Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

Χαμάμ στην Κωνσταντινούπολη

Πριν φύγουμε απ' το σπίτι για το λεωφορείο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, με παίρνει τηλέφωνο η φίλη μου και συνωμοτικά μου λέει να πάρω μαζί μου και μαγιώ. 
-Τι μαγιώ χριστιανή μου, αφού οι μετεωρολογικές προβλέψεις μιλάνε για βροχή, βροχή, βροχή και πάλι βροχή συνοδευόμενη από κρύο όλες τις μέρες που θα είμαστε στην Κωνσταντινούπολη.
-Θα κάνουμε χαμάμ, μου ψιθυρίζει,  αλλά μην το λες δυνατά μην το ακούσουν οι άντρες μας. 
Ο  άντρας μου βέβαια είχε ήδη ακούσει για μαγιώ, αλλά θεώρησε πως οι τρελές είχαν σκοπό να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα.   
Βάζω λοιπόν την ιδέα του χαμάμ καλά στο μυαλό μου και το μαγιώ στη βαλίτσα... καλού - κακού μήπως χρειαστεί.
Φτάνουμε λοιπόν νωρίς το πρωί της επόμενης μέρας στην Κωνσταντινούπολη, μετά από αρκετή κίνηση στους δρόμους ακουμπάμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο και με τα πόδια ήδη πρησμένα απ' το ολονύκτιο κρέμασμα απ' το κάθισμα του πούλμαν, ξεκινάμε για διερεύνηση της αγοράς για επαγγελματικά ψώνια της φίλης μου. Το μεσημέρι κάναμε μια μικρή στάση για φαγητό και καφεδάκι και συνεχίσαμε την περιπλάνησή μας στις βιτρίνες και τα μαγαζιά, ανεβοκατεβαίνοντας σκαλιά σε πρώτους και δεύτερους ορόφους επειδή  κανένα μαγαζί δεν διέθετε ασσανσέρ. 
Kατά τις 6 το απόγευμα σέρνοντας επιστρέψαμε τα κορμιά μας στο ξενοδοχείο, με τα χέρια γεμάτα σακούλες και τις τσέπες αισθητά αλαφρωμένες από χρήμα. 
Ωστόσο είχαμε ήδη τελειώσει τις επαγγελματικές αγορές της φίλης μου, οπότε αποφασίσαμε πως πρέπει να αλλάξουμε τα εισιτήριά μας και να επιστρέψουμε μια μέρα νωρίτερα απ' ότι έλεγε το αρχικό μας πρόγραμμα, να μην πληρώνουμε χωρίς λόγο ξενοδοχείο μιας που ήδη τα χρήματά μας είχαν ελλατωθεί σημαντικά και υπήρχε κίνδυνος να ξεμείνουμε. Εγώ το μεσημέρι είχα  κάνει μια απόπειρα να σηκώσω χρήματα απ' το λογαριασμό μου και το τούρκικο ΑΤΜ με ενημέρωσε πως δεν ήταν πιστοποιημένη η κάρτα μου. Κατά τ' άλλα οι Ελληνικές Τράπεζες διαβεβαιώνουν τους καταθέτες ότι μπορούν να εξυπηρετηθούν άνετα στο εξωτερικό. 
Χωρίς να έχουμε βγάλει τα παπούτσια μας, βγαίνουμε πάλι έξω και με το τραμ  πάμε κατευθείαν για αλλαγή των εισιτηρίων. Μετά από μία ώρα επιπλέον των αντοχών μας περιπλάνησης, επιστρέψαμε επιτέλους στο ξενοδοχείο και βλέπουμε τους αστραγάλους μας πρησμένους σαν μπουκάλια να ξεχειλίζουν απ' τα παπούτσια μας. Ένα μπάνιο μας ανακούφισε λίγο, βάλαμε και λίγη κρέμα για το πρήξιμο στα πόδια και αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το υπόγειο του ξενοδοχείου όπου υπήρχε πισίνα, τζακούζι, σάουνα και χαμάμ. 
Φορέσαμε τα μαγιώ μας και τυλιγμένες με τις λευκές πετσέτες πάμε στο υπόγειο. 
Εκεί συναντάμε μια ειδυλλιακή εικόνα, με ημίφως όπου λαμπίριζαν τα μπλέ νερά της πισίνας και σχημάτιζαν χρώματα στους τοίχους και το ταβάνι. 
Στην άκρη της πισίνας υπήρχε ένας χώρος που λειτουργούσε σαν τζακούζι και οι μπουρμπουλήθρες ξεπήδαγαν τεράστιες απ' το βάθος ως την επιφάνεια των νερών. 
Στη ρεσεψιόν της πισίνας μας υποδέχτηκαν δίνοντάς μας κλειδί για το ντουλάπι όπου θα αφήναμε την λευκή πετσέτα μας, σαμπουάν, σαπουνάκια αρωματικά, δυο τεράστιες χοντρές χνουδάτες πετσέτες η μία το σώμα μας και η άλλη για να την χρησιμοποιήσουμε σαν μαξιλάρι μέσα στο χαμάμ, ένα ζευγάρι ξύλινα τσόκαρα στην κάθε μία μας και μας οδήγησαν σε μια βαριά  ξύλινη πόρτα πίσω απ' την οποία ήταν το χαμάμ. 
Υπήρχε και χώρος ξύλινης σάουνας καθώς και χώρος ατμόλουτρου, όμως εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε χαμάμ.
Την ώρα εκείνη το χαμάμ ήταν εντελώς άδειο.Ήταν ένας τεράστιος χώρος, πολύ ζεστός, γεμάτος υδρατμούς, όλος ντυμένος με λευκό μάρμαρο στο πάτωμα και στους τοίχους, μέσα στον οποίο υπήρχαν στους τέσσερις τοίχους
τέσσερις μεγάλες  μαρμάρινες γούρνες γεμάτες με ζεστό νερό. Στους τοίχους που ήταν οι γούρνες υπήρχαν παραστάσεις με πουλιά σε λευκά πλακάκια και  δυο χάλκινοι κρουνοί που έβγαζαν ο ένας άφθονο καυτό νερό και ο άλλος κρύο. Εκεί ήταν ακουμπισμένο και ένα χάλκινο τάσι σαν βαθύ πιάτο με το οποίο μετέφερες το νερό απ' τη γούρνα πάνω στο σώμα σου. Δίπλα στη γούρνα υπήρχε και ένας μαρμάρινος πάγκος στον οποίο μπορούσες να καθίσεις και κάτω απ' τα πόδια υπήρχε υδρορροή που έδιωχνε τα νερά που έπεφταν. Και ενώ το μάρμαρο το έχουμε συνδέσει με κρύο, αυτά τα μάρμαρα ήταν όλα θερμαινόμενα, απ' το πάτωμα, τους τοίχους έως και τους πάγκους.
Στο κέντρο του δωματίου υπήρχε ανασηκωμένο απ' το πάτωμα ένα τεράστιο μάρμαρο σαν κρεβάτι, κι αυτό θερμαινόμενο. Εκεί ακουμπήσαμε τις πετσέτες μας και καθισμένες δίπλα σε μια γούρνα η κάθε μία κάναμε το ζεστό μας μπάνιο με τα αρωματικά σαπούνια και σαμπουάν. Το νερό που κύλαγε πάνω στα κορμιά μας και στη συνέχεια έπεφτε πάνω στο πάτωμα έκανε ένα κελάρισμα και έναν ήχο ονειρεμένο. Τα φωτάκια που  άλλαζαν χρώμα στην ψευδοροφή, μαζί με τους υδρατμούς ολόγυρα ήταν τόσο χαλαρωτικά που δεν ήθελες με τίποτα να τελειώσει αυτό το μπάνιο. Αφού ξεπλυθήκαμε, απλώσαμε τη μία πετσέτα μας μας πάνω στο κεντρικό μάρμαρο, για να ξαπλώσουμε, και βάλαμε την άλλη διπλωμένη για μαξιλάρι στο κεφάλι μας. Μόλις ξάπλωσα ανάσκελα πάνω στο θερμό μάρμαρο, νόμισα πως όλη η κούραση εξαφανίστηκε  με μιας και πως η μέση μου ελάφρυνε ξαφνικά απ' όλο το βάρος του σώματός μου. Κι αφού έκατσα περίπου

5 λεπτά πότε με τα μάτια κλειστά και πότε κοιτάζοντας τα φωτάκια της ψευδοροφής να αλλάζουν χρώματα από κόκκινο σε μπλε και από μπλε σε μωβ,  αποφάσισα να ξαπλώσω και μπρούμυτα για να ζεσταθεί η κοιλιά μου. Εκεί που απολαμβάναμε την απόλυτη χαλάρωση, και αισθανόμασταν όπως η Χουρρέμ στο χαμάμ του παλατιού,  ανοίγει η πόρτα και μπαίνει μέσα μια κινεζούλα με ένα σιδερένιο κουβά σαν παλιό στρογγυλό καρδάρι. Πλησιάζει έναν κρουνό και χωρίς να καταλάβω τι έκανε, τη βλέπω να έρχεται και να αδειάζει πάνω μου όλο τον κουβά που ήταν γεμάτος με  παχύ αφρό. Χαμογέλασα αμήχανα κι εκείνη επανέλαβε άλλες 2 φορές την ίδια κίνησή  να γεμίζει τον κουβά με αφρό και να τον ρίχνει πάνω μου και ένας Θεός ή ένας Αλλάχ  ήξερε πόσες φορές ήταν διατεθιμένη να το κάνει αν δεν με έπιαναν τα

γέλια. Τότε της είπα "ΟΚ, thank you, it's enouph", οπότε χαμογέλασε κι έφυγε. Γεμάτη λοιπόν από αφρούς, σηκώθηκα και ξαναπήγα στη μαρμάρινη γούρνα, όπου ξεπλύθηκα με μπόλικο καυτό νερό και στη συνέχεια άρχισα να το μετριάζω και να το κάνω όλο και χλυαρότερο μέχρι που το έφτασα σχεδόν κρύο, ώστε να συνηθίσει  το σώμα μου στην θερμοκρασία κανονικού περιβάλλοντος, επειδή στη συνέχεια θα πήγαινα για τζακούζι και μπάνιο στην πισίνα. 
Βγαίνοντας απ' το χαμάμ, μας περίμεναν άλλες καθαρές πετσέτες, καθαρά παντοφλάκια μιας χρήσης και το τζακούζι που με τις μπουρμπουλήθρες του εξαφάνισε κάθε ίχνος κούρασης που είχε απομείνει στα κορμιά μας. 
Στη συνέχεια κάμποσες βόλτες κολυμπώντας απ' τη μια μεριά της πισίνας ως την άλλη, μου έδωσαν ευεξία και μετά ξαπλώσαμε με τη φίλη μου στις ξαπλώστρες που βρίσκονταν  γύρω απ' την πισίνα απολαμβάνοντας ένα φυσικό χυμό απ' το μπαρ της πισίνας.
Αν θέλαμε μπορούσαμε να συνεχίσουμε και με μασάζ θεραπευτικό ή χαλαρωτικό, όμως η τιμή ήταν αρκετά τσιμπημένη, και δεν μας έπαιρνε. 
Η εμπειρία αυτή ήταν φανταστική. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πόσο χαλαρωτική διαδικασία είναι το χαμάμ και πόση ξεκούραση μπορεί να προσφέρει. 
Με έπιασαν βέβαια και οι οικολογικές μου ενοχές, σκεπτόμενη πόσο καυτό νερό κατανάλωσα, ενώ στην Αφρική δεν έχουν ούτε καθαρό νερό να πιούν,  πόση ενέργεια χρειαζόταν για να ζεσταθεί αυτός ο χώρος που κατ' αποκλειστικότητα χρησιμοποιήσαμε για τόση πολλή ώρα, πόσες πετσέτες λερώσαμε για να κάνουμε το γούστο μας και πόσες Κινεζούλες ράβουν σκυμμένες όλη τους τη ζωή για μια χούφτα ρύζι πετσετένια παντοφλάκια ίδια με αυτά που εμείς τα χρησιμοποιήσαμε για μια μόνο χρήση.   
Όταν επιστρέψαμε στο δωμάτιο όμως, αποφάσισα πως, έπρεπε να βάλω τέρμα στις τύψεις και τις ενοχές, και για μια φορά στη ζωή μου να αφαιθώ στη  χλιδή και την απόλαυση ενός χαμάμ. 
Μετά από το χαμάμ είχε φύγει από πάνω μας κάθε ίχνος κούρασης, πέσαμε στα κρεβάτια μας και πριν μετρήσουμε μέχρι το 10 βαρύς ύπνος μας είχε πάρει στην αγκαλιά του. 
Βέβαια καθώς καταλαβαίνετε την επόμενη μέρα δεν έβλεπα την ώρα να έρθει το απόγευμα να βγάλω από πάνω μου την κούραση της ημέρας με την  επανάληψη της  ίδιας διαδικασίας.
 Με αυτή την ανάρτηση κλείνει το κεφάλαιο Κωνσταντινούπολη, που ήταν μια μεγάλη ανακουφιστική ανάσα για μένα μέσα στη δύσκολη καθημερινότητα, που ζω κι εγώ όπως όλοι.

   Και μην ξεχνάτε ότι εδώ θα βρείτε πληροφορίες 
για το 2ο παιχνίδι μας του 2ου κύκλου 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ" 
που ξεκίνησε και περιμένει τις συμμετοχές σας.

64 σχόλια:

  1. Μεσ' στης Πόλης το χαμάμ :) http://www.youtube.com/watch?v=UoMU5TpIu1M

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έκανες και γέλασα... δεν το είχα σκεφτεί να το τραγουδάω παράλληλα...

      Διαγραφή
  2. Διάβασα όλες τις αναρτήσεις για το ταξίδι και δεν έχω λόγια!!!! Ενημερώθηκα πλήρως για όλες τις όψεις της Κωνσταντινούπολης και είμαι έτοιμη να πάω. Το χαμάμ όμως, με αποτελείωσε. Νοερά απόλαυσα τη χλιδη του. Μερικές φορές χρειάζεται να δίνουμε στον εαυτό μας κάποια δώρα για να ξεφεύγουμε από τη μουντή καθημερινότητα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίκιο έχεις nasia μου.
      Μακάρι να μας παρουσιάζονται τέτοιες ευκαιρίες συχνότερα.
      Δίνουν επιπλέον ζωή.

      Διαγραφή
  3. ελα!!! τι λες τωρα!!! τελεια ειναι! θελω κι εγω! χιχιχι

    φιλακια Φλωριτσα μου και παντα να περνας ομορφα! <3

    καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλάκια κι από μένα πολλά.

      Διαγραφή
    2. εισαι για παιχνιδι;;;; ελα σπιτι μου να δεις! :)

      Διαγραφή
  4. Κλαυδία9:17 π.μ.

    Αυτή την εμπειρία πραγματικά...τη ζήλεψα !!!! Οχι ότι δεν ζήλεψα τις βόλτες στα παζάρια, τις αγορές, τα χρώματα και τα αρώματα, αλλά μετά απο 15 κουραστικές ημέρες με μαστόρους, βαψίματα, μετακινήσεις επίπλων κλπ οδυνηρά....ένα χαμάμ και δύο και τρία ίσως....θα ήτανε ότι έπρεπε !!! Χαίρομαι που το απόλαυσες Φλώρα μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που ξέρεις μπορεί κάποτε να ταξιδέψουμε και μαζί...
      και να κάνουμε και χαμάμ...
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  5. Αχ, τι εμπειρία και αυτή, Φλώρα μου! Ζηλευτή με την καλή έννοια της λέξης!! Χαίρομαι που ευχαριστήθηκες το ταξιδι σου αυτό!! Να'σαι πάντα καλά, να περνάς όμορφα !! Φιλάκια και να'χεις μιαν όμορφη μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρομερή θα τη χαρακτήριζα την εμπειρία και το ταξίδι ήταν ότι έπρεπε....
      Σαν να έκανα διακοπές 2 φορές για καλοκαίρι...
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  6. Α ρε Φλωρα! Ουτε ενα μπανιο πια δεν μπορουμε να απολαυσουμε χωρις ενοχες! Πολυ καλα εκανες, το αξιζες και αυτο κι αλλα τοσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι μας αξίζουμε, το θέμα είναι αν το κάνουμε χαλάλι για τον εαυτό μας, που τον έχουμε βάλει στην τελευταία θέση...

      Διαγραφή
  7. Όλα μπορώ να στα περιγράψω και να στα εξιστορήσω. Αλλά αυτήν την μαγική έλξη της Πόλης δεν μπορώ να την προσδιορίσω.
    Την ένιωσες και συ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου την ένιωσα και θέλω να ξαναπάω...

      Διαγραφή
  8. Η γραφή σου είναι τόσο υπέροχη και περιγραφική, λες και πήρες πινέλο και μας τα ζωγράφισες για να τα δούμε. Νομίζω πως αυτή ήταν η καλυτερότερη στιγμή του ταξιδιού σας. Χαίρομαι που περάσατε τόσο όμορφα και χαρήκατε αυτές τις στιγμές που προσφέρατε στον εαυτό σας. Είναι σημαντικό να κάνουμε ένα διάλειμμα για να πάρουμε μιαν ανάσα... αλλιώς πώς θα συνεχίσουμε δυναμικά;
    Φιλιά, Φλώρα μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βοήθησαν και οι φωτογραφίες βέβαια.
      Μερικές απ' αυτές ήταν δικές μου. Ένα πρωί που υποτίθεται πως ήταν κλειστό το χαμάμ και το καθάριζαν, εγώ τρύπωσα μέσα και τράβαγα φωτογραφίες λαθραία.
      Κάποιες άλλες τις βρήκα στο ιντερνετ όταν πάτησα το όνομα του ξενοδοχείου και ήταν πιο καλοτραβηγμένες απ' τις λαθραίες τις δικές μου.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Φλώρα μου! Μου φαίνεται νοερά όλοι κάναμε χαμάμ στην Πολή!!! Πολύ ζωντανή και γλαφυρή περιγραφή!! Καλά έκανες και το ευχαριστήθηκες το ταξίδι σου! Εύχομαι όσο πιο σύντομα γίνεται να ξανακάνεις κι άλλες παρόμοιες εξορμήσεις!! Σε φιλώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολοι καιροί για πρίγκηπες...
      Να ρωτάς πόσο καιρό πρέπει να κάνω οικονομίες για να συνέλθω οικονομικά...
      μετά το ταξίδι αυτό, οπότε το επόμενο ποιός ξέρει πόσο μακρινό θα είναι...

      Διαγραφή
  10. Φλώρα μου χαρήκαμε και εμείς μαζί σου το χαλαρωτικό χαμάμ. Αξίζουμε νομίζω κάπου κάπου να απολαμβάνουμε κάποιες πολυτέλειες.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξίζουμε σίγουρα,μόνο που οι απολαύσεις κοστίζουν...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Ζηλεύω Φλώρα μου...ζηλεύω..!
    Ευτυχώς υπάρχει αντίστοιχος και εξαιρετικός χώρος στο κέντρο της Αθήνας που τον έχω επισκεφτεί και τώρα που με έβαλες σε πρίζες θα κλείσω σύντομα ένα ραντεβουδάκι!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη σου πω πως κι εγώ θα φροντίσω να δω που βρίσκεται αυτό το μέρος!!!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  12. Φλώρα ,μέχρι εδώ καλά !!Στη σημερινή ανάρτηση με αποτελείωσες ....εκείνη τη στιγμή ξάπλα στο θερμαινόμενο μάρμαρο να "σιάξει " η μεσούλα και τι δεν θα έδινα !!! Να είσαι πάντα καλά και να χαίρεσαι στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ανήκεις κι εσύ στο κλαμπ .... "Πονάει η μέση μου"
      πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσεις την εμπειρία...
      Ξαλαφρώνεις.

      Διαγραφή
  13. Απίστευτη και αυτή η ανάρτηση..μας ταξίδεψες στην Πόλη με τ'αρώματα της Ανατολής με πολύ σπέσιαλ φινάλε το χαμάμ που ευτυχώς που το έζησες!Μαγεία Φλώρα μου..και τα 3 ήταν συναρπαστικά κείμενα εξαιρετικής γραφής..πάντα να περνάς καλά Φλώρα μου όπου κι αν πας και να ταξιδεύεις κι εμας νοερά με τις όμορφες περιγραφές σου!!πάρα πολλά φιλάκια..καλό σου απογευματάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς δεν μπορώ να περνάω πάντα καλά εξαιτίας της ρημάδας της κρίσης.
      Μακάρι να μου ξαναπαρουσιαστεί η ευκαιρία και να εξοικονομήσω πάλι το ποσόν που χρειάζεται για ταξιδάκι αναψυχής.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  14. Φαίνεται απίστευτη εμπειρία... δεν το έχω κάνει ποτέ και μάλλον θα έπρεπε (ρωτώ τη μέση μου τώρα και συμφωνεί, καταλαβαίνεις, χαχα!!)
    Έχω και μια απορία: το έτερον ήμισυ το έμαθε τελικά; Γιατί αν όχι, μάλλον θα πρέπει να σβήσεις την ανάρτηση!!!! Θα προδοθούμε!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Του το είχα πει από πριν ότι θα κάνω χαμάμ.
      Και μάλιστα του τηλεφώνησα πριν πάω.
      Πάντα πριν κάνω κάτι άγνωστο για μένα
      θέλω να το ξέρουν οι δικοί μου άνθρωποι.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Πωπωπωπωπω.... Ζηλεύω Φλώρα... Ζηλεύω πολύ, θέλω κι εγώωωω!
    Τι απίστευτη εμπειρία είναι αυτή!!!
    Μπράβο, μπράβο, πάντα τέτοια, καλά να είσαι και να απολαμβάνεις αυτές τις χαρές!!!!!
    Φιλάκια πολλά-πολλάααααααααααα :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου γλυκό
      νομίζω πως ένα χαμάμ είναι πολύ ωραίο δώρο
      για να κάνει κανείς στον εαυτό του,
      οπότε φρόντισε να απολαύσεις ένα.

      Διαγραφή
  16. Αχ! το χαμάμ μού έχει μείνει απωθημένο... βλέπεις όταν ζούσαμε στη Πόλη, δεν επιτρεπόταν στα παιδιά να μπουν σε χαμάμ...
    Πολύ χαίρομαι Φλώρα που σου άρεσε η "χαμένη" μου πατρίδα!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και την πρώτη φορά που πήγα μου άρεσε και τη δεύτερη ακόμη περισσότερο.
      Πάντως υπάρχει κι εδώ χαμάμ για να το δοκιμάσεις.

      Διαγραφή
  17. ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας την εμπειρία και το ταξίδι της Πόλης , του χαμάμ και όλα τα άλλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ που ανέχεστε την πολυλογία μου που ίσως και να μην σας αφορά.

      Διαγραφή
  18. Όμορφη πρέπει να ήταν αυτή η εμπειρία από αυτά που μας έγραψες
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά όμορφη όσο δεν φανταζόμουν ποτέ.

      Διαγραφή
  19. Τέλεια περιγραφή!
    Μας έκανες να νιώσουμε τις χαλαρωτικές στιγμές σου στην Πόλη...
    Και πολύ ωραίες φωτογραφίες!!!
    "Φλώρα η Μεγαλοπρεπής" πρέπει να ένιωσες εκείνες τις στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιο Μεγαλοπρεπής δεν γίνεται!!!
      μόνο που αυτή η μεγαλοπρέπεια κράτησε τόσο λίγο....
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  20. Φοβερή εμπειρία πρέπει να είναι, αλλά δεν θα μπορέσω ποτέ να την χαρώ...καυτό νερό δεν θα το άντεχα με τίποτα!!!! Είμαι αλλεργική στην απότομη αλλαγή θερμοκρασίας!!!!! Πολύ ωραία πάντως η περιγραφή σου, Φλώρα μου! Χαίρομαι που το χάρηκες!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το νερό το ρυθμίζεις ανάλογα όπως το θέλεις.
      Δεν είναι απαραίτητο να είναι καυτό, οπότε δεν είναι απαγορευτικό
      για σένα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  21. Και χαμάμ φιλενάδα;
    Σκάω από την ζήλια!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μην ζηλεύεις.
      Να φροντίσουμε κάποια φορά να πάμε έστω και στην Αθήνα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  22. Φλώρα μου διάβασα και αυτήν και την προηγούμενη ανάρτηση σου και πράγματι χαίρομαι όταν κάποιοι μπορούν να κάνουν κάποιο ταξίδι ! Το χαμάμ το έχω κάνει και είναι λυτρωτικό ! Νιώθεις ελαφρύ το σώμα και το νου!
    Πολύ ωραία η περιγραφή σου
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι.
      Νιώθεις ελαφρύ σώμα και νού.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  23. Σίγουρα Φλωράκι μου ήταν μοναδική εμπειρία!
    Αν είχατε κάνει και το μασάζ μετά θα ήταν απογειωτικό !!!
    Όσο για τύψεις... δεν καταλαβαίνω γιατί μια γυναίκα που για μια φορά στην ζωή της ευχαριστήθηκε κάτι διαφορετικό πρέπει να νοιώσει τύψεις;
    Το φωτογραφικό σου υλικό βοήθησε στο να καταλάβω καλύτερα την περιγραφή σου και εύχομαι να μπορέσεις να ξαναπάς ...
    Φιλιά κοριτσάκι μου
    καλό , ονειρεμένο ξημέρωμα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. 'Ισως την άλλη φορά να κάνουμε και μασάζ.
      Που ξέρει κανείς πως έρχονται τα πράγματα.
      Καλό ξημέρωμα και σε σένα Levina μου.

      Διαγραφή
  24. Καλησπέρα Φλώρα μου!
    Ο γαμπρός μου είναι από την Κων/λη και εχω ακούσει από την αδελφή μου τα καλύτερα.
    Είναι ενα ταξιδάκι που θα ήθελα πολύ να κάνω αλλά δεν υπάρχει μια τωρα πια...
    Χαίρομαι που πέρασες ομορφα χαλαρώνοντας... αυτές οι μικρές χαρές μας φορτίζουνε και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε. Ευχομαι πάντα έτσι... ταξιδιάρα :)
    Kαλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ που πήγα... τώρα ζορίζομαι οικονομικά αλλά χαλάλι του.

      Διαγραφή
  25. Α! Εδώ πρέπει να ξανάρθω αύριο, δεν το συζητώ!!! Καληνυχτοφιλιά και στο επανιδείν! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανάρθα! Θα σε κουφάνω τώρα, αλλά δεν με συγκινούν τα χαμάμ και τα μασάζ. Στην Ταϊλάνδη να φανταστείς δεν έκανα ούτε ένα μασάζ. Μια φορά όμως εδώ στην Ελλάδα πήγαινα σε ένα spa για πολύ καιρό, με κούρα σώματος/προσώπου και ήταν ωραία (αλλά βαρέθηκα στο τέλος!)

      Άσχετο: Γλυκό Φλωρούκο, σε παρακαλώ να αλλάξεις το όνομα του μπλογκ μου στη λίστα σου, από "πέτρα στην πέτρα" σε....."ο πιο πιστός φίλος του σκύλου". Σ' ευχαριστώ πολύ, καλό βράδυ και πάντα ταξίδια!!! Φιλιά! :)))

      Διαγραφή
    2. Ε είσαι απίστευτη Πέτρα μου! Βαρέθηκες στο τέλος;
      Παναΐα Μου Παναΐα μου, που θα έλεγε κι η Λωξάντρα!
      Πάω να ναάψω θερμοσίφωνα να πάρω μετά ένα ΚΑΥΤΟ μπάνιο! :)))
      Χαμάμ δεν θα 'ναι αλλά θα με ξεγελάσω και πάλι!
      Φιλιά πολλά Πασταφλωρίτσα μου! Και σόρρυ που χώθηκε εδώ αλλά ...ήθελα ζεστασιά!

      Διαγραφή
    3. Παταφλωρίτσα μου καλημέρα.
      Πέρνα όταν μπορέσεις για βραβειάκια:)))
      http://princess-airis.blogspot.gr/2013/10/blog-post_13.html#comment-form

      Διαγραφή
  26. Χαίρομαι που χαλάρωσες και πέρασες τόσο όμορφα Φλώρα μου!
    Εισπράττουμε τον ενθουσιασμό σου απόλυτα κι έτσι όπως μας τα περιγράφεις με υπέροχο τρόπο και ύφος, είναι σαν να τα ζούμε παρέα! Εύχομαι πάντα χαρούμενα ταξίδια!
    Καλό απόγευμα και φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα να αποτυπώσω χρώματα, ζεστασιά και αρώματα
      όλα μέσα στο κείμενό μου αλλά φοβάμαι ότι υπολείπεται κατά πολύ
      απ' το πραγματικό.
      Πολλά φιλιά κι από μένα.

      Διαγραφή
  27. Θέλω χαμαμ και Κωνσταντινούπολη τώρα!!!!
    Μας λίγωσες Φλωρούκο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλω να σας παρακινήσω να αναζητήσετε κι εσείς την ίδια εμπειρία.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  28. Με χαλάρωνες και μόνο που σε διάβαζα!!
    Κάποτε σε ένα σπα έκανα ό, τι είχε μια και ήξερα πως σιγά μην ξαναπήγαινα..χαχα...και καταλαβαίνω πως ένιωσες...
    Να είσαι καλά Φλώρα μου να ξαναπάς...φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mαρία μου, γέλαγα με τον εαυτό μου...
      Τέτοια χαλάρωση δεν μπορούσα ποτέ να την φανταστώ για μένα
      αλλά και τόση χλιδή...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  29. Απίστευτη εμπειρία....
    Μπράβο Φλώρα μου, με το καλό να ξαναπάς !
    Φιλάκια σου στέλνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χλωμό το βλέπω να πηγαίνω σύντομα...
      Μάλλον ώσπου να ξαναπάω θα έχω ξεχάσει και το χαμάμ...

      Διαγραφή
  30. Χαμάμ ε;;;!! Μου θύμισε την απίστευτη καταπληκτική εκδρομή που κάναμε στην Τυνησία τον τελευταίο χρόνο στη σχολή!! Δεν είναι υπέροχο; Μου είχε κάνει μασάζ ένας καταπληκτικός άνδρας... οπότε ήταν χαμάμ και μασάζ μαζί! :)))
    Ωραία η περιγραφή σου! Χαίρομαι που πέρασες όμορφα στην Πόλη! Εύχομαι να έχεις και άλλα τόσο ευχάριστα ταξίδια! Φιλάκια Φλώρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν απόλαυσα μασάζ, αλλά το χαμάμ καταπληκτικό!!!

      Διαγραφή
  31. Μόλις διάβασα και την προηγούμενη ανάρτηση με την Κωνσταντινούπολη!!! Τις απόλαυσα και τις δυο με λίγο παραπάνω την παρούσα, άκρως χαλαρωτική!! Να σαι καλά!! Πανέμορφες περιγραφές που μας ταξίδευσαν μέχρι εκεί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή