Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

Πασχαλινό διήγημα - παραμύθι

ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ   ΜΥΡΑ
της Κατερίνας Δουδωνή
                                           
Στον κήπο ενός σπιτιού ζούσαν κάποτε κάποιες βιολέτες.
Ήταν πάρα πολλές και ζούσαν ειρηνικά μέσα σε ένα τεράστιο 
παρτέρι μαζί με άλλα πολύχρωμα λουλούδια.
Είχαν για συντροφιά τους γαρύφαλλα, τριαντάφυλλα,πανσέδες, τουλίπες, ορτανσίες, πολύχρωμες νεραγκούλες, φρέζες και μεγάλους κατάλευκους κρίνους.
Η ζωή τους κυλούσε αρμονικά και ήταν πολύ ευτυχισμένες. Ο καιρός ήταν καλός. Άνοιξη. Απρίλης μήνας. Ο ήλιος έστελνε τις ακτίνες του παντού και τα λουλούδια γυρνούσαν τα κεφάλια τους σ’ αυτόν με ευγνωμοσύνη. Πεταλούδες και μέλισσες τριγυρνούσαν ανάμεσά τους ρουφώντας τη γύρη τους.
Τα φρόντιζε η νοικοκυρά του σπιτιού η κυρά – Ρήνη, τα πότιζε σκάλιζε το  χώμα τους, πετούσε τα αγριόχορτα, τους μιλούσε, τα χάιδευε. Και εκείνα μεγάλωναν ευχαριστημένα. Την  βοηθούσαν κάποιες φορές και τα τρία παιδιά της. Ο  Πετράκης, η Ελπίδα και η Σοφούλα . Η κυρά – Ρίνη τους είχε μάθει πώς να τα φροντίζουν και εκείνα την άκουγαν. Τους είχε μάθει επίσης ότι δεν έπρεπε να τα κόβουν γιατί και τα λουλούδια πονούσαν, όπως και οι άνθρωποι.
Και τα λουλούδια μεγάλωναν ψήλωναν και όλο έβγαζαν καινούργια φύλλα και μπουμπούκια.
Όλοι ήταν πολύ περήφανοι για τον κήπο τους. Μα και οι περαστικοί έμεναν να τον θαυμάζουν. Θαύμαζαν τα όμορφα χρώματα και την ποικιλία των λουλουδιών αυτή την άνοιξη γιατί την περασμένη δεν είχε τόσα πολλά λουλούδια.
Ο χειμώνας είχε πολλές παγωνιές με αποτέλεσμα να παγώσουν σχεδόν όλα.
Τα λουλούδια ήταν πολύ ευτυχισμένα. Τα πρωινά έλαμπαν κάτω από το φως του ήλιου και τα βράδια δροσίζονταν από το απαλό ανοιξιάτικο αγέρι που τα χάιδευε.
Όταν όλοι κοιμόντουσαν και έσβηναν τα φώτα των σπιτιών τα αστέρια στον ουρανό έλαμπαν περισσότερο και κάθε βράδυ τα λουλούδια μιλούσαν με τα αστέρια ψιθυριστά και τους έλεγαν τις ανησυχίες τους. Και η συνομιλία τους ακουγόταν σαν θρόισμα των φύλλων.
Πλησίαζε και το Πάσχα.
- Να σε τρεις εβδομάδες μπαίνει η Μεγάλη Εβδομάδα, ψιθύρισαν οι βιολέτες στα τριαντάφυλλα, εμείς τι θα κάνουμε;
-  Πέρσι μας έκαψε η παγωνιά. Φέτος όμως έτσι θα μείνουμε; Και τα τριαντάφυλλα έσκυψαν το κεφάλι συμφωνώντας μαζί τους.
Τα αστέρια χαμήλωσαν πιο κοντά στη γη και το φεγγάρι έριξε το φως του πάνω στα λουλούδια  Οι μέρες διαδέχονταν τις νύχτες και ο καιρός πλησίαζε. Τα λουλούδια αγωνιούσαν. Εκείνα τι θα έκαναν;
Γυρνώντας μια μέρα τα παιδιά απ’ το σχολείο συζήτησαν με την μητέρα τους για τις  Μυροφόρες που με μύρα και αρώματα πήγαν στο Χριστό.  Τα λουλούδια τέντωσαν τον κορμό τους και έφτασαν ως το παράθυρο για να ακούσουν καλύτερα. Αναθάρρησαν ! και μετά τίποτα. Οι μέρες κυλούσαν ομοιόμορφα χωρίς καμιά πρωτοτυπία. Έφτασε η Μεγάλη Εβδομάδα.
- Κάτι  πρέπει να κάνουμε και εμείς ψιθύρισαν την Μ. Τρίτη το βράδυ αρκεί να μη βρέξει είπαν ριγώντας στο ψυχρό ανοιξιάτικο αγέρι. Το αγέρι δυνάμωσε και εκείνα ανατρίχιασαν στο πέρασμά του.
Τα αστέρια ακούμπησαν περισσότερο στη γη και μικρές δροσοσταλίδες κάθισαν στα πέταλά τους.
Ξημέρωσε η Μεγάλη Πέμπτη. Το μεσημέρι η κυρά – Ρίνη φώναξε τα παιδιά να κατέβουν στο κήπο.
- Έλα  Πετράκη μου, Ελπίδα μου, Σοφούλα.. ελάτε να διαλέξουμε τα λουλούδια που θα δώσουμε  για τον επιτάφιο. Τα λουλούδια έσκυψαν τα κεφάλια τους συγκινημένα.
- Από, δω παιδιά μου, να κόψουμε πρώτα τις βιολέτες.
- Πρόσεχε Σοφία μου!  Και συ Πετράκη, πρόσεχε με το ψαλίδι.
- Φέρε μου τα πανέρι, Ελπίδα μου.
Και τα παιδιά με τη βοήθεια της μητέρας τους έκοψαν σχεδόν όλα τα λουλούδια και τα έβαλαν σε μεγάλα πανέρια. Το βραδάκι τα πήγαν στην εκκλησία και τα τοποθέτησαν ευλαβικά στα πόδια του Εσταυρωμένου μας Χριστού.
Οι βιολέτες, τα τριαντάφυλλα και τα κρίνα ήταν πολύ συγκινημένα και αγαλλίαζαν, σκορπώντας παντού το άρωμα τους, καθώς ακουμπούσαν στα πόδια του Θεανθρώπου.
Αργά τη νύχτα όταν έφυγε ο κόσμος και άδειασε η εκκλησία μαζεύτηκαν πολλά παιδιά, αγόρια κα κορίτσια και πήραν με ευλάβεια τα λουλούδια για να στολίσουν τον επιτάφιο.
Έραψαν τις βιολέτες και τις έκαναν μεγάλες γιρλάντες.
Τα τριαντάφυλλα και τα γαρύφαλλα τα στερέωσαν στον θόλο του Επιταφίου, τα κρίνα τα στερέωσαν στις τέσσερις άκρες του και έστρωσαν ένα σεντόνι άσπρο και καθαρό για δεχθεί το Σώμα του Χριστού.
Τα λουλούδια ριγούσαν απ’ τη συγκίνηση.
Το επόμενο πρωί – Μ. Παρασκευή - ο επιτάφιος στήθηκε στη μέση του ναού και o παπάς αφού κατέβασε Το Σώμα του Χριστού από το Σταυρό συγκινημένος, το τοποθέτησε μέσα στο κουβούκλιο του Επιταφίου. Ο κόσμος το έραινε με ροδοπέταλα και μύρα. 
Τα τριαντάφυλλα έσκυψαν τα κεφάλια τους συγκινημένα και μικρές δροσοσταλίδες έπεσαν απ’ τα πέταλά τους πάνω στο Σώμα του Χριστού μας.   Οι βιολέτες έσκυψαν χαμηλότερα και του χάιδεψαν το Πρόσωπο και οι κρίνοι στάθηκαν αλύγιστοι σκορπίζοντας την ευωδιά τους.

Όλοι ήταν συγκινημένοι και τα λουλούδια περήφανα που πρωτοστατούσαν εκείνη την ημέρα, έστειλαν το άρωμα τους να ανέβει ως τον ουρανό.   Το βράδυ αργά έγινε η περιφορά του επιταφίου.  Κόσμος πολύς ακολουθούσε. Ήταν και τα τρία παιδιά εκεί ο Πέτρος, η Σοφία και η Ελπίδα μαζί με τους γονείς τους και καμάρωναν σιωπηλά που τα λουλούδια του Επιταφίου ήταν απ’ το περιβόλι τους.
- Έραναν τον τάφο οι Μυροφόρες μύρα έψελνε ο κόσμος.
Το ανοιξιάτικο αγέρι κουνούσε τις φλόγες των κεριών, φούσκωνε τα άμφια των παπάδων, χάιδευε τα πέταλα των λουλουδιών κάνοντάς τα να θροΐζουν και εκείνα έστελναν τα αρώματά τους να τυλίξουν τη γλυκιά ανοιξιάτικη νύχτα σιγοψιθυρίζοντας μαζί με τον  κόσμο.
- Ω ! γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατό μου Τέκνο που έδυ σου το κάλλος;

                              Και μην ξεχνάτε ότι ξεκίνησε το 7ο παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
που περιμένει τις συμμετοχές σας
μέχρι 25 Απριλίου 2014.
Για πληροφορίες πατήστε εδώ.
Δυστυχώς οι συμμετοχές σας είναι ακόμη πολύ λίγες, 
ο καιρός περνάει γρήγορα
κι εσείς μάλλον μου τεμπελιάσατε!!!!

26 σχόλια:

  1. υπεροχο διηγημα! συγχαρητηρια στη δημιουργο του και μπραβο σε σενα που την ανεδειξες! :)

    καλο Πασχα να εχουμε! φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ τι όμορφο παραμύθι!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποσο ομορφο και συγκινητικο!!!
    Εχεις δικιο τεμπελιασαμε, μας επιασε η ανοιξη!
    Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΥΠΕΡΟΧΟ παραμύθι !!!!!!!
    Καλό Πάσχα , Φλώρα μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφο παραμύθι Φλώρα μου
    Καλό Μεγαλοβδόμαδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα λουλουια αυτην την εποχή είναι στο φόρτες τους με τις μυρωδιοες και τα αρωματα τους... τι τρυφερα δωσμενο το παραμύθι Φλώρα μου..!!!!!! να έχεις ενα όμορφο και χαρούμενο ΠΑΣΧΑ..!!! και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ!!!!!!! !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αρκετά καλό!

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα λουλούδια της Ανοιξης πάντα στολίζουν το σώμα του Χριστού!!
    Ανυπομονώ αύριο να το διαβάσω στα εγγονάκια μου , θα τους αρέσει πολύ !!
    Καλό σου βράδυ Φλώρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαβάζοντάς το ήταν σαν να έχω τριγυρω μου λουλούδια με όμορφα μεθυστικά αρώματα!

    mononai.blogspot.gr
    fetoula.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ όμορφο παραμύθι!Πολλά φιλιά,Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εξαιρετκό να σαι καλά μου άρεσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aλήθεια πόσο όμορφα αγκαλιάζει τις μνήμες αυτών των ημερών
    το άρωμα των λουλουδιών...βιολέτες να πρωτοστατούν,
    κρίνα και τριαντάφυλλα, πασχαλιές και γλαδιόλες...
    Ένα όμορφο παραμύθι γεμάτο χρώμα και άρωμα....

    Καλό Πάσχα σου εύχομαι Φλωράκι μου
    με υγεία και κατάνυξη να περάσεις κοντα σε
    αγαπημένα σου πρόσωπα...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ενα μεγάλο μπράβο στην δημιουργό για το κατανυκτικό πασχαλινό παραμύθι που διαβάσαμε κι ένα μπράβο και σε εσένα Φλώρα μου που το φιλοξένησες!!
    Τα λουλούδια είναι λατρεμένα και το Πάσχα!! Με τις μυρωδιές τους και τα χρώματά τους!! Συντροφεύουν και στολίζουν μοναδικά τον Επιτάφιο!!
    Καλό Πάσχα να χεις Φλώρα μου!! Καλή Ανάσταση με υγεία για σένα και την οικογένειά σου!!
    Φιλάκια πολλά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όμορφο παραμύθι
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχη Πασχαλινή ιστορία, με πολλή ευαισθησία γραμμένη και με κρυφά νοήματα για τη φύση και τον άνθρωπο. Δεν θα μπορούσες να διαλέξεις πιο γιορτινή ανάρτηση από τούτη εδώ...
    Φλώρα μου αγαπημένη, σου εύχομαι ολόψυχα Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα! Υγεία και αγάπη στην οικογένειά σου!
    Φιλιά εγκάρδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θα 'θελα να 'μουν λουλούδι...... Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα! Πολλά φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κλαυδία12:23 μ.μ.

    Eπιτάφιος , κατάνυξη, λουλούδια, χρώματα κι αρώματα.....τι όμορφη ιστορία !!! Καλό Πάσχα, Φλώρα μου με υγεία , αγάπη και κάθε χαρά στο σπιτικό σου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τι όμορφη, τι γλυκιά ανάρτηση Φλώρα μου! Έχεις έναν μοναδικό τρόπο να μας περνάς τη γαλήνη και την ευτυχία!
    Μεταδίδω πάντα αυτές σου τις αναρτήσεις σε μια φίλη που διδάσκει σε κατηχητικό και τις βρίσκει εξαιρετικές! Να ξέρεις πως τις ακούν πολλά παιδιά!
    Σου εύχομαι να έχεις Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση με υγεία και γαλήνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βρήκες τον πιο τρυφερό τρόπο να γιορτάσεις την άνοιξη και φυσικά το Πάσχα!
    Εύχομαι αυτό το Πάσχα να φωτίσει τις καρδιές μας και να φέρει Αγάπη και γαλήνη σε όλους!

    ΑΦιλάκια πάντα μέσα από την καρδιά μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πόσο όμορφο και τρυφερό παραμύθι, δεν το ήξερα.
    Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα, Φλώρα μου, και σε σένα και στους δικούς σου.
    Με υγεία & άπλετο φως!!!

    Τα φιλιά μου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Υπέροχο!!
    Το διάβασε και η κόρη μου...
    Φλώρα μου, εύχομαι να έχεις Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και χαρές!
    Πολλά φιλιά...
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος1:56 μ.μ.

    Σας ευχαριστώ θερμά όλους σας για τα σχόλια που μου κάνετε !!!!!! νοιώθω σαν να μην είμαι εγώ !! σαν να πρόκειται για άλλο άτομο. Ιδιάιτερα ευχαριστώ τις φίλες που θα το διαβάσουν δημόσια η μιά στον σταθμό της αρχιεπισκοπής Κρήτης η άλλη που θα το στείλει να διαβαστεί σε κατηχητικό και η τρίτη κυρία που θα το διάβαζε στα εγγονάκια της
    Θα ήθελα να είχα τη δυνατότητα να το άκουγα να διαβάζεται ματαιοδοξία θα μου πείτε μέρα που είναι παρ' όλα αυτά θα με συγκινούσε πάρα πολύ να το είχα άκουσμα από τρίτους............. Εύχομαι Καλή Ανάσταση σε όλους σε όλα και παντού....... Με ιδιαίτερη αγάπη και συγκίνηση Κατερίνα Δουδωνή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι όμορφο!Φλώρα μου να είσαι πάντα καλά!Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη καλή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. πολύ - πολύ - πολύ συγκινητικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5:24 μ.μ.

      έκλαιγα όταν το έγραφα ...............

      Διαγραφή
  25. απιστευτο Φλωρα μου χιλια φιλια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή