Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2013

Ένα διαφορετικό Χριστουγεννιάτικο κέρασμα.

Αν έχετε βαρεθεί να ανταλλάσετε  με φίλους και συγγενείς
όλο τα ίδια Χριστουγεννιάτικα γλυκά μελομακάρονα και κουραμπιέδες, 
αν θέλετε κάτι άλλο, που όμως να είναι παραδοσιακό, 
έχω να σας προτείνω ένα διαφορετικό κέρασμα 
από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Άνδρο. 

ΠΑΣΤΕΛΙ ΑΝΔΡΟΥ
(μαλακό στην υφή του, γεμάτο άρωμα μελιού και κανέλας
και φτιαγμένο με τα πιο ωφέλιμα για τον οργανισμό υλικά)

Υλικά  (για 40 περίπου κομμάτια)
4  γεμάτα φλυτζάνια καρύδι χοντροκομμένο στο multi
1/2 φλυτζάνι φρυγανιά τριμμένη (γαλέτα)
1 1/3 φλυτζάνι καλό μέλι
1 φλυτζάνι ζάχαρη 
1 σφηνάκι νερό
ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα σκόνη
ανθόνερο 
350 γραμμάρια σουσάμι άψητο

Εκτέλεση
1. Σε μια λεκάνη ανακατεύουμε το καρύδι μαζί με την τριμμένη φρυγανιά,  τη γαλέτα και  την κανέλα.
2. Στρώνουμε πάνω στον πάγκο μας μια κόλλα χαρτί αντικολλητικό, τη βρέχουμε παντού με το ανθόνερο και πασπαλίζουμε με σουσάμι να καλυφθεί παντού. 
3. Μέσα στην κατσαρόλα μας ρίχνουμε το μέλι, τη ζάχαρη και το νερό και αφήνουμε να πάρει βράση για 4 λεπτά. 
4. Μόλις σβήσουμε τη φωτιά μας, ρίχνουμε το περιεχόμενο της λεκάνης μέσα και ανακατεύουμε να γίνει ομοιόμορφο το μείγμα. 
5. Αμέσως αδειάζουμε το περιεχόμενο της κατσαρόλας πάνω στο αντικολλητικό χαρτί και αυτό κολλάει πάνω στο σουσάμι. 
6. Με προσοχή, μην καούμε, λειαίνουμε την επιφάνεια του μείγματος και το απλώνουμε να σχηματιστεί ένα ορθογώνιο. 
7. Πασπαλίζουμε κατόπιν την επιφάνεια με μπόλικο  σουσάμι και το πιέζουμε με τα χέρια μας να κολλήσει. 
8. Αφήνουμε για λίγη ώρα το μείγμα να πέσει η θερμοκρασία του, αλλά όχι να παγώσει εντελώς. 
9. Όσο αυτό είναι ακόμη λίγο χλυαρό, κόβουμε το μείγμα κατά μήκος σε ευθείες γραμμές και σταυρώνουμε κόβοντας οριζόντια με λοξές γραμμές, ώστε να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφοι και ομοιομεγέθεις ρόμβοι. 
10. Μόλις κρυώσει εντελώς το παστέλι μας, με ένα μαχαίρι ξεκολλάμε τα κομματάκια, τα περνάμε μέσα από ένα πιάτο γεμάτο με σουσάμι για να κολλήσει στα πλάγιά του ή στο κάτω μέρος αν χρειάζεται και τέλος
11. Τα συσκευάζουμε ένα-ένα, μέσα σε σελοφάν κομμένο σε τετράγωνα κομμάτια 18Χ18 cm, τοποθετώντας τα διαγώνια μέσα σ' αυτό  τυλίγοντας τις δύο απέναντι άκρες να αγκαλιάσουν  γύρω - γύρω το παστέλι απ' τη στενή πλευρά του ρόμβου και στρίβοντας σαν καραμέλα τις άλλες δύο αντικρινές πλευρές του σελοφάν.

Όσοι είδαν την ταινία του Βούλγαρη "Η ΜΙΚΡΑ ΑΓΓΛΙΑ", ίσως να παρατήρησαν ότι στο τραπέζι με τα κεράσματα του γάμου υπήρχαν αυτά τα παστέλια, όμως τοποθετημένα μέσα σε μεγάλη πιατέλα πάνω σε ένα φύλλο λεμονιάς το κάθε ένα. 

Αυτή η εκδοχή είναι η καθαρά παραδοσιακή, αλλά που να βρει κανείς φύλλα λεμονιάς στην πόλη αφ' ενός και έπειτα είναι πιο καλά προστατευμένα τα παστέλια μέσα στο σελοφάν και προσφέρονται πιο εύκολα.



Είναι αρκετά χρόνια που τα φτιάχνω, πάντα με επιτυχία, γιατί δεν υπάρχει περιθώριο αποτυχίας σ΄ αυτά όπως στα άλλα γλυκά  (να πετύχουν ή να μην πετύχουν στο ψήσιμο, να φουσκώσουν ή  όχι).  
Σε όσους τα έχω προσφέρει τα περιμένουν από εμένα και κάθε επόμενη χρονιά. 
Καλή επιτυχία σε όσους αποφασίσουν να τα δοκιμάσουν. 


KAI MHM ΞΕΧΝΑΤΕ 
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΙΣ 7 ΤΟ ΒΡΑΔΥ 
ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΤΟΥ 4ΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΑΣ 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟ BLOG 
'Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ"
ΤΗΣ ΦΙΛΗΣ ΜΑΣ @iris.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΕΚΕΙ

18 σχόλια:

  1. Τι υπέροχος πειρασμός !!!!!! Καλή σου μέρα , Φλώρα μου !!!!
    ( Το βιβλίο το έχω διαβάσει 2 φορές !!!! Υπέροχο !!!! Η ταινία είναι ωραία ?????)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και μ αρεσουν τα παστελια!!!
    φιλακια φιλη! <3

    περιμενω εντυπωσεις για τη ταινια! φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και μου αρέσουν τα παστελάκια και είναι και υγιεινά!
    Φιλιά πολλά Φλωρούκο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρυσομέλισσες2:56 μ.μ.

    Πάντα γλυκαμένη Φλώρα, να είσαι καλά και να μοιράζεσαι μαζί μας υπέροχες συνταγές, κεντήματα, ιστορίες.....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά μάλιστα! Τα τρώω κι εγώ! :)))
    Να'σαι καλά Πασταφλωρίτσα μου!
    Όσο για το Παιχνίδι μας έχουμε ακόμα μια μέρα διαθέσιμη! ε;
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέλειο φαίνεται και το παστέλι είναι αγαπημένο γλυκό!!!!!!!Σίγουρα θα το δοκιμάσουμε!!!!!!!!!!!!Φιλιά!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ τελεια ! εισαι απο την Ανδρο , υπεροχο φαινεται το παστελι σου να σου πω π\ραγματι βαρεθηκαμε τα ιδια και τα ιδια , θα το φτιαξω, πολλα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστούμε για την συνταγή.... θα τη δοκιμάσουμε !!!
    Καλό βράδυ !!! Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ όμορφη ιδέα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ξέρεις Φλώρα μου, όταν διαβάζω τις συνταγές σου, ξέρω πως ίσως να μην τις επιχειρήσω λόγω δυσκολίας, αλλά απολαμβάνω τις περιγραφές σου. Είναι σα ν' ακούω τη φωνή του Μαμαλάκη. Μόνο που ακούω τη μελιστάλαχτη φωνή του, μου τρέχουν τα σάλια. Πρέπει να αγαπάς πολύ αυτή την τέχνη. Μυρίζει κουζίνα η κάθε σου ανάρτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φλώρα μου συνταγή για παστέλι δεν είχα , μου αρέσει πολύ και πράγματι τώρα που ψάχνω τι να κάνω αυτές τις μέρες , να είναι υγιεινό και για τα εγγονάκια μου , θα το κάνω σίγουρα !!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νοστιμότατο φαίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ειναι νοστιμοτατο το παστελι Ανδρου εχω μια γνωστη που μου φερνει! Την ταινια θελω τοσο πολυ να την δω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Φλώρα μου..χαίρομαι που επέστρεψες στο μπλόκ σου και που σε ξαναβλέπω στο δικο μου μπλοκ.. δεν είδα την ταινία που λέεις..όμως μου άρεσε που μας γνώρισες ένα παραδοσιακό γλύκισμα του τόπου σου..χαίρομια που τους αρέσουν και τα περιμένουν καθε χρόνο από σένα... ταιριάζει λίγο στα χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου μας την ιδεα/πρόσκληση που έχω , μπορώ να το βάλω εκεί;
    ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ τι καλά! Θα δώσω την συνταγή στην μαμά μου!!!
    Ο μπαμπάς μου λατρεύει τα παστελάκια!!
    Εμένα δεν μου αρέσουν...αλλά ο μπαμπάς....τρελαίνεται!!!!
    χαχααχαχαχ!!!!
    Μάκια,όμορφη!!
    ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. φαίνεται νόστιμο η συνταγή σου.... και ωραία κέρασμα έτσι πως το τυλιξες... μπράβο !!!!
    καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα παστέλια δεν μου αρέσουν, αλλά στην φωτογραφία δείχνουν πολύ λαχταριστά! Φιλάκια Φλωρούκο μου ζαχαροπλάστισσα μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λατρεύω τα παστέλια και είναι πραγματικά τα πιο υγιεινά γλυκίσματα!!
    Κλέβω φυσικά τη συνταγή...χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή