Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

...σε ότι αντιστέκεται και επιβιώνει...

Όταν μαυρίζει ο ουρανός και κατεβαίνει αντάρα απ' το βουνό...


Όταν κρύβεται ο ήλιος και απειλούν τα σύννεφα να καταπιούν την κορυφή του βουνού...
Είναι και τότε όμορφα γιατί έτσι είν' η φύση... 
σαν τη διάθεσή μας...
πότε ηλιόλουστη και πότε μαύρη...
Μόνο ο Αη Γιώργης αντιστέκεται στη μαυρίλα του καιρού και λάμπει ακόμη πιο άσπρος μέσα στα γκρίζα που επικρατούν γύρω του.
Όμως παρά τη βαρυχειμωνιά, και τις αντίξοες συνθήκες κάποιοι επιβιώνουν. 
Όπως η συκιά που κάθε χρόνο το χειμώνα γίνεται γκρίζα και χάνει μέχρι και το τελευταίο φύλλο της και κάθε καλοκαίρι γεμίζει πλούσια παχιά φύλλα και ολόγλυκα σύκα που με περιμένουν κάθε πρωί...
Αυτή η συκιά ήταν ένα μικρό κλαράκι από παλιά συκιά που την κακομεταχειρίστηκαν οι εργάτες όταν έχτιζαν το σπίτι και τα πεζούλια τους. 
Έχει μάθει η αγαπημένη μου συκιά στις δυσκολίες... ξέρει να ξαναγεννιέται και είναι σίγουρη ότι θα έρθουν οι καλές ημέρες και θα γεμίσει πάλι ζωή... 



Αυτή η λεμονιά παλεύει κοντά 10 χρόνια να επιζήσει απ' το χειμωνιάτικο βοριά και τα καλοκαιρινά μελτέμια... Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που απέκτησε λίγα λεμόνια, αφού τη βοηθήσαμε φτιάχνοντας στο μέρος που τη χτύπαγε ο βοριάς έναν ανεμοφράχτη.

Και πρέπει να σας πω πως στις Κυκλάδες συνηθίζονται να φτιάχνονται τα λεμονόσπιτα...

Τα λεμονόσπιτα είναι στρογγυλοί πέτρινοι τοίχοι που φτιάχνονται γύρω απ' τις λεμονιές για να τις προστατέψουν απ' το βοριά και κάθε χρόνο προστίθεται σ' αυτούς ύψος καθώς μεγαλώνει το δέντρο. Τα λεμονόσπιτα διαθέτουν και πόρτα με λουκέτο... για να μην μπαίνουν και κλέβουν τα λεμόνια, γιατί σε πολλά μέρη αυτά παλιότερα ήταν δυσεύρετα.

Κόντρα στις αντίξοες συνθήκες φύτρωσε από μόνο του κι αυτό το δεντράκι.


Είναι μια μικρή αμυγδαλιά που μέσα σε λίγο καιρό αναπτύχθηκε... Την αγαπούσα και την κρυφοκαμάρωνα ώσπου πέρσι ήρθα απ' την Αθήνα και στη θέση της βρήκα ένα κοντό κομμάτι κορμού σαν διχάλα χωρίς κλαριά και φύλλα. Οι εργάτες που έχτιζαν περίφραξη, αυθαίρετα αποφάσισαν πως εκεί που φύτρωσε εμπόδιζε, την έκοψαν και ήταν έτοιμοι να ξεριζώσουν και το κομμάτι αυτό του κορμού που είχε μείνει. 
Μόνο που δεν έκλαιγα όταν την είδα κομμένη.Τους απαγόρευσα να την βγάλουν από εκεί και όταν επέστρεψα μετά 2 περίπου μήνες..... η αμυγδαλιά μου με περίμενε πιο όμορφη από πριν....
Είχε πετάξει κλαδιά καινούρια και είχε βγάλει και φύλλα. Είχε φουντώσει το αγαπημένο μου δεντράκι, σε πείσμα όσων το θεώρησαν εμπόδιο... Και τώρα βλέπω πως ο χειμώνας δεν την πείραξε και είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Ίσως το καλοκαίρι να πάρουμε και αμύγδαλα...
Αυτό ήταν ένα αφιέρωμα σε ότι αντιστέκεται στα δύσκολα και επιβιώνει...
Η φύση μας δίνει παραδείγματα, κι εμείς πρέπει να μιμηθούμε το πείσμα όλων όσων αποφασίζουν να επιβιώσουν. 

Και μην ξεχνάτε
το 8ο παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
περιμένει μέχρι και 22/3/13 τις συμμετοχές σας. 
Πληροφορίες σχετικά με το παιχνίδι μας 
θα βρείτε εδώ

41 σχόλια:

  1. Ομορφιές και μυρωδιές ,

    όλα ανάκατα... έτσι τους πρέπει...να ανακατεύονται οι ομορφιές ένα να γίνονται...

    Καλό βράδυ κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλή σου μέρα...
      οι ανακατεμένες ομορφιές είναι που αξίζουν και όχι οι επιτηδευμένες.
      Και η φύση ξέρει από ομορφιές...

      Διαγραφή
  2. Mια μυγδαλιά και δίπλα της εσύ,μα πώς ανθίσατε;:)
    Kαλημέρα....
    https://www.youtube.com/watch?v=xBNdVB6LouI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κακό VAD είναι ότι η μυγδαλιά άνθισε μόνη της....
      Εγώ πια έχω σταματήσει να ανθίζω...
      Ο χρόνος είναι αμείλικτος και το μόνο που μπορεί κανείς να κάνει είναι να συμβιβάζεται μαζί του μήπως δείξει λίγη επιείκεια...

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος8:53 π.μ.

    Ωραίες οι αναφορές σου στη φύση. Τέτοιο πείσμα για ζωή στη σχισμή του βράχου,τα δέντρα κόντρα στον άνεμο...
    Καλνμέρα σε όλες και όλους!
    christi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Christi μου, πείσμα για ζωή... παρ' όλες τις αντιξοότητες.

      Διαγραφή
  4. Τόση ομορφιά, η φύση ξέρει πάντα να βρει το δρόμο της αν την αφήναμε να μας οδηγήσει όλα θα ήταν καλύτερα.
    Καλημέρα κορίτσι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φύση ξέρει, εμείς δεν ξέρουμε και νομίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε πάνω της.
      Και εκείνη δεν θέλει τίποτε παρά μόνο λίγο σεβασμό.

      Διαγραφή
  5. Γλυκιά και ρομαντική μου Φλώρα πώς φαίνεται η αγάπη που έχεις στο κάθε τι , για το κάθε τι...Να χαίρεσαι τα αγαπημένα σου δεντράκια και να τα φροντίζεις και να τα αγαπάς όσο μπορείς , γιατί και αυτά νοιώθουν και εισπράττουν την φροντίδα,το ενδιαφέρον,την αγάπη
    Πολύ μου άρεσε αυτή η ανάρτηση και που τα μοιράστηκες μαζί μας τις αγάπες σου, τα δεντράκια σου.Ευχαριστούμε! Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για τα λεμονόσπιτα. Πολύ όμορφο και το νόημα που δίνεις με αυτή σου την ανάρτηση.. Φιλούθκια φίλη μου και χρόνια μας πολλά για την σημερινή ημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το νόημα το έδωσα στην ανάρτηση κυρίως για να το εμπεδώσω εγώ...
      Φιλιά Δελφινάκι μου.

      Διαγραφή
  6. Μα τι υπέροχο κείμενο που μοσχοβολάει φύση είναι αυτό που έγραψες εδώ. ¨ Όμορφες περιγραφές σου αλλά και πράγματα για τα οποία δεν είχα ιδέα και έμαθα από αυτές.
    «Τα λεμονόσπιτα»! Θαυμάσια λέξη, αλλά και σκέψη. Και με κλειδαριά μάλιστα.
    Τελειώνεις δε το κείμενο με κάτι με το οποίο συμφωνώ απόλυτα.
    Όσα για τον διαγωνισμό θα πάω και αν μου επιτρέπει η όραση μου θα δω τι θα κάνω. Να είσαι καλά Flora μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστόφορέ μου, θα χαρώ να σε δω στο παιχνίδι, αρκεί να μην κουράσεις τα μάτια σου.
      Εμένα μου αρκεί που γύρισες πίσω στην παρέα μας και δεν έκλεισες τον κύκλο...
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  7. Πηγές μοναχοσου κορίτσι μου στο νησι και εφερεςα τόσες ομορφιές και τόσα αρώματα αυτή τη συνήθεια των πολυξερων εργατών να ξεπατωνουν ότι ενοχλεί το δρόμο τους δεν μπορείς να φανταστείς πόσο την μαχομαι και γω χάρηκα που σώθηκε η νυφουλα αμυγδαλια εύχομαι και με καρπούς σύντομα αλλα και η συκια θεριεψε όσο για τη λεμονιτσα φτου φτου της Δεν ειναι μόνο το ρητό ο επόμενων νικά είσαι και συ που χαρισες αγάπη στα δεντράκια σου Φλωρα μου Εύχομαι την άλλη φορα να συναντηθούμε στο νησι !!!
    Χρώμα Άνδρου ( πόσο βαθιά ριζωμένη ειναι μέσα μας ) θάχει η ιστορία μου για το 8ο παιχνίδι μας σε φιλω να περνάς καλα θησαυρε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια η ιστορία για τα λεμονοσπιτα τα λεμόνια ήταν χρυσάφι για το νησι γιατί η Ανδρος έκανε απο πολυ παλιά εώς και τα μέσα του 20ου αιώνα εξαγωγή σε λεμόνια και κρεμμύδια κυρίως στις παραδουναβιες χώρες Ακόμη πιο παλιά βέβαια απο τα τελευταία βυζαντινά χρονια και τα χρονια αναγέννησης και μεσαίωνα ήταν ονομαστα τα μεταξωτά της εξ ´´ου και οι παρα πολλές συκιες

      Διαγραφή
    2. Το ξέρω ότι οι λεμονιές ήταν θησαυρός για το νησί μόνο που αυτές φύτρωναν και μεγάλωναν σε μέρη που ο βοριάς δεν φτάνει.
      Το χωράφι αυτό που έχω εγώ και προέρχεται απ' τον παππού μου, δεν έβγαζε τίποτα άλλο παρά μόνο κρεμμύδια... γιατί ο βοριάς δεν άφηνε τίποτα να μεγαλώσει.
      Εμείς αποφασίσαμε να βάλουμε λίγα δεντράκια αλλά δεν μπορώ να πω πως έχουν ιδιαίτερη ανάπτυξη...
      Ο Βοριάς βλέπεις.
      Όσο για τη σηροτροφία κάποια στιγμή σκέφτομαι να κάνω κι ένα αφιέρωμα στα σπίτια της Άνδρου, τα οποία είχαν τις σάλες τους ειδικά διαμορφωμένες έτσι ώστε να λειτουργούν και ως χώροι καλλιέργειας μεταξοσκώληκα.
      Πες μου όμως τι σχέση έχεις εσύ με την Άνδρο...

      Διαγραφή
    3. είμαι απλά το 19 και το 20 του τελευταιου σου διαγωνισμού
      καιεπειδή ο προπαππους μου είχε τις κλωστρες σε Αποικια και Υψηλού περιμενω με πολυ μεγαλη ανυπομονησια το αφιερωμα στα σπιτια της Ανδρου

      Διαγραφή
  8. Φλώρα μου χαίρομαι που είσαι κοντά στο αγαπημένο σου περιβάλλον, στη θάλασσα και στη φύση... Φαίνεται κι απ' το γράψιμό σου, πόσο χαλαρωμένη και ήρεμη νιώθεις.
    Καλή συνέχεια στο ταξίδι σου, να περνάς πολύ όμορφα και δημιουργικά και ανάσανε λίγη θάλασσα και κυκλαδίτικο αεράκι και για μας εδώ...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aπό αεράκι άλλο τίποτα, τώρα η θάλασσα δεν θα έλεγα πως σε καλεί κοντά της... Τα νερά εδώ είναι παγωμένα ακόμη και το καλοκαίρι, φαντάσου τώρα το χειμώνα τι γίνεται.

      Διαγραφή
  9. Τι όμορφα που είναι τα δεντράκια σου!Με το δίκιο σου τα καμαρώνεις!!Ακούς εκεί έτοιμα δέντρα και να τα κόβουν!Εδώ κάνουμε αμάν να τα μεγαλώσουμε!!!Καλό ΣΚ, Φλώρα,φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλοί άνθρωποι ακόμη, δεν κάνουν ούτε τα αυτονόητα για να προστατέψουν το περιβάλλον. Αυτό με εξοργίζει αφάνταστα.

      Διαγραφή
  10. Φλωρέττα μου κατάφερες με το μαγικό και γλυκό σου τρόπο να μας ταξιδέψεις στο όμορφο κυκλαδονήσι σου και με τις εικόνες σου μας ζωντάνεψες τα δέντρα που γεννιούνται, αναγεννιούνται και αντιστέκονται στους αντίξοους ανέμους.... μόνο στον ανθρωπο και την αδηφάγο μανία του δεν μπορεί ν΄αντισταθεί η φύση.....ελπίζω να γίνει κάτι γι΄αυτό σύντομα.......Χρόνια μας Πολλά και Καλάαααααααααα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xρόνια πολλά Κλαυδία μου... σου εύχομαι κάθε χρόνο να είσαι καλά και να γιορτάζεις με τον ίδιο ενθουσιασμό τη δική μας γιορτή. Τη γιορτή όλων των μάχιμων γυναικών.

      Διαγραφή
  11. "Ανθρωπόσπιτα" ξέρει κανείς που θα βρω, για κάτι αδύναμες ψυχούλες που ξέρω;;

    ΥΓ: Απορώ όμως, πώς με τόσους αέρηδες στο Αιγαίο, και τα νησιά μας τουλάχιστον δεν έχουν ενεργειακή επάρκεια...
    Την καλησπέρα μου Φλώρα αγαπητή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανθρωπόσπιτα δυστυχώς δεν φτιάχνουν για να προστατέψουν τους αδύναμους που τους καταδιώκουν οι παντός είδους άνεμοι.
      Όσο για τους αέρηδες στο Αιγαίο... μόνο ζημιές κάνουν.
      Δεν έχουν βρει τρόπο να τους αξιοποιήσουν μεν, χωρίς να καταστρέφουν το περιβάλλον δε.
      Ξέρω ότι την Εύβοια την έχουν γεμίσει ανεμογεννήτριες, και βέβαια κανείς δεν σκέφτηκε να υποχρεώσει τη ΔΕΗ, που είναι η μόνη ευνοημένη απ' αυτές, να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του τόπου και να κάνει έργα για όφελος των κατοίκων ως αντάλλαγμα... ή έστω να δώσει φθηνό ρεύμα.

      Διαγραφή
  12. Τι ομορφιές που μας μετέφερες με το λόγο σου και με τις εικόνες... Δεν ήξερα για τα λεμονόσπιτα, σ' ευχαριστώ που μου το έμαθες! Και μπράβο στην αμυγδαλιά σου - η φύση ξέρει να επιβιώνει, μήπως πρέπει να πάρουμε μαθήματα κι εμείς από αυτή;

    Σε φιλώ, σου εύχομαι καλό Σ/Κ και να περνάς πολύ-πολύ όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτό έκανα αυτή την ανάρτηση.
      Για να πάρουμε εμείς το μάθημά μας.
      Φιλιά και καλό Σ/Κ

      Διαγραφή
  13. Φλωράκι μου τι έξυπνο αυτό με τα λεμονόσπιτα!!
    Να που κι εδώ στο βουνό δεν γίνονται τα ξυνά και εγώ που σώνει και καλά τα θέλω, έχω δυο δεντράκια και σαν παιδιά τα ντύνω τον χειμώνα και τα καμαρώνω το καλοκαιράκι... ίσως φέτος μου δώσουν και καρπό!
    Τι υπέροχη ανάρτηση αυτή !
    Η φύση όσο και να την πολεμήσεις θα βρει τον τρόπο να κάνει το δικό της! Το έμαθα πια πολύ καλά αυτό εδώ που ζω και συνήθισα να πηγαίνω πια με τα νερά της :)

    Σε φιλώ πολύ
    Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα παρεμβατικοί στη φύση.
      Όμως όταν ο άνθρωπος αγαπούσε τη φύση και τη σεβόταν,
      οι παρεμβάσεις του ήταν προς όφελος τόσο δικό του όσο και της φύσης.
      Φιλιά Λεβίνα μου.

      Διαγραφή
  14. Αχ Φλώρα μου πόσο σε αισθάνομαι! Όπως ένιωθα εγώ τότε που ήμουν φοιτήτρια που είχα στερηθεί τη φύση μου έναν ολόκληρο χειμώνα και κατέβαινα για Πάσχα κάτω... κι έβλεπα τα δέντρα με φυλλαράκια .... όλα πρασινισμένα..κανείς δεν μπορεί να νιώσει την ευτυχία μου αν δεν την έχει νιώσει κι αυτός! Αλλά εσύ μπορείς! Εγώ μπορώ! ;-)
    Σε φιλώ...και νιώθω την ευτυχία σου να ξέρεις !
    Μείνε εκεί όσο περισσότερο μπορείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΥΣΤΥΧΩΣ θα μείνω για λίγο ακόμη...
      Δεν είναι εύκολο να κάτσω όσο θέλω.
      Στην Αθήνα περιμένουν οι υποχρεώσεις
      και πρέπει, μόλις τελειώσω εδώ κάποιες δουλειές που εκκρεμούν,
      να επιστρέψω αμέσως.

      Διαγραφή
  15. Φλώρα μου τι όμορφες φωτογραφίες, τι υπέροχη ανάρτηση!!! Η φύση μας δίνει μαθήματα ζωής!!! Ούτε κι εγώ ήξερα για τα λεμονόσπιτα... Ισως γι' αυτό η δική μας λεμονιά δεν τα κατάφερε!!!
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η λεμονιά είναι πολύ ευαίσθητο δέντρο...
      Μάλλον πρέπει να την προστατέψετε από αέρα ή πολύ κρύο...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  16. πολυ ωραία ανάρτηση έκανες.....και όμορφες φωτό...να σαι καλά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Καλό Βράδυ

      Διαγραφή
  17. Καλή σοδιά των δέντρων σου, Φλώρα!! Αυτή η μετάβαση και η αναγέννηση, δεν είναι υπέροχη;; Μετά το θάνατο, η ζωή!
    Καλό σ/κο!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός είναι ο συμβολισμός της Άνοιξης, η αναγέννηση...
      Βέβαια κάποιοι λένε ότι εμείς αντιλαμβανόμαστε την Άνοιξη ως εποχή αναγέννησης ενώ η πραγματική εποχή της αναγέννησης είναι ο Χειμώνας. Το Χειμώνα ξεκινάει δειλά η αναγέννηση.

      Διαγραφή
  18. Φλώρα μου γράφεις υπέροχα και παρουσιάζεις το κάθε τι με αισιοδοξία. Να είσαι καλά και συνέχισε να γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιούλα μου δεν μου περισσεύει η αισιοδοξία, αλλά μόλις αντιληφθώ πως έχω λίγη, κοιτάζω να τη μοιράζομαι.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  19. Φλώρα,τώρα που η λεμονιά σας απέκτησε και σπίτι,ελπίζω να φάμε και εμείς κανά λεμονάκι.
    Η περιγραφή σου με έκανε να θέλω σαν τρελή να βρεθώ στο χωριουδάκι μας,και ας έχουν φάει οι κατσίκες όλα τα γεράνια.
    Θα το ξεπεράσω.

    Μόλις επέστρεψα από το ξεφάντωμα για την γιορτή της γυναίκας.
    Έγινε χαμός σου λέω!
    Τελικά οι γυναίκες διασκεδάζουν πολύ όμορφα αφού έχουν βάλει πρώτα τους συζύγους τους στα κρεβατάκια για νάνι.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. xristin, όλο ξεφάντωμα είσαι τελευταία...
      Στις 8/3 στη γιορτή της γυναίκας, στις 9/3 πάρτι μασκέ...
      Ξεσάλωσες κορίτσι μου...
      Πάντως να έρθεις είναι πολύ όμορφα εδώ όσο κι αν είναι άσχημος ο καιρός.

      Διαγραφή
  20. Υπέροχη ανάρτηση με μοναδικά μηνύματα!
    Ήξερα πως οι λεμονιές παντού κινδυνεύουν από τον πάγο και το βοριά..αλλά δεν ήξερα για τα λεμονόδεντρα..πολύ μου αρέσει η ιδέα!
    και χαίρομαι που η αμυγδαλιά σου έδειξε τη δύναμή της!!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή