Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013

Ένας Χριστός γεννήθηκε στον Κολωνό.

Άραγε ποιος συντέλεσε να γίνει τερατούργημα
η πόλη που της Αθηνάς ήτανε δημιούργημα.

Πόλη έγινε απάνθρωπη κι απίστευτα σκληρή
την πείνα και τον ρατσισμό καλά που συντηρεί.

Κακιά μοίρα τη μοίρανε κι όπου ήταν καλντερίμια
δρόμοι γίναν και γέμισαν μ΄ ανθρώπινα συντρίμμια.
Μπουλούκια μαζί μένουνε σε τρώγλες και υπόγεια
ήρθαν να βρουν την τύχη τους πιστεύοντας σε λόγια.

Ψάχνοντας στη φτώχεια τους να βρουν παρηγοριά
δουλέμποροι τους μάζεψαν σε μία καραβιά.
Ότι είχανε το δώσανε, πληρώσαν για μια ελπίδα
μήπως κάτι καλύτερο προσφέρει η νέα πατρίδα.

Κάπου εκεί στον Κολωνό, λογής - λογής φυλές
κρύβονται και ανέχονται κάθε είδους απειλές.

Εκεί Χριστός γεννήθηκε σ’ ένα υγρό υπόγειο
χωρίς οι μοίρες να κληθούν να δώσουν ευχολόγιο.

Άστρο ποτέ δεν στάθηκε το υπόγειο να φωτίσει
με λίγη ζέστη την καρδιά της μάνας να ποτίσει.
Χνώτο ζώου δεν βρέθηκε πάνω του να φυσήξει
το παγωμένο κορμάκι του η ζεστασιά ν’ αγγίξει.

Ποιμένες δεν προσκύνησαν όπως στη Βηθλεέμ
μήτε οι γονείς του βρήκανε τη χώρα της Εδέμ.
Ούτε μάγος δεν έφτασε σ’ εκείνο το δωμάτιο
δώρο στα χέρια να κρατά έστω κι ένα ιμάτιο.

Στρώμα πάνω στο πάτωμα στην άκρη εκεί ριγμένο
και ένα πάπλωμα λεπτό, παλιό και ξεφτισμένο,
για να σκεπάζει το μικρό γυμνό μαύρο παιδάκι
κι η μάνα του νανουριστά να λέει τραγουδάκι.

Σφιχτά τα χείλη της, κι η ψυχή πουλί φυλακισμένο
στη ξενιτιά που βρέθηκε και είναι λαβωμένο.
Με αγωνία και υπομονή τους ήχους αφουγκράζεται
μ’ όλη αυτή την προσμονή στα μάτια να εκφράζεται.

Θα είναι απόψε τυχερή να ‘ρθει ο άντρας της νωρίς
λεφτά να φέρει και φαί ή θα ‘ρθει μόνος του χωρίς
στα χέρια κάτι να κρατεί, ελεημοσύνη ή αμοιβή,
μη μείνουν πάλι νηστικοί τη νύχτα που μεσολαβεί.

Η πείνα, που τα σωθικά πονάει, δεν την τρομάζει,
τρέμει στη σκέψη μην τον δει μ’ αίματα να σφαδάζει
όπως προχτές που του ‘στησαν καρτέρι στο μονοπάτι
κάτι φασίστες, ρατσιστές, στο δίπλα σκαλοπάτι.

Τον χτύπαγαν αλύπητα κι έναν σταυρό αγκυλωτό
μ΄ ένα μαχαίρι χάραξαν στο μέτωπό του το απλωτό.
Τον έδεσαν, τον φίμωσαν τον πέταξαν στο δρόμο
και στην ψυχή του φύτεψαν βαθιά μέσα τον τρόμο. 

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου 
στην πρόσκληση σε ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ
της φίλης μας Αριστέας 
από το blog "Η ζωή είναι ωραία"
Ευχαριστώ πολύ την Αριστέα για το κάλεσμα αυτό.
Ευχαριστώ και όλους τους φίλους 
που μαζεύτηκαν και κάναμε τόσο όμορφη συντροφιά
στο συμπόσιο αυτό της Αριστέας μας. 
Εύχομαι να είμαστε όλοι καλά 
να ανταμώνουμε και να σκορπάμε  στιχάκια 
που βγαίνουν μέσα απ' τις καρδιές μας. 


 

18 σχόλια:

  1. Φλωριτσα μου το λατρεψα! Το ΛΑΤΡΕΨΑ! Τοσο ευαισθητο, τοσο αληθινο και τοσο γυναικειο! Μια ευαισθητη γυναικεια ψυχη! Υπεροχο! Συγχαρητηρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφο μπραβο Φλώρα μου!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικό Φλώρα μου, κρίμα που έχουμε μόνο λίγες επιλογές!
    Τρυφερό μα και λαβωμένο με αγκάθια της... εποχής μας! Συγχαρητήρια!
    Να είσαι πάντα γερή, δυνατή και να έχεις ένα καλό Σαββατοκύριακκο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φλώρα μου, είναι εξαιρετικό το ποίημά σου!
    Είσαι φοβερή στον έμμετρο λόγο...
    Σε φιλώ και σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. συγχαρητηρια και απο εμενα Φλωρα μου!!
    εξαιρετικο!
    καλο βραδυ! φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη η συμμετοχή σου, Φλώρα μου.
    Με άγγιξε, με κέρδισε και μου έμεινε με την πρώτη ανάγνωση.
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάντοτε μου άρεσε η έμμετρη ποίηση. Είχα ξεχωρίσει 4 συμμετοχές και μεταξύ αυτών ήταν και η δική σου. Τελικά ψήφισα τις άλλες τρεις (μη βαράς!).
    Μπράβο σου όμως.
    Οι ευαίσθητοι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη από ψήφους και επιβεβαίωση.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξαιρετικό το ποίημα σου , Φλώρα μου !!!!! Μπράβο !!!!!
    Το Συμπόσιο ήταν πολύ πετυχημένο με πολλά όμορφα ποιήματα !!!! Δύσκολο να διαλέξει κάποιος όταν του αρέσουν σχεδόν όλα !!!!
    Φιλάκια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαιρετικό! Και μου αρέσει που ανησυχούσες μήπως ήταν υπερβολικό! Χτυπούσες σταθερά μέχρι λίγο πριν το τέλος τρίτη θέση! Στο νήμα πάνω έμεινες ελάχιστα πιο πίσω!
    Σε ευχαριστώ πολύ Φλώρα μου για την πανέμορφη συμμετοχή σου!
    Με τίμησες και με το παραπάνω !
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Tη γνώμη μου & τη βαθμολογία μου γι αυτό που έγραψες, την κατέθεσα ήδη στης Αριστέας.
    Μπράβο δεν χωράνε.
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ευαισθησία και τη μεγαλοψυχία σου!
    Να'σαι καλά! Πολύ το χάρηκα ρε Φλώρα, όταν διάβασα το όνομά σου πίσω απ' αυτό που λάτρεψα με την πρώτη ανάγνωση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συγχαρητήρια Φλώρα μου για τη συμμετοχή σου! :)
    Εξαιρετική όπως πάντα η πένα σου, μπράβο!
    Φιλάκια και να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εξαιρετικό ποίημα! Με συγκίνησε πολύ όταν το διάβασα!
    Δε λέω περισσότερα! Μιλάει το ποίημα από μόνο του!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Mε ξάφνιασε ο τίτλος
    με συγκίνησαν τα λόγια
    πως να προσπεράσεις αυτό το θέμα;
    Μπράβο Φλώρα μου
    έδειξες το ταλέντο σου για μια ακόμα φορά
    και σε αυτό τον τομέα!
    Να είσαι πάντα καλά ....
    Τα φιλιά μου
    καλό βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητήρια Φλώρα συγκινητικά λόγια υπέροχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φλώρα μου ήταν εξαιρετικό, εξού και οι 3 βαθμοί μου στο ποίημα σου!
    Με συγκίνησες, ήταν τόσο αληθινό!
    Πολλά συγχαρητήρια!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο για τη συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή σου μέρα Φλώρα μου!!
    Τσακίζει κόκκαλα το ποίημα σου αυτό!!!!
    Εξαίσια συμμετοχή στο συμπόσιο της Αριστέας!!
    Καλό σ/κ να έχεις!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρυσάνθη - kentise10:32 π.μ.

    Υπέροχο ,σήμερα το διάβασα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή