Δευτέρα, 3 Φεβρουαρίου 2014

Γράμματα και θαύματα....


Χθες η γνωστή blogο-γυναικο-παρέα των 5 συναντήθηκε σ' ένα πολύ όμορφο χώρο κάτω απ' την Ακρόπολη.

Εκεί ήπιαμε έναν υπέροχο καφέ, τσιμπίσαμε και κάτι και μετά από πολλές ώρες, αφού στέγνωσε η γλώσσα μας να λέμε.... αποχωρήσαμε κρατώντας η κάθε μια μας στα χέρια της μια τσάντα εντελώς προσωπική.

Μια τσάντα από χρωματιστή λινάτσα για την κάθε μία μας, δώρο της γνωστής χρυσοχέρας μας Κλαυδίας από τις Χρυσομέλισσες, που την κέντησε με τα ίδια της τα χεράκια και μετά παρέδωσε στη μανούλα της τη σκυτάλη για να τη ράψει....

Και η γλυκειά αυτή μανούλα,  μεταμόρφωσε τη χρωματιστή λινάτσα σε υπέροχη τσάντα, ιδιαίτερα καλοραμμένη, φοδραρισμένη με σταθερό ύφασμα, με  εσωτερικό μικρό τσεπάκι για κινητό, με δεύτερη τσέπη μεγαλύτερη εσωτερικά και με μια τρίτη εξωτερική, πάνω στην οποία η Κλαυδία μας είχε κεντήσει από ένα υπέροχο μοτίφ, διαφορετικό για την κάθε μία μας. 

Η μία εξ αυτών πάνω της είχε κεντημένο το μονόγραμμα της μιας από τις φίλες που την έκανε ιδιαιτέρως προσωπική.

Η Κλαυδία έχει ιδιαίτερη αγάπη στα ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ/ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΑ (SAMPLERS ή Marquoirs) διαθέτει στο προσωπικό της αρχείο μια καταπληκτική συλλογή από παλιά σχέδια αλλά και νεότερα καθώς και μεγάλη ποικιλία γραμματοσειρών  , που θα μπορούσε κανείς να βρει, αγοράζοντάς τα σε αρκετά ακριβές τιμές, από sites του εξωτερικού.  Η συλλογή της περιλαμβάνει και ελληνικά γράμματα, που είναι μάλλον  σπάνια και δυσεύρετα.


Η ιστορία των ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και σήμερα όσα  διασώζονται (17ου, 18ου, 19ου αιώνα) πουλιούνται πανάκριβα από οίκους δημοπρασιών και παλαιοπωλεία.

Αυτά τα υπέροχα εργόχειρα, είναι φτιαγμένα από νεαρά κορίτσια ηλικίας 5 έως 12 ετών, χρησίμευαν για την εκπαίδευσή τους τόσο στο κέντημα όσο και στην ανάγνωση, το μέτρημα, το συνδυασμό των χρωμάτων, τη σημασία των συμβόλων και γενικότερα στην εξάσκησή τους  στη διακόσμηση των ασπρορούχων της προίκας τους που αποτελούσε περιουσιακό στοιχείο ιδιαίτερα μεγάλης αξίας.
Απλά ή πολύπλοκα περιλαμβάνουν οπωσδήποτε αλφάβητα, μονογράμματα πλαισιωμένα με γιρλάντες, λουλούδια, ζώα, καρπούς, σύμβολα, , χρονολογίες, μονόχρωμα [κόκκινα κυρίως] η πολύχρωμα μεταφέρουν τα σχέδια από γενιά σε γενιά και αποτελούν μοναδικό θησαυρό κάθε σπιτικού.
 
Η Κλαυδία, άνθρωπος  της προσφοράς και ιδιαίτερα δοτικός, προσφέρεται να διευκολύνει οποιαδήποτε φίλη, στέλνοντάς της το σχέδιο που χρειάζεται με mail, για να τα χρησιμοποιήσει σε κεντήματα sampler ή  τσάντες ή οτιδήποτε άλλο, όμως αυτό που ονειρεύεται είναι η δυνατότητα να  δημιουργήσουμε κάτι θεματικό αφιερωμένο στην ελληνική αλφάβητο, κεντώντας τα γράμματα σε διάφορες κατασκευές μας ( πανώ τοίχου, κούκλες, μαξιλάρια, τσάντες), διοργανώνοντας με αυτά μια έκθεση ή bazaar ή  κάποια άλλη εκδήλωση.

Από σας ζητάμε να μας πείτε την άποψή σας, να μας δώσετε τις ιδέες σας και να συντονιστούμε για να δούμε που μπορεί να μας οδηγήσει αυτή η κίνηση. 

Στο παρελθόν έχετε αποδείξει πως μια ιδέα μπορεί να απογειωθεί με δουλειά και πολλή αγάπη.

Εγώ και η Κλαυδία περιμένουμε στα σχόλιά σας, να δούμε πόσες και ποιές από εσάς προτίθενται να συμμετέχουν σε κάτι τέτοιο καθώς και τις σκέψεις σας σχετικά με την υλοποίηση κάποιας ιδέας.

*Παραθέτουμε εικόνες δειγματολογίων ενώ θα επανέλθουμε με ιστορικές λεπτομέρειες και επεξηγήσεις των συμβόλων.

Kαι μην ξεχνάτε ότι την  Παρασκευή 7/2/14
λήγει η προθεσμία 
για τη βαθμολόγηση των ιστοριών 
του 5ου παιχνιδιού μας "ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
Πατώντας κλικ ΕΔΩ
θα  μεταφερθείτε αυτόματα στην ανάρτηση των ιστοριών.

14 σχόλια:

  1. Εχω παθιαστεί με τα δειγματολόγια και θέλω να μοιραστώ αυτό το πάθος, τα δύο κάδρα που φιλοξενούνται σ΄αυτή την ανάρτηση τα έχω κεντήσει το 1996 στα πλαίσια ένός διαγωνισμού του περιοδικού ΠΡΑΚΤΙΚΗ όπου το ζητούμενο ήτανε να γίνουν εργόχειρα με θέματα από το υπέροχο βιβλίο της κ. Βαρβάρας Δεληβοριά "Στις ίλινες στις μπίλινες" με παραδοσιακά ελληνικά παραμύθια πλαισιωμένα με εικόνες παραδοσιακών μοτίβων . Ετσι ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα κεντημένα δείγματα,μετέτρεψα γραμματοσειρές λατινικών γραμμάτων, πήρα μοτίβα από το βιβλίο αλλά και από άλλα περιοδικά και έκανα τις δύο προσωπικές μου συνθέσεις για τις οποίες έψαξα αργότερα και βρήκα τους συμβολισμούς....Το ελάφι σύμβολο των ευσεβών πιστών (έλα+φάος) ,της αγνής ψυχής, των χρηστών ηθών και της
    μακροζωίας. Ο σκύλος, αρχαίο σύμβολο φιλιάς πίστης, προστασίας, αφοσίωσης και ανιδιοτελούς αγάπης,Ο λέων σύμβολο εξουσίας, ευγένειας , ισχύος,θάρρους και γενναιοδωρίας.Δύο πουλιά αντικρυστά συμβολίζουν το ζευγάρι και την αγάπη και όταν περιβάλλονται από λουλούδια ή κορδέλλες τότε συμβολίζεται ο αιώνιος δεσμός αγάπης που συνδέει το ζευγάρι ενώ το παγώνι ιδιαίτερα εκφράζει την εντιμότητα και την ομορφιά ενώ για τους χριστιανούς, συμβολίζει και την αθανασία της ψυχής.
    Τα δένδρα γενικά συμβολίζουνε τη φύση, την αναγέννηση, τον κύκλο της ζωής και του θανάτου ιδιαίτερα το κυπαρίσσι είναι σύμβολο θλίψης και αποχωρισμού αλλά λόγω του αειθαλούς φυλλώματός του συμβολίζει και την αθανασία. Ο κρίνος είναι βιβλικό χριστιανικό σύμβολο της αγνότητας,το γαρύφαλλο είναι το απόλυτο σύμβολο της γονιμότητας γι΄αυτό συναντάται κεντημένο στα προικιά σε κόκκινο χρώμα, που συμβολίζει την τέλεια αγάπη.Η πηγή συμβολίζει τη μακροβιότητα, το βάπτισμα αλλά αντιπροσωπεύει και την πηγή της γνώσης και της ζωής. Οι γιρλάντες γενικά συμβολίζουνε την ενότητα και την αιωνιότητα.Η απεικόνιση γυναίκας αποτελεί χριστιανική αναφορά στην Παναγία αλλά είναι κυρίως σύμβολο γονιμότητας και ευφορίας. Δικέφαλος αετός, σύμβολο του Βυζαντίου, το άλογο για τους χριστιανούς συμβολίζει το γρήγορο πέρασμα της ζωής...την υπερηφάνεια και τη δύναμη της ψυχής...ενώ ο παπαγάλος είναι σύμβολο φλυαρίας και κακολογίας.....το καλάθι γεμάτο καρπούς ή κουβάρια μαλλιά συμβολίζει την αφθονία και τη φροντίδα του σπιτιού συνδέεται επίσης με την ευτυχία, την υγεία και τον πλούτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάτι ακόμη, το καλάθι γεμάτο λουλούδια συμβολίζει τη φιλία και τη εκτίμηση, γι αυτό το επέλεξα μαζί με το Μονόγραμμα (Μ) να το κεντήσω στην τσάντα από λινάτσα (Μαύρο-κεραμιδί)την οποία πρόσφερα στην αγαπημένη φίλη......προτείνω εάν θέλετε να κάνετε σε φίλες ένα μοναδικό "προσωπικό" δώρο να προτιμήσετε αυτή την ιδέα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάτω απ' αυτή την ανάρτηση και τα δύο σχόλια που ακολουθούν, το δικό μου είναι παράταιρο και ελάχιστης σημασίας.
    Ως κάτοχος αυτής της "τσάντας από λινάτσα"... θέλω μόνο να εκφράσω το θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μου, στην Κλαυδία. Αρχικά εντυπωσιάστηκα απ' την τελειότητα, την επαγγελματική της δουλειά, την ποιότητα, το χειροποίητο κέντημα, (ούτε γαζωτική μηχανή δεν το βγάζει τότο αλφαδιασμένο), με τα χρώματα, με όλα...
    Ευτυχώς που υπήρξε αυτή η ανάρτηση, για να διαπιστώσω πόσο πολύτιμη είναι η προσφορά της Κλαυδίας και πόσο κόπο και μεράκι κρύβει από πίσω της.
    Να'στε καλά κι οι δυο σας και εύχομαι να έχει συνέχεια αυτή η εξαιρετική ιδέα με τα μονογράμματα!
    Φιλιά πολλά και όλη μου την αγάπη & την εκτίμηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1) Φλώρα, φαντάζομαι να ξέρεις πως ο blogger σου εξακολουθεί να κάνει κόλπα. Άργησα να βρω -και- αυτήν την ανάρτηση σου.
    2) Για την Κλαυδία μας τι να πω;;;..... Με έχει σκλαβώσει και δεν κατάφερα ποτέ να βρω τον τρόπο να της το ανταποδώσω... Ο,τι κάνει για μένα (για τους άλλους γενικώς) με προσπερνάει... Κλαυδία μου, σου στέλνω την αγάπη μου και δημοσίως! :))
    3) Καταλάβατε τώρα τι έγινε, ε;; Λείπει μόνο η πέμπτη της παρέας, αλλά ας όψεται το χωριό!! Χαχα! Πολλά φιλιά κορίτσια μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. H ιδεα ειναι εκπληκτικη! Κλαυδια συγχαρητηρια και ευχαριστω, δεν ειχα ιδεα οτι ολες αυτες οι παρστασεις στα εργοχειρα ειχαν κι ενα συγκεκριμενο συμβολισμο! Τι ομορφες παραδοσεις! Ελπιζω να ταξιδεψει και να υλοποιηθει η ιδεα σας χρυσοχερες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλησπερα σας εγω η δολια σε αλλο καφε χωθηκα την Κυριακη και δεν σας συναντησα , υπέροχη αναρτηση τα συμβολα τα ειχα ξανακουσει για τα λαικα κεντηματα ομως Κλαυδία μου υποκλινομαι η συλλογη σου μοιαζει εξαιρετικη , χαιρομαι πολυ για την πρωτοβουλία σας και θα προσπαθησω να συνδραμω σε οποιοδηποτε δρωμενο , και πουσαστε την επόμενη φορα θαρθω και εγω στο καφε αντε και μου την σκασατε !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχη η λινατσένια τσάντα !! "Καλοφόρετη" Φλώρα μου! Γεια στα χεράκια της Κλαυδίας που έκανε τόσο καλή δουλειά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είμαι η πέμπτη της παρέας, αυτή δηλαδή που πήγε να μαζέψει χόρτα στο χωριό και βρήκε μια ψόφια γάτα ανάμεσα στα τρυφερά ραδίκια,ως εκ τούτου η επιχείρηση χόρτα.....πάπαλα!
    Ας έρθουμε τώρα στην συνάντηση των πέντε από την οποία κάθε φορά φεύγουμε με γεμάτα χέρια.
    Τα χέρια φροντίζει και μας τα γεμίζει(όπως πάντα) η γλυκιά μας Κλαυδία με τις υπέροχες δημιουργίες της!
    Δεν ξέρω τι θα μπορούσα να κάνω για να τις το ανταποδώσω,όχι από υποχρέωση(βεβαίως,βεβαίως) αλλά από γνήσια διάθεση ανταπόδοσης σε μια τόσο γλυκιά,έξυπνη και δοτική γυναίκα.
    Κάτι θα σκεφτώ.Δεν θα μου ξεφύγει!
    Χαιρετώ όλη την παρέα.
    Πάρτε και τα βουκολικά φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν είμαι σίγουρη πως κατάλαβα πολλά, αλλά αν γίνει κάτι τελικά, σταυροβελονιά ξέρω, οπότε θα μπορώ πιστεύω να συμμετέχω (επιτέλους)....
    Συγχαρητήρια στην Κλαυδία για τη συλλογή...είναι αξιοθαύμαστη!!
    Φιλιά και στις δυο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φλώρα μου, δεν ξέρω τι γίνεται, αλλά δεν βλέπω τις αναρτήσεις σου... τυχαία την είδα όταν ήρθα και ψήφισα, και τώρα επέστρεψα για να τη διαβάσω με την ησυχία μου.
    Καταρχήν, χαίρομαι πολύ για την όμορφη παρέα που έχετε δημιουργήσει! Η τσάντα που δημιούργησε η Κλαυδία είναι εκπληκτική, καλοφόρετη να είναι για όλες σας!
    Οι πληροφορίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες, αλλά δυστυχώς δεν κεντώ για να σας βοηθήσω. Μου έδειξαν μικρή, αλλά το θέμα έμεινε εκεί και δεν το εξέλιξα, γιατί δεν μου άρεσε ιδιαίτερα σαν ενασχόληση...
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφη η τσάντα, καλοφόρετη !!!
    Γειά στα χέρια της Κλαυδίας που την κέντησε και της μαμάς της που την έραψε !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σήμερα, κατάφερα να διαβάσω αυτή την υπέροχη ανάρτηση και δίνω τα συγχαρητήρια μου στη γράφουσα και στην κυρία Κλαυδία. Είμαι στη διάθεσή σας για ό,τι αποφασίσετε και εγώ και κάποιες από τις φίλες μου. Ο ιδιαίτερος συμβολισμός των μοτίβων, τα γράμματα και γενικότερα όλο το εργόχειρο, δίνουν τεράστια δυναμική σε όλη αυτή την προσπάθεια. Θα είμαστε σε επικοινωνία.
    Δεν ξέρω τι συμβαίνει, αλλά δεν είδα νωρίτερα την ανάρτηση. ενώ συνήθως δεν έχω πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τώρα την βλέπω αυτή την ανάρτηση !!!!! Πώς μου ξέφυγε ????? Η πρόταση της Κλαυδίας μου αρέσει πολύ και λατρεύω τη σταυροβελονιά !!!! Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να την υλοποιήσουμε !!!! Να χαίρεστε τις υπέροχες τσάντες σας !!!! Εχω κι εγώ μια πολύ όμορφη τσάντα από τα χεράκια της Κλαυδίας και της μαμάς της και επομένως δεν ζηλεύω !!!!
    Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα! Από μέρες είδα την ανάρτηση αλλά δεν πρόλαβα να στείλω μήνυμα.
    Το θέμα με ενδιαφέρει πάρα πολύ και είμαι στη διάθεσή σας για ότι σκεφτήτε....
    Μικρή κεντούσα πολύ.... μα με την εργασία.... το ξέχασα.
    Τώρα που είμαι άνεργη θα χαρώ να ξαναρχίσω και μάλιστα σε κάτι τόσο ενδιαφέρον και παραδοσιακό.
    Μην με ξεχάσετε...
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή