Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

ΦΡΑΟΥΛΑ δύο σε ένα

Τώρα που η φράουλα είναι στο φόρτε της, 
τώρα που γλύκανε αρκετά και η τιμή της είναι προσιτή, θα σας δώσω 2 συνταγές στις οποίες χρησιμοποιούμε τις ίδιες φράουλες.
Αρχικά με αυτές φτιάχνουμε λικέρ και στη συνέχεια γλυκό φράουλα.


α) λικέρ φράουλα


Υλικά
1 και 1/2 κιλό φράουλες
750 ml ρακί ή κονιάκ ή βότκα
2 ποτήρια ζάχαρη

Εκτέλεση

Πλένουμε καλά τις φράουλες βγάζουμε το κοτσανάκι τους και τις κόβουμε στα δύο.
Μέσα σε ένα βάζο ή κανάτα, ρίχνουμε το ρακί ή το κονιάκ ή τη βότκα και τις κομμένες φράουλες.

Αφήνουμε 2 ημέρες εκτός ψυγείου.

Στο διάστημα αυτό θα παρατηρήσουμε ότι οι φράουλες χάνουν το χρώμα τους και ξεθωριάζουν.
Όλο το λαμπερό τους χρώμα καθώς και το άρωμά τους έχει μεταφερθεί στο ποτό.
Μετά τις 2 ημέρες αφαιρούμε τις φράουλες από το ποτό και τοποθετούμε σε ένα μπουκάλι το ποτό μαζί με τη ζάχαρη.
Ανακατεύουμε λίγο και το αφήνουμε μέχρι να λιώσει και η ζάχαρη. Το λικέρ μας είναι έτοιμο, ευωδιαστό και έχει ένα ολοκόκκινο πανέμορφο χρώμα.


Οι φράουλες που μας έμειναν ξεθωριασμένες και με μία όχι ιδιαίτερα όμορφη εμφάνιση είναι αυτές που θα χρησιμοποιηθούν για γλυκό φράουλα.

β) γλυκό φράουλα


Υλικά

Οι φράουλες που βγάλαμε από το ποτό
3 ποτήρια ζάχαρη
1/2 φλυτζανάκι του καφέ νερό
χυμό από 1 λεμόνι

Εκτέλεση

Βάζουμε τις φράουλες μαζί με τη ζάχαρη και το νερό μέσα σε μεγάλη κατσαρόλα σε δυνατή σχετικά φωτιά (στο 6 αν η βαθμίδα της κουζίνας σας φτάνει ως το 9) και αφήνουμε να βράσει για 25 περίπου λεπτά. Προσοχή μένουμε κοντά στο γλυκό και ανακατεύουμε κάθε τόσο.
Στο διάστημα που βράζει το γλυκό θα παρατηρήσετε ότι οι φράουλες επανακτούν ένα ωραίο βαθύ κόκκινο χρώμα, το ίδιο που παίρνει και το σιρόπι. 
Στα 25 λεπτά σβήνουμε το μάτι και ρίχνουμε μέσα το λεμόνι. 
Ανακατεύουμε να πάει το λεμόνι παντού και αφήνουμε την κατσαρόλα ξεσκέπαστη πάνω στο μάτι μέχρι να πέσει τελείως ο βρασμός και  να κρυώσει το γλυκό.
Θα αναρωτηθείτε γιατί ενώ η 
διαδικασία είναι η ίδια με της μαρμελάδας το τελικό αποτέλεσμα είναι γλυκό φράουλα και όχι μαρμελάδα.
Το αλκοόλ μέσα στο οποίο είχαν μείνει οι φράουλες τις 2 ημέρες για να μας δώσουν το λικέρ κάνει τις φράουλες να διατηρούν το σχήμα τους και δεν τις αφήνει να λιώσουν όσο βράζουν μέσα στο σιρόπι. 
Αντιθέτως γίνονται κάπως σκληρές καθώς κρυώνουν και το γλυκό μας γίνεται λαχταριστό και οι φράουλες ξεχωρίζουν κομματάκι -κομματάκι...

Καλή σας επιτυχία


51 σχόλια:

  1. Πωπω! Πρέπει να είναι τέλεια! Θα τα δοκιμάσω οπωσδήποτε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aν φτιάξεις τις συνταγές θα με δικαιώσεις...

      Διαγραφή
    2. Όταν λες για το λικέρ πως θέλουμε 2 ποτήρια ζάχαρη, εννοείς ποτήρια του νερού;

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα πασταφλωρίτσα μου!
    Τη συνταγή του λικέρ θα τη δώσω στη μαμά! Φτιάχνει πολλά λικέρ!
    Εγώ σε αυτά είμαι ανεπρόκοπη!
    Να υπενθυμίσουμε: όχι φράουλες Μανωλάδας!

    Δεν σου εύχομαι ακόμα για το Πάσχα!
    Θα τα πούμε ξανά ε;

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνταγή είναι και για σένα... που σου αρέσουν τα ποτά...
      Δεν κάνεις τίποτα το σπουδαίο.
      Οι φράουλες δυστυχώς είτε είναι από τη Μανωλάδα είτε από άλλο μέρος καλλιεργούνται με τις ίδιες τραγικές συνθήκες για κάποιους...
      Δεν αλλάζει τίποτα.

      Διαγραφή
  3. Φλώρα μου , το ποτό και το γλυκό θα τα φτιάξω ! Μου φαίνονται λαχταριστά και τα δύο και μου αρέσουν πολύ ! Και συμφωνώ μαζί σου ,είναι λαχταριστά, επειδή καλλιεργούνται με κόπο και ιδρώτα από κάποιους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φλώρα μου, εγώ πρόλαβα και έφτιαξα και γλυκάκι και μαρμελάδα αλλά και σιροπάκι έξτρα για τα παγωτάκια....του χρόνου όμως θα ακολουθήσω την συνταγή σου γιατί το λικεράκι δεν το έχω φτιάξει ποτέ και μου αρέσει!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλειες συνταγές το ποτό αύριο κιόλας θα το φτιάξω.... γλυκό και μαρμελάδα έφτιαξα ήδη!!!! Πολλά φιλιά Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού θα φτιάξεις ποτό μην πετάξεις μετά τις φράουλες... κάνε και γλυκάκι.
      Πολλά φιλιά και Καλό Πάσχα να περάσεις.

      Διαγραφή
  6. Φλώρα μου τι ωραία ιδέα μου έδωσες! Ηδη έχω βάλει φράουλες σε κονιάκ για λικέρ , μετά θα τις πετούσα, τώρα θα κάνω το γλυκάκι που μας έδωσες.
    Το λικέρ φράουλα είναι τέλειο , το φτιάχνω κάθε χρόνο.
    Καλή Ανάσταση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φλώρα μου η συνταγή για το λικέρ που έχω είναι διαφορετική , αφήνω τις φράουλες- κονιάκ 6 ημέρες μέσα στο ψυγείο , ελπίζω να γίνει ωραίο γλυκό και έτσι.
    Πάλι ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι πως ναι με μία επιφύλαξη μόνο μήπως σφίξουν πολύ οι φράουλες 6 μέρες μέσα σε αλκοόλ.
      Καλή επιτυχία.

      Διαγραφή
  8. πω πω Φλώρα,τι νόστιμες εικόνες!!!Αγαπάω πάρα πολύ τη φράουλα γενικά,και έκανα μια λαχταριστή μαρμελάδα!!!Το λικέρ πρέπει να είναι υπέροχο από ότι διαβάζω(δεν έχω κάνει ποτέ)
    Αμ,το γλυκό?Ούτε τέτοιο έκανα.Για να στρωθώ λίγο!!!!
    Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση με αγάπη και υγεία και...
    …….(¨`•.•´¨)…..….l | /
    (¨`•.•´¨).¸.•´—— (ړײ) —
    .`•.¸.(¨`•.•´¨)….… / | l
    (¨`•.•´¨).¸.•´
    .`•.¸.•´.•´
    ……`•´¸
    ………..)
    ……¸.•´
    …..(
    ……`•.¸
    ………..Καλό Πάσχα!!
    πολλά φιλιάαααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι μεγάλος κόπος ούτε θέλει πολύ στρώσιμο...
      Απλές διαδικασίες έχουν όλες μου οι συνταγές και σίγουρο αποτέλεσμα.
      Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση κι από μένα

      Διαγραφή
  9. Μα γιατί έχω χάσει τόοοοοσες αναρτήσεις σου??!!! Θα επανορθώσω !
    Και μιάς και βρίσκομαι στην φραουλένια σου , να σου πω ότι ήδη μοσχομύρισαν μέχρι εδώ οι κατακόκκινες φράουλες που είναι και το αγαπημενο μου φρούτο!
    Θα επιχειρήσω και το λικέρ !!!
    Να'σαι πάντα καλά, Φλώρα, καλό μήνα, καλή Ανάσταση και χαρούμενη Πασχαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθα κι εγώ και σου έκανα επίσκεψη, είδες οι φράουλες έγιναν αφορμή γα μια ακόμη blogoφιλία. Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση

      Διαγραφή
  10. Θα μου πλήρώσεις το λααπτοπ γιατί σίγουρα θα βραχυκυκλώσει με τόσα σάλια που μου τρέχουν.
    Αντε πια!
    Διάιτα κάνουμε μαντάμ!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ κάνω δίαιτα, τα έφτιαξα και δεν δοκίμασα!!!
      για να χτίσουμε ατσάλινο χαρακτήρα, βάζουμε τους πειρασμούς στις κατσαρόλες μας.
      Δυστυχώς αυτή την εβδομάδα με τη νηστεία έχω χαλάσει λίγο τη δίαιτα αλλά το παλεύω....
      Φιλιά και Καλό Πάσχα

      Διαγραφή
  11. Πολύ καλή η διπλή συνταγή σου!! Εγώ την κάνω αντίστροφα με τα κορόμηλα το καλοκαίρι, φτιάχνω την μαρμελάδα και με τα κουκούτσια και όση σάρκα έχει μείνει φτιάχνω το λικέρ!! Όσο για τις φράουλες, ποτέ δεν αγοράζω του εμπορίου, από τότε που αρχίσαμε να φυτεύουμε φραουλίτσες -μικρές αλλά γευστικότατες- τις οποίες βέβαια τρώμε φρέσκες κι έτσι δεν περισσεύουν για γλυκό!!!
    Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα!!!!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα οι δικές σου φράουλες δεν έχουν καμία σχέση με τις αγοραστές.
      Καλό Πάσχα σου εύχομαι κι εγώ και να περνάς υπέροχα.

      Διαγραφή
  12. Φλώρα μου πολύ σε ευχαριστώ για τις συνταγες. Πολύ όμως.Μέσα στο μυαλό μου ήσουν αυτή την στιγμή. Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Πάσχα και καλή επιτυχία στα γλυκά εγχειρήματά σου.
      Καλή Ανάσταση να έχεις.

      Διαγραφή
  13. Κλαυδία7:11 μ.μ.

    Δεν υπήρχε πιό κατάλληλη στιγμή για τις συνταγές σου που είναι εξαιρετικές και δοκιμασμένες !!! Αύριο στη λαϊκή θα αγοραστούν οπωσδήποτε φράουλες.....!!!! Να είσαι καλά, Καλό κι ευλογημένο Πάσχα !!!!Φιλιάααααααα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι από μένα ευχές για υπέροχο Πάσχα και καλή επιτυχία στις φράουλές σου.
      Πολλά φιλιά... και μετά το Πάσχα θα τα πούμε από κοντά...
      Τα κορίτσια αναζητούν συνάντηση...

      Διαγραφή
  14. Μπράβο σου Φλωράκι μου ... κι εμένα αυτές τις μέρες με έχει πιάσει κάτι με τα γλυκά... εχθές έφτιαξα το τριαντάφυλλο, σήμερα έβαλα στην ζάχαρη τις φράουλες...
    Τα σπιτικά γλυκά όμως τα θεωρώ τα καλύτερα δωράκια για φίλες που
    δεν έχουν τον χρόνο να φτιάξουν δικά τους :-)

    φιλιά κοριτσάκι μου
    καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα σπιτικά γλυκά κάνουν το σπίτι να παίρνει αρώματα και μυρωδιές που δεν σου δίνει το καλύτερο γλυκό από ζαχαροπλαστείο...
      Το δε σπιτικό λικεράκι... γίνεται ανάρπαστο μόλις το ανακαλύψουν οι επισκέπτες...

      Διαγραφή
  15. Πάστα Φλώρα μου εσύ! Με τα γλυκά σου και τις λικεράκια σου τα ωραία!

    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δεν φτιάξω γλυκά πως θα δικαιωθεί το Πάστα Φλώρα;
      Φιλιά κι από μένα

      Διαγραφή
  16. Πάλι δημιούργησες Φλώρα!
    Τι να πω η ανεπρόκοπη γυναίκα!
    Άλλες δημιουργούν και άλλες τρώνε τις φράουλες με.....ζάχαρη!
    Φιλούρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσχημες είναι οι φράουλες με ζάχαρη;
      Η πλάκα είναι ότι δημιουργώ και δεν δοκιμάζω καθότι ποτά δεν πίνω και η δίαιτα δεν επιτρέπει γλυκά.

      Διαγραφή
    2. "Τρύπωσα" καθώς είμαι "κατηγορίας xristin"!
      Συνεπώς, φτιάχνε εσύ να απολαμβάνουμε εμείς!!!
      Κι αυτές οι κανάτες..όνειρο!
      Φιλάκια πολλά γλυκά μου κορίτσια! :)))

      Διαγραφή
  17. Αγαπημένο γλυκό του κουταλιού φτιάχνω καθε χρόνο πολλά κιλα,πολυ ωραία η ιδέα να χρησιμοποιήσεις τις ίδιες φράουλες,Καλό Πασχα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύο σε ένα για να μην πάει τίποτα χαμένο.
      Καλό Πάσχα και σε σένα και καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  18. Μόνο μαρμελάδα κάνω από φράουλες, αλλά θα δοκιμάσω και λικεράκι. Καλό Πάσχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μετά το λικεράκι μην παραλείψεις να αξιοποιήσεις τις εναπομείνασες φράουλες και να τις κάνεις γλυκάκι...
      Αξίζει τον κόπο.
      Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση να έχεις κι εσύ.

      Διαγραφή
  19. ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΟΥ ΦΛΩΡΑ...ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΡΑΟΥΛΙΤΣΑ...ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΦΙΕΡΩΣΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΙΚΟ ΜΟΥ ΜΠΛΟΓΚΑΚΙ..ΛΙΚΕΡ ΚΑΙ ΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΙΝΩ.. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΛΥΚΑΚΙ ΣΟΥ ΟΜΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ... ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΟ ΜΑΓΕΙΡΙΚΟ ΜΟΥ ΜΠΛΟΓΚΑΚΙ;
    ΕΠΙΣΗΣ,ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΕΣ ΑΥΤΟ http://delfinaki-sunset.blogspot.com/2013/03/blog-post_5.html
    ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΟΜΟΡΦΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ήταν χαρά μου να βάλεις το γλυκάκι στο μαγειρικό σου blog μόνο που πρέπει να βάλεις μαζί και το λικέρ γιατί το ένα είναι συνέχεια του άλλου.
      Οι φράουλες δεν γίνονται τόσο καλές σαν γλυκό αν δεν περαστούν από αλκοόλ προηγουμένως. Είναι αυτό που τις κάνει σχεδόν τραγανές.

      Διαγραφή
    2. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΦΛΩΡΑ ΜΟΥ..Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ.. ΘΑ ΒΑΛΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΣΥΝΤΑΓΕΣ.. ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ

      Διαγραφή
    3. ΘΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΟΛΑΣ..ΠΕΡΑΣΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙΣ

      Διαγραφή
  20. πολύ ωραίες προτάσεις με την φράουλα......ελπίζω να ναι μανωλάδας...χαχαα
    καλή ανάσταση καλό πάσχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλή Ανάσταση και σε σένα...
      Μανωλάδας ή μη.... οι φράουλες απ' ότι φαίνεται παντού καλλιεργούνται με ιδρώτα, αίμα και εκμετάλλευση.

      Διαγραφή
  21. Δεν αφήνουμε τίποτε ανεκμετάλλευτο!!!Σίγουρα θα δοκιμάσουμε να κάνουμε(και το λικέρ και το γλυκό)!!!Πολλά φιλιά ,καλή Ανάσταση ,να περάσεις πολύ όμορφα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσείς να περάσετε όμορφο Πάσχα και καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  22. Όμορφες συνταγές
    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!


    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πως μου ξεφυγε ? τελεια συνταγη και τα δυο Φλωρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φλώρα μου, καλημέρα!
    Σε βρήκα από την φίλη μου Νικόλ.
    Θέλω να σ΄ευχαριστήσω για τις υπέροχες συνταγές σου!
    Με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος9:23 μ.μ.

    Έκανα το λικέρ κ το γλυκο το οποίο μου βγήκε με πολυυυυύ έντονη γεύση αλκοόλ;έκανα κάτι λάθος;μπορεί κάπως να διορθωθει;
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή