Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Ελαφρύ σε σχέδιο τραπεζοκαρέ και φοδράρισμα κεντημάτων.

Ένα κομμάτι ύφασμα aida με χρυσοκλωστή στην ύφανσή του,
που περίσσεψε από προηγούμενο κέντημα, 
κάποια κουβαράκια που ξέμειναν από παλιότερα κεντήματα 
και μια διάθεση λίγο γιορταστική, (απομεινάρι των Χριστουγέννων)
συνδυασμένα με μερικές πέτρες διακοσμητικές, 
σε μικρό χρονικό διάστημα,
(αν αφαιρέσει απ' το συνολικό διάστημα κανείς τις 20 μέρες 
που ήμουν πολύ άρρωστη και δεν ήθελα ούτε να το δω),
είχαν σαν αποτέλεσμα αυτό το τραπεζοκαρέ.



Το σχέδιο βρήκα σερφάροντας στο διαδίκτυο 
και αφορούσε μια πλεκτή με βελονάκι φιλέ κουρτίνα, 
Στο κέντημα  οι ρίγες αυτές με τα μοτίφ  έγιναν τετράγωνο περίβλημμα
και  τα μπακλαβαδωτά τετράγωνα 
προσαρμόστηκαν ανάμεσα στα μοτίφ του περιγράμματος 
και στο κεντρικό κομμάτι του κεντήματος
και ομολογώ πως  αυτό το τετραγώνισμα που έκανα στο σχέδιο 
με προβλημάτισε αρκετά 
μέχρι όλα αυτά να προσαρμοστούν 
και να δεθούν σωστά μεταξύ τους.
Η δουλειά χωρίς να είναι ιδιαίτερα πολλή
δίνει μια όμορφη και γιορταστική εντύπωση
ιδιαίτερα με τις χρυσές πετρούλες που προστέθηκαν στο τέλος.
Το σχέδιο, όπως το βρήκα στο διαδίκτυο
είναι αυτό:

https://www.pinterest.com/pin/480337116482257928/
Σας δίνω κοντινές  φωτογραφίες από τα μοτίφ 
 με τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν στο κέντημα.






Στην πρώτη φωτογραφία το βλέπετε γυρισμένο και απ' την ανάποδη, 
προκειμένου να μοιραστώ μαζί σας ένα μυστικό που προσφάτως έμαθα 
και το εφάρμοσα εδώ. 
Μια δεινή κεντήστρα, απ' αυτές που κεντούν με μεράκι,
μου έδειξε ένα κέντημά της,
που το είχε φοδράρει με ένα σταθερό και ποιοτικό ύφασμα 
και όχι με τις συνηθισμένες φόδρες, 
στις οποίες  εγώ προσωπικά δεν έχω ιδιαίτερη εκτίμηση,
γιατί η συμπεριφορά τους μετά από κάποια πλυσίματα 
δεν είναι πάντα η καλύτερη, αφού χάνουν την κόλλα τους
και πολλές φορές μπαίνουν λίγο,
παρόλο που αρχικά πριν ραφτούν  είχαν πλυθεί.
Το ύφασμα αυτό, που ονομάζεται "βαμβακολινό",
έψαξα και βρήκα στα καταστήματα της οδού Καλαμιώτου
και είναι κάπως ακριβό για τη χρήση που προορίζεται,
αφού το 1 μέτρο κοστίζει 14 ευρώ 
και αρκεί για 2 μόνο τραπεζοκαρέ. 
Το ύφασμα κυκλοφορεί σε 3 χρώματα 
λευκό, μπεζ ανοιχτό και μπεζ σκούρο. 
Αυτό που αγόρασα εγώ είναι το μπεζ σκούρο
που ταίριαζε απόλυτα στο χρώμα του υφάσματός μου.
Γαζώθηκε πάνω στο κέντημα  από την ανάποδη σαν μαξιλάρι 
και αφού γυρίστηκε απ' την καλή,
ράφτηκε στο χέρι και το τελευταίο σημείο,
που αφέθηκε άραφτο για να γυριστεί απ' την καλή.
Στο τελείωμά του μπήκε τρέσα στο ίδιο ακριβώς χρώμα 
με την μπορντο-κεραμιδί κλωστή (κουβαράκι DMC No 8 και χρώμα 355)
Όσες φίλες γνωρίζετε περισσότερα για το σωστό φοδράρισμα των κεντημάτων
παρακαλώ να καταθέσετε τις γνώσεις σας εδώ
για να  μάθουμε περισσότερα 
και να διαλέξουμε ανάμεσα σε διαφορετικά υλικά και τεχνικές
αυτήν που ταιριάζει κάθε φορά καλύτερα 
στο εκάστοτε κέντημά μας.
Το κέντημα,  που είδατε, διπλώθηκε και τοποθετήθηκε σ' ένα συρτάρι
για να περιμένει κάπου στο μέλλον  να κεντηθούν 
δύο μικρά καρεδάκια και ένα μακρύ σεμέν,
ώστε να ολοκληρωθεί το σετ.

21 σχόλια:

  1. Τα λόγια είναι περιττά.Το εργόχειρό σου είναι υπέροχο και σου αξίζουν πολλά μπράβο.Δυστυχώς δεν ξέρω για το φοδράρισμα των κεντημάτων κάτι για να το καταθέσω αλλά θα χαρώ να διαβάσω τεχνικές και υλικά όπως έκανες και εσύ εδώ.Σε ευχαριστούμε για το όμορφο σχέδιο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό αποτέλεσμα !!!!! Μπράβο , Φλώρα !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή δουλεία και εκπληκτικό αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το έκανες αστεράτο Φλωρίτσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΙ άλλη όαση βρήκα σήμερα: μετά τη me(maria) και τα υπέροχα μπισκότα της, σειρά έχεις εσύ, με τα υπέροχα κεντήματα σου... Καλό απόγευμα Φλωρούκο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. What a fanstastic work!!! Beautiful!
    All my best
    Elisabeth

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. υπεροχο! φανταζει δυσκολο!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φλώρα μου με τις όμορφες δουλειές σου και το νοικοκυρεμένο άψογο φινίρισμα !!! Τα κεντήματα είναι υπέροχα και αναδεικνύονται με τη σωστή επένδυση της πίσω πλευράς, εγώ τα φοδράρω παραδοσιακά με φόδρα καλής ποιότητας ,που προηγουμένως την έχω μουλιάσει σε ζεστό νερό.....δεν γνώριζα για το βαμβακολινό, τώρα που μου το σύστησες, θα προμηθευτώ και στα επόμενα εργόχειρα σίγουρα θα το χρησιμοποιήσω.Το σχέδιο που βρήκες και το προσάρμοσες τόσο ιδανικά στο καρέ σου, μου κάνει κλικ και για χρήση σε Δειγματολόγιο......για σκέψου το....Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν κεντάω πια, αλλά το μυστικό σου το αποθήκευσα στον σκληρό δίσκο του μυαλού μου, για μελλοντική χρήση...
    Η δημιουργία σου εξαιρετική και πανέμορφη!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν το λες ανάρτηση αυτό. Ντοκυμαντέρ για εργόχειρα είναι.
    Η πορεία ενός εργόχειρου. Απ' τα μπακλαβαδωτά τετράγωνα, μέχρι το βαμβακολινό απ' την οδό Καλαμιώτου... Τι να πω Φλώρα μου; Φτωχά τα λόγια και ανίδεη ούσα, σιωπώ και θαυμάζω τον καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είχα τόσο καιρό να περάσω από το μπλογκόσπιτό σου Φλώρα μου, αν και είχα διαβάσει από το κινητό μου και είχα λυπηθεί για την περιπέτεια που είχες με την υγεία σου. Εύχομαι να έχουν μείνει όλα πίσω και να είσαι πιά πολύ καλά!!! Το καρέ σου είναι πανέμορφο!, όπως και τα προηγούμενα έργα σου!!! Και πολύ ενδιαφέρουσα η πληροφορία για το φοδράρισμα των κεντημάτων. Χθες συγκεκριμένα, κοίταζα ένα παλιό μου κέντημα που η μητέρα μου το είχε φοδράρει με μία γυαλιστερή φόδρα που δεν μου αρέσει καθόλου. Θα φροντίσω να την αλλάξω και να γαζώσω την καινούργια όπως μας εξήγησες.
    Φιλιά και καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μα τι κάνουν τέλος πάντων αυτά τα χρυσά σου χέρια !!!!!!
    Τι άψογη δουλειά και τέλειο φοδράρισμα !!!!!
    Το βαμβακολινό το γνωρίζω από κάτι πάααρα πολύ παλιά κεντήματα. Από τη μητέρα μου έχω μάθει την φόδρα, αλλά όχι λεπτή, πιο στεκούμενη και καλής ποιότητας !!!!Ο τρόπος ίδιος με τον δικό σου.
    Καλή δύναμη για τα υπόλοιπα, μια και είναι και τόσο ωραίο σχέδιο να το έχεις ολοκληρωμένο !!!!!
    Τα φιλιά μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σε θαυμάσω Φλωράκι μου!
    Είσαι φοβερή μαστόρισσα στο κέντημα (και όχι μόνο)
    Χίλια μπράβο σου!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φλωρα πολυ σωστα τα εκανες ολα και το φοδραρισες πολυ ομορφα , εγω ξερω και απο τη βιοτεχνια που ειχαμε οτι τα σωστα υφασματα ειναι παντα ακριβα αλλα αξιζουν και στις φοδρες εχει ποιοτητες καλες και πιο φτηνες αλλα ειναι φοδρες και ανοιγουν καποια στιγμη, το σχεδιο σου ακι απο που το εβγαλες ειναι πολυ ομορφα κεντημενο και γεια στα χεραι σου, καλο Σ΄κ και φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ ωραίο και απλό το σχέδιο Φλωρα μο.
    Του έδωσες άλλη αξία που το φοδραρισες.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  16. Τη όμορφη που έγινε ..πανέμορφα ..
    ευχαριστω για της πληροφορίες ...
    τη πληροφορίες κανονικά μάθημα
    κάλο Σαββατοκυριακο ..φιλάκια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. υπεροχο χρυσοχερα Φλωρα μου και το χρωμα και το σχεδιο σε φιλω καλο τριημερο με την ομορφη οικογενεια σου , το δωρακι σου φυλαχτο καθημερινο και καμαρι που βρεθω !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. εισια ο ντως χρυσοχερα και μου θυμιζεις τη μανα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πιο καταπληκτικό δεν γίνεται , Φλώρα !!!! Πραγματικό κέντημα!! Γεια στα χρυσά σου χέρια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή