Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013

Σε χρώμα χρυσο - μουσταρδί....

'Ενα κέντημα πάνω του κρύβει
χιλιάδες βελονιές
και ταυτόχρονα πολλές ώρες 
ατέλειωτης περισυλλογής, προβληματισμούς, 
και εμβάθυνση σε θέματα εσωτερικά,
που δεν τολμάμε κάτω από άλλες συνθήκες 
ούτε να αγγίξουμε.
Το κέντημα απαιτεί από εμάς πολύ χρόνο 
για να μας τον χαρίσει με τη σειρά του,
ώστε να σκαλίσουμε πληγές, να ματώσουμε,
να ανακαλύψουμε, 
να κοιτάξουμε κατάματα κρυμμένες αλήθειες
και τέλος να γιατρευτούμε....
Μετά το τέλος ενός κεντήματος έχουν βρεθεί λύσεις
και έχουν μπει πράγματα σε τάξη.
Το κέντημα απαιτεί υπομονή
και εκπαιδεύει  στην απόκτησή της, 
ακόμη κι αν από φύση της η κεντήστρα είναι ανυπόμονη...
Το κέντημα απαιτεί πειθαρχία, υπακοή σε κανόνες,
αφοσίωση στο στόχο 
και ανταμείβει με εκπαίδευση στην ελεγχόμενη συμπεριφορά.
Επιπλέον, μετά το τελείωμά του, 
δίνει  χαρά και πληρότητα 
μαζί με την αυτοπεποίθηση που νιώθει κανείς
γιατί "τα κατάφερε"
και την αυτοεκτίμηση γιατί  "δημιούργησε".
Η θετική σκέψη το ακολουθεί από το ξεκίνημά του,
γίνεται στόχος, που θέλει προσπάθεια για να επιτευχθεί, 
και καταλήγει στο τελείωμά του να συνοδεύεται από γιορτή επιτυχίας.
Τολμώ κέντημα = Τολμώ ψυχοθεραπεία



Το κομμάτι αυτό, μήκους 130 cm  και πλάτους 48 cm, είναι τραβέρσα για μεγάλο μακρόστενο τραπέζι με τριγωνικά τελειώματα στις δύο άκρες.
Το συγκεκριμένο σχέδιο είναι κεντημένο σε χρυσίζον ύφασμα aida, με σκούρα χρυσοκλωστή και πεντοβελονιά, ενώ έχουν τοποθετηθεί πάνω του, για να το στολίσουν, περίπου 4000 μουσταρδί σατινέ γυάλινες χάντρες μακαρονάκι.
Με μεγάλη αγάπη το τελείωσα το καλοσιδέρωσα και σήμερα το χάρισα 
σε μια φίλη που για μένα από τη μέρα που γεννήθηκα ήταν μάνα, αδελφή, φίλη και στο τέλος έγινε και κουμπάρα.
Της το χάρισα μέσα απ' την καρδιά μου να το στολίσει, να το χαίρεται και να το ευχαριστηθεί.


ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ 
ΤΟ 12ο ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΣ 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΑΣ
ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 19/6/2013

35 σχόλια:

  1. Πιστεύω ότι θα το χαρεί πολύ η κουμπάρα σου,
    γιατί πρόκειται για αριστούργημα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φλωράκι μου,ένα κέντημα έχει όλα αυτά που μας περιγράφεις,ένα κομμάτι απ'την καρδιά μας δηλαδή,γι αυτό και η αξία του δεν μπορεί να υπολογιστεί!!!!Κάθε φορά που χαρίζουμε κάτι χειροποίητο, στην ουσία χαρίζουμε ένα κομμάτι απ' την ψυχή μας .
    Να είσαι πάντα τόσο γενναιόδωρη ,γλυκιά μου!!!!!!!
    Πολλά φιλάκια!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aυτό το αριστούργημα δεν είναι απλά ένα υπέροχο, μοναδικό δώρο απο τα χεράκια σου, είναι ευλογία που θα γεμίσει το σπιτικό που θα στολίσει !!! Να είσαι καλά γλυκειά μου Φλώρα και να δημιουργείς !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν κεντάς μόνο κεντήματα.
    "Κεντάς" και με τα λόγια...
    Κι αυτό βάλτο καλά στο νου σου....
    Με μάγεψαν τα λόγια σου
    αλλά για να κεντούσα κέντημα με τίποτα(μόνο παιδάκι)
    Σε φιλώ γλυκά και καλημερούδια! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φλώρα μου αυτά τα εργόχειρα είναι έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας,για να κεντηθούν θέλουν κόπο, χρόνο και αγάπη για το χειροποίητο!!!
    Τα χρώματα του είναι μούρλια,τα λατρεύω!Τυχερή η φίλη σου που έχει μια φίλη σαν και εσένα για να λάβει τέτοιο δώρο καρδιάς,αλλά και εσύ πρέπει να είσαι τυχερή που την έχεις για να της το έφτιαξες!!!
    Καλές δημιουργίες να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυτάλαντη Φλώρα μου, καλημέρα,
    Υπέροχο το κέντημα αλλά τα λόγια που συνόδεψαν τή φωτογραφία,
    μου άρεσαν ιδιαίτερα. Εχεις πολύ δίκιο το κέντημα είναι ψυχανάλυση και ψυχοθεραπεία.
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου αρέσει πολύ να κεντάω και εκτιμώ κάθε είδους κεντήματα γιατί ξέρω πόσο υπομονή, πειθαρχεία και όλα αυτά που περιγράφεις χρειάζεται. Είμαι σίγουρη ότι η κουμπάρα σου θα το εκτιμήσει το υπέροχο δώρο που της έκανες. Και κεντημένο με χρυσοκλωστή- που τη θεωρώ ακόμα πιο δύσκολη να κεντηθεί...
    Μπράβο Φλώρα
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα!! Ένα τόσο ιδιαίτερο και προσεγμένο δώρο!!Γεμάτο αγάπη!
    Πολύ όμορφο!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλημερα και απο μενα στο ομορφο σπιτακι σου!
    προσωπικα δε κενταω, δε ξερω δηλαδη αλλα μου αρεσουν πολυ τα εργοχειρα γενικα. σου ευχομαι ολοψυχα να δημιουργεις παντα πανεμορφα εργα! εργα τεχνης τα θεωρω κ αυτα! δυσκολα και ποικιλα! μπορουν να σε κανουν χαρουμενο! :)

    τα φιλια και την αγαπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι να πρωτο πω τώρα για το κείμενο ή για το κέντημα.
    Και τα δύο καταπληκτικά κέντησες στην κυριολεξία.
    Φιλιά πολλά τρυφερό κορίτσι και να πω στην κουμπάρα να το προσέχει σαν τα μάτια της και το κέντημα και εσένα.
    Δεν βρίσκεστε εύκολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εγώ γιατί έχω την εντύπωση ότι μιλούσες για τη ζωγραφική;
    Όλες οι τέχνες στις οποίες βάζει τη ψυχή σου, τα ίδια αποφέρουν στη ψυχή!

    ΥΓ: Και το χάρισμα αυτών σε κάποιον άλλον σου δίνει ακόμα μεγαλύτερη χαρά!
    Έτσι εξηγούνται τόσα κοσμήματα που έχεις μοιράσει απλόχερα μέσα από το Παιχνίδι μας...
    Σε φιλώ γλυκά Φλωρούκο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φλωράκι μου
    και μόνο που χάρισες αυτό το αριστούργημα που γνωρίζω καλά πόσες ατελείωτες εργατοώρες χρειάστηκε για να τελειώσει , δείχνει τι μεγάλη ψυχή είσαι !!!
    Σε θαυμάζω πραγματικά .
    Σπάνια οι άνθρωποι δίνονται όπως το κάνεις εσύ.
    Εύχομαι να έχεις υγεία , χέρια και μάτια γερά να δημιουργήσεις δεκάδες αριστουργήματα ακόμα μέσα στον χρόνο.

    Σε φιλώ πολύ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εσύ Φλώρα μου κεντάς όχι μόνο με τις κλωστές, αλλά και με τις λέξεις, τις σκέψεις και κάνεις και την ψυχοθεραπεία σου. Πολύ ωραία.
    Να περνάς πάντα καλά.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πάρα πολύ όμορφο ειλικρινά.
    την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τυχερή η φίλη σου ,Φλώρα,όχι μόνο για το υπέροχο δώρο που της έκανες,αλλά πάνω απ'όλα που σε έχει φίλη!!!!!Τα φιλιά μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Aγαπημένη μου Φλώρα τι όμορφα που μας το παρουσιασες...είμαι σίγουρη ότι της το έκανες κ πρόσφερες μέσα από τη καρδιά σου.... θυμούμαι και τα δώρα που έδωσες μεσα από τη καρδιά σου στο γειτονικό ζευγάρι / φίλους πού έφυγαν για μια καλύτερη ζωή σε ένα νησί της Ελλαδας μας... να είσαι πάντα και να προσφέρεις πάντα με αγάπη
    ωραιο το κέντημα σου όσο μπορώ να διακρίνω
    να ρωτήσω και γω η άσχετη που ιδέα δεν έχω από κέντημα , τι είναι τραβέρσα; ή θα γελάσετε μαζί μου; :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστώ όλες σας για τα καλά σας λόγια.
    Για μένα το κέντημα είναι πια τρόπος ζωής.
    Μπορώ να ζήσω με λιγότερα ρούχα, λιγότερο φαγητό
    αλλά όχι με λιγότερα υλικά κεντήματος.
    Δελφινάκι μου σχετικά με την ερώτησή σου.
    Τραβέρσα στο κεντήμα ονομάζουμε το πολύ μακρύτερο σεμέν
    που μπορεί να μπει πάνω σε τραπέζι μόνο του ή πάνω από τραπεζομάντηλο, σε μπουφέ αλλά και σε τραπεζάκι σαλονιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, αν το δείξω στην μητέρα μου θα πάθει πλάκα! Έχουμε ένα ολόιδιο σε κόκκινο-πορτοκαλί, νομίζω. Κοίτα να δεις! Κεντά κι αυτή εδώ και δεκαετίες.Πολύ όμορφο! Εγώ δεν κεντάω συχνά πλέον, αλλά πάντα μου άρεσε. Πολλά φιλιά από την μακρινή Μελβούρνη

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ Φλώρα μου για την εξήγηση

      Διαγραφή
  18. Φλώρα μου πόσο δίκιο έχεις για το κέντημα και όλες τις σκέψεις και όνειρα ανομολόγητα που κάνεις όταν κεντάς. Εχω κεντήσει παρόμοια , αλλά αυτό είναι υπέροχο ! Είναι μοναδική ψυχοθεραπεία η ενασχόληση με το κέντημα . Μπράβο και για την υπομονή σου , την πειθαρχεία σου και την γενναιοδωρία σου .Φαντάζομαι την απόλυτη χαρά σου όταν το ετοίμασες για δώρο στο ξεχωριστό πρόσωπο!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τα λόγια σου με εκφράζουν απόλυτα. Το έργο σου είναι αποτέλεσμα της ψυχικής αποφόρτισης γεμάτο συναισθήματα, αγάπη.... Η άλλη προσέγγιση της χειροποίητης δημιουργίας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. χαρά στην υπομονή σου!Αριστούργημα είναι!
    Γειά στα χέρια σου!

    Φιλια θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν το είχα ποτέ σκεφτεί με τον τρόπο που το περιγράφεις.
    Θεωρούσα πως είναι μια συνήθεια που γεμίζει κενό χρόνο και στολίζει κάποιες γωνιές στο σπίτι.
    Θαυμάζω τον τρόπο που σκέφτεσαι και λειτουργείς.
    Πιο πολύ όμως, υποκλίνομαι στο μεγαλείο σου να χαρίζεις απλόχερα.
    Περιττό να εκφράσω γνώμη για το αριστούργημά σου. Θα ήταν ιεροσυλία.
    Να'σαι καλά ρε Φλώρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Υπέροχη η τραβέρσα,φτιαγμένη με υπομονή και μεράκι! Απ'ότι καταλαβαίνω είσαι μεγάλη καρδιά και καλή συνέχεια στα πανέμορφα κεντήματά σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αριστουργηματικό αριστούργημα! Χαρά στην υπομονή σου, Φλώρα μου! Γεια στα χέρια σου! Σίγουρα θα το εκτιμήσει και θα το χαρεί το δώρο της η φίλη σου!
    Φιλιά καληνύχτας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγάπη!!!!!Μα πόσα ταλέντα πια έχεις!!!Γράφεις.. Κεντάς..Μοιράζεσαι..Δημιουργείς!!
    Σήμερα έφτασε και το γαλάζιο βραχιολάκι που έφτιαξες!!!! Είναι πανέμορφο και το λάτρεψαα! Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για αυτό το πανέμορφο δώρο!!Είσαι απλά υπέροχη!! Χίλια χίλια ευχαριστώ!!!
    Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ!
    Φιλάκια πολλαααααά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΥΠΕΡΟΧΟ , ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καταπληκτική ανάλυση ...δε νομίζω ότι θα μπορούσε κανείς να το περιγράψει καλύτερα!!!
    Πολύ όμορφο κομμάτι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλημέρα και καλό μήνα, Φλώρα μου!
    Αριστούργημα ετοίμασες, θα το χαρεί πολύ η παραλήπτρια!
    Να είσαι καλά να δημιουργείς... κάθε μορφή δημιουργίας είναι όντως ψυχοθεραπεία.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτό ακριβώς είναι το κέντημα...αλλά και κάθε δημιουργία...
    Πάρα πολύ όμορφο και η φίλη σου πολύ τυχερή που της έκανες αυτό το δώρο καρδιάς...
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κέντησες πρώτα με τα λόγια της καρδιάς σου αυτό το υπέροχο κομμάτι!
    Φλωρίτσα μου συγχαρητήρια!

    Σε φιλώ γλυκιά μου χρυσοχέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολύτιμα κομμάτια της καρδιάς μας, Φλώρα μου. Σαν αυτό που κρατάω αυτή τη στιγμή στα χέρια μου. Ξέρεις εσύ! Περιμένω πως και πως να έλθει ο χειμωνας να το στολίσω πάνω στη μωβ σάρπα μου. Εν τω μεταξύ το έβαλα σε περίοπτη θέση γιά να το καμαρώσουν και οι φίλοι μου. Δεν έχω λόγια να σ'ευχαριστήσω γιά ένα τόσο όμορφο δώρο. Αυτές οι χειροτεχνίες είναι το δικό μας μάντρα. Φιλιά και χίλια ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Να τέτοια αριστουργήματα όταν δωρίζονται με αγάπη, μετατρέπονται σε αντικείμενα μεγάλης αξίας! Μπράβο σου Φλώρα μου! Υπέροχη δουλειά η κουμπάρα σου θα το λατρέψει!!!
    Φιλιά πολλά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πολύ πολύ όμορφο
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημέρα Φλώρα. Καταπληκτικό κέντημα! Έχω κεντήσει και εγώ πολλά στο παρελθόν (τώρα η κυραπρεσβυωπία με δυσκολεύει αρκετά) και ξέρω πόσο πολύτιμο και κουραστικό είναι! Έτσι όταν καταλήγει δώρο σε κάποιον τότε πραγματικά είναι δώρο καρδιάς! Εύχομαι να το χαρεί και μαζί της να χαρείς και εσύ! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή