Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Οδηγίες γονιού σε έφηβο.

Η φωτογραφία είναι απ' το διαδίκτυο.
Κάνει έναρξη της εφηβείας το παιχνίδι
που σε καλεί  να ταξιδέψεις  το  ταξίδι,
μ’ άνοιξης σοκάκια και περιπλανήσεις   
τη δική σου ζωγραφιά να ζωγραφίσεις.

Γύρω σου χαρούμενα φτερουγίζουν χελιδόνια,
μελωδικά για σένα κελαηδούν  τ’ αηδόνια
κι ένα  μπουκέτο  φρέσκα ρόδα ευωδιαστό
στην ομορφιά σου καταθέτουν  ταιριαστό.

Όταν δείχνει   γύρω σου η ζωή να χαλαρώνει
πρόσεξε σε βάρος σου παιχνίδια μήπως σκαρώνει.
Άδραξε για σένα  γνώση, δύναμη, εμπειρία,
προφυλάξου από τ’ άγρια τα θηρία.

Ότι γύρω σου συμβαίνει να αφουγκράζεσαι
και όταν  είναι αναγκαίο να ξεκουράζεσαι.
Μην αφήνεσαι στα δίχτυα  της πλανεύτρας τύχης
στόχος της ζωής σου να ‘ναι ο ψηλότερος ο πήχης.

Να μην ξεχνάς να κουβαλάς  μαζί σου ανθρωπιά,
απόφευγε να συναντάς  κακοτοπιά
και σ’ ότι δύσκολο σου τύχει να χεις τη σιγουριά
ότι γερά τα χέρια σου θα ξαναπιάσουν  τα λουριά.

Κι ανάμεσα στο δύσκολο της ζήσης τον αγώνα
να ξέρεις  πως  η νιότη δεν κρατάει ένα αιώνα
και στη διάρκειά της πρέπει να ερωτεύεσαι
τους δροσερούς χυμούς του έρωτα να γεύεσαι.

Κι ενώ εσύ βιώνοντας της νιότης τις  μαγείες
κι ίσως συχνά  ξεχνάς  αυτές  τις οδηγίες,
οι ευχές μου και η αγάπη μου θα σε ακολουθούν,
τα μάτια μου το βήμα σου θα παρακολουθούν.

Το Θεό παρακαλώ να μ’ αξιώνει κατανόηση,
επιείκεια μαζί σου να ‘χω και συνεννόηση,  
τα όρια παρέμβασης να μην τα ξεπερνώ
και τα μικρολαθάκια σου να συγχωρώ.

Πλάι σου αναβίωση μαζί και αναγέννηση
θα ζήσουν μνήμες και στιγμές που ζουν σε εξασθένιση.
Θα θυμηθώ τα νιάτα μου, που μείναν τόσο πίσω,
και σαν ξανάρθουν στο μυαλό  χάριν σου θα ευτυχήσω.


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 3ο συμπόσιο ποίησης, που διοργάνωσε η Αριστέα μας.
Τα ποιήματα έπρεπε απαραιτήτως να συμπεριλαμβάνουν τις λέξεις άνοιξη και αναγέννηση
Ανάμεσα στα αριστουργήματα που συγκεντρώθηκαν, τόλμησε να σταθεί και η δική μου συμμετοχή.
Φυσικά πάτωσε στη βαθμολογία της, όπως ήταν αναμενόμενο, καθώς βρέθηκε μετά την 1η δεκάδα...
Και για να μην πληγωθώ περισσότερο, δεν μπήκα ούτε στον κόπο να δω πόσους βαθμούς συγκέντρωσε. 
Any way, με μεγάλη αγωνία περιμένω το 4ο καλοκαιρινό συμπόσιο για να πατώσω πάλι.



                                 Και μην ξεχνάτε ότι ξεκίνησε το 7ο παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
που περιμένει τις συμμετοχές σας
μέχρι 25 Απριλίου 2014.
Για πληροφορίες πατήστε εδώ.
Δυστυχώς οι συμμετοχές σας είναι ακόμη πολύ λίγες, 
ο καιρός περνάει γρήγορα
κι εσείς μάλλον μου τεμπελιάσατε!!!!


17 σχόλια:

  1. Είπαμε, η βαθμολογία δεν παίζει ρόλο. Εδώ κάνουμε κατάθεση ψυχής Φλωράνς! Φιλιά και καλό μεσημέρι :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφη η συμμετχή σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο για τη συμμετοχή!

    Στα "πατώματα" είμαι ο ειδικός εγώ χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγω το λατρεψα και το ξεχωρισα, ο,τι εχει να κανει με παιδια με αγγιζει βαθυτατα!!!
    Καλα η τελευταια σου φραση.... ελιωσα στο γελιο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου άρεσε πολύ το ποίημα σου... Το θέμα ευαίσθητο και σημαντικό τη σήμερον ημέραν...
    Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλε μια χαρα τα πηγες εσυ,.. Εγω αν δεν κανω λαθος ηρθα 3η απο το τελος.. Χαχαχα.
    Η συμμετοχη σου ηταν πολυ ομορφη παντως. Οι στιχοι/συμβουλες ελεγαν μεγαλες αληθειες.
    Καλο απογευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αχ τα καλυτερα χανω! σιγα μη πληγωθεις
    εμενα μαρεσε πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγκινήθηκα και πάλι με τους στίχους σου, αφού με αφορούν άμεσα όπως ξέρεις;-)
    Κι έπεσα στα πατώματα απ' τα γέλια με τη σκληρή αυτοκριτική σου. Γιατί ήταν αναμενόμενο;;;
    Φλώρα μου δεν τεμπελιάσαμε, μια μικρή αναχαίτιση κάναμε και θα επανέλθουμε άμεσα.
    Και μη μασάς... απ' τα πατώματα παίρνεις φόρα για τα ταβάνια!
    Φιλιά πολλά και καλή Μεγαλοβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άντε Φλωράκι μου, είναι δυνατόν να πάρουν όλοι οι στίχοι βαθμολογία;
    Και στην τελική τι αξία να έχει αυτό; Εσύ πέρασες καλά; Έβγαλες από
    μέσα σου αυτό που ήθελες να πεις;
    Δεύτερη και τρίτη και τέταρτη δεκάδα ... σχολείο είμαστε και πάμε για σημαιοφόροι;
    Και ο δικός μου στίχος πάτωσε και πάντα στο τέλος των προτιμήσεων είναι και θα
    συνεχίσει να είναι... και τι μ' αυτό; Θα σταματήσουμε να κάνουμε αυτό που μας
    αρέσει; Θα σταματήσουμε να δείχνουμε τον δικό μας ουρανό γιατί δεν αρέσει;
    Ζωγράφισε εσύ με τους λόγους σου και χαμογέλα... να χαμογελάμε κι εμείς μαζί σου...

    Σε φιλώ γλυκά...
    καλή εβδομάδα να έχεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ένα παιχνίδι είναι κι αυτό, και φυσικό επακόλουθο να υπάρχει σωρεία βαθμολόγησης και "στοίχισης". Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το περιεχόμενο της κάθε συμμετοχής -αν είναι καλή, ΕΙΝΑΙ καλή. Την ποιότητά της, τα μηνύματά της, ό,τι της έδωσε με αγάπη ο γραφιάς της. Κι αυτό την κάνει μοναδική κι ανεκτίμητη.

    Όλοι θαυμάζουμε αυτά που γράφεις, με τον τρόπο που τα γράφεις.
    Πάντα έχουν κάτι να πουν. Γι' αυτό μην τα περιφρονείς, ντάτσει; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Α θα σε μαλώσω!!!
    Εγώ στο παιχνίδι των λέξεων πέρυσι έπρεπε να φτάσει στο τέλος του για να σηκώσω κεφάλι!!!
    Θυμάσαι όμως με τι χαρά έστελνα και δημοσίευα μετά; Κι εξακολουθώ να το κάνω άσχετα από θέσεις και βαθμούς!
    Βάλε πλώρη για το επόμενο μάτια μου!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φλώρα μου, το τι μου άρεσε η συμμετοχή σου δε λέγεται! Εγώ να ξέρεις πάντως σε ψήφισα για όλο το νόημα και το περιεχόμενο του!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλημερα Φλωρα μου!
    συγχαρητηρια για την συμμετοχη σου!
    πολυ καλη!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μην μου στεναχωριέσαι Φλώρα μου για την βαθμολογία!! Κι εγώ έκανα χαμηλές πτήσεις στο Συμπόσιο αλλά σημασία έχει όπως λέμε να δημιουργούμε και να εκφραζόμαστε!! :))
    Κι εσύ δόξα τω Θεώ είσαι άσσος στις δημιουργίες!! Χρυσοχέρα με αγάπη και μεράκι για ότι δημιουργείς!!
    Το ποίημα σου ήταν θαυμάσιο όπως φυσικά και το μήνυμα που θέλησες να μας μεταδώσεις!! Να σαι περήφανη Φλώρα μου για τις δημιουργίες σου και που αποτυπώνεις τον εσωτερικό σου κόσμο σε αυτές!!
    Σε φιλώ ολόγλυκα και σου εύχομαι να χεις μια όμορφη και κατανυκτική Μεγαλοβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν βαθμολογούσαμε όλες τις συμμετοχές, αγαπητή μου Φλώρα, το δικό σου έμμετρο και ομοιοκατάληκτο, να είσαι σίγουρη πως θα βρισκόταν πολύ ψηλότερα από πολλά άλλα. Και το περιεχόμενό του αξίζει και ο χρόνος που αφιέρωσες για να το συνθέσεις. Γνωρίζω πολύ καλά τι κόπο θέλουν τα έμμετρα ομοιοκατάληκτα και πόση αναζήτηση για να βρεις την κατάλληλη λέξη.
    Συμβουλή μου: Συνέχισε, αξίζει. Όσο για τις βαθμολογίες, υπάρχει μια ωραία λέξη με δυο μόνο γράμματα: Ας!...
    (ΥΓ. Αν έχεις χρόνο, ρίξε μια ματιά στην ανάρτησή μου «Μέγιστη λέξη»)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κλαυδία12:37 μ.μ.

    Kατάθεση ψυχής κάθε λέξη κάθε στίχος, έδωσες τόσο όμορφα τις συμβουλές του γονιού στον έφηβο, με τρυφερότητα, με πραότητα με αγάπη που αναβλύζει ανεμπόδιστα, αυθόρμητα, αληθινά......τι έχουνε να κάνουνε οι βαθμοί με αυτή τη μυσταγωγία;;;;; Σε αυτά τα εξαίσια Συμπόσια της Αριστέας λάμπουνε αστέρια σ΄έναν υπέροχο ουρανό, άλλα περισσότερο, άλλα λιγότερο αλλά όλα φωτίζουνε τις καρδιές μας, κι αυτό το φώς διαχέεται σε όλη μας την ύπαρξη......!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ποσο αληθινο Θεε μου συγχαρητηρια Φλωρα μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή