Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

Στο παγκάκι





Εκείνη η νύχτα ήτανε εκτός πραγματικότητας
ξεπέρασε τα όρια κάθε δραματικότητας.
Φωνές, καυγάς, θυμός  πολύς, σύγχυση και  παράνοια
διέλυσαν  και  τσάκισαν ψυχή και περηφάνια.

Βαριά ψυχή που  βάναυσα  σκληρά κακοποιήθηκε
κι έπειτα από τα κλάματα στον καναπέ κοιμήθηκε.
Και το πρωί που χάραξε  πάνω της  με μια αχτίδα
το τέλος εμφανίστηκε και μπήκε κι η σφραγίδα.

Και δίχως  ίχνος λογικής, σκέψης και ψυχραιμία,
ράκος ψυχής με φανερή στο σώμα αδυναμία,
δυο ρούχα ρίχνει βιαστικά μέσα σε μία τσάντα
την πόρτα πίσω της τραβά, φεύγοντας μια για πάντα.

Μάτια με κύκλους ξάγρυπνα, πρησμένα και κλαμένα
τα τόσα χρόνια  πλάϊ του που πήγανε χαμένα,
κι η τόση αγάπη που ένιωθε και τώρα  μαζί την παίρνει
βαριά κάνουν τα βήματα και το κορμί της σέρνει.

Δεν ξέρει για πού το ‘βαλε, δεν ξέρει πού θα πάει
αυτό  που είναι σίγουρο πως πίσω δεν γυρνάει,
είναι αυτό που οδηγεί μπροστά τα κουρασμένα βήματα
το σύμπαν της γκρεμίστηκε και γέμισε συντρίμματα.

Τα δάκρυά της τρέχουνε σαν ξέχειλα ποτάμια
για  χρόνια που ξοδεύτηκαν και γίνανε χαράμια.
Τι έφταιξε κι  ο έρωτας σε φίδι  μεταλλάχθηκε
πικρό το δηλητήριο μες’ την καρδιά σταλάχθηκε.

Πίσω της δεν γυρνά να δει, βιάζεται να ξεφύγει
λες και αν φύγει πιο μακριά θα πάψει να την πνίγει
αυτός ο κόμπος που ‘φτασε ως το λαιμό και τ’ άδικο,
λιγάκι ακόμη και θα πάει μόνη της στο τρελάδικο.

Το λεωφορείο της γραμμής σωτήρια μοιάζει λύση
να τηνε πάρει μακριά προτού λιγοψυχήσει,
μα που να πάει, ποιον να βρει, σε ποιον ψυχή ν’ανοίξει,
μονάχη νοιώθει κι η ζωή γι’ αυτήν  έχει πια λήξει.

Και κει στο τέρμα της γραμμής  ένα παγκάκι βρήκε
κάθισε κι αναστεναγμός απ’ την καρδιά της βγήκε.
Κι είπε: «Θε μου, σ’ ευχαριστώ για το παγκάκι αυτό
τον πόνο μου που απόθεσα  πάνω  να αναπαυτώ.

Λύτρωση ψάχνω και  απαλλαγή απ’ την απελπισιά,
τις μαύρες σκέψεις που ‘γιναν σαν φουσκοθαλασσιά
και να βυθίσουν προσπαθούν σαθρό παλιό σκαρί,
που δεν του μένουν αντοχές και  θα πνιγεί θαρρεί.

Να ηρεμήσω και να δω ποια στράτα να τραβήξω
τον εαυτό μου πως μπορώ να τον υποστηρίξω.
Με επίκεντρο τη λογική πες μου  πως να βαδίσω
κουράγιο μα και δύναμη να βρω να ορθοποδήσω».

Και μην ξεχνάτε ότι το παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
που φιλοξενείται από το mytripsonblog
έχει ξεκινήσει και περιμένει τις συμμετοχές σας 
μέχρι και 19/4/2013
Πληροφορίες σχετικές με το παιχνίδι 
μπορείτε να πάρετε στα:

60 σχόλια:

  1. Το ξέρεις καλά πως πάντα βρίσκεται ένα "παγκάκι" που θα ξεκουράζει την ψυχή μας απ' την οδύνη.
    Με πόνεσαν οι στίχοι σου. Κάθε λέξη κι ένα καρφί. Και μια ανάμνηση. Ένας παραλληλισμός...
    Δύναμη ψυχής θέλει αυτό που έγραψες.
    Να σου πω μπράβο; Δεν ταιριάζει στην περίσταση.
    Αν ήσουν κοντά μου, θα σ' έσφιγγα στην αγκαλιά μου.
    Πες πως έγινε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι η δική μου αγκαλιά για σένα είναι ανοιχτή.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  2. Σου στέλνω και εγώ μια αγκαλιά μαζί με την Μαρία!
    Θέλει μεγάλο κουράγιο να φύγεις αλλά πάντα υπάρχει ένα παγκάκι!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παγκάκι μπορεί να είναι πραγματικό, μπορεί και αλληγορικό.
      Συνήθως αυτό που σίγουρα υπάρχει, είναι η παρουσία του Θεού που φέρνει μπροστά μας το παγκάκι ή κάποιους ανθρώπους έτοιμους να δώσουν χέρι βοήθειας.

      Διαγραφή
  3. κι εγω μια αγκαλια για τον χορο των λεξεων που με συγκινησαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά... αν πέτυχα να σε συγκινήσω
      θα πει πως δεν πήγε χαμένος ο κόπος μου να γράψω.

      Διαγραφή
  4. Πολύ συγκινητικοί στίχοι, σε αγγίζουν μέσα στην καρδιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που έχεις τόσο τρυφέρή καρδιά που μπορεί με λίγους στίχους να νιώθει συγκίνηση.

      Διαγραφή
  5. Είτε θα είναι ένα παγκάκι, είτε μια πέτρα στην μέση του πουθενά, είτε ένα πεζούλι στον δρόμο, είτε μια αγκαλιά ... πόσες φορές έχω νοιώσει την ανάγκη αυτής της φυγής όπως το περιγράφεις , ακόμα και νοητής ! Και να που πάλι επιστρέφω στο χρέος μου σταθερά κοιτώντας πια μόνο εμπρός αρνούμενη να επαναφέρω στην καθημερινότητά μου όλα όσα με πληγώσαν, όλα όσα με γονάτισαν κατά καιρούς. Ένα παγκάκι ή όπως αλλιώς το λένε δύναμη μου δίνει!
    Μακάρι να μπορούσα μαζί σου να καθίσω και να συζητήσουμε για όλα αυτά και μετά ας χαθούμε ξανά ... έτσι σαν τα πλοία που διασταυρώνουν τις ρότες τους σε σκοτεινές άγνωστες θάλασσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά δεν τελειώνουν με συζήτηση...
      όμως η συζήτηση φανερώνει κάθε διάσταση, κάθε εικόνα παρμένη από όλες τις οπτικές γωνίες.
      Πιστεύω πως θα βρεθούμε, θα μιλήσουμε και μη σου πω πως νιώθω σαν ήδη να το έχουμε κάνει.
      Είσαι φίλη αγαπημένη ακόμη κι από μακριά.
      Άλλωστε μέσα στο πέλαγος ποιός σου είπε πως το ένα πλοίο δεν ψάχνει να βρει τα υπόλοιπα που μαζί τους διασταυρώθηκε και αντάλλαξε σκέψεις κι εμπειρίες.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  6. Σωτήριο είναι ένα παγκάκι...και πιο σωτήρια η απόφαση να σπάει κανείς δεσμά και κακές σχέσεις!
    Πόσο όμορφα αποτύπωσες το δρόμο προς την ελευθερία!
    Γιατί αυτός ο δρόμος ανοίγει μπροστά της..μπορεί να πονάει και να είναι δύσκολος στην αρχή, αλλά λυτρωτικός!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποφάσεις δύσκολες που μπορεί να είναι μονόδρομος...
      Πιστεύω πως καμιά γυναίκα όταν φεύγει δεν είναι απόλυτα αποφασισμένη.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Τι έφταιξε κι ο έρωτας σε φίδι μεταλλάχθηκε....το΄χω βιώσει Φλώρα μου,και πραγματικά μόνο ο χρόνος και ένα ''καλό''παγκάκι μπορούν να ''σε''λυτρώσουν!!!
    Όλα στη ζωή μας για κάποιο λόγο συμβαίνουν και το καταλαβαίνουμε αφού περάσει ο καιρός.
    Πολλά φιλιά(υπέροχο γραπτό ποίημα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά πολλά κι από μένα.
      Λυπάμαι αν σου ξύπνησα άσχημες μνήμες.

      Διαγραφή
  8. Όμορφοι στίχοι
    Φιλάκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαρία Έλενα...
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Φλώρα,καμιά φορά τα μοναχικά παγκάκια δείχνουν και τον δρόμο που πρέπει να πάρουμε για να συνεχίσουμε την ζωή μας.
    Φιλάκια γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες xristin μου τι μπορεί να κάνει ένα παγκάκι, ένα αποκούμπι, μια καλή φίλη ή ένας καλός φίλος που λειτουργεί σαν παγκάκι...
      Κι εσύ για μένα είσαι παγκάκι και πολύ σ' ευχαριστώ γι αυτό.

      Διαγραφή
  10. Ηρθα διάβασα το ποίημα, έφυγα, ξαναγύρισα, σκέφτομαι συνέχεια το παγκάκι/αποκούμπι, την ελευθερία, την πίεση αλλά και την λύτρωση απο τα αόρατα δεσμά που έχει δεθεί ο καθένας μας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
    καλό βράδυ
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν πρέπει κανείς να στέκει πολύ σε στενάχωρες σκέψεις.
      Φθάνει μια ανάγνωση... κι εγώ που το έγραψα ψυχοπλακώθηκα κάποιες φορές.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. "Το Σύμπαν της γκρεμίστηκε και γέμισε συντρίμματα..."
    Γράφε Φλώρα! Γράφε.............
    Κι ας λυτρωθεί κάποιος κάποτε έστω και καθισμένος απλά σε ένα παγκάκι..
    Σε φιλώ πολύ γλυκά κι από δω!
    Καλό βραδάκι καλό μου Φλωρούκο!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως να μην γράφω καλύτερα γιατί όλο στενάχωρες ιδέες κατεβάζω...
      Φιλιά πολλά κι από μένα.

      Διαγραφή
  12. Φλώρα μου ...Κάποτε έγραψα εγώ για ένα παγκάκι...Θυμάμαι ακόμα τα λόγια σου. Πήγα και τα βρήκα και τ' αντέγραψα:

    Σου ορκίζομαι ότι αυτό που θα γράψω παρακάτω είναι αληθινό.
    Σε κάποια δύσκολη στιγμή της ζωής μου,
    με μάτια κόκκινα και πρησμένα απ' το κλάμα,
    βρήκα μπροστά μου ένα παγκάκι, κάθισα,
    έκανα το σταυρό μου και είπα
    "Θεέ μου σ' ευχαριστώ που μου φανέρωσες αυτό το παγκάκι
    να ακουμπήσω τον πόνο μου και να βάλω τις σκέψεις μου σε τάξη".
    Καμιά φορά φτάνει μόνο ένα παγκάκι για να γεμίσει την άδεια μας ζωή.

    Φλώρα από εκείνη τη στιγμή είναι που σε λάτρεψα!
    Δεν έχω άλλα λόγια!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά φιλιά Αριστέα μου.... Τίποτα άλλο.... μόνο πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  13. Πολύ όμορφο το ποίημα μου..
    Μπράβο σου καλή μου Φλώρα..
    Καλή εβδομάδα... Φιλιά πολλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ουπς.. με όλα αυτά τα μου και τα σου
    μπερδεύτηκα.. φυσικά ήθελα να πώ
    το ποίημα σου...
    Και πάλι φιλάκια πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια
      Φιλάκια κι από μένα

      Διαγραφή
  15. πάρα μα πάρα πολύ όμορφο το ποίημά σου Φλώρα!!! πάω να δω τις νέες λέξεις!!! :) φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή δύναμη evonita μου και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
    2. γεια σου Φλώρα!!! ελπίζω να είσαι καλά!!! περιμένω το παιχνίδι, αυτή τη φορά έστειλα ήδη τη συμμετοχή μου!!!! :) φιλάκια!!

      Διαγραφή
    3. Kαλά είμαι αλλά γιατί δεν ήρθες στην τελευταία ανάρτηση;
      Εδώ ξαναμιλήσαμε...
      Ξέρεις αυτό γίνεται κι άλλες φορές και φοβάμαι μήπως δεν βγαίνουν οι αναγνώστες στην τελευταία ανάρτηση πάντα...
      Εύχομαι να είσαι κι εσύ καλά.
      Καλή επιτυχία στο παιχνίδι μας.

      Διαγραφή
  16. Φλωρίτσα μου καλή γράφεις πολυ ωραία ποιήματα..Μου άρεσε..Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά κι από μένα Δελφινάκι μου και καλή εβδομάδα από αύριο.

      Διαγραφή
    2. Καλή εβδομάδα, σ ευχαριστώ

      Διαγραφή
  17. πολύ καλό...μου άρεσε να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φλώρα μου το ποίημά σου μιλά στην ψυχή κάθε ανθρώπου. Πολλές φορές όμως η φυγή δεν είναι λύση. Εξαρτάται τι αφήνεις πίσω σου. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα εδώ δεν είναι η φυγή...
      Άλλωστε καθώς φαίνεται είναι μονόδρομος η φυγή της.
      Το θέμα είναι το παγκάκι... το αποκούμπι...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  19. Κλαυδία12:13 π.μ.

    Φλώρα μου οι στίχοι σου ξεχειλίζουν πίκρα κι ευαισθησία , περιγράφουν συναισθήματα που αγγίζουν κάθε ανθρώπινη καρδιά και το παγκάκι, το αποκούμπι, είναι κάτι που αποζητάει κάθε άνθρωπος στις οδυνηρές στιγμές της ζωής του.....και είναι λυτρωτικό να το βρεί μπροστά του , να καθήσει να αποθέσει το βάρος των λογισμών του και της ψυχής του το βαρύ φορτίο και ν΄ανακουφιστεί ώστε να μπορέσει να πάρει τις σωστές αποφάσεις και να συνεχίσει.....μιά αγκαλιά κι απο εμένα γλυκειά μου Φλώρα, καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aπό μένα πολλές αγκαλιές στη γλυκειά μου Κλαυδία που ξέρει πόσο λυτρωτικό μπορεί να είναι ένα παγκάκι, ένα αποκούμπι...

      Διαγραφή
  20. Πριν φτάσω στο παγκάκι, στάθηκα ώρα πολλή σ' ετούτον τον στίχο:
    [..]μονάχη νοιώθει κι η ζωή γι’ αυτήν έχει πια λήξει[..]

    Σκέφτηκα πόσοι άνθρωποι (γυναίκες και άντρες... τι σημασία έχει;) έχουν νοιώσει όχι μία ίσως, μα περισσότερες φορές αυτήν την απόγνωση, της ζωής τους που έχει φτάσει στο τέρμα -ή στο σταυροδρόμι;- και πρέπει να μηδενίσουν κοντέρ, να ξεκινήσουν από το μηδέν...
    ...Και για πόσους δεν βρέθηκε την κατάλληλη στιγμή ένα παγκάκι να σταθούν, να ζυγιάσουν τα δεδομένα, να ξαποστάσουν τη θλίψη τους...

    Συγκλονιστικό, Φλώρα μου...
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα να 'χεις!
    Φιλιά πολλά!
    ✽~✽~✽

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χωρίς το παγκάκι τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως δύσκολα...
      Μπορεί αν δεν το βρεις να σε πάνε τα βήματά σου ως τον γκρεμό.
      Φιλιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  21. Πάρα πολύ όμορφο και συγκινητικό! Μακάρι όλοι στα δύσκολα, στο δύσκολο βήμα που κάνουμε, να έχουμε ένα "παγκάκι" να ξαποσταίνουμε για να μπορύμε να συνεχίζουμε με μια ανάσα περισσότερη στα πνευμόνια μας.

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παγκάκι είναι ο καναπές στον ανοιχτό αέρα...
      Κι όταν κάτσεις να ξαποστάσεις ή να πάρεις αποφάσεις, σε βοηθάει ο αέρας γύρω σου, ο ουρανός πάνω σου, ο δρόμος μπροστά σου, η ζωή που κυλά...

      Διαγραφή
  22. Αληθινο και συγκηνιτικο και "αισιοδοξο" που βρηκε το κουραγιο,τη δυναμη να φυγει απο μια κατασταση που πνιγει!Παντα υπαρχει ενα "παγκακι"αρκει να αφησεις τον εαυτο σου να το βρεις!
    Παρα πολυ ομορφο να σαι καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια....
      Αν δεν ήταν αισιόδοξο, θα έπρεπε να έχει κακό τέλος
      και αυτό δεν μου άρεσε, δεν το ήθελα...
      Κάποιες φορές και το κακό τέλος είναι πολυτέλεια...
      που δεν επιτρέπεται...

      Διαγραφή
  23. Πολύ συγκινητικό το ποίημά σου, Φλώρα μου... με άγγιξε η κάθε του λέξη... Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά καλό μου κορίτσι, χαίρομαι που σε άγγιξε το ποίημα μου.

      Διαγραφή
  24. Tο δυσκολοτερο κομματι ειναι η στιγμη που θα κλεισεις πισω σου την πορτα και θα κανεις το πρωτο βημα... Υπεροχο το ποιημα και θιγεις ενα θεμα πολυ σοβαρο και πολλες φορες ακομα και σημερα ταμπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά φορά το κλείσιμο της πόρτας είναι τόσο απαραίτητο που δεν σου αφήνει περιθώριο να σκεφτείς αν θα το κάνεις ή όχι.
      Η απελπισία συνήθως είναι σαν να καταδιώκει, οπότε πρέπει να φύγεις τρέχοντας.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  25. Φλώρα μου, πολύ όμορφο το ποίημα σου, γεμάτο συναισθήματα.
    Καμιά φορά βέβαια δεν τολμάμε να κάνουμε το βήμα και να φύγουμε, φοβόμαστε το άγνωστο και δεχόμαστε καταστάσεις που μας πληγώνουν.
    Χάρηκα που η ηρωίδα στο ποίημα σου, βρήκε το κουράγιο και κυνήγησε την ευτυχία της, γιατί ουσιαστικά αυτό έκανε. Δεν συμβιβάστηκε. Δεν φοβήθηκε. Γι αυτό και της άξιζε απόλυτα εκείνο το παγκάκι.
    Να έχεις μια πανέμορφη ημέρα γεμάτη χρώματα και όμορφες στιγμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου δεν ξέρω αν η συνέχεια ήταν καλή για την ηρωίδα...
      Όμως ήταν η ώρα μιας μεγάλης απόφασης αυτή...

      Διαγραφή
  26. Φλωρίτσα μου, είμαι τόσο συγκινημένη...
    Το διάβασα ξανά και ξανά, ειλικρινά πνίγονται τα λόγια μέσα μου...

    Αγκαλιά μεγάλη σου στέλνω και φιλιά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι από μένα μια μεγάλη αγκαλιά και πολλά πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  27. Μου άρεσαν οι στίχοι.

    Να βρεθεί λύση εύχομαι.
    Όσο για το παγκάκι στην άκρη του δρομολόγιου να γίνει ανάμνηση...

    Την αγκαλιά μου και τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για κάθε γυναίκα που έχει ζήσει τέτοιες στιγμές
      είναι η καλύτερη ευχή αυτή που δίνεις,
      να γίνει ανάμνηση το παγκάκι.
      Εμπνευσμένη από προβλήματα φίλης μου το έγραψα
      δεν ήμουν εγώ αλλά επηρεάστηκα σαν να ήμουν...
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  28. Ολόψυχα σου εύχομαι περαστικά στη μέση! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ γλυκό μου κοριτσάκι.

      Διαγραφή
  29. μοιαζει τοσο αληθινο .... μου αρεσει πολυ περαστικα σε γλυκοφιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αληθινό... συνέβη σε κάποια φίλη μου και με επηρέασε πολύ.

      Διαγραφή