Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

Kάλεσμα στις απανταχού εναπομείνασες κεντήστρες....

Το έναυσμα έκανε η φίλη μας Κλαυδία μέσα από το blog της Κάτω από την Ακρόπολη.
Το κάλεσμά της αφορά όλες τις φίλες του κεντήματος, τις λίγες που έχουμε απομείνει.
Eκεί θα μυηθείτε κι εσείς, όπως κι εγώ, σε κεντήματα  ιδιαίτερα ενδιαφέροντα
που έχουν ιστορία και ξεπηδούν μέσα απ' την παράδοση.
Ελπίζω να συγκινηθείτε κι εσείς και να γίνει και για σας αγάπη και μεράκι το θέμα αυτό.

 
Μετά λοιπόν από τη μύησή μου στον κόσμο των δειγματολογίων (samplers),
μερικά χρόνια πριν αποφάσισα να κεντήσω τη δημιουργία της οικογένειάς μου, 
ελπίζοντας πως χρόνια μετά ίσως γίνει κειμήλιο για κάποιον απόγονο, ποιος ξέρει;
Ως τότε όμως, μου αρκεί που αποτύπωσα πάνω του ονόματα και σημαντικές χρονολογίες της οικογένειάς μας. 
Αυτό το πρώτο έργο μου (δειγματολόγιο), έγινε στην αγγλική με συνδυασμό διαφόρων γραμματοσειρών που μάζεψα απ' το διαδίκτυο. 


Έπειτα ακολούθησε το κλασσικό "Home sweet home", πάλι στα αγγλικά


και μετά την συνάντηση που είχαμε με την Κλαυδία, τη Νίκη και τη Ράνια, 
όπου αποφασίσαμε να δουλέψουμε κομμάτια με ελληνικές γραμματοσειρές 
με απώτερο σκοπό την έκθεσή τους σε κάποιο χώρο, 
ακολούθησαν τα παρακάτω δύο μπλε δειγματολόγια, 
δικής μου έμπνευσης με συνδυασμό στοιχείων που βρήκα από εδώ κι από εκεί 
και με γράμματα δικής μου έμπνευσης ή αγγλικών, 
που σκόπιμα τα πείραξα και τα μετέτρεψα σε ελληνικά.

 






Το ένα απ' αυτά με θέμα το γράμμα " Φ ", αρχικό του ονόματός μου, 
δημιουργήθηκε από όμορφες λέξεις που αρχίζουν από Φ και διάφορα δείγματα που βρήκα στο διαδίκτυο.









 

To δεύτερο το ξεκίνησα χωρίς να ξέρω ακριβώς τι θέλω να το κάνω, 
με κεντρικό ερέθισμα το περίτεχνο περίγραμμά του, που μου άρεσε πολύ, κι αυτό σε μπλε χρώματα.
Αφού τελείωσε το περίγραμμα, ψάχνοντας για ρήσεις, γνωμικά κ.λ.π. 
έπεσα πάνω στο στίχο του Ελύτη " Θεέ μου, τι μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε" 
και είπα: "Αυτό είναι!!!" 
Μου ταίριαζε με τα χρώματα, μου πείραζε το μυαλό..., με ενθουσίασε...
Υπολόγισα ποιο έπρεπε να είναι το μέγεθος των γραμμάτων, 
ώστε να χωρέσει ο στίχος μέσα στο περίγραμμα. 




Μετά τα δύο αυτά έργα μου, για τα οποία πήρα αρκετά μπράβο από φίλες που τα είδαν, 
αποφάσισα να συνεχίσω μια σειρά από δειγματολόγια στα ίδια μπλε χρώματα 
με σκοπό αργότερα να στολιστούν σε νησιώτικο σπίτι. 
Τώρα βρίσκομαι στην αναζήτηση της επόμενης έμπνευσης....

Αν κεντάτε, 
αν σας άρεσε η ιδέα, 
αν θέλετε τα έργα σας να είναι μοναδικά, 
αν θέλετε μέσα απ' το κέντημα να πείτε κάτι,
αν θέλετε να μεταφέρετε την παράδοση,
τότε ασχοληθείτε σοβαρά... 
πάρτε ύφασμα, πάρτε βελόνα και ξεκινήστε...
και εννοείται πως σε ότι χρειαστείτε 
θα είμαστε κοντά σας για κάθε βοήθεια.
Πριν απ' αυτό όμως... περάστε απ' της Κλαυδίας
απ' όπου θα πάρετε για τα δειγματολόγια τις γνώσεις 
που θα σας κεντρίσουν, θα σας παθιάσουν, 
θα σας εξιτάρουν....


Συγχωρέστε με που οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες απ' το πλάι,
αλλά το μεγάλο μέγεθος αρχικά με δυσκόλεψε πολύ
και η φωτογράφηση που έγινε βράδυ δημιουργώντας φωτεινά σημεία
χειροτέρεψε την κατάσταση.

40 σχόλια:

  1. Τα δειγματολόγια σου , Φλώρα μου , είναι όλα ΥΠΕΡΟΧΑ !!!!!! Το τελευταίο μου έκλεψε την καρδιά !!!
    Η ανάρτηση σου επίσης υπέροχη - όταν κάνω σχετική ανάρτηση θα παραπέμψω σ΄αυτή σου την ανάρτηση και στην ανάρτηση της Κλαυδίας !!!!
    Πολλά φιλιά !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nίκη μου, στην Κλαυδία να παραπέμπεις.
      Είναι η εμπνεύστρια της ιδέας και αυτή που δίνει τις πολύτιμες πληροφορίες.
      Εμείς απλά ακολουθούμε.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια Φλώρα μου για την ιδέα, ήδη πέρασα κατω απ΄ την ακρόπολη,
    αλλά θαυμάζω και τα δικά σου κεντήματα στις αποχρώσεις του μπλε!
    Καλή επιτυχία στη σκέψη σας, καλό μήνα και καλές γιορτές!φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Μακάρι να μπορείς να ακολουθήσεις τη σκέψη μας.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφα Φλώρα !!!
    Καταπληκτικά με το μπλε, άλλωστε είναι το χρώμα που ταιριάζει γάντι στα Ελληνικά δειγματολόγια !!!!!
    Μπράβο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου,
      καλό μας ξεκίνημα '
      και που ξέρεις;
      το μέλλον μπορεί να είναι λαμπρό
      και να μαζευτούν περισσότερα απ' όσα φανταζόμαστε κεντήματα δείγματα.

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ολέ, ολέ, ολέ... Φλόρα!

    Αυτό που έκανες με το θέμα της Φ, είναι τόσο όμορφο!!!

    Φιλιά και καφεδάκι παρέα, φιλενάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ok, και το καφεδάκι όποτε θέλεις να το πιούμε.

      Διαγραφή
  6. Τι ωραία Φλώρα μου!!!
    Μπράβο σας!!Είχα δει τα δειγματολόγια της Κλαυδίας όταν ήρθα στην Αθήνα και περίμενα πότε θα κάνει αυτή την ανάρτηση!!!
    Παλιά δεν έχω, αλλά μπορώ να κεντήσω κάτι καινούργιο!!!!!
    Μου άρεσε πολύ η ιδέα και θα αρχίσω το ψάξιμο!!!!!
    Ελπίζω να έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας!!!!!
    Καλή επιτυχία κορίτσια!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου, υπολογίζουμε κι εμείς στη συμμετοχή σου....
      Κι εγώ δεν έχω παλιά αλλά θα φτιάξω σύγχρονα δικά μου...
      Το θέμα είναι να έχουν τη δική μας πινελιά
      και να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  7. Είναι υπέροχα Φλώρα μου και μπράβο σας για την προσπάθεια που κάνετε!
    Είδα και της Κλαυδίας και χάρηκα πολύ για την προσπάθειά σας!
    Καλή επιτυχία σας εύχομαι!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Έλενα πολύ πολύ.
      Φιλάκια κι από μένα

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Φλώρα μου
    Η κεντητική είναι υπέροχη τέχνη
    Τα συγχαρητήριά μου!!

    φιλάκι και καθε επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευπρόσδεκτο το φιλάκι σου...
      κι από μένα ακόμη ένα για σένα.

      Διαγραφή
  9. Αλήθεια, δεν έχω ξαναδει τέτοιο δειγματολόγιο, όπως το τελευταίο. Σε ευχαριστώ πολύ, που το μοιράστηκες μαζί μας και μας έδωσες την ευκαιρία να το απολαύσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια μου, από το blog σου ξέρω πως είσαι ικανή για τα καλύτερα.
      Περιμένουμε και τα δικά σου.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  10. καλημερα καλη μου φιλη!
    καλονε μηνα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με εντυπωσίασαν από την πρώτη στιγμή που τα είδα τα κεντημένα δειγματολόγια όμως δεν ΄΄εχω ασχοληθεί καθόλου !!! Εσύ Φλώρα μου σχεδιάζεις και κεντάς μόνη σου και αυτό είναι πολύ σπουδαίο!!Μην με ξεσηκώνεται στο τσακ είμαι για μετά τις γιορτές!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και φυσικά θα σε ξεσηκώσουμε και θα σε βάλουμε στη μπρίζα.
      Μας είσαι απαραίτητη!!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Εκπληκτικά!!! Απίστευτη δουλειά... Γεια στα χέρια σου (κι άλλο ένα μπράβο από μένα!)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει μεγάλη αξία μια καλή κουβέντα από μια χρυσοχέρα σαν εσένα.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  14. Φλώρα, αυτό με τα λόγια του Ελύτη είναι απίθανο, μπράβο σου και καλή συνέχεια! Φιλιά και καλό μήνα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά κατάφερα να σε κάνω να σου αρέσει κάτι με κέντημα!!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Όπως έγραψα και στης Κλαυδίας, όμορφο αυτό που κάνετε, αλλά εγώ είμαι παντελώς άσχετος με το σπορ..

    Καλό μήνα Φλώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον μπορείς να μας ενθαρρύνεις όσο εμείς παλεύουμε.... να πετύχουμε το στόχο.

      Διαγραφή
  16. Όλα εξαιρετικά Φλώρα μου!
    Απίστευτο όλο αυτό που έχετε αναλάβει! Μπράβο σας!
    Φιλάκια πολλά και καλό μήνα! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχα τα δειγματολόγια που κέντησες, Φλώρα μου!!!! Η πρωτοβουλία που πήρατε είναι αξιέπαινη και εύχομαι να βρεθούν πολλά ακόμα και να προβληθούν για να τα καμαρώσουμε!
    Καλή δύναμη!
    Φιλιά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Mπράβο ρε κορίτσια!!!
    Φλώρα μου έχεις φτιάξει απίθανα κεντήματα, δεν ξέρω ποιο να πρωτοθαυμάσω..
    Η κίνησή σας είναι αξιέπαινη και μπράβο για την πρωτοβουλία σας!
    Τα φιλιά μου και καλό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ όμορφη η ανάρτηση ..μου αρέσει πολύ το κέντημα..
    Πανέμορφο τα δειγματολογιο που κέντησες..
    Έχω ένα μικρο δειγματολογια απο το σχολείο ,το είχαμε μάθημα στο σχολείο
    Στην Ολλανδία κεντανε κάδρο όταν γεννιέται ένα παιδι
    με το όνομα του/της και την ημερομηνία γέννησης ..

    κάλο βράδυ και κάλο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπημένη μου Φλώρα, γεμίσανε τα μάτια μου ομορφιά από το υπέροχα, μοναδικά σου Δειγματολόγια !!! ΄Εχεις συνθέσει αριστουργηματικά το κάθε ένα, έχεις προσθέσει λεπτομέρειες, έχεις επιλέξει τόσο αρμονικά τις γραμματοσειρές και κάθε μοτίβο.....Εύχομαι η αγάπη μας για τα Δειγματολόγια να βρεί μιμητές και η παρουσίαση των δικών σου, να εμπνεύσει και άλλες δημιουργούς που αγαπούνε το κέντημα ώστε να αποφασίσουνε να συνθέσουνε και να κεντήσουνε τα δικά τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φλώρα,τελικά είμαι πολύ τυχερό άτομο γιατί αφενός μεν απόλαυσα δια ζώσης τα καινούρια σου έργα, αφετέρου δε θα συνεχίσω να τα απολαμβάνω το καλοκαίρι με φόντο το μπλε του Αιγαίου.Τι άλλο να ζητήσω από την ζωή;
    Τι είπες;
    Να τις ζητήσω να μου μάθει σταυροβελονιά;
    Καλά,αλλά το κρίμα στο λαιμό σου!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τέλεια και μοναδικά τα έργα σου.
    Εξαιρετική και η πρωτοβουλία.
    Όταν η παράδοση εναρμονίζεται με τον Ελύτη... το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. τελεια μοναδικα ξεχωριστα καλη μου Φλωρα μπραβο σας σε ολες τις κεντήστρες μας !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. μα είναι φοβερά Φλωρίτσα!!!! ειδικά το πρώτο είναι τόσο πρωτότυπο,δεν έχω δει όμοιο!!!! καλό μήνα, φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ όμορφα όλα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. δεν εχω ιδέα απο κεντήματα, αλλα ειναι πανεμορφα!
    Καλό Σαββατοκύριακο
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Είναι πανέμορφα τα έργα σου Φλωρα μου, δεν έχω λόγια, σε ζηλεύω με την καλή έννοια βεβαίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή