Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Συγνώμη...



Υπάρχουν φορές που αισθάνεσαι πως είναι τόσες οι συγνώμες, που θα έπρεπε να σου έχουν ζητήσει, που δεν μπορείς να τις μετρήσεις. 
Θέλεις να δεις μπροστά σου ουρές ανθρώπων που θα περιμένουν να ζητήσουν συγνώμη και να σου εξηγήσουν.

Απαιτείς " συγνώμη " μαζί με " εξήγηση "  και  εύχεσαι να έχεις κατανοήσει λάθος εσύ, ώστε να μην χρειαστεί να σου ζητήσουν συγνώμη.
"...έγινε παρεξήγηση κι εξήγηση δε δώσαμε..." 
Η ουσιαστική επικοινωνία των ανθρώπων αποκαθίσταται με
 διάλογο, καλή πρόθεση και συγνώμη. 
Ο διάλογος είναι αυτός που ζητάς, γιατί προτιμάς να αποδειχθεί ότι έχεις  αξιολογήσει εσύ λάθος τις συμπεριφορές από το να  ξέρεις πως επέτρεψες να σου φερθούν άσχημα. Περιμένεις, κρυφά μέσα σου,να αποδειχθεί απ' το διάλογο,  ότι δεν έχασες για πάντα ακόμη έναν άνθρωπο. 
Η καλή πρόθεση είναι αυτή που απαλύνει την αδικία και επουλώνει πληγές. Αφορά άνθρωπο που μπορεί να σε έβλαψε συνήθως από λάθος εκτίμηση ή από άγνοιά του. Σε αυτή την περίπτωση οι πιθανότητες να σβηστούν και να ξεχαστούν για πάντα οι κακές συμπεριφορές  είναι πολύ μεγάλες. Μένει μόνο μια μικρή επιφύλαξη για το μέλλον.
Η συγνώμη είναι αυτή που περιμένεις σαν δικαίωση από ανθρώπους που έχεις αγαπήσει, που πάνω τους έχεις επενδύσει και ποτέ δεν περίμενες από μέρους τους κακές πράξεις ή  συμπεριφορές. 
Είσαι διατεθιμένος να  δώσεις συγνώμη για να απαλλαγείς απ' την πίκρα και να απαλλάξεις τον άλλον απ' τις τύψεις, όμως  είναι  τρομερά δύσκολο για τους ανθρώπους να παραδεχτούν τα λάθη τους, να βάλουν στην άκρη τον εγωϊσμό και να ζητήσουν συγνώμη. 
Συγνώμη σημαίνει ταπείνωση και δεν την έχουμε μάθει.
Έτσι οι συγνώμες που περιμένεις να σου ζητήσουν συσσωρεύονται, κι όσο αυτές συσσωρεύονται αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι σε ένα βαρέλι με νερό που γεμίζει μέχρι να σε πνίξει. 
Υπάρχει όμως κι άλλο ένα βαρέλι που λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και περιέχει τις συγνώμες που πρέπει εσύ να ζητήσεις και δεν τις ζητάς. Κινδυνεύει κι αυτό κάποια στιγμή να σε πνίξει κι ας μην το νιώθεις. 
Τελικά σ' αυτήν την αναμονή "συγνώμης" εύχεσαι αυτές οι ουρές ανθρώπων, που πρέπει να σου ζητήσουν συγνώμη, να μην είχε ποτέ δημιουργηθεί.
Απεύχεσαι και για τον εαυτό σου να πρέπει να σταθεί σε ουρές για να ζητήσει συγνώμη.
Θέλεις να προχωρήσεις, να γυρίσεις σελίδες, να κλείσεις επιτέλους το βιβλίο κι εσύ περιμένεις τις συγνώμες που εκκρεμούν ενώ παράλληλα διστάζεις να ζητήσεις τις δικές σου συγνώμες. 
Είναι σαν φαντάσματα, στοιχειώνουν τη ζωή σου, εγκλωβισμένες συγνώμες  μέσα στο άδικο που σε κρατά δέσμιο και δεν σε αφήνει να προχωρήσεις. Σιδερένια μπάλα στο πόδι σου οι συγνώμες που δεν σου ζητήθηκαν και δεν έδωσες, που δεν ζήτησες και δεν σου έδωσαν.
Λένε πως πρέπει να συγχωρούμε. 
Πως να συγχωρούμε όμως; Ερήμην;  
Για να συγχωρήσεις πρέπει να σου το ζητήσουν... να κατανοήσουν ότι φέρθηκαν άσχημα... ότι αδίκησαν... Πρέπει να είναι εκεί όταν θα τους συγχωρείς, πρέπει να πας εσύ εκεί για να σε συγχωρήσουν.
Να δικαιολογείς κακές συμπεριφορές και πράξεις, κατά την άποψή μου, είναι βλαβερό για σένα.
Να συγχωρείς ερήμην, είναι ακόμη ένα άδικο απέναντι στον εαυτό σου, που αυτή τη φορά το προκαλείς  εσύ, γιατί δίνεις συγχώρεση σε ανθρώπους που δεν πήραν χαμπάρι ότι έφταιξαν ή το ξέρουν και δεν το μετάνιωσαν ή προτίθενται να επαναλάβουν σε βάρος σου τις ίδιες άδικες ή κακές συμπεριφορές. 
Να περιμένεις να σε συγχωρήσουν ερήμην είναι εξ ίσου βλαβερό για τον εαυτό σου, γιατί σιγά σιγά γιγαντώνεται ο εγωϊσμός σου και αλλοτριώνεται ο χαρακτήρας σου.
Επομένως, ναι συγχωρούμε, αλλά μόνο όσους το ζητούν, μόνο όσους το αξίζουν. 
Οι υπόλοιποι δεν αξίζουν τη συγνώμη μας, αν ο εγωϊσμός τους εμποδίζει να τη ζητήσουν, αν δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι έβλαψαν ή αν έβλαψαν σκόπιμα.
Και σ' αυτό το συμπέρασμά μου θέλω τον αντίλογό σας, για να μου αποδείξετε, αν έτσι πιστεύετε, ότι η "συγνώμη ερήμην" μας βοηθάει να γυρίσουμε τις σελίδες , να κλείσουμε το βιβλίο και να πάμε παρακάτω.

Και μην ξεχνάτε
 λήγει αύριο βράδυ της Παρασκευής 21/6/2013
η προθεσμία για την υποβολή των συμμετοχών σας
στο 11ο παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"

Πληροφορίες για να συμμετέχετε  εδώ.

31 σχόλια:

  1. Τεράστιο το θέμα που θίγεις Φλώρα μου!
    Κάποιοι λένε πως μόνον ο Θεός συγχωρεί.
    Εγώ πιστεύω πως κι εμείς πρέπει να συγχωρούμε.
    Τι γίνεται όμως όταν δε δέχονται τη συγνώμη μας;
    Κι όταν για εκείνα που σου έχουν κάνει δε ζητούν συγνώμη;; Κι ας έχουν καταλάβει πόσο σε πλήγωσαν...
    Ισως παιδευόμαστε χωρίς να βγάζουμε άκρη.
    Με τις συγνώμες που πρέπει να δώσουμε και να μας δώσουν.
    Συγνώμη ερήμην τι νόημα έχει;;...

    Είναι μια πληγή που δεν κλείνει....

    Σε φιλώ πολύ:))

    ΥΓ Λες και ήσουν στο μυαλό μου, γιατί σκέφτομαι να κάνω μια σχετική(;) ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tελικά, χωρίς να θέλω φανώ απαισιόδοξη, γεμίζουμε ως το τέλος του βίου μας με πληγές που δεν κλείνουν, κι όμως είναι εύκολο να κλείσουν αρκεί να το θέλουμε. Είναι μεγαλείο ψυχής να ζητάς συγνώμη και γιατρεύει πληγές.

      Διαγραφή
    2. Το πιστεύω!
      Οταν δε δέχονται τη συγνώμη σου;
      Δε μπορείς να κάνεις τίποτα.
      Οσο για κείνους που δε ζητάνε συγνώμη τι να πεις...
      Καμιά φορά η πληγή είναι πολύ βαθιά και δε νομίζω πως μια συγνώμη μπορεί να αλλάξει τίποτα...
      Ετσι γεμίζουμε πληγές....
      Ούτε εγώ θέλω να είμαι απαισιόδοξη αλλά η ζωή αυτό δείχνει...

      Διαγραφή
  2. Είναι μια τόσο μικρή λέξη και κρύβει τόσα πολλά συναισθήματα όταν την εννοείς.
    Ας μην την φοβόμαστε δεν δαγκώνει, λυτρώνει.
    Μεγάλο θέμα όντως Φλώρα μου.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λύτρωση είναι η σωστή λέξη που ακολουθεί μια πραγματική συγνώμη.
      Φιλιά κι από μένα

      Διαγραφή
  3. Tι κάνεις αν και ακόμα μέσα από την συζήτηση αδυνατεί κάποιος να καταλάβει τι του λες;
    Αν δεν μπορεί να κατανοήσει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί κι όλα ... μα όλα ... ακόμα και το προπατορικό αμάρτημα που λέει ο λόγος... βαραίνουν κατά την άποψή του εσένα ή τελικά μήπως επίμονα αρνείται τις ευθύνες του αν και βαθιά μέσα του τις γνωρίζει και τις δικαιολογεί ;
    Τότε πιστεύω Φλώρα μου πως ακόμα και να συνεχίσεις σε αυτή την σχέση όπως κι αν ονομάζεται... φιλική, αδελφική, ερωτική ή ότι άλλο... μέσα σου θα γνωρίζεις πως το γυαλί ράγισε και κάποια στιγμή θα θρυμματιστεί εντελώς πλέον.
    Αυτή είναι η γνώμη μου και δεν είναι ντροπή να ζητάμε συγνώμη και να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας.
    Ντροπή είναι να είμαστε ένοχοι και να παριστάνουμε τους αθώους .

    Την Καλημέρα και τα φιλιά μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο.
      Να περιμένεις τη συγνώμη που ποτέ δεν θα έρθει
      ή να προσπαθείς να την αποσπάσεις είναι δώρο άδωρο.
      Καταδικασμένη σχέση γιατί δεν βασίζεται στην αμοιβαία κατανόηση.
      Φιλιά πολλά Levina μου.

      Διαγραφή
  4. Μια λέξη μόνο δεν αρκεί και συμφωνώ απόλυτα . Είναι απαραίτητο να μιλήσουμε , να εξηγήσουμε η το αντίθετο και να προσπαθήσουν και οι δυο πλευρές να ξαναχτίσουν τη σχέση τους. Συγνώμη για μένα σημαίνει λύτρωση και το καταλαβαίνω αμέσως το λάθος μου και επειδή θέλω τους ανθρώπους μου κοντά μου , φροντίζω να το λύσω γρήγορα . Αλλά πόσο δίκιο έχεις πολλές συγνώμες που δεν μας ζήτησαν η που δεν ζητήσαμε πληγώνουν και βαραίνουν την ψυχή μας.
    Ομως υπάρχει και η κατηγορία των ανθρώπων που για όλα φταις εσύ , εκείνοι τα ξέρουν όλα και εσύ φταις που σε προσβάλει, που δεν σε σέβεται ....για συγνώμη ούτε λόγος . Νοοτροπία παλιότερης γενιάς ανθρώπων , αλλά και σήμερα υπάρχουν . Θυμάμαι την πεθερά μου να λέει οτι δεν θα με συγχωρούσε ποτέ γιατί άφησα το γυιό της χωρίς παιδιά {αγόρια εννοούσε) γιατί έχω δύο κορίτσια . Και το εννοούσε , σε όλους έδωσε την ευχή της εκτός από μένα.
    Βγάζεις συμπέρασμα?
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη για να πεις πρέπει να έχεις ευαισθησία, πρέπει να σε ενδιαφέρει ο άλλος.
      Όσο για τους άλλους τους απόλυτους, τους αλάνθαστους...
      καλό είναι να μην τους λαμβάνουμε υπόψη μας.
      Διαγραφή σημαίνει βάζω Χ και δεν ασχολούμαι πλέον γιατί δεν αξίζει.
      Και μην μου στεναχωριέσαι που δεν πήρες την ευχή μιας γυναίκας που σίγουρα ήταν εμπαθής.
      Ούτε πρέπει να σταθείς εκεί για να βγάλεις συμπέρασμα...
      Απλά προσπερνάς και προχωράς...
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  5. Μπορουμε να συγχωρούμε και εμείς
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία αντίρρηση αρκεί να μην συγχωρούμε ερήμην...

      Διαγραφή
  6. Συμφωνώ ότι πρέπει να συγχωρούμε, γιατί μόνο η καλοσύνη μπορεί να νικήσει την κακία. Πολλές φορές, έχω ακούσει να λένε "δεν ξέρω αν μπορώ να συγχωρήσω",όμως πιστεύω η αλήθεια είναι αν πραγματικά θέλουν να συγχωρήσουν. Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλεις πάντα να συγχωρήσεις αυτόν που η μεταμέλειά του είναι αληθινή.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  7. Πονεμένο και βασανισμένο το θέμα της συγγνώμης αγαπημένη μου Φλώρα .
    Το να ζητάς συγγνώμη, ή να δίνεις τόπο στην οργή, το να ξεχνάς, το να συμφιλιώνεσαι απαιτεί ώριμη σκέψη & συγκροτημένο άνθρωπο. Απαιτεί Παιδεία, όχι μόρφωση στα γράμματα, αλλά μόρφωση ψυχής! Πολλές φορές απαιτεί να μπορεί να υπερβάλλεις εαυτό αλλά να έχεις και τη σοφία να μπορείς να ξέρεις πού θα πιάσει τόπο!

    Πάντα συγχωρώ ακόμα κι αν με πληγώσουν βαθύτατα! Αν μου ζητήσουν συγγνώμη τη δίνω με τη ψυχή μου. Όλοι έχουμε δικαίωμα στη δεύτερη ευκαιρία.
    Αν όμως καταχραστούν την καλοσύνη μου,δεν έχει άλλο. Προχωρώ και προσπαθώ να ξεχάσω.
    Εκείνο που φροντίζω για τη γαλήνη της ψυχής μου είναι να μην έχω μίσος!

    http://princess-airis.blogspot.gr/search/label/%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%89%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B7

    έχω ασχοληθεί με τη συγγνώμη, ουκ ολίγες φορές στο μπλογκ μου!

    Πάντως όλα έχουν να κάνουν με την αληθινή μεταμέλεια. Να μπορείς να διακρίνεις το αληθινό από το ψεύτικο!

    Σε φιλώ γλυκά!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάω να δω από κοντά τι γράφεις για τη συγνώμη αυτήν που πρέπει να είναι ουσιαστική και μόνο...

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ με την Αριστέα, η μεταμέλεια μετράει. Η λέξη από μόνη της δεν τα γιατρεύει όλα αν δεν είναι επί της ουσίας... Επίσης, υπάρχουν τόσο βαριές κουβέντες, που μια συγνώμη (και δυο μη σου πω!) δεν τις αναιρεί με τίποτα... Φιλάκια πολλά!!! :)))

      Διαγραφή
  8. Τη συγνώμη πολλοί τη χρησιμοποιούν ελαφρά την καρδία..άλλοι συγχωρούν εύκολα τα πάντα δείχνοντας κατά βάθος μια χαμηλή αυτοεκτίμηση..και άλλοι τη ζητάνε εύκολα χωρίς να τη νιώθουν...απλά για να προχωρήσουν στο επόμενο κακό που θα κάνουν..
    Μεγάλο θέμα...συνηθίζω να λέω πως υπάρχουν πράγματα που συγχωρούνται και άλλα που δεν συγχωρούνται με τίποτα..
    Το θέμα είναι να μη συσσωρεύουμε μέσα μας ούτε μίσος, αλλά ούτε να είμαστε και τα εύκολα θύματα...

    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως το να απαιτείς τη συγνώμη όταν πρέπει
      είναι άσχετο με το μίσος.
      Μπορεί να μην υπάρχει μίσος αλλά να αποζητάς τη συγνώμη
      για να κλείσει το κεφάλαιο.

      Διαγραφή
  9. Η "συγνώμη" σαν λέξη δεν μου λέει τίποτα.
    Την έχω ακούσει πολλάκις, αλλά ήταν επιταγή δίχως αντίκρυσμα.
    Όσοι ζητούν συγνώμη, το δείχνουν έμπρακτα κι ας μην την πουν ποτέ τη λέξη.
    Κι επειδή δεν μπορώ να ζω φορτωμένη με θυμούς και αγανάκτηση, έχω υιοθετήσει τη μέθοδο "στρίβειν για του κατανοείν". Δεν συγχωρώ, αλλά αποδέχομαι ότι κάποιοι άνθρωποι είναι φτιαγμένοι για να πυροβολούν. Γυρίζω την πλάτη μου και τους διαγράφω. Τη συγχώρεση μου τη χαλαλίζω μόνο εκεί που αξίζει να το κάνω. Αλλά κακίες δεν χωράνε μέσα μου. Είναι λίγα τα "τετραγωνικά" μου πλέον, και τα αξιοποιώ μόνο με ότι ομορφαίνει τη ζωή μου.

    Φλώρα μου καταλαβαίνω πως μετά από έναν "πυροβολισμό" επικρατεί το παράπονο, ο θυμός και η απόγνωση. Γνώριμο το συναίσθημα. Ας μην το αφήνουμε όμως να μένει δεμένο σαν άγκυρα μέσα μας.

    Τα φιλιά μου και τις ευχές μου για ψυχική δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιταγή χωρίς αντίκρυσμα δεν μπορώ να καταλάβω
      γιατί είμαστε μεγάλοι άνθρωποι και τα λόγια μας πρέπει να έχουν βαρύτητα, πόσο μάλλον αυτή η ήδη βαριά κουβέντα "συγνώμη".
      Αυτό που μένει είναι παράπονο μεγάλο και απεγνωσμένη αναζήτηση του δίκιου.
      Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

      Διαγραφή
  10. γεια σου Φλώρα!Γραφω γιατι έχω αντίθετη άποψη!συγγνώμη ή δινεις ή δε δίνεις!δεν εχει σχεση αν ο άλλος είναι παρων!αν το εχει καταλαβει ή αν το εχει ζητήσει.Μπορεί να μην το καταλαβει ποτέ , μπορεί να μην δοθεί ποτέ η ευκαιρία να ζητήσει.Οπως κι αν εχει εσυ συγχώρησέ τον!Όση πίκρα κι αν σου εχει δώσει ακούσια ή εκούσια!η δική σου ψυχη θα είναι γαλήνια!ΑΦΕΣ αυτοίς, ου γαρ οίδασι...
    Η μία άποψη, που αφορα εμας ως προς τους άλλους.Η άλλη αποψη, ναι δεν θίγεται ο εγωισμός μας να ζητήσουμε συγγνώμη οταν ετσι νοιώθουμε οτι πρεπει!Δεν πρεπει να είμαστε μνησίκακοι!Εμας κανει καλο η συγχώρεση, ισως όμως κανει καλο και στους άλλους.Εστω και λίγο.Θα μου πεις η πικρα μένει...Ομως με τον καιρό,κιαυτο απαλύνεται.Φτανει να συγχωρούμε!πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To να μην δίνεις συγχώρεση ερήμην είναι ασπίδα προστασίας για τον εαυτό σου, ειδικά αν αφήνεις τον άλλον να το καταλάβει.
      Η ψυχή δεν γαληνεύει όταν αφήνεις τους άλλους να στήνουν γλέντια σε βάρος της.
      Η μνησικακία είναι ένα συναίσθημα πολύ μακριά από μένα.
      Δεν σημαίνει πως, αν δεν συγχωρήσεις, θα σκεφτείς και θα θελήσεις το κακό του άλλου.
      Τιμωρία του είναι να ξέρει πως δεν τον συγχώρεσες ερήμην,
      αν και πολλοί δεν σκοτίζονται καθόλου.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Φλώρα μου είναι μεγάλο θέμα το θέμα της συγνώμης.
    Νομίζω ότι εξαρτάται από ποιόν περιμένουμε την συγνώμη και σε ποιόν υπάρχει ανάγκη να δώσουμε την δικιά μας.
    Αν αφορά φιλικά πρόσωπα τότε πολύ πιο εύκολα τα βγάζουμε από την ζωή μας ενώ η συγνώμη λέγεται και αυτή πιο εύκολα ένθεν κακείθεν, γιατί εκλείπει το στοιχείο του έντονου εγωισμού.
    Όταν αφορά στενά συγγενικά πρόσωπα η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική και δεν γίνεται να αντιμετωπιστεί με τα ίδια κριτήρια.
    Τον στενό συγγενή δεν είναι εύκολο(και δεν πρέπει) να τον βγάζουμε από την ζωή μας γιατί δεν θα απολαύσουμε ποτέ την δική μας ζωή.
    Είναι ένα καρφί στην καρδιά.
    Πρέπει να βρίσκουμε λύσεις.
    Κάποιες φορές πρέπει εμείς να πάρουμε την πρωτοβουλία και να κάνουμε την πρώτη κίνηση και μπορεί να βρεθούμε προ εκπλήξεως βρίσκοντας κατανόηση από την άλλη πλευρά. Δεν είναι απίθανο αυτό το σενάριο. Το αντίθετο μάλιστα. Η δική μας μεγαλοψυχία επιδρά κατευναστικά στην άλλη πλευρά. Το ξάφνιασμα λειτουργεί πολλές φορές ευεργετικά. Πρέπει να είναι πολύ απάνθρωπη η άλλη πλευρά για να μην ανταποκριθεί στην προσπάθεια γεφύρωσης της ψυχρότητας. Όπως πρόσεξες δεν μιλάω για συγνώμες. Η συγνώμη είναι για μένα μια πολύ ψεύτικη λέξη και πολύ σπάνια λέγεται με ειλικρίνεια. Συνήθως είναι ένας ελιγμός, μια προσπάθεια αποφυγή μιας δύσκολης κατάστασης.
    Και κάτι ακόμα.
    Όταν η κατάσταση δεν μας αφήνει να ζήσουμε απερίσπαστοι την ζωή μας σημαίνει ότι τα πρόσωπα από τα οποία περιμένουμε συγνώμη μας ενδιαφέρουν πάρα πολύ, αλλιώς θα είχαμε κάνει delete.
    Αφού λοιπόν μας ενδιαφέρουν και δεν γίνεται να κάνουμε delete,ε τότε πρέπει να κάνουμε την υπέρβαση μας αφού ξέρουμε ότι η άλλη πλευρά δεν θα βρει ποτέ την γενναιότητα να το πράξει.
    Είμαι σίγουρη ότι μακροπρόθεσμα θα μας βγει σε καλό και θα χαιρόμαστε που είμαστε εμείς αυτοί που κάναμε την υπέρβαση.
    Όταν ραγίσει το γυαλί δεν σημαίνει ότι δεν ξανακολάει.
    Τα φιλιά μου γλυκιά Φλώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. xristin μου, ευχαριστώ για το εκτενές αναλυτικό σχόλιό σου που όπως πάντα φανερώνει την διαφορετική άποψη που εσύ ξέρεις τόσο πειστικά να διατυπώνεις.
      Συμφωνώ μαζί σου αλλά έχω τις αμφιβολίες μου σε σχέση με αυτό το delete.
      Mήπως η μη παραδοχή του λάθους εκ μέρους των άλλων, κρύβει μέσα της ένα delete που ο άλλος έκανε σε σένα;
      Τουλάχιστον εγώ όταν πονάω κάποιον άθελά μου θέλω να επανορθώσω με συγνώμη, αλλιώς σημαίνει πως δεν με νοιάζει τι προκάλεσα άρα έχω ήδη πατήσει delete για τον άλλον.
      Φιλιά xristin μου.
      Δεν βλέπω την ώρα να το αναλύσουμε από κοντά.

      Διαγραφή
  12. Την ίδια αποψη εχω και εγώ ΦλΏΡΑ μου...για την συγνώμη όπως η Χιονατη απο πανω...οταν συνχωρείς νιώθεις εσύ καλά πρωτα...δεν χρεάζεται να σου την ζητήσουν την συγνώμη για να την δώσεις....την δίνεις γιατί εσύ το θελεις....οπως και την ζητας γιατί εσύ το θελεις...ολα εξαρτώνται απο το τί κάνουμε εμεις...για να νιώθουμε καλά..μέσα μας....φιλακια πολλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου συμφωνώ.Ηθελα να γραψω ακριβώς πιο πανω στην xristin
      αλλα ήρθα στη σειρά μου.Συμφωνώ με τo σχόλιο της απολυτα!Βέβαια ακομα και να κολλήσει το γυαλί,η ρωγμή διακρίνεται,αλλα πρεπει να προχωράμε.πολλά φιλιά!Νομίζω όλες μας έχουμε βιώματα...

      Διαγραφή
    2. Κορίτσια είναι σεβαστή η γνώμη σας.
      Όλων οι γνώμες μετράνε, όλων οι γνώμες είναι πολύτιμες, όμως επιμένω πως συγχωρούμε όταν αξίζει... και όχι πάντα.

      Διαγραφή
  13. Οσο μεγαλώνω και συσσωρεύω εμπειρίες, κατασταλάζω στην ιδέα της υπέρβασης, έτσι μπορώ να προχωρήσω χωρίς να συσσωρεύω μέσα μου βλαβερά κατάλοιπα.....προσπαθώ, με δυσκολία βεβαίως, να εφαρμόσω το "ότι δεν μπορείς να ξεχάσεις, συγχώρησέ το, ότι δεν μπορείς να συγχωρήσεις, ξέχασέ το !" δεν το έχω κατορθώσει απόλυτα ακόμη....το παλεύω όμως....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλή μου και ευαίσθητη μου Φλώρα...το συγνώμη είναι κάτι που πρέπει να λέγεται για να προχωρούν και οι δυο πλευρές, όμως είναι δύσκολο να το πεις...είτε από τύψεις, είτε από εγωισμό ... εύχομαι να βρεις μια λύση και να μη στενοχωριέσαι, να μη σε στενοχωρούν..Καλημέρα , με αγωνία και χαρά περιμένω να διαβάσω τις ιστορίες απόψε και να ψηφίσω (άσχετα αν δε συμμετείχα έτσι;) Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ...Για να συγχωρήσεις πρέπει να σου το ζητήσουν... Να κατανοήσουν ότι φέρθηκαν άσχημα, ότι αδίκησαν...
    Φλωρίτσα μου, αυτή είναι η έννοια της συγνώμης και της συγχώρεσης... Να κατανοήσουν!!!
    Ανθρώπινα τα λάθη και είναι μεγαλείο ψυχής να παραδεχτούμε ότι δε φερθήκαμε σωστά... Πρέπει να δίνουμε την ευκαιρία στον άλλον να επανορθώσει, αρκεί βέβαια να μην το εκμεταλλεύεται στο μέλλον γιατί δυστυχώς υπάρχουν κι αυτοί οι άνθρωποι... Τα λάθη μας κάνουν να γινόμαστε καλύτεροι αν τα αναγνωρίσουμε και προσπαθούμε να τα αποφεύγουμε...

    Την αγάπη μου σου στέλνω και πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος1:40 π.μ.

    Καλησπερα σας ! Η συγνωμη ειναι λυτρωση..!!! Ιδιαιτερα οταν καποιος εχει μετανιωσει πραγματικα πρεπει να τον συγχωρουμε για να υπαρχει γαληνη ηρεμια!!!! Το ονομα μου ειναι Κωνσταντινα κ υπαρχει καποια παρεξηγηση με ενα φιλο μου... Απο καποια ανοησια μου εχει κρατησει κακια κ δε με συγχωρει του ζητησα συγνωμη κλαιγοντας γιατι δε θελω να τον χασω απο τη ζωη μου μετανιωμενη! Αλλα αυτος ειπε δε θελω τιποτα απο κανεναν! Η αληθεια ειναι οτι εχει καποια προβληματα δικα του τελευταια κ την πληρωνουν ανθρωποι που δε φταινε!! Εν το μεταξυ μου εχει κανει πολλα πραγματα που με εχουν πληγωσει πολλες φορες αλλα παντα επαιρνα εγω το φταιξιμο για να μην τον χασω τον συγχωρουσα!! ΠΑΝΤΑ! Ποτε δε μου εχει ζητησει συγνωμη για τιποτα ουτε οταν στενοχωρουσε εριχνε το φταιξιμο σε μενα που τα παρεξηγουσα οπως ελεγε..! Με αποτελεσμα να πληγωνομαι! Τωρα εχει παρεξηγηθει για μια ανοησια μου που του ζητησα συγνωμη κλαιγοντας γι αυτο κ δεν δεχεται τιποτα! Δε θελω να τον χασω! Θελω να μιλαμε !! Με μπλοκαρε κ στο φεις! Με πληγωσε κ υποφερω φρικτα!! Τι μπορω να κανω? Με υποπτευεται για πραγματα που δεν ισχυουν! Κ δε θελει τιποτα μεχρι να ξεκαθαρισουν τα πραγματα!! Αυτο με εχει πληγωσει πολυ μου εχει στοιχησει! Εγω που τον συγχωρουσα παντα!! :-( :'( :'(

    ΑπάντησηΔιαγραφή