Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

βολικός, -ή, -ό =


όποιος -α -ο μας εξυπηρετεί και δεν μας δημιουργεί προβλήματα, μας  βολεύει.Χρησιμοποιείται και για άνθρωπο που βολεύεται εύκολα, δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις στις σχέσεις του με τους άλλους αλλά συνεννοείται εύκολα μαζί τους σε πρακτικά ζητήματα, δεν είναι δύστροπος.

Ένα επίθετο που χαρακτηρίζει τον εύκολο, τον ήσυχο, τον υπεράνω μικροτήτων, τον ανεκτικό, τον υπομονετικό, τον καλόβολο, τον φιλήσυχο, αυτόν που δεν δημιουργεί προβλήματα, δεν αγαπάει και αποφεύγει γενικά τις εντάσεις και συνήθως δεν αντιδρά άσχημα όταν του δημιουργούν προβλήματα.
Γενικώς είναι εύκολο, ανώδυνο και ευχάριστο να συνεργάζεσαι, να δουλεύεις με βολικό άνθρωπο, να έχεις συγκάτοικο, φίλο, σύζυγο, παιδί βολικό.
Αντιθέτως είναι ιδιαίτερα οδυνηρό για τον ίδιο να είναι κάποιος βολικός-ή-ό.
Ο βολικός άνθρωπος είναι σφουγγάρι. Όπως το σφουγγάρι  μπορεί να κρατήσει δυσανάλογη με το μέγεθός του ποσότητα υγρού, έτσι ο βολικός μπορεί να κρατήσει δυσανάλογα με τις συνήθεις αντοχές βάρος και πίεση.
Ο βολικός άνθρωπος διαθέτει αναρτήσεις άριστης ποιότητας και μπορεί να απορροφά τους κραδασμούς χωρίς να ξεβολεύει τους γύρω του.
Έχει συνηθίσει να μην ξεβολεύει τους υπόλοιπους οπότε προτιμά να ξεβολεύεται ο ίδιος.

Επίσης παίζει ρόλο πυροσβέστη που προσπαθεί να δώσει λύσεις στις δύσκολες καταστάσεις και να προλάβει πυρκαγιές.
Ο βολικός συνήθως θεωρείται δεδομένος.
Για τους γύρω είναι συχνά πρόκληση να δοκιμάζουν τις αντοχές του, που είναι σίγουρα μεγαλύτερες του μέσου όρου κι όταν διαπιστωθεί ότι πράγματι διαθέτει ανεκτικό χαρακτήρα, τότε η συμπεριφορά του αυτή εκλαμβάνεται σαν αδυναμία από πολλούς και πολύ εύκολα ο κάθε ένας τον φορτώνει σαν γαϊδούρι που αντέχει, χωρίς να νοιάζεται για τα όριά του, αφού θεωρείται και ιδιαίτερα ελαστικός.

Ελαστικός είναι ένα επίθετο που κολλάει γάντι στον βολικό.
Όμως και ο βολικός έχει τα όριά του και αυτά μπορούν να παραβιαστούν όμως μέχρις ενός σημείου.
Ο βολικός δεν είναι χαζός. Νιώθει τις πιέσεις, το φόρτωμα, το τέντωμα του λάστιχου και ζορίζεται.
Κι όταν σπάσει το λάστιχο λειτουργεί σαν σφεντόνα κι αλίμονο σ’ όποιον είναι απέναντι.
Γι αυτό ας μην παίζουμε ποτέ με τις αντοχές του βολικού και ας μην υπερεκτιμάμε τις αντοχές του, γιατί όταν ο βολικός υπερβεί τα όρια της υπομονής του, η έκρηξη μπορεί να είναι μεγαλύτερη από αυτήν του ηφαιστείου και τότε κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες από τη λάβα και τις πέτρες που εκσφενδονίζονται ολόγυρα.
Τότε μπορεί να λαμπαδιάσει ο τόπος από τις μισοσβησμένες πυρκαγιές που κράταγε μέσα του και το αποτέλεσμα να είναι χειρότερο κι απ’ τη χειρότερη πυρκαγιά.
Όπως ο γάϊδαρος μπορεί να λυγίσει από το βάρος που συσσωρεύεται στους ώμους του, μπορεί όμως  και να αρχίσει να κλωτσάει για να απαλλαγεί από το φορτίο του. Τότε είναι σίγουρο πως δεν θα λογαριάσει ποιος θα βρεθεί μπροστά του εκείνη την ώρα και ποιόν θα ρίξουν κάτω οι κλωτσιές του.  
Ας  δείχνουμε λοιπόν τον απαιτούμενο σεβασμό στον  βολικό άνθρωπο, αφού αυτός πρώτος, από φύση του, προσπαθεί να  διευκολύνει τις σχέσεις ακόμη κι όταν αυτό είναι σε βάρος του.

41 σχόλια:

  1. Α μπράβο...!!
    Έτσι ακριβώς όμως!
    Κάποτε υπήρξα πολύ βολική..άσε πόσο "βόλευε" κάποιους...μετά έγινα γαϊδούρα για κάποιους...βλέπεις άρχισα να ρίχνω και καμιά κλωτσιά..
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλώτσα Μαρία μου, κλώτσα όπου χρειάζεται...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. ΑΧ Φλώρα μου πόσο δίκιο έχεις! Ξέρεις τι με έκανες να σκεφθώ; Ίσως πολλές από την γειτονιά να είμαστε "βολικές" και να βρίσκουμε την δικλη μας διεξοδο στην κατασκευή! Ίσως και να είμαι λάθος! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τα λες.... ολόσωστα....
      Καλή σου μέρα και φιλιά.

      Διαγραφή
  3. και εγω υπηρξα βολικος , μετα υπερβολικος τωρα απλα ασωτος και γαιδουρακι λίγο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως τώρα να έχεις βρει την ισορροπία σου καλύτερα...

      Διαγραφή
  4. Εχεις τόσο δίκιο, Φλώρα μου! Ολοι-ες, σε κάποιες φάσεις της ζωής μας, υπήρξαμε "βολικοί"! Μπορεί να το επιδιώκαμε κι εμείς! Μπορεί και να μην το καλαβαίναμε όπως έπρεπε! Οπως και να'χει, αλλάζουμε με τα χρόνια! Παθαίνουμε και μαθαίνουμε!
    Καλό βράδυ να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ότι είναι κάποιος βολικός είναι σε γνώση του πάντα και κάνει υπομονή μέχρι να ξεχειλίσει το ποτήρι.
      Ότι έρχεται η ώρα να αλλάξει κανείς είναι γεγονός, όμως θεωρώ πως δεν αλλάζει για όλους παρά μόνο για όσους τον εκμεταλλεύτηκαν.

      Διαγραφή
  5. Έχεις δίκιο, η υπομονή του βολικού βαίνει εις βάρος του τελικά.
    Δεν ανήκω στην κατηγορία των βολικών ανθρώπων. Είμαι ολίγον σάικο τύπος! Χαχαχα! Σε φιλώ γλυκά Φλωρούκο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος βολικός.
      Να μην εκμεταλλεύεται τους βολικούς όμως για τη δική του βόλεψη.

      Διαγραφή
  6. "Ο ανώτερος άνθρωπος είναι βολικός, αλλά όχι συνηθισμένος.Ο κατώτερος άνθρωπος είναι συνηθισμένος,αλλά και δημιουργός προβλημάτων",είπε ο Κομφούκιος.
    Για να το λέει ολόκληρος Κομφούκιος κάτι έιχε καταλάβει ο χριστιανός (sorry,Βουδιστής) και είπε να το φωνάξει.
    Λοιπόν, αν το φιλοσοφήσει ο βολικός μπορεί και να βρει την ευτυχία στην……βολικότητα.
    Φιλούρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχία στη βολικότητα εγώ δεν έχω βρει πάντως xristin.
      Eσύ που είσαι υπόδειγμα βολικού αν τα καταφέρνεις μπράβο σου....

      Διαγραφή
  7. Καλή μου και ευαίσθητη μου Φλώρα.. ενδιαφέρον το θέμα σου...δυστυχως υπάρχουν πολλοί τέτοιοι ανθρωποι, θελοντας ή μη βολευονται για να μη στνοχωρουν τους αλλους ή επειδή δε τους αρέσουν οι φασαρίες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν το δυστυχώς ταιριάζει εδώ. Ευτυχώς θα έλεγα εγώ που υπάρχουν και οι βολικοί....

      Διαγραφή
  8. Ακριβώς έτσι είναι , βιώματα που λίγο πολύ έχουμε . Θεωρώ ότι ο βολικός πάντα είναι πρόθυμος να εξυπηρετήσει , εις βάρος του εαυτού του. Η έκρηξη είναι αναπόφευκτη με απρόβλεπτες συνέπειες .
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά μόνο που όταν είσαι περισσότερο βολικός απ' ότι πρέπει το χάνεις σίγουρα το παιχνίδι, γιατί οι ξύπνιοι καιροφυλακτούν...

      Διαγραφή
  9. Koριτσάκι μου ο βολικός είναι αυτά κι άλλα τόσα που έγραψες....
    μόνο που και ο πιο υπομονετικός φτάνει κάποια στιγμή στα όριά του, ειδικά όταν η υπομονή του όχι μόνο δεν ανταμείβεται αλλά δοκιμάζεται επι μονίμου βάσεως και τότε ... καλύτερα να είσαι μακριά όταν σκάσει το ηφαίστειο... και θα το πω για μια ακόμα φορά... το μέτρο είναι το παν! Ακόμα και στην υπομονή.

    Φιλιά Φλωράκι μου
    Καλό σου βράδυ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μέτρο...
      Μεγάλη κουβέντα. Μακάρι να είχε βγει μέτρο για όλες τις καταστάσεις. Να ξέρει ο βολικός μέχρι που πρέπει να είναι βολικός. Να ξέρει ο βολεμένος μέχρι που μπορεί να επιδιώκει τη βόλεψή του...
      Σίγουρα αυτό μας λείπει.

      Διαγραφή
  10. Ακριβώς έτσι... Βολικός μέχρι ενός σημείου... Εάν ξεφύγουμε από τα όρια, θα εκραγεί ο Βεζούβιος και ποιος τον είδε και δεν τον φοβήθηκε!!!! Καλημέρες πολλές!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα κι ευχαριστώ που ήρθες εδώ.
      Αντιμετωπίζω όμως ένα πρόβλημα με το Google όταν πάω να γίνω κι εγώ μέλος σου δεν με αναγνωρίζει και μου ζητάει να συνδεθώ...
      Θα βρω απαντήσεις να δω τι θέλει....
      και να γίνω μέλος σου.

      Διαγραφή
  11. Πραγματικά παραξηγημενος νασαι καλα που το αναφέρεις αυτη η έκρηξη δυστυχώς γίνεται τσουνάμι όταν λάχει και γίνει και υπάρχουν στιγμές. Που ο ίδιος τρομάζει με το αποτέλεσμα σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά φορά το τσουνάμι είναι ωφέλιμο και τοποθετεί τα πράγματα στη θέση τους.
      Καλή σου μέρα και φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  12. So cute blog dear! Whata bout following each other? Just let me know!
    Xxx

    Carolina

    www.the-world-c.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μάλλον Φλώρα μου σε βλέπω παθούσα και μαθούσα...Εχεις δίκιο πάντως, δεν πρέπει να ωθούμε τους ανθρώπους στα άκρα απλά και μόνο επειδή μας δίνουν το περιθώριο. Απο την άλλη λένε οτι οι άνθρωποι παίρνουν όσο χώρο εσυ τους δίνεις. Οπότε ας διαφυλάξουμε το χώρο μας και ας ανοιγουμε τα περιθώρια του σε αυτούς που τα σέβονται!
    Φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιοι έχουν επεκτατικές τάσεις όμως...
      πιο επεκτατικές απ' ότι πρέπει.

      Διαγραφή
  14. Ο βολικός άνθρωπος με λίγα λόγια, θυματοποιείται! Καλό είναι να διατηρούμε μια σχετική ισορροπία σε όλα... για να μη χρειαστεί να μοιράζουμε κλωτσιές μετά. Δε θα χαθεί ο κόσμος αν πούμε καμιά φορά και κανένα "όχι"...

    Το λέω σε εσένα για να το ακούνε και τα δικά μου αυτιά, μη νομίζεις! Κι εγώ προς το "βολικός" άνθρωπος πηγαίνω. Δε θέλω να χαλώ χατήρια, αλλά κι αυτά τα έρμα πολλαπλασιάζονται με απίστευτη ταχύτητα, τόση που δεν τα προλαβαίνω! Και μετά έρχονται κάτι παροιμιώδεις εκρήξεις... Πολλά φιλάκια, Φλώρα μου! Ωραίο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια όσο λέμε ναι τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις...
      Καμιά φορά και οι εκρήξεις όμως είναι αναπόφευκτες...

      Διαγραφή
  15. Όμορφη ανάρτηση
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φλώρα μου το να είσαι βολικός, υποχωρητικός, να λειτουργείς με αυξημένη ενσυναίσθηση και να βάζεις πάντα τον εαυτό σου στην "πίσω θέση", είναι επιλογή και στάση ζωής. Άσχετα αν θέλει να θυματοποιεί τον εαυτό του και να νιώθει αδικημένος, στο βάθος έχει προσδοκίες απ' τους άλλους. Περιμένει την ελάχιστη αναγνώριση, που συνήθως δεν έρχεται ποτέ.
    Συγνώμη αν θα διαφωνήσω μαζί σου, αλλά θεωρώ ότι έχουμε καθήκον να τοποθετούμε το εγώ μας εκεί που του αξίζει και να το υπερασπιζόμαστε σθεναρά, όταν χρειάζεται. Το αντίθετο, δεν μας καθιστά καλύτερους ανθρώπους και συνήθως η απογοήτυεση γίνεται μόνιμη και σωματοποιείται.

    (Υ.Γ. Αυτό που περιγράφεις στο εξαιρετικό σου κείμενο, μου άφησε ως προίκα μια μόνιμη κολίτιδα... Για να μου θυμίζει το... αμαρτωλό παρελθόν μου!)

    Φιλιά πολλά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως πάντα βρίσκεις το κρυφό κομματάκι του είναι μας, που πράγματι περιμένει μια αναγνώριση και όχι ανταπόδωση.
      Πάντα σοφά μιλάς και ξετρυπώνεις το παράπονο με γλυκό τρόπο...
      Ναι έχει παράπονα ο βολικός...
      Να πω περαστικά για την κολίτιδα;
      Εύχομαι όλα στη ζωή σου να πηγαίνουν τόσο καλά που να εξαληφθεί η κολίτιδα.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  17. Μετά από πολλά χαστούκια βάζεις μυαλό και συνέρχεσαι.
    Και γιατί να είσαι βολικός.
    Η γιαγιά μου μου έλεγε πως αν δεν σκύψεις δεν θα σε καβαλήσει κανείς ποτέ.
    Και προσπαθώ να το κάνω πράξη, γιατί και εμείς οι Ελληνες δεν είμαστε και τα καλύτερα παιδιά που μπορεί να σου τύχουν.
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε θέλω πάντα αγέρωχη... Γιατί το σκύψιμο σίγουρα θα το εκμεταλλευτεί κάποιος επίδοξος καβαλάρης.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  18. Ήρθα, ήρθα η βολική!
    Εγώ να δεις εκρήξεις που κάνω όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι!
    Κι όταν αλλάζω πόσο τους κακοφαίνεται!
    Αλλά είμαι στην περίοδο επανεκπαίδευσης! Όλο και κάτι θα καταφέρω ε;

    Έχεις σκεφτεί να κάνεις το παιχνίδι με το ένα γράμμα -μία λέξη;
    Θα σου πήγαινε γάντι!
    Σόρρυ για το καθυστερημένο πέρασμα!
    Σήμερα τρελάθηκα! Είδα το μειλ σου!
    Με σκλαβώνεις και μόνο με την πρόσκληση!
    Έχω αρχίσει να μετράω νούμερα, αριθμούληδες κλπ και να το δουλεύω στο κεφάλι μου!
    Όταν βρω χρόνο θα σου γράψω!
    Φιλάκια αγαπημένη μου Φλώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου, πολύ τους κακοφαίνεται η έκρηξη.
      Άσε που αναρωτιούνται μήπως τρελάθηκε ο βολικός.

      Διαγραφή
  19. για πάτα του το κάλο καινα δεις ο βολικός.....
    να σαι καλά πολύ ωραία ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολλή ωραία ανάρτηση Φλώρα μου!!Εγώ ξέρω πως όταν ο βολικός αποφασίσει να ξεβολέψει κάποιους τότε απλά αυτός είναι και ο κακός της υπόθεσης!!Γιατί για κάποιους θα έπρεπε να είναι μια ζωή εκεί με το κεφάλι σκυμμένο για να είναι ''καλός''και πάντα βολικός!!!Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φλώρα μου καλημέρα
    Μπορείς να είσαι βολικός, αλλά πρέπει να βάζεις και όρια για να μην χάσεις (λόγω της εκμετάλλευσης των άλλων) την αξιοπρέπεια σου.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η περιγραφή σου μου ταιριάζει γάντι............είναι θέμα χαρακτήρα και επιλογής βεβαίως χωρίς υπερβολές, προσδοκίες αναγνώρισης ή ενοχικές σκέψεις και φυσικά χωρίς κλωτσιές και εκρήξεις....ίσως γιατί μέχρι σήμερα στάθηκα τυχερή και δεν παραβιαστήκανε τα όριά μου......δεν αισθάνομαι την ανάγκη να αλλάξω παρ΄όλο που έχω πάρει πολλά μαθήματα , προτιμώ απο επιλογή να παραμείνω βολική προς το παρόν....χωρίς να αποκλείω βεβαίως κάποια αλλαγή στο μέλλον.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή