  την τουρκική  λέξη
                              filcan (από τα αραβ.)  με μετάθ. του [l] · φλιτζάν(ι) -α]

25 σχόλια:

  1. Τι ωραία που μας τα παρουσίασες Φλώρα !!!
    Τα πρώτα για να είμαι ειλικρινής είναι πιο πρακτικά, ενώ τα δεύτερα είναι μόνο για βιτρίνα και συλλέκτες. Βέβαια είναι αριστουργήματα !!!!
    Καλό σου ημέρωμα. Σε φιλώ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική παρουσίαση Φλώρα μου και υπέροχες φωτό, το καλό σου γούστο σφραγίζει και αυτή σου την ανάρτηση......Υπέροχα τα φλυτζάνια, ατελείωτες οι ιστορίες που συνδέονται μ΄αυτά, όσο για τα συλλεκτικά αριστουργήματα , από τα ωραιότερα αντικείμενα τέχνης !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία η παρουσίαση σου , Φλώρα μου !!!!!!! Ομολογώ ότι δεν έχω ξαναδεί τόσο όμορφα φλυτζάνια σαν τα τελευταία ανάγλυφα θεματικά - πραγματικά πολύ όμορφα για δώρα για φίλους !!!
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φλωρίτσα μου καλημέρα.
    Υπεροχη και η δική σου ιστορία τσαγιού.
    Μου αρεσαν όλα οσα μας παρουσίασες καθως επισης και ο τροπος.
    Μου αρεσαν και οι σημειωσεις στο τελος.
    Ηταν ολα εκπληκτικα.
    Να εισαι παντα καλα!
    Καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φλώρα, εξαιρετική παρουσίαση και εκπληκτικές φωτογραφίες! Μαγεύτηκα!!! Επίσης πολύ χρήσιμη η σημείωσή σου στο τέλος για το σαβουάρ βιβρ του καφέ και η προέλευση της λέξης!
    Σε φιλώ γλυκά
    Καλή σου μέρα φίλη
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Φλώρα μου
    Έχοντας ένα φλιτζάνι με καφέ στα χέρια θαυμάζω την συλλογή σου, αλλά και τα ιδιαίτερα φλιτζάνια στο τέλος της ανάρτησης. Υπέροχα όλα!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλα ολα υπεροχα, αλλα αυτα τα θεματικα ειναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ! Καλε που τα βρισκεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με έχεις μαγέψει, σε βαθμό κακουργήματος! Έχω να πω πως, εγώ τον ελληνικό καφέ τον έκοψα πριν από τρία χρόνια, όταν έκοψα και το κάπνισμα, διότι έκανα...συνειρμούς και δεν μπορούσε να συνεχιστεί αυτό το "χάλι"! Χαχα :) Όλα τα φλιτζάνια σου είναι απίστευτα καλόγουστα, πως θα μπορούσε βέβαια να ήταν αλλιώς, αφού τα έχεις διαλέξει όλα εσύ! Για να πω τον πόνο μου, από τότε που έκοψα τον ελληνικό καφέ (και το τσιγάρο!) πίνω μόνο εσπρέσο κι αυτό το φλιτζάνι το πράσινο (κάπου εκεί στο κέντρο) νομίζω πως είναι (και) του εσπρέσο. Φλωρούκο, σε ευχαριστώ πολύ και πολλά φιλιά! Καλημερούδια και καλό σ/κ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραίο θέμα... να γράφεις με τις ώρες. Αλλά η δική σου παρουσίαση, δεν πιάνεται!!!
    Πολύ ενδιαφέρουσα συλλογή τα φλυτζάνια!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πω πω πόσα ωραία φλιτζάνια έχεις Φλώρα μου!!
    Εμ με τέτοια συλλογή θα έκανα κι εγώ ανάρτηση.
    Εγώ έχω μια κούπα καφέ, την κούπα ΜΟΥ που χρησιμοποιώ μόνον εγώ.
    Υπάρχουν πολλά ωραία πορσελάνινα φλυτζάνια που είχε μαζέψει η μαμά μου αλλά τα κρατάω για επισκέπτες.

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είσαι υπέροχη και με τόσο
    λεπτά γούστα!!!

    Σε φιλώ γλυκά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα φλυτζάνια τα πρώτα με καφέ φόντο ανήκουν σε σένα Φλώρα μου και είναι υπέροχα και να σου πω ένα μυστικό.. Στην πρώτη τριάδα έχω και εγώ το τρίτο !!!Σκέψεις που αναδεύτηκαν στο μυαλό μου με τη μυρωδιά του καφέ !!! Πολύ μου άρεσε που κάθησα και είδα τα όμορφα φλυτζάνια σου και τη ροή της σκέψης σου !!!
    Σε φιλώ δυνατά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όμορφη ανάρτηση
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχα τα φλιτζάνια σου...μιας και δεν πίνω καφέ όμως, θα αρκεστώ στο τσαγάκι που επίσης φιλοξενούν κάποιες μέσα τους ;)
    Επίσης έχω να σου πω πως κι εγώ καμιά φορά κάθομαι στις βιτρίνες και χαζεύω τις τελευταίες ανάγλυφες κούπες, είναι πραγματικά φανταστικές!!
    Καλό σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλά, τι να κάνουμε τώρα οι υπόλοιπες Φλώρα μου? Ανέβασες πολύ τον πήχη!
    Εξαιρετική η παρουσίαση, η ενημέρωση, τα σχέδια, τα χρώματα, οι προτάσεις, όλα απίθανα!
    Εύχομαι ν' αποκτήσεις σύντομα ένα ανάγλυφο σετ, που επιθυμείς που είναι πραγματικά τόσο πρωτότυπα!
    Να είσαι καλά και Καλό Σ/Κο!
    Φιλάκια πολλά με μια αγκαλιά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχη η συλλογή σου πασταφλωρίτσα μου!
    Λατρεύω τα πορσελάνινα φλιτζάνια αν και πίνω σε κούπα τον καφέ μου.
    Το τσαγάκι μου όμως το σερβίρω σε δίσκο, με τσαγιέρα και πορσελάνινο φλιτζάνι ( χαρισμένο από πρόσωπο☺) και πραγματικά είναι τελετουργία !!!

    φιλάκια πολλά και γλυκά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φλώρα μου απίστευτη η συλλογή των φλυτζανιών σου !!! Αν ήταν δυνατόν θα είχα από όλα τα σχέδια !!!
    Η ανάρτηση σου υπέροχη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πάρα πολύ όμορφα τα φλιτζάνια σου..ή να πω τα ταξίδια σου, μια και κάθε ένα συμβολίζει κι ένα ταξίδι?
    Τα τρία πρώτα τα ερωτεύτηκα! Ναι και τα τρία η αχόρταγη!
    Σου εύχομαι να αποκτήσεις και εκείνα τα ανάγλυφα που επιθυμείς, ή έστω κάποιο από αυτά!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από σένα Φλώρα μου!
    Η φινέτσα και το γούστο σου φαίνονται καθαρά στις συλλογές σου αλλά και στις γνώσεις σου περί της ιεροτελεστίας του καφέ.
    Μυρωδάτο και νοσταλγικό το ταξίδι του φλιτζανιού μέσα απ' τα μάτια σου!
    Να'σαι καλά Φλωρίτσα μου και καλό σαββατοκύριακο να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Έτσι είναι, τα φλιτζάνια χρειάζονται πάντα τη παρέα τους :-)
    Φλώρα μου, μου άρεσε πολύ η συλλογή σου και η παρουσίαση της!
    Εύχομαι να καταφέρεις να αποκτήσεις αυτά τα μοναδικά κομμάτια που μας δείχνεις στο τέλος!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πω..πω... τι ωραια φλυτζανακια που έχειςΦλώρα μου; πολύ ωραια η συλλογή σου. αλλα και η παρουσιαασή τηα απο σένα... αλλα εκει που έμεινα κατάπληκτη γιατί πρωτη φορα τα βλεπω ειναι τα αναγλυφα φλυτζανακια .. τι ομορφα που ειναι..!!! .. ξετρελαθηκα.. μπραβο Φλωρα μου ο καφες θελει παρεουλα... ε; ορίστε ήρθαμε να τον πιούμε εδώ..!!! φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Φλώρα, εκτός από το καλό περιεχόμενο μετράει και το φλιτζάνι και για να είμαι ειλικρινείς ακόμα και έξω να πιω καφέ κοιτάω σε τί φλιτζάνι θα μου τον φέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ήρθα τρέχοντας να σε διαβάσω γιατί ήμουν σίγουρη πως πολύ θα σου άρεσε η ιδέα της Πέτρας και φυσικά έμεινα κατάπληκτη απ΄ την ποικιλία φλιτζανιών που μας παρουσίασες!
    Χαίρομαι Φλώρα μου πάντα να σε διαβάζω και να σε αισθάνομαι καλά!

    ΑΦιλάκια πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φλώρα μου υπέροχες οι επιλογές σου! Μοναδικές όλες, μία και μία! Πόσο μου άρεσε που είδα τον ελληνικό σερβιρισμένο παρέα με λουκουμάκια! :))
    Εύχομαι να καταφέρεις να αποκτήσεις τη συλλογή που θες!!
    Φιλάκια πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φλώρα πρέπει οπωσδήποτε να κάνω ένα ταξίδι στα…….ντουλάπια σου για να
    δω από κοντά αυτά τα πανέμορφα φλυτζάνια.
    Εχω δει κάποια,δεν μπορώ να πω αλλά εδώ μιλάμε για ολόκληρη…..συλλογή!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή