Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

Δαντελίτσα με κολπάκι ...

  κατά τη διάρκεια των διακοπών μου,
 σας είχα παρουσιάσει ένα κέντημα που μόλις είχα τελειώσει.


Το συγκεκριμένο κέντημα απέκτησε και το ταίρι του,
 δηλαδή τα καρέ έγιναν δύο
  και  επέστρεψαν στο κλεινόν άστυ μαζί μου
 με σκοπό κάποια στιγμή να στριφωθούν και να φοδραριστούν. 
Το φθινόπωρο είναι εποχή γενικού συμμαζέματος εκκρεμοτήτων 
οπότε βγήκαν στην επιφάνεια πάλι αυτά τα δύο κομμάτια
για να τελειοποιηθούν.
Η μονοτονία του σχεδίου απαιτούσε τελείωμα  στην άκρη. 
Αν και έφερα τον κόσμο άνω - κάτω
 για να βρω μια τρέσα να του ταιριάζει,
 δεν κατάφερα να ξετρυπώσω στα εξειδικευμένα καταστήματα απολύτως τίποτε, 
κυρίως επειδή η κλωστή του κεντήματος είναι μεταλλική ντεγκραντέ 
(συνδυάζει πάνω στη μαύρη βάση της μεταλλική κλωστή 
με  τυρκουάζ, χρυσό και φούξια χρώμα). 
Έτσι γύρισα στο σπίτι απογοητευμένη 
αλλά και αποφασισμένη να δώσω τη λύση μόνη μου. 
Ένα κουβάρι κλωστή μπεζ Νο 40 για πλέξιμο με βελονάκι,
 στο ίδιο χρώμα με το ύφασμα,
φαινόταν  να είναι η λύση του προβλήματος. 
Ένα απλούστατο  λεπτό δαντελάκι
 - βλέπετε τα  μικροσκοπικά ρομβάκια δεν θα μπορούσαν να συνδυαστούν με κάτι μεγάλο- έδωσε την πολυπόθητη λύση. 
Μόλις τελείωσε το δαντελάκι 
τοποθετήθηκε με κρυφές βελονιές στο τελείωμα του υφάσματος
 και  καλοσιδερώθηκε. 


 Μετά λύπης μου διαπίστωσα
 ότι το αποτέλεσμα ήταν εντελώς άχρωμο  και αδιάφορο.
Ωστόσο στην άκρη, εκεί που είχε ενωθεί  το δαντελάκι με το ύφασμα,
 υπήρχαν σχηματισμένα μικρά τετραγωνάκια 
(βλ. βελάκι στην παρακάτω φωτογραφία). 



Τότε μου ήρθε η ιδέα να διακοσμήσω το λεπτό δαντελάκι
 με την ίδια μεταλλική κλωστή του κεντήματος. 
Αυτό  το μικρό κολπάκι θα έδινε αμέσως χρώμα 
και θα έδενε το δαντελάκι με το σχέδιο του κεντήματος. 
Με το βελονάκι έπλεξα ένα κορδόνι 
(με βελονιά γαϊτανάκι στον αέρα)
 σε διάσταση  που να επαρκεί για τις τέσσερις πλευρές του κεντήματος. 


Σε μια πολύ μικρή παραμάνα 
(από αυτές που  συγκρατούν τις χάρτινες ταμπέλες που έχουν τα καινούρια ρούχα)   κάρφωσα το κορδονάκι  στη μια άκρη του 
και σιγά - σιγά το πέρασα πάνω - κάτω στα τετραγωνάκια της δαντελίτσας. 
Μονομιάς άλλαξε εντελώς το αποτέλεσμα. 
Φωτίστηκε το δαντελάκι και έδεσε απόλυτα με το κέντημα.


Κι επειδή στο μυαλό  του ανθρώπου η μια σκέψη φέρνει την άλλη,
 σκέφτηκα πως σε κεντήματα,
 για τα οποία δεν  βρίσκει κανείς κάποια έτοιμη τρέσα στο εμπόριο,
 σαν τελείωμα μπορεί να βάλει κάποια δαντέλα με τετραγωνάκια σαν αυτά, 
σε μία , δύο ή και περισσότερες σειρές
 και  να περάσει ανάμεσά τους κορδονάκια πλεκτά
στα χρώματα που εμπεριέχει το κέντημα.
Κάνετε υπομονή και σε λίγο καιρό... 
 έχω κατά νου να φτιάξω κάτι σχετικό...
και πιο περίπλοκο απ' το σημερινό...
 για να σας δείξω.

19 σχόλια:

  1. Πολύ εξυπνη ιδέα Φλώρα μου αυτή με το κορδονακι... βρε τι σκαρφιζεται το μυαλό μας αν το ζορίσουμε..!! παντως φιλη μου αυτα τα σώγεμα που κανεις ειναι πανέμορφα και θελουν πολύ υπομονη αλλα το αποτελεσαμ σε απωζιμειώνει ..να περνας ομορφα καλο σου μηνα με ομορφες δημιουργείες.. φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ δεν με ρώταγες βρε Φλώρα μου, θα στην πρότεινα κι εγώ αυτήν τη τσαχπινιά με το κορδονάκι. Τόσα έχω φτιάξει...
    Να σοβαρευτώ. Τώρα αυτό το έφτιαξες με τα χεράκια σου ε;
    Μάλιστα.
    Και θα φτιάξεις πιο περίπλοκο ακούω...
    Να σου πω "γεια στα χέρια σου"; Λίγο είναι.
    Αρχιτεκτονική κατασκευή!
    Καλό μήνα να έχεις Φλώρα μου και καλή συνέχεια στις κεντιστικές ομορφιές σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία η σκέψη σου Φλώρα και έτσι το τελείωμα έγινε τρέλα !!!! Πολύ πιο ωραίο από τρέσα (που εγώ δεν τις πολυσυμπαθώ, μόνον εάν είναι απολύτως ταιριασμένη με το κέντημα). Έγινε καταπληκτικό !!! Μου αρέσει πολύ και η δαντελίτσα !!!!! Καλό μήνα και πολλά φιλιά !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραίο αποτέλεσμα !!!!!!! Εξαιρετική ιδέα !!!!! Μπράβο Φλώρα !!!!!!!Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλημέρα γλυκιά μου
    Υπέροχα είναι και η ιδέα σουπερ
    Φιλακια πολλα
    Καλο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το τέλειο τελείωμα για ένα τέλειο εργόχειρο!!! Δεν θα μπορούσες να βρεις καλύτερο, όσο κι' αν έψαχνες!
    Είσαι χρυσοχέρα, παιδί μου, πάει και τελείωσε.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ τέτοια αριστουργήματα έχω δει μόνο από τη γιαγιά μου (κυρίως) κι από τη μαμά μου. Τα θαυμάζω τα μάλα και μαζί όσες έχουν την ικανότητα να τα δημιουργούν... Φιλιά πολλά και καλό μήνα Φλωρούκο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φλώρα μου δημιούργησες σχολή με τα περίτεχνα κεντήματά σου, με τις χάντρες τους και τα πολύπλοκα τελειώματα γεμάτα έμπνευση. Είναι υπέροχο!
    Φιλάκια και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φλώρα μου το περίμενα ότι το τελείωμα στο υπέροχο εργόχειρό σου θα ήτανε απόλυτα εναρμονισμένο με το σχέδιο, τα χρώματα και το ύφος του και είχα την υποψία ότι πολύ δύσκολα θα εύρισκες κάτι έτοιμο (επειδή γνωρίζω τι προσφέρεται στο εμπόριο και μάλιστα στα εξειδικευμένα καταστήματα που έχουνε λιγοστέψει στις μέρες μας)αλλά από την άλλη, είχα τη βεβαιότητα ότι θα εύρισκες την τέλεια λύση για να ολοκληρώσεις το θαυμάσιο και τόσο ιδιαίτερο κέντημά σου, με ίδια μέσα .....και φυσικά με δικαίωσες !!! Γειά στα χέρια σου, την υπομονή σου, το θαυμάσιο γούστο σου !!! Να ο χαρείς το κέντημά σου !!! Καλό μήνα και πολλά φιλιάαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τώρα αν πω ότι κατάλαβα τι λες, ψέματα θα πω!!!! Το μόνο που κατάλαβα είναι πως θα κάνεις κάτι ακόμα πιο δύσκολο.... γιαυτό μένω λίγο ακόμα να θαυμάσω, να αφήσω να συγχαρητήρια μου και φεύγω!!!!! Πολλά φιλιά και ευχές για όμορφο μήνα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου άρεσε πάρα πολύ το κολπάκι σου με το κορδονάκι στην δαντέλλα!!!!!
    Τελικά έγινε πολύ όμορφο το τελείωμα του κεντήματος!!!
    Καλή συνέχεια με τα πιό δύσκολα!
    Φιλιά και καλό μήνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπέροχο κομμάτι και το τελείωμα του πολύ ταιριαστό δένει υπέροχα με το κέντημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κοιτάζοντας το τόσο "απλό" , δεν μπορώ ούτε να φανταστώ πως θα είναι το πιο δύσκολο! Υπέροχο κομμάτι και το πέρασμα του κορδονιού φοβερή ιδέα! Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πανέμορφο ..μπράβο σου ...πολύ καλή δουλεια .....καλή εβδομαδα σου ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ήταν ότι καλύτερο μπορούσες να κάνεις.
    Το στολισε υπεροχα το κεντημα σου.
    Καλή εβδομάδα.
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλεια η ιδέα σου με το κορδόνι και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό!
    Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φλώρα ,πολύ καλή η ιδέα σου να το φωτίσεις με αυτό τον τρόπο ! Έτσι συνέδεσες το μέσα με το τελείωμα του ! Μπράβο σου χρυσοχέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή