Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Το κέντημα απαιτεί εκτός από εργασία χειρός, έντονο προβληματισμό και εύρεση λύσεων.

Το φθινόπωρο μπήκε για τα καλά, διώχνοντας βίαια το καλοκαιράκι  και μαζί του έχει παρασύρει και τη διάθεσή μας. 
Τα χρυσά χρώματα του φθινοπώρου και οι γήινες γλυκές αποχρώσεις του γεμίζουν την ψυχή με μια αδιόρατη ζεστασιά. 


Με φθινοπωρινή λοιπόν διάθεση και μετά από 6 μήνες δουλειά, μόλις σήμερα στρίφωσα, φοδράρισα και έραψα την τρέσα  σε ένα σετ κεντημάτων στα χρώματα του φθινοπώρου. 
Η αλήθεια είναι πως έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα κεντήματα με λίγα χρώματα και σ΄αυτήν την περίπτωση έπαιξα μόνο με χρυσό ανοιχτό και σκούρο σοκολατί στο φόντο. 
Αφορμή για να ξεκινήσω αυτό το εργόχειρο ήταν μια ανάρτηση του blog ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ της φίλης μας Νίκης, που κατά καιρούς μας δίνει πανέμορφες ιδέες, απ' όπου πήρα το σχέδιο.
Το αρχικό σχέδιο, που παρακάτω σας δείχνω, ήταν  αρκετά μικρό για τις διαστάσεις που εγώ ήθελα.

Έτσι λοιπόν το πείραξα κι αυτό, όπως συνηθίζω, αυτοσχεδιάζοντας για ακόμη μια φορά.
Προκειμένου να έχω το μεγάλο καρέ στο μέγεθος που ήθελα (90Χ90 cm), πρόσθεσα ολόγυρά του δικά μου μοτίφ και σχέδια. 



Στη συνέχεια τα μικρά καρεδάκια δημιουργήθηκαν κρατώντας μόνο τη μία γωνία του αρχικού σχεδίου και αφαιρώντας  τα υπόλοιπα στοιχεία ώστε να έχω μικρότερη διάσταση (48Χ48 cm).



Το runner  (125Χ48 cm), μου δημιούργησε τη μεγαλύτερη δυσκολία γιατί ενώ χρησιμοποίησα την ίδια βασική γωνία 2 φορές διαγώνια στις 2 άκρες του, δημιουργήθηκε μεγάλο κενό στο κέντρο του , που έπρεπε να καλυφθεί με κάποιο τρόπο.



Κεντώντας λοιπόν,  προσέθετα κάποια σχετικά με το  αρχικό σχέδιο motifs από τις άκρες προς το κέντρο συμμετρικά, έως ότου  κι αυτό γέμισε όπως ακριβώς ήθελα.   
Ο μαρκαδόρος ήταν μεγάλος σύμμαχος στο όλο εγχείρημα γιατί με αυτό σχεδίαζα τις εξωτερικές καμπύλες του περιγράμματος των κεντημάτων, που δεν υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο.  Έπειτα αφού τις κεντούσα  ακριβώς πάνω στη γραμμή του μαρκαδόρου, μετρώντας τις μετέφερα συμμετρικά και στις υπόλοιπες πλευρές του κεντήματος. 
Η ευχαρίστηση που έπαιρνα κάθε φορά που προσάρμοζα επιτυχώς το σχέδιο, ήταν τεράστια, γιατί το κέντημα απαιτεί εκτός από εργασία χειρός, έντονο προβληματισμό και εύρεση λύσεων. 

Ο καμβάς που χρησιμοποίησα ήταν Νο 7,
η χρυσή κλωστή μεταλλική
και η κλωστή του φόντου coton perle Νο 8 (κουβαράκι).

20 σχόλια:

  1. ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ το αποτέλεσμα !!!!!! Προσάρμοσες το αρχικό σχέδιο τέλεια κι έφτιαξες ένα ανεπανάληπτο σετ !!!!!! Ο συνδυασμός του χρυσού με το σοκολατί μου άρεσε πολύ !!!! ΜΠΡΑΒΟ , Φλώρα !!!!!!!!
    Καλό φθινόπωρο !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ονειρεμένοοοοοοο!!!! Τέλειο το σχέδιο, το χρώμα, το σύνολο !!! Η προσαρμογή είναι το κομμάτι που απολαμβάνει η παθιασμένη κεντήστρα τόσο όσο και η επιλογή του σχεδίου και των χρωμάτων...Οι προσωπικές σου παρεμβάσεις, πάντοτε μελετημένες και τέλεια ενσωματωμένες στο στυλ και τις διαστάσεις του κεντήματος !!! Συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά.....αυτά τα ολογέμιστά σου σετ τα ζηλεύω και τα καμαρώνω σαν να ήτανε δικά μου !!! Να τα χαρείς !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κουράστηκα και μόνο που τα διάβασα Φλωρούκο μου, αλλά είμαι σίγουρη ότι αποζημιώθηκες για κάθε κούραση και προβληματισμό! Υπέροχοοοοο!
    Μπράβο χρυσοχέρα μου!
    Άντε μετά τα κεντίδια να γράψεις και ποίημα για το 9ο Συμπόσιο ναι;
    Σε περιμένω!
    Φιλιά (μου έλειψες!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανέμορφο, με πολύ ωραία χρώματα !!!!
    Εξαιρετική δουλειά !!!!!
    Καλό Φθινόπωρο !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι υπέροχο!
    Όσο υπέροχη φαντάζομαι ήταν και η ευχαρίστηση που ακολούθησε τον έντονο προβληματισμό!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπληκτικό!!!! Θαυμάζω την υπομονή και την πρακτική σκέψη σου. Με τις γήινες αποχρώσεις μας προετοιμάζεις για ένα όμορφο Φθινόπωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο!!!!! Καλοφόρετο!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φλώρα γεια...... Φλώρα ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!
    Πανέμορφα τα κεντήματα σου και οι λύσεις που έδωσες προσεγμένες και προσαρμοσμένες τέλεια. Μ' αρέσουν πολύ τα δίχρωμα και ειδικά τα δικά σου χρώματα.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καταπληκτικό !!! Μπράβο και στην υπομονή σου και στην εφευρετικότητα σου. Καλή συνέχεια ..............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τέλειο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό Φθινόπωρο αγαπητή μου Φλώρα! Υπέροχη δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλό Φθινόπωρο αγαπητή μου Φλώρα! Υπέροχη δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πανέμορφα ...μπράβο σου ...πολύ ωραία δουλεια ...
    και πολύ όμορφα χρώματα ....
    καλό φθινόπωρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!
    Δεν υπάρχει άλλη λέξη να το περιγράψω.
    Μου άρεσε πολύ η διχρωμία.
    Γειά στα χεράκια σου.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το κέντημα για μένα είναι το..2ο πάθος μου μετά τη ζωγραφική.Μέχρι και τώρα που με δυσκολεύει στα μάτια και στα δάκτυλα..κεντάω..και είμαι της θεωρία ..ένα και καλό..οπότε κεντάω πάντα κάτι το ξεχωριστό.Μάλιστα το τελευταίο καιρό έφτιαξα και σχέδια για ένα κατάστημα της Θεσσαλονίκης.όταν κεντάω είναι όπως ζωγραφίζω, το μυαλό μου πετάει οι σκέψεις μου ταξιδεύουν και το χέρι μου κινείται σχεδόν ασυναίσθητα στο σωστό όμως δρόμο. Αχτιδένια φιλάκια γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να σταθώ στον τίτλο, αφού το κέντημα απαιτεί μεν έντονο προβληματισμό, το αποτέλεσμα όμως δικαιώνει.. Τα φιλιά μου Φλωρούκο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κι όλα αυτά τα υπέροχα κεντήματα, φτιαγμένα απ' τα χεράκια σου ε;
    Στα δικά μου μάτια φαντάζει εξαιρετικά επίπονο και απαιτητικό το εγχείρημα.
    Πόσο καλά κάνεις Φλώρα μου που διοχετεύεις τον προβληματισμό σου στη δημιουργία εργόχειρων!
    Περιμένω να σε δω να κεντάς και στο συμπόσιο της Αριστέας μας, με τις λέξεις και την ευαισθησία σου.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Οπως λέει και η Ρένα μας πιο πανω δεν υπαρχει αλλη λεξη απο το καταπλικτικο..πόση δουλεια ..!!! και τι ομορφα χρώματα!!! δεσανε υπαροχα μεταξυ τους.. στην αρχή δεν καταλαβα οτι ήταν σόγεμο.. που λενμε .. εδω μετα που το ξαναειδα απο κοντα επαθα πλακα.. φιλη μου ολο το σοκσολατι ειναι κεντημενο... τελειο εγινε Φλωρα μου για στα χέρια σου τι καλα που εκανες.!!! ανεκτιμητα κοματια... !!!!! και στα επόμενα με το καλό... να περνας ομορφα .. με την βελονα και τις κλωστες σου φιλη μου... καλη εβδομαδα φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πάλι το έκανες το θαύμα σου Φλώρα!
    Μόλις επιστρέψω από τα Τρίκαλα θα σπεύσω να το θαυμάσω!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή