Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2013

Κωνσταντινούπολη συνέχεια

Στη δεύτερη αυτή ανάρτησή μου δεν θα αναφερθώ στα αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης. 
Γι αυτά μπορείτε να μάθετε περισσότερα μέσα απ' το διαδίκτυο, από βιβλία, ξεναγούς και ταξιδιωτικά βιβλία. 
Θα σας πω όμως μερικά πράγματα που έπεσαν στην αντιληψή μου και έχουν να κάνουν με την οργάνωση του Τούρκικου κράτους και την καθημερινότητα των ανθρώπων της Πόλης. 
Με λύπη μου πρέπει να σας πω, ότι δυστυχώς δεν υπάρχει από την Αθήνα Ελληνική  συγκοινωνία προς την Κωνσταντινούπολη,  δημόσια ή ιδιωτική. 
Τα ταξιδιωτικά γραφεία προσφέρουν μόνο εκδρομές οργανωμένες, με συνέπεια όποιος δεν θέλει να ακολουθήσει μια τέτοια εκδρομή, να πρέπει να ταξιδέψει με την Τούρκικη εταιρεία ΜΕΤRO, η οποία όπως διαπίστωσα φτάνοντας στην Κωνσταντινούπολη έχει κι άλλο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Κωνσταντινούπολη αλλά και από και προς όλες τις πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις των Βαλκανίων, Ρωσία και γειτονικές της Τουρκίας χώρες  στην Ασία.
H ίδια εταιρεία έχει και τις αστικές συγκοινωνίες της Κωνσταντινούπολης, υπάρχει δε και τραμ και η ιστορική υπόγεια συγκοινωνία (κάτι σαν τελεφερίκ) , που έχει εκσυγχρονισθεί και χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια,  με την οποία μπορεί κανείς να αποφύγει όλη την κίνηση του κέντρου.
Το πούλμαν στο οποίο  επιβιβαστήκαμε ήταν σύγχρονο και άνετο με τηλεόραση σε κάθε κάθισμα, που έπαιζε μόνον Τούρκικα κανάλια απ' την ώρα που ξεκινήσαμε και σε όλο το ταξίδι. Ξεκίνησε στις 5 το απόγευμα από τη λεωφόρο Καβάλας και με ενδιάμεσες στάσεις στη Λαμία, Λάρισα και Θεσσαλονίκη γέμισε από 'Ελληνες, κυρίως εμπόρους. 

Θα σας φανεί περίεργο, όμως μόλις επιβιβαστήκαμε ο συνοδός του πούλμαν πέρασε και μας πρόσφερε κέϊκ και ζεστό καφέ ή τσάι και σε λίγο αφού μάζεψε τα σκουπίδια μας  κέρασε δροσερό Τούρκικο νερό σε συσκευασία ενός ποτηριού, σαν ένα διάφανο κεσεδάκι γιαουρτιού.


Από εκείνη την ώρα ως την ώρα που φτάσαμε, αν και το πούλμαν σταμάτησε για να ξεκουραστούμε, να φάμε και να πιούμε κάτι, 3 φορές στη Λάρισα, στην Καβάλα και στην Ανδριανούπολη, πέρασε άλλες 3 φορές ο συνοδός και μας πρόσφερε χυμό, καφέ, τσάι και νερά. 
Κάνοντας πλάκα με τη φίλη μου, λέγαμε ότι αυτοί, με τόσα υγρά που μας πρόσφεραν, μάλλον μας προετοιμάζουν για υπέρηχο άνω και κάτω κοιλίας. 
Για να ταξιδέψει κάποιος στην Κωνσταντινούπολη χρειάζεται μόνο την ταυτότητά του, αρκεί αυτή να είναι γραμμένη και σε Λατινικά γράμματα.
Το πρωί κατά τις 7 και μισή, με πόδια πρησμένα απ' τις τόσες ώρες μέσα στο πούλμαν, φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη, η οποία είναι  τεράστια, νομίζεις πως είναι ατελείωτη. 
Η ώρα αυτή ήταν ώρα αιχμής για την Πόλη αφού όλοι πήγαιναν στις δουλειές τους και ο δρόμος που οδηγούσε στην Κωνσταντινούπολη ήταν μια αλυσίδα αυτοκινήτων που προχωρούσαν με αργό ρυθμό.
Όποιος πάει στην Κωνσταντινούπολη φαντάζομαι πως θα εκπλαγεί απ' τον τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων, και μάλιστα όλα καινούρια και πολυτελή. Μου θύμισε την Ελλάδα προ κρίσης η όλη ιστορία με τα αυτοκίνητα. Βέβαια αυτό έχει σαν συνέπεια η κίνηση να είναι αυξημένη σε όλους τους κεντρικούς δρόμους καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας. 
Βέβαια όλοι οι μεγάλοι δρόμοι δεξιά και αριστερά έχουν μεγάλες πρασιές γεμάτες με λουλούδια σε διάφορους σχηματισμούς και χρώματα, χάρμα οφθαλμών. 

Ως προς τα κτίρια, υπάρχουν πάρα πολλά παλιά, πολυκατοικίες φτωχικές, χτισμένες τουλάχιστον 40 χρόνια πριν, κυρίως χωρίς μπαλκόνια ή με ένα πολύ μικρό ανά διαμέρισμα. 
Ταυτόχρονα βέβαια υπάρχουν τεράστια συγκροτήματα υπερπολυτελών κτιρίων που χρησιμεύουν για γραφεία μεγάλων εταιρειών, εμπορικά κέντρα τεράστια και γενικώς η ανοικοδόμηση βρίσκεται σε μεγάλη έξαρση. 
Eπίσης η αντίθεση είναι τεράστια αν συγκρίνει κανείς τα φτωχόσπιτα της Κωνσταντινούπολης με τις βίλες δεξιά και αριστερά των καταπράσινων λόφων του Βοσπόρου.
Το μάτι ενός Έλληνα έκπληκτο παρακολουθεί να κυκλοφορεί παντού υπερβολικά πολύς κόσμος.... πράγμα βέβαια που εξηγείται απ' τον πληθυσμό της Κωνσταντινούπολης,  που υπερβαίνει τα 15.000.000.
Κάτι ακόμη αξιοσημείωτο είναι ότι, σε σχέση με το προηγούμενο ταξίδι μου πριν 3 χρόνια, η μαντήλα στα κεφάλια των γυναικών αυξήθηκε δραματικά. Μεγάλες γυναίκες αλλά και νεαρά κορίτσια φόραγαν σχεδόν όλες μαντήλα. 
Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν απέναντι απ' το Πανεπιστήμιο του Laleli, όμως τίποτα δεν μαρτυρούσε ότι το μεγαλοπρεπές αυτό κτίριο ήταν Πανεπιστήμιο. Ούτε ένα σύνθημα γραμμένο, ούτε μια μουτζούρα στους τοίχους του ή στους γύρω τοίχους ή γενικά στην Πόλη. Απ' ότι έμαθα, η είσοδος και η έξοδος απ' τα Πανεπιστήμια ελέγχονται πλήρως, αφού οι φοιτητές για να μπουν και να βγουν πρέπει να χτυπήσουν την ηλεκτρονική τους κάρτα. 
Κάποιοι  θα πουν ότι αυτό είναι μακράν μπροστά και κάποιοι θα διαφωνήσουν. 
Εγώ απλά δεν θα το σχολιάσω. 
Παντού στην πόλη έβλεπε κανείς την Τούρκικη σημαία σε τεράστιες διαστάσεις να κυματίζει ενώ  το πορτραίτο του αναμορφωτή τους Κεμάλ Ατατούρκ δέσποζε ζωγραφισμένο στους τοίχους μεγάλων κτιρίων.  
Κάτι ακόμη που έψαχνε το μάτι μου να βρει, αλλά μάταια, ήταν έστω  ένα αποτσίγαρο στο δρόμο, έστω  ένα σκουπιδάκι, έστω  μια τσίχλα κολλημένη πάνω στα πεζοδρόμια. 
Ένα βράδυ, κατά τις 3, που ξύπνησα και χάζευα απ' το παράθυρο του ξενοδοχείου στο δρόμο έξω, είδα το απορριματοφόρο να μαζεύει τα σκουπίδια και αμέσως μετά από πίσω τον οδοκαθαριστή να σκουπίζει και το τελευταίο σκουπιδάκι απ' το δρόμο.
Επίσης εντυπωσιακό ήταν ότι όλοι όσοι ασχολούνταν με εμπόριο τροφών, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια, ακόμη και κάποιοι που έστυβαν πορτοκάλια στο δρόμο, όλοι φόραγαν λευκές στολές και γάντια μιας χρήσης και η καθαριότητα ήταν κάτι που μπορείς να πεις πως χαρακτήριζε κάθε γωνιά. 
Αν κανείς κάτσει για φαγητό σ' ένα εστιατόριο, πριν καλά- καλά προλάβει να φάει το φαγητό του, έρχονται και παίρνουν το πιάτο από μπροστά του και γενικώς καταλαβαίνει κανείς πως οι Τούρκοι δεν πηγαίνουν για διασκέδαση και κουβέντα στην ταβέρνα  με φίλους ή παρέα όπως εμείς, αλλά μόνο για να φάνε και να φύγουν.
Ιδιαίτερα ακριβά σε σχέση με το καλής ποιότητας φθηνό φαγητό που βρίσκει κανείς ακόμη και στα πιο μικρά εστιατόρια, είναι τα σιροπιαστά γλυκά και τα λουκούμια, όχι μόνο στις τουριστικές περιοχές αλλά σε κάθε ζαχαροπλαστείο. 
Οι συγκοινωνίες της Πόλης από και προς όλες τις κατευθύνσεις ήταν πολύ συχνές και εύκολες για να τις χρησιμοποιήσει κανείς, όμως ο συνωστισμός και το στρίμωγμα μεγάλο, όπως  στην Αθήνα προ ΜΕΤΡΟ κατά τις ώρες αιχμής. 
Τα ταξί αρκετά ακριβά, δεν παίρνουν ποτέ δεύτερο πελάτη και συνήθως κανονίζουν το κόμιστρο  με προφορική συμφωνία, πιθανόν επειδή η κίνηση στους δρόμους είναι απρόβλεπτη και σ' αυτήν την περίπτωση δεν τους συμφέρει να δουλεύουν με ταξίμετρο. 
Κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το παζάρεμα της τιμής, που συνήθως οι ίδιοι οι έμποροι το επιδιώκουν και έτσι μπορεί να πετύχεις μεγάλη διαφορά προκειμένου να μην χάσουν τον πελάτη.
Όμως, ακόμη κι αν τα ρέστα που πρέπει να σου δώσουν είναι 20 τούρκικα σέντς, δηλαδή 5 περίπου σέντς του Ευρώ, σε κυνηγούν να σου τα δώσουν, αν πας να φύγεις.
Γενικώς στις συναλλαγές του κάποιος αντιμετωπίζει καλοπροαίρετους ανθρώπους που εμπνέουν εμπιστοσύνη, όμως δύσκολα μπορεί κανείς να απευθυνθεί σε κάποιον και να πάρει πληροφορίες, επειδή δεν μιλούν Αγγλικά ή άλλη γλώσσα ούτε και τα νέα παιδιά. 

Ίσως να ακολουθήσει και 3η ανάρτηση με την εμπειρία μου σε τούρκικο χαμάμ.


Οι φωτογραφίες αυτές είναι από το internet 
όμως δεν διαφέρουν σε τίποτα απ' όσα είδα.

Ως τότε μην ξεχνάτε ότι εδώ θα βρείτε πληροφορίες 
για το 2ο παιχνίδι μας του 2ου κύκλου 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ" 
που ξεκίνησε και περιμένει τις συμμετοχές σας.

51 σχόλια:

  1. Καλημέρα,Φλώρα!!!Τις ίδιες πάνω κάτω εντυπώσεις αποκόμισα κι εγώ από το ταξίδι μου,πριν 3 χρόνια στην Πόλη!!!Τόση καθαριότητα,ομολογώ πως δεν την περίμενα!!!!Ούτε τόση ομορφιά στα πάρκα τους!!Θα ξαναπήγαινα,ευχαρίστως!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που επιβεβαιώνεις τα όσα είδα.
      Φιλάκια και σου εύχομαι να ξαναπάς.

      Διαγραφή
  2. Περιγράφεις με ακρίβεια αυτά που παρατήρησες και είναι σαν να μας πήρες μαζί σου
    σ αυτό το ταξίδι !!! Καλή θα ήταν και μια τρίτη ανάρτηση για να έχουμε και
    ολοκληρωμένη εικόνα !! Καλή σου μέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η τρίτη ανάρτηση θα μιλάει για το χαμάμ το οποίο γνώρισα σ' αυτό το ταξίδι και μ' ενθουσίασε.
      Καλή σου μέρα και σένα.

      Διαγραφή
  3. αχ απολαυσα τη ξεναγηση σου φιλη μου!

    περιμενω την εμπειρια σου για το χαμαμ!

    φιλακιαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν έχω πάει ποτέ στην Πόλην.....
    Εχω γνωστούς και με έχουν καλέσει αλλά πάντα κάτι με κρατούσε.
    Δε θέλω να αφήσω λεφτά σε Τούρκους.....
    Μετά την απολαυστική σου ξενάγηση όμως.....
    Θα το σκεφτώ ξανά!

    Πολλά φιλάκια:))
    Καλή σου μέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως αν πας θα αναθεωρήσεις πολλά.
      Καλό σου βράδυ γιατί βράδυ είναι τώρα.

      Διαγραφή
  5. Ω, ναι... Η Πόλη είναι πολλά χρόνια μπροστά και ας μην ανήκει στην "Ευρώπη"...
    Δυστυχώς μας βάζουν τα γυαλιά ακόμα και οι μη εξευρωπαϊσμένες χώρες...
    Καλημέρα Φλώρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά τα γράφω απ' τον καημό μου
      γιατί ήθελα πολύ να μιλάνε έτσι και για την Ελλάδα
      και τους Έλληνες.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Εγω στην Πολη δεν εχω παει και θα ηθελα πολυ! Εχω ομως φαει τα υπεροχα σιροπιαστα με φυστικι Αιγινης και γλειφομαι μονο που τα θυμαμαι! Τα κοτσαρες κι εσυ φατσα καρτα... αχ βρε Φλωρα τι με καμνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ κράτησα χαρακτήρα και δεν έφαγα σιροπιαστά.
      Μόνο 2 τιραμισού εκ των οποίων το 1 ήταν μακράν καλύτερο απ' όσα έχω φάει ως σήμερα.
      Τα σιροπιαστά, το τσάι και τα λουκούμια ήταν υπερβολικά ακριβά
      κι εγώ ξέμεινα από λεφτά οπότε έφερα μόνο λίγο τσάι.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Μ π ρ ά β ο τους, όχι μπράβο τους!!
    Απολαυστικότατη ανάρτηση.
    Σ' ευχαριστούμε πολύ!!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς που δεν μπορώ να ακούσω
      Μπράβο και για εμάς τους Έλληνες.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα! Όταν σου έλεγα να μας πεις για αξιοθέατα εννοούσα γενικότερα όλα αυτά..
    Η κίνηση στην Κων/λη είναι όντως αφόρητη! Θυμάμαι όταν είχα πάει επαγγελματικό ταξίδι πριν από 3 χρόνια, με πούλμαν από Θεσ/κη.. Ένα απόγευμα φάγαμε 2 ώρες σημειωτόν.. μαρτύριο! Αυτό με το ταξί δεν το πρόσεξα γιατί εμείς μπήκαμε 4 και δεν είπε και κουβέντα.. Όλοι μα όλοι στην Κων/λη ήταν πολύ ευγενικοί και φιλόξενοι κάτι που μας είπαν δεν ισχύει σε άλλες πόλεις και χωριά της Τουρκίας. Αυτό με τις μαντήλες πάλι μου έκανε εντύπωση.. Επίσης δεν μπορούσαμε να βρούμε εύκολα να φάμε κάτι καλό.. Γ'ύρισα πιο αδύνατη τότε γιατί τα φαγητά ήταν χάλια εκεί που πηγαίναμε.. Πήγες πριγκηπονήσια; Για μενα εκεί ήταν αξέχαστα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ αντιθέτως καταευχαριστήθηκα τόσο τα κεμπάπ, όσο και τις υπέροχες σούπες.
      Το καλύτερο φαγητό το τρως εκεί που τρώνε οι εργαζόμενοι Τούρκοι.
      Σε κάτι καφενειο-εστιατόρια κρυμμένα σε στενά χωρίς επιγραφές και ρεκλάμες.
      Δυστυχώς το μόνο που δεν επισκέφθηκα ήταν τα Πριγκηπονήσια γιατί την πρώτη φορά δεν πρόλαβα και τη δεύτερη έβρεχε συνέχεια και θεώρησα πως πρέπει να αφήσω και κάτι ώστε να πάω και 3η φορά για να το δω.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
    2. Εύχομαι να πας πολύ σύντομα.. Είναι μαγευτικά! Μέσα σε μια ημέρα μπορείς να τα γυρίσεις όλα με λίγα χρήματα.. Έχει Έλληνες πολλούς που μένουν μόνιμα και θα νιώσεις όμορφα.. Όταν πας θα με θυμηθείς!! :)

      Διαγραφή
  9. Αυτό θα πει ανταποκρίτρια. Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Περίπου αυτά περίμενα ν' ακούσω για τους σημερινούς "Κωνσταντινουπολίτες". Έχω πάει νότια-νότια στην Τουρκία, και ήταν μια απελπισία... Δεν το λες κι άσχημο το ταξιδάκι!!
    Πολλά φιλιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έχω σαν όνειρο να πάω και στην Καππαδοκία.
      Ελπίζω κάποτε να τα καταφέρω, όταν και αν τελειώσει η κρίση.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. Λέγε ότι θες! Εγώ ήθελα να ήμουν μαζί!!! Χαχαχα! Επιφυλάσσομαι όμως...!! ;)
    Γλυκά φιλάκια γλυκό Φλωρούκο! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να ήσουν μαζί μου και μακάρι να ήμουν μαζί σου στην Ταϋλάνδη.
      Γλυκά φιλάκια κι από μένα.

      Διαγραφή
  11. Φλώρα μου μου άρεσε η συνέχεια της ανάρτησης/ταξιδιού σου...με την εμπειρία σου στην καθημερινότητα και στην διαδρομή προς την Πόλη...ευχαριστούμε για όλα όσα μοιράστηκες μαζί μας - κείμενο και φώτος...ευχάριστη εντύπωση μου έκαναν ότι στους τοίχους δεν υπάρχει τίποτε γραμμένο (και στη Κύπρο υπάρχει αυτό), αυτό με το σκουπιδιάρικο και τον οδοκαθαριστή και αυτό με τα ρέστα / εμπόρους στο τέλος... θα περιμένω και την συνέχεια της εμπειρίας στο τουρκικό χαμάμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευελπιστώ κάποια στιγμή να έρθω στην Κύπρο γιατί δεν την θυμάμαι σχεδόν καθόλου από το '75 που την είχα επισκεφθεί.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    2. δε το ήξερα ότι ήρθες Κύπρο Φλώρα μου...ένα χρόνο μετά την εισβολή δηλαδή...σίγουρα θα βρεις αλλαγές...φιλούθκια

      Διαγραφή
  12. Aχ πόσο θέλω να πάω Φλώρα!
    Ελπίζω να είναι πολύ σύντομα!
    Ειδικά μετά τις αναρτήσεις σου θέλω ακόμα περισσότερο!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου εύχομαι να μπορέσεις να το πραγματοποιήσεις το ταξίδι.
      Αξίζει.
      Φιλιά κι από μένα.

      Διαγραφή
  13. Τι όμορφη ανάρτηση Φλώρα!!! Μου θυμίζεις ωραίες στιγμές!! Αυτό με τον οδοκαθαριστή δεν έτυχε στο ταξίδι μου ούτε αυτοί που στύβαν πορτοκάλια στο δρόμο. Όμως γενικά είχε πολύ κόσμο, πολύ κίνηση, πλανόδιους. Εξυπηρετικοί. Χαίρονταν πολύ όταν μαθαίναν ότι ήμαστε Έλληνες. Για τα παζάρια τρελαίνονται!! Τους αρέσει πάρα πολύ αλλά ντρέπομαι να κάνω παζάρια!!!! :) Αυτό που πρόσεξες ότι κάθονται κι αμέσως τελειώνουν το φαγητό ή το ποτό τους και φεύγουν μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση κι εμένα και ρώτησα τον ξεναγό και μου είπε ότι γενικά πολιτική των μαγαζιών είναι να κινείται η αγορά. Τέλειωσες. Έφυγες. Αν θες να κάτσεις πάρε και κάτι άλλο. Μην απασχολείς το τραπέζι για ένα καφέ 3 ώρες!!!!! Αυτό του είχε εκείνου εντύπωση στην Ελλάδα, ότι δηλαδή κάποιος σπαταλά 2,3 ώρες για ένα καφέ και δεν παίρνει κι άλλα κι άλλα να κινηθεί η καφετέρια. Αν δεν κάνω λάθος έχουν και πολλά μαγαζιά ανοικτά τις Κυριακές για τον ίδιο λόγο. Να κινείται η αγορά τους. Έτσι λένε.
    Ανυπομονώ να δω και την επόμενη ανάρτηση!!!! Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει βέβαια και ακόμη μια εξήγηση γιατί παίρνουν γρήγορα τα πιάτα.
      Κάποτε είχα κάποιους φίλους Ιρανούς μουσουλμάνους και αυτοί μόλις τρώγαμε μαζεύανε τα πιάτα γιατί δεν πρέπει, σύμφωνα με τη θρησκεία τους, τα φαγητά να μένουν εκτεθειμένα σε καπνούς τσιγάρου και σκόνη. Τα μαζεύουν, δεν πετάνε τίποτα και τα κρύβουν στα ψυγεία αμέσως.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  14. Μου άρεσε που είδα την Πόλη μέσα από τη δική σου οπτική... έχεις δίκιο, για τα αξιοθέατα μπορεί να πληροφορηθεί κανείς από οπουδήποτε. Αυτά που επέλεξες να αναφέρεις, όμως, είναι η ψυχή της πόλης και η εικόνα που δίνει η πόλη προς τα έξω.
    Πριν χρόνια, είχε επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη η αδερφή του άντρα μου και είχε κι εκείνη εντυπωσιαστεί από την καθαριότητα στους δρόμους. Θυμάμαι πως το συζητούσαμε μετά, όταν επέστρεψε. Δεν είχε συναντήσει σκουπιδάκι ούτε για δείγμα... αντίθετα, μου είχε πει πως υπήρχαν οδοκαθαριστές παντού και σκούπιζαν ακόμη και το παραμικρό από το δρόμο.
    Ντροπή μας που δε λειτουργούμε και εδώ έτσι...
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει άνθρωπος που μπορεί να αμφισβητήσει την καθαριότητα της Κωνσταντινούπολης.
      Σε αντίθεση δυστυχώς με την Αθήνα....
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Αχ τι ωραία τα όσα περιγράφεις! Μου άρεσε πολύ και η αναφορά σου στα σκουπίδια και στο πανεπιστήμιο... μακάρι να ήμασταν κι εδώ έτσι.
    Όσο για την αντίθεση φτωχών και πλουσίων θα πω πως υπάρχει παντού... Τώρα για τις μαντίλες δε ξέρω... Μου είχαν πει παλιότερα πως στην Κωνσταντινούπολη δε τη φορούσαν τόσο πολύ όσο στα χωριά.
    Ξετρελάθηκα με το ποτηράκι με το νερό! Τέλειο!!! Δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο!
    Περιμένω και την 3η ανάρτηση! Φιλάκιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως υπάρχει έξαρση του ισλαμισμού και γι αυτό οι μαντήλες αυτή τη φορά ήταν πολύ περισσότερες από αυτές που είδα πριν 3 χρόνια.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  16. Αν και πολύ κοντά μας δεν έχω πάει ποτέ ...Διατηρούσα μία μικρή επιφύλαξη ,παρά τις διαβεβαιώσεις φίλων και γνωστών ότι τα τελευταία χρόνια άλλαξαν θετικά οι καταστάσεις ! Σε ευχαριστώ Φλώρα που με ταξίδεψες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού είναι κοντά...
      φρόντισε, αν μπορείς, να πας.
      Νιώθεις όμορφα σαν να κινείσαι μέσα στη δική σου χώρα και όχι σε χώρα του εξωτερικού.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  17. Όμορφα μας περιέγραψες το ταξίδι σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είναι που τους έλεγαν βρομιάρηδες οι δικοί μας...
    Μπράβο Φλωρίτσα μου, ρούφηξα κάθε σου λέξη και περιμένω τη συνέχεια, μες στης Πόλης το χαμάμ!

    Σε φιλώ, καλή σου νύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γειά σου Φλώρα ! Θα τα λέμε και πάλι, θα δεις τα νέα μου. Σας επιθύμησα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μου θύμισες τις περιγραφές της μαμά μου που είχε πάει πριν 2-3 χρόνια εκδρομή.
    Έχει αυτό το κάτι που και με προκαλεί. Από τα ταξίδια που θα ήθελα να κάνω! Για πολλούς λόγους!
    Φιλάκια Πασταφλωρίτσα μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Eίναι μετά Φλωράκι μου να απορούμε που ενώ εμείς έχουμε δραματική μείωση στον Τουρισμό μας εκείνοι έχουν θεαματική αύξηση;

    υγ. Μα βρε καλή μου πήγες και σε χαμάμ και δεν μας μίλησες ακομα γι αυτό;
    Περιμένω να μας πεις την εμπειρία σου!

    Τα φιλιά μου
    καλό βραδάκι σ εύχομαι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου,
      ξέρουν να υποχρεώνουν τον τουρίστα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  22. Φλώρα μου μας κατατόπισες πλήρως!!
    Κανονικό ρεπορτάζ έκανες...σε ευχαριστούμε πολύ!!
    Να είσαι καλά..φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρεπορτάζ δεν το λες, αλλά να σας πάρω μια βολτίτσα μαζί μου, θα ήθελα να το έχω καταφέρει.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  23. Καλησπέρα Φλώρα μου..μας έκανες υπέροχη ξενάγηση στην πόλη,.για την καθαριότητα μας το είπαν όλοι όσοι έχουν πάει..αυτό με τις στολές και τα γάντια μιας χρήσης πρέπει να εφαρμοστεί και εδώ..φαντάσου..οι Τούρκοι πολύ μπροστά...γέλασα με τα πολλά υγρά που σας έδιναν στο πούλμαν και έγραψες ότι ήταν σαν να σας ετοίμαζαν για υπέρηχο!πάω να δω το χαμάμ γιατί μου έκανε κλικ το θέμα΄΄πολλά πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ήταν για γέλια. Κι όταν ταξιδεύεις με καλή φίλη δεν θέλεις πολύ για να γελάς με ότι σου φαίνεται περίεργο....
      Φιλιά

      Διαγραφή
  24. Ηταν λες και το εβλεπα σε βιντεο ολο αυτο!!!!
    τελεια δουλεια!!τελεια ξεναγηση!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι αν μπόρεσα να σου δώσω έστω και μια εικόνα.

      Διαγραφή
  25. Γενικά μιλάμε για μια τελείως διαφορετική κουλτούρα.
    Μ’ αρέσει (που λέει ο λόγος) που κάτι ελληναράδες αναμασάνε συνεχώς την ατάκα πως ό,τι στραβό έχουμε ως φυλή, τα κόμπλεξ μας, η υποκουλτούρα (των περισσότερων) και η οπισθοδρομικότητά μας οφείλονται στα 400 χρόνια σκλαβιάς. Θα πρέπει να ζει κάποιος στα πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ βαθειά γεράματα για να θυμάται (!) τα κακά που μας φόρτωσαν οι Τούρκοι!
    Όχι πως αυτοί δεν έχουν προβλήματα, μια χαρά φασισμός επικρατεί και εκεί. Όποιος τολμήσει να διαδηλώσει καταλήγει σε νοσοκομείο, οι μισοί δημοσιογράφοι είναι στη φυλακή, όποιος συγγραφέας γράψει εναντίον της κυβέρνησης πρέπει να εγκαταλείψει τη χώρα (για να μην εγκαταλείψει το μάταιο ετούτο κόσμο), ενώ ακόμη ισορροπούν επικίνδυνα μεταξύ του κοσμικού και του στρατοκρατικού κράτους.
    Δεν ξέρω αν και κατά πόσο συμφωνείς με όσα, έστω, συνάντησες. Κάνω όμως την απλή σκέψη: ας υποθέσουμε πως η Τουρκία μπαίνει στην Ε.Ε και ξεκινούν οι οικονομικές προσαρμογές, οι απογραφές, τα πάρε-δώσε και οι έλεγχοι με την κομισιόν, την Eurostat και όλα αυτά τα όργανα της Ε.Ε. Φαντάζεσαι πως θα καταφέρουν οι ευρωπαίοι να αλλάξουν τις καταστάσεις ή τις συνήθειες των Τούρκων; Χλωμό έως αδύνατο. Μόνο εδώ μας έβαλαν κορσέ. Και όχι για το δικό μας καλό, πρωτίστως για το δικό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έγραψα πουθενά ότι συμφωνώ με τον φασισμό τους...
      Απλά αυτοί έστω και μέσα απ' τα θέματά τους, προχωράνε μπροστά τουλάχιστον οικονομικά.
      Αν η Ε.Ε. αποφασίζει να τους βάλει σε καλούπι, νομίζω πως θα σπάσει το καλούπι. Ίσως έχουν περισσότερο τσαμπουκά από εμάς.

      Διαγραφή
  26. Υπέροχη η συνέχεια του ταξιδιού σου Φλώρα μου!! Η Πόλη φαντάζει και ακούγεται υπέροχη! Είναι σίγουρα μία από τις πόλεις που θα επισκεφθώ σύντομα! :)
    Καλό βραδάκι και φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το καλό να φτάσει η ώρα να πας.
      Φιλάκια

      Διαγραφή