Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Ο θάνατός μου....

Μετά από την ερώτηση του blog "O πιο πιστός φίλος του σκύλου"

Μάθετε ότι:
Για μένα ονειρικός θάνατος  είναι αυτός που θα συμβεί ακαριαία, χωρίς αρρώστειες και σοβαρά προβλήματα. 
Τρέμω το θάνατο που θα έρθει να με βρει κάτω από συντρίμμια σεισμών ή με έλλειψη οξυγόνου  (λόγω της κλειστοφοβίας μου). 
Αγαπώ τη ζωή και τις χαρές της, όσο λίγες κι αν είναι αυτές, όμως θα ήταν περιττή για μένα, αν ερχόταν μετά το θάνατο των λατρεμένων μου προσώπων.
Επίσης θα ήθελα να ζήσω  για να γευτώ και κομμάτι από τα γηρατειά αυτά τα ευλογημένα, που τα περνάς δίπλα σε αγαπημένα παιδιά και εγγόνια. 

Έτσι λοιπόν ανακεφαλαιώνω και στέλνω στον ΄Υψιστο  παραγγελία να με πάρει:  
α)πριν χαθούν λατρεμένοι μου άνθρωποι
β)με θάνατο ακαριαίο
γ)αφού αποκτήσω και χαρώ εγγόνια
δ)όταν δεν θα είμαι χρήσιμη σε κανέναν πια  και
ε)πριν χρειαστεί να επιβαρύνω με τη φροντίδα μου τους δικούς μου ανθρώπους.

Σε περίπτωση που ο Ύψιστος μου κάνει τη χάρη
να φτάσω σε μεγάλη ηλικία
Το νεοκλασσικό κτίριο που φιλοξενεί τους ηλικιωμένους
 βρίσκεται πίσω από μια μεγάλη και όμορφη πλατεία
πριν γίνω βάρος στα παιδιά μου....
θέλω να ξέρετε ότι  δεν θα είχα καμία αντίρρηση να περάσω τις τελευταίες μέρες μου στο Εμπειρίκειο Γηροκομείο Άνδρου, 
έναν καταπληκτικό χώρο για  15 μόνο ηλικιωμένους που ζουν κάτω από μεγάλη φροντίδα και αγάπη. 
Δυστυχώς δεν γίνεται να κλείσω θέση από τώρα, γι' αυτό ότι περνάει απ' το χέρι σας να  το κάνετε, ώστε να μου εξασφαλίσετε μια θεσούλα εκεί.
Έτσι κι αλλιώς, ως τώρα, ρουσφέτια δεν ζήτησα από κανέναν, πειράζει αν ζητήσω τότε;
Κάθε ηλικιωμένος έχει δικό του δωμάτιο και μεγάλη φροντίδα από το προσωπικό.
Όταν λοιπόν μου συμβεί το μοιραίο... 
κάτω απ' τις προϋποθέσεις που παραπάνω σας ανέφερα,
θέλω την τελετή της ταφής μου απλή, λιτή και με λίγους ανθρώπους. 
( η μικρή αυτή πανέμορφη εκκλησία κτίστηκε τον όψιμο 11ο αιώνα
 και τοιχογραφήθηκε στο Ιερό τον 12ο αιώνα)
Την εξόδιο ακολουθία μου τη θέλω στον Ταξιάρχη της Μελίδας στην Άνδρο,όπου βρίσκεται το νεκροταφείο του χωριού Πιτροφός. 
Εκεί, χάρη στον δυναμικό χαρακτήρα του παπά του χωριού, όλοι οι τάφοι είναι ίδιοι χωρίς μάρμαρα και στολίδια,
σκεπασμένοι με τσιμεντένιες πλάκες, ασβεστωμένοι και καθαροί,
με τον αέρα να σφυρίζει από πάνω τους τις περισσότερες μέρες του χρόνου.



Α!!!, αν είναι καλοκαίρι, πάρτε και κανένα μαγιό μαζί....
οι παραλίες είναι θαύμα....
και το τραπέζι πειράζει αν γίνει  beach party;

Κι επειδή για μένα δεν υπάρχει τίποτα πιο τρομακτικό 
από το να χαθούν διαπαντός συναισθήματα  κι αγάπη που έδωσε και πήρε κάποιος, 
πάνω στα οποία στηρίχθηκε όλη του τη ζωή....
θέλω να πιστεύω πως η ψυχή εξακολουθεί να ζει και να αισθάνεται.
Δίνω λοιπόν ραντεβού σε όλους όσους με αναζητήσουν μετά...
σύμφωνα με το τραγούδι του Πάριου .... στα σύννεφα επάνω....
και παρακαλώ αυτό το τραγούδι ν' ακουστεί πριν να με σκεπάσει το χώμα.





Το σημάδι του έρωτα

Τώρα που φεύγεις από μένα και σε χάνω
ένα σου λέω, μην αλλάξεις ουρανό 
σημάδια άφηνε στα σύννεφα επάνω, 
γιατί δεν πρέπει να χαθούμε εμείς οι δυο.

Δώσε μου λιγάκι ουρανό, 
πάρε με μαζί στο πέταγμά σου, 
μάθε με και εμένα να πετώ, 
να μην έχω ανάγκη τα φτερά σου.


Και αν κάτι άλλο την καρδιά σου έχει πάρει, 

ένα σου λέω μην αλλάξεις ουρανό
θα `ρχονται νύχτες που θα ψάχνεις το φεγγάρι, 
και το δικό μου τελευταίο σ’ αγαπώ.

Δώσε μου λιγάκι ουρανό, 
πάρε με μαζί στο πέταγμά σου, 
μάθε με και εμένα να πετώ, 
να μην έχω ανάγκη τα φτερά σου.



Απαγορεύω δια ροπάλου: χάρτινα και πλαστικά λουλούδια....
                                                ούτε και αληθινά μην μου βάλετε... τα θεωρώ περιττά.

Μετά τον εκταφιασμό μου τα οστά, όπως συνηθίζεται εκεί, θα τα ρίξουν σ' ένα κενοτάφιο 
και μόνο το κεφάλι μου θα φυλάξουν σ' ένα ντουλαπάκι στο οστεοφυλάκιο 
με το όνομά μου πάνω  στο πορτάκι  γραμμένο σε μια ετικέτα.
Βεβαίως δεν με ενδιαφέρει να  μείνει εις τους αιώνας το κεφάλι μου, σιγά το κεφάλι....
[ίσως να είναι πιο χρήσιμο, σαν DIY (Do It Yourself) λαμπατέρ, μετά το θάνατό μου απ' ότι υπήρξε ως κεφάλι κορμιού ζώντος], 
απλά νομίζω πως είναι  σημείο αναφοράς ο τόπος στον οποίο κανείς μπορεί να βρει τα απομεινάρια του δικού του ανθρώπου. 
Εκεί μπορεί κάθε αγαπημένος  να αποθέσει τη θλίψη του και τα βάσανά του σε μια σιωπηλή επικοινωνία με το νεκρό και να βρει μέσα απ' αυτήν λύτρωση.  

Κι αν βάρυνα πολύ το κλίμα
σας πληροφορώ πως είμαι απόλυτα εξοικειωμένη 
με αυτό που αποκαλούμε θάνατο 
και  το ραντεβού μαζί του ας το κανονίσει μόνος του.
Όλ΄αυτά όμως μόνο  καθ' όσον αφορά τον δικό μου θάνατο...
Γι αυτό δικοί μου κι αγαπημένοι άνθρωποι, 
επιτρέψτε μου να την κάνω..... πρώτη
και ν΄αφήσω τη στεναχώρια του χαμού μου σε σας.


.



35 σχόλια:

  1. Θα ρθουμε Ανδρο;;; Λατρεμενο νησι, ωραία μουσική επιλογη και τυχεροι οι ηλικιωμενοι στο γηροκομείο!! Ο ακαριαίος θανατος ειναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το βλέπω εγώ, στην Άνδρο θα γίνει κοσμοπλημμύρα (εάν βέβαια υπάρχουμε)!!!!
    Ευτυχώς που ξέρω και νησιώτικα καλέ, αλλά τέτοια χούφταλα πώς θα χορέψουμε στο beach party νάξερα !
    Τέλος πάντων, θα το παλέψουμε, μη σε στενοχωρεί αυτό !!!!
    Φιλιά ζωντανά φιλενάδα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι θα γίνει... και λίγο να σύρετε τα πόδια σας καλό θα είναι.
      Κι έπειτα θα χορέψετε αφού έχουν λυθεί απ' το κολύμπι οι αρθρώσεις σας...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Φλώρα μου όλα αυτά που παρήγγειλες στον Ύψιστο με βρίσκουν και μένα σύμφωνη. Όπως σωστή σε βρίσκω και στο beach party!!! Όμως να είσαι καλά γερή και δυνατή μέχρι τα βαθιά γεράματα.
    Φιλάκια και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαθιά γεράματα είναι μεγάλη κουβέντα...
      Α little bit... από γεράματα είναι μια χαρά...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. μακαβριο αλλα καλο σαν διαθηκη της ΖΩΗΣ σου!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mόνο μακάβριο δεν μπορείς να το πεις.
      Αλήθειες γράφω που τις έχω σκεφτεί καλά.

      Διαγραφή
  5. Όλα καλά & σεβαστά ρε παιδιά. Αυτά τα τραγούδια που βάζετε όλοι σας ως παραγγελιές, πώς στο καλό θα παιχτούν; Δηλαδή θα βάλουμε μεγαφωνική εγκατάσταση στο κοιμητήριο και μετά το "Δι ευχών" του παπά, θα παίζει Πάριο; Θα μας πάρει στο κυνήγι ο πάτερ κι άντε μετά να του εξηγούμε πως πριν από πολλά χρόνια είχες κάνει μια ανάρτηση κι είχες ζητήσει εξόδιο ακολουθία με Πάριο...
    Καλό βραδάκι Φλώρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα γλυκό μου Κανελλάκι...
      στην Άνδρο που θα με πάτε και ο Πάριος πολύς πέφτει....
      περισσότερη κουλτούρα το χωριό δεν αντέχει...
      Αν ωστόσο αλλάξουν τα πράγματα ως τότε,
      με νέα ανάρτηση θα βάλω καλύτερο κομμάτι.
      Όσο για τον παπά θα τον έχω ενημερώσει
      για να μην σας ζητάει εξηγήσεις.
      Εσύ κοίτα μην ξεχάσεις το μαγιό και όλα τ' άλλα άστα σε μένα...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Φλώρα, τα λόγια σου από τη μια με έκαναν και σκιάχτηκα, μάλλον με το ύφος που γράφτηκαν περισσότερο και όχι αυτά καθαυτά. Παράλληλα όμως, το μπλακ χιούμορ σου αγγίζει την...κινηματογραφική τέχνη. Κοινώς, κεντάς όπως πάντα! Με πολύ ωραίο μουσικό κομμάτι κιόλας! Φιλιά πολλά και καλό μήνα :))...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετροκόριτσό μου,
      πως αλλιώς θα μπορούσα να πλησιάσω την ιδέα του θανάτου;
      Θα πρέπει να συμφιλιωθεί κανείς μαζί του αφενός
      και αφετέρου να κάνει τέτοιο παιχνίδι
      που να τον ξεγελάει κάθε μέρα για να αναβάλει την επίσκεψή του.
      Δυστυχώς όλα αυτά που μεταξύ αστείου και σοβαρού γράφω
      είναι γεγονότα που συμβαίνουν όταν φεύγουμε....
      τάφοι, πλαστικά λουλούδια, ντουλαπάκια....
      Α!!! και μια που μιλάς για κέντημα,
      πες τους να μου ρίξουν μέσα λίγο καμβά βελόνα και κλωστή!!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Αυτές οι αναρτήσεις έχουν πολύ γέλιο, αλλά λίγο με φρικάρουν!
    Πάντως μια επίσκεψη στην Άνδρο θα την κάνω μόλις μπορέσω!!
    Μακάρι να ζήσουμε με αγάπη δίπλα στους δικούς μας ανθρώπους κι όταν έρθει η ώρα μας ας φροντίσουν για το κατευόδιο μας!!!!!
    Η Μαρία έχει δίκιο, ένα θεματάκι θα υπάρξει με τιε μικροφωνικές εγκαταστάσεις!!
    Σε χαιρετώ και πάω να ακούσω το υπέροχο τραγούδι!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την επίσκεψη στην Άνδρο
      σε συμβουλεύω να την κάνεις πριν πεθάνω
      και μάλιστα καλοκαιράκι για να είμαι εκεί
      και προηγουμένως να με έχεις ειδοποιήσει με mail.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    2. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!
      Δεν έχουμε πάει ποτέ, οπότε το προγραμματιζω!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Και τώρα νομίζω αρκετά φωτίζεις..

    Πολύ μου αρέσει το τραγούδι που επέλεξες!

    Καλήη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εσύ Φλώρα μου δεν θες κηδεία,εσύ θέλεις τον ουρανό με τ άστρα!
    Δεν μου τα λες καλά φιλενάδα γιατί όπως βλέπω πας να μου φας την θέση στο γηροκομείο της Άνδρου που είναι για λίγους και εκλεκτούς.Ευτυχώς που προηγούμαι ηλικιακά γιατί θα είχαμε big πρόβλημα.

    Την θέση στο νεκροταφείο του Πιτροφού στην χαρίζω φιλενάδα όπως και την θέση στο κενοτάφιο γιατί το δικά μου υπολείμματα θα έχει την τιμή να τα δεχτεί η θεσσαλική γη(και μπράβο της και μεγάλη τιμή της κάνω)) αλλά εξασφαλίζω καλή παρέα στο κεφαλάκι σου στο κενοτάφιο καθότι η κολόνα μου άφησε ευχή και κατάρα(τώρα πως πάνε αυτά τα δύο παρέα,I don’t know) να μεταφέρω και το δικό του κεφαλάκι εκεί και έτσι θα έχετε πολλά να πείτε. Έχει να πέσει πολύ κουτσομπολιό.Εκεί που θα τα λέτε λοιπόν όμορφα και ωραία, σκάστου και το μυστικό της συνταγής για το κότσι στην γάστρα γιατί όσες φορές και να το έκανε,ποτέ δεν κατάφερε να φτάσει την δική σου μαεστρία.
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aφού έχω εξασφαλίσει από τώρα καλή παρέα εκεί...
      είμαι ευτυχής.Πάντως αν βαρεθείς στα Τρίκαλα
      όποτε θέλεις μπορείς να έρχεσαι να μας βλέπεις
      και δεν ξέρεις μπορεί κι εκεί να υπάρχει κότσι στη γάστρα!!!!

      Διαγραφή
  10. συγκινηθηκα τοσο πολυ! αληθεια!
    καλημερα Φλωρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξύ αστείου και σοβαρού παίζουμε εδώ...
      και δεν θέλω να υπάρχει διαχωριστική γραμμή
      στα θέματα αυτά.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Βρε μανούλα μου με τάραξες!
    Είπαμε να γράψουμε για κηδεία τι τα ήθελες τα κεφάλια και τα οστά!
    Μπρρρρρρρ!!!!!!
    Για αυτό δεν μου αρέσει η κηδεία και όλα τα συμπαρομαρτούντα που γίνονται στην Ελλάδα!
    Πάντως το ταξιδάκι στην Ανδρο και η συνάντηση μετά στα σύννεφα πολύ μου άρεσε!
    Πολλά φιλιά!

    Υ.Γ. Καλά άνθρωπος κλειστοφοβικός πως θα αντέξεις να σε βάλουν σε ένα κουτί κάτω από το χώμα;;
    Χαχαχαχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα θέμα κι αυτό που θίγεις στο υστερόγραφο
      αλλά θα τους πω να αφήσουν παραθυράκι...

      Διαγραφή
  12. Ο,τι ακριβως ζητησες απο τον Υψιστο το θελω κι εγω! Οσο για κηδεια, να σου πω δε με πολυνοιαζει, εγω αυτο που θελω ειναι να δωρισουν οσα οργανα μου λειτουργου ν καλα. Τα αλλα δεν εχουν σημασια για μενα...
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι πως θα έχουμε την ευκαιρία κάποια στιγμή να μιλήσουμε και γι αυτό το μεγάλο θέμα
      που λέγεται δωρεά οργάνων.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Πασταφλωρίτσα μου, σου βγήκε τρυφερή και γλυκιά η ανάρτηση ( έως μελαγχολική λιγάκι)!
    Θα μου πεις μια χαρά ...εσείς την κάνατε πανηγύρι τη δικιά σας την κηδεία! Και το Κανελλάκι μας δεν έχει άδικο....που θα παιχτούν οι μουσικές μας;
    Εγώ τους είπα το βράδυ που θα με κλαίνε! αχαχα!
    Σου εύχομαι χαρά μου ολόψυχα να γίνεις γιαγιά και ως τα βαθιά γεράματα να έχεις γύρω σου όλους όσους εσύ αγαπάς και θέλεις!
    Φιλάκια πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Aκροβατώντας ανάμεσα στο χιούμορ και την πραγματικότητα
    θέλησα να περιγράψω ωμά αυτά τα πράγματα
    που πραγματικά είναι εντελώς ωμά από μόνα τους.
    Τώρα αν άφησα λίγη μελαγχολία να μου ξεφύγει
    sorry... αλλά αυτό σημαίνει πως κάτι έπιασες απ' το μέσα μου...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στα παρακάλια για τον τρόπο θανάτου μαζί σου!
    Για το τι και πως πάλι έχω αφήσει εντολές! Εχω μια άποψη για τα τελετουργικά διαφορετική. Αυτό έγινε έχοντας ζήσει θανάτους δυστυχώς και το τελετουργικό δεν με εκφράζει.
    Θέλω ένα γλέντι.. με τραγούδια που αγάπησα!

    Εχω συμβιβαστεί με την ιδέα του θανάτου, φτάνοντας στα ..πρόθυρα του.
    Εζησα, είδα εγγόνια, είμαι γεμάτη, αλλά ρε παιδί μου ας τα χαρώ και λίγο... χαχαχα (ξόρκι;)

    Φλώρα μου φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άνθρωποι που αγαπούν τη ζωή
      έχουν το δικαίωμα να τη γευτούν ως την τελευταία στάλα της....
      κι αυτή πειράζει αν ξεπερνάει τα 100 χρόνια;
      Σου εύχομαι λοιπόν να ζήσεις πολλά πολλά χρόνια.

      Διαγραφή
  16. Πολύ μακάβριο όλο αυτό
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Και εγώ θα συμφωνήσω Φλωρα μου .. σε οτι ζητησες.. απο τον θεούλη.. μαζί σου.. λιγο δύσκολο όμως να μεταβούμε στην Ανδρο δεν με νοιαζει τίποτε άλλο μονο που θα χάσω το μπίτς πάρτυ...χι.χι. γιατί μαλλον θα σας βλέπω απο το τέταρτο σύννεφο αριστερά....αααααα να τους πεις να βαλουν τον αγαπημενο μου Παριο δυνατα να ακουω..... αντε... στην υγεια μας μεχρι τότε δηλαδή μεχρι τα εκατό μας.. Φλωρα μου..φιλακιααααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αχ το σίγουρο είναι αν όντως γίνουν έτσι αυτές οι κηδείες κορίτσια μου, θα αφήσουν εποχή!!! Τα τακτοποίησες κι εσύ όλα Φλώρα μου!! Ετσι που τα λες, μπας να σκέφτομαι κι εγώ το γηροκομείο Ανδρου;;; :))
    Πρέπει να ήμαστε συμφιλιωμένοι με τον θάνατο, έχεις δίκιο, κι εννοείται είναι αδύνατον να μην σφιχτεί η καρδιά μας για αγαπημένα πρόσωπα!!!
    Να αργήσει πάρα πολύ να ρθει αυτή η ώρα Φλώρα μου, σαν τα ψηλά βουνά να σαι και να χαίρεσαι τις στιγμές με τους αγαπημένους σου!!!
    Σε φιλώ γλυκειά μου!!!! Να χεις ένα όμορφο σ/κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φλώρα μου εμείς θα δώσουμε ραντεβού στα σύννεφα.....με τα κεντήματά μας παραμάσχαλα....οι επιθυμίες σου προς τον ; Yψιστο με βρίσκουνε απολύτως σύμφωνη, στο Γηροκομείο ΄Ανδρου όπως και σε όλα τα παρόμοια Ιδρύματα, με σωστή λειτουργία και ανθρώπινη αντιμετώπιση των τροφίμων τους, πρέπει κανείς να έχει μεγάλο "δόντι" ή να κλείσει θέση μόλις γεννηθεί.....ελπίζω αχρείαστο να είναι και να αφήσουμε αυτόν τον κόσμό πλήρεις ημερών, ήσυχα΄, ανώδυνα και ειρηνικά, στο κρεβατάκι μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Άψογο τελετουργικό και
    οι επιθυμίες σου ευχές μου!
    Να απολαμβάνεις τη ζωή με υγεία κοντά σε όλα τα αγαπημένα σου πρόσωπα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή