Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Στο λεωφορείο...

Παρασκευή βράδυ πήρα την απόφαση να κατέβω στο κέντρο να αγοράσω υλικά για τα κεντήματά μου.
Βλέπετε με έπιασε η μανία να τελειώσω ότι μισοτελειωμένο υπάρχει, να τα στριφώσω, να τα περιποιηθώ και να είναι όλα έτοιμα. Να μην αφήνω εκκρεμότητες γιατί άνθρωποι είμαστε ποιος ξέρει τι μας περιμένει αύριο. Τώρα τελευταία όλο και βάζω κακές σκέψεις στο νου μου, που δεν με φοβίζουν αλλά δεν μπορώ να τς αποτρέψω.
Σάββατο πρωί, 9 παρά τέταρτο, βρισκόμουν στο δρόμο περιμένοντας το λεωφορείο....
Μετά από 25 λεπτά εμφανίστηκε.
Στην πόλη της κρίσης αποφάσισαν ότι τα Σάββατα είναι πολυτέλεια τα συχνά δρομολόγια λεωφορείων.
Όπως χάθηκε η ποιότητα ζωής, χάθηκε και η ποιότητα των μεταφορών, αν και εδώ που τα λέμε, ούτε στο παρελθόν υπήρχε ποιότητα μεταφορών, εξαιρώντας μόνο το μετρό.
Ο καιρός όμορφος, λιακάδα και καθαρός ουρανός, θερμοκρασία περιβάλλοντος αρκετά ψηλή για την εποχή, ότι πρέπει για βολτίτσα!!!
Ωστόσο η πόλη έμοιαζε έρημη... Ήταν έρημη... Λιγοστοί διαβάτες... και δεν έφταιγε το τριήμερο που κάποτε ευθυνόταν για την ερήμωση της πόλης...
Ποιος μπορεί  στις μέρες που ζούμε να γεμίσει το ρεζερβουάρ του και να φύγει εύκολα για τριήμερη εκδρομή, ή για τριήμερο στο χωριό...
Οι κεντρικοί δρόμοι έχουν απομείνει με λίγα μαγαζιά ανοιχτά...Τα περισσότερα έχουν βάλει λουκέτο.
Όσα απέμειναν είναι άδεια από πελάτες με τους καταστηματάρχες να περιμένουν στις πόρτες των μαγαζιών τους μήπως μπει κάποιος...
Ο πελάτης πλέον είναι είδος προς εξαφάνιση... κάτι σαν καρέτα - καρέτα, μονάχους -μονάχους...
Οι περισσότερες βιτρίνες έχουν λίγα πράγματα, χαμηλής ποιότητας και σχετικά χαμηλών  τιμών.
Μα ποιος νοιάζεται πια για ποιότητα ή για τιμές.
Ποιος νοιάζεται για να αγοράσει;
Τα ρούχα στις βιτρίνες είναι πλέον αδιάφορα για τον κόσμο... Ρούχα έχει στις ντουλάπες του ο κόσμος από προηγούμενες χρονιές.
Τρόφιμα μόνο προσπαθεί να εξασφαλίσει για τα παιδιά, για να μην λιποθυμούν στα σχολεία.
Τη δουλειά του προσπαθεί να κρατήσει με νύχια και με δόντια.
Κάθε μέρα περισσότεροι άνεργοι, περισσότεροι χρεωμένοι.
Τα χρέη έχουν πάρει μορφή δράκου που εκσφενδονίζει ριπές φωτιάς απ' το στόμα του και απειλεί να κάψει τους χρεωμένους.
Τα ειδοποιητήρια για κατασχέσεις είναι για πολλούς η πιο συχνή αλληλογραφία τους.
Οι λογαριασμοί δεν αφήνουν κανέναν να ξεχαστεί, να ανασάνει...
Τα ποσά που αναγράφονται σ' αυτούς υπέρογκα, δυσανάλογα με τους μισθούς και τα εισοδήματα.
Μέχρι εδώ ίσως να περιγράφω εικόνες που όλοι τις ξέρετε...
Τέλος πάντων  γρήγορα αγόρασα αυτά που χρειαζόμουν και κατά τις 11 παρά τέταρτο είχα τελειώσει.
Η λιακάδα ήταν ακόμη πιο σαγηνευτική.... Το Μοναστηράκι, η Πλάκα, το Θησείο λιαζόταν κάτω απ' τις λαμπερές ακτίνες του ήλιου.
Πάντα η περιοχές αυτές ήταν οι αγαπημένες μου για βόλτα... Ήταν για μένα αδιανόητο πριν λίγο καιρό να πάω στο κέντρο και να μην κάνω τη βόλτα μου από εκεί, ειδικά με λιακάδα...
Νόμιζα πως με καλούσαν για να πάρω δόση χαράς περπατώντας στα δρομάκια της Πλάκας.
Σήμερα όμως  προχωρώντας στην οδό Αθηνάς για να πάρω το λεωφορείο της επιστροφής, έστρεψα το βλέμμα μου προς το Μοναστηράκι κι ένοιωσα κάτι σαν ενοχή, κάτι σαν ντροπή...
Γύρισα το κεφάλι μου αμέσως και περίμενα στωικά να έρθει το λεωφορείο  της επιστροφής.
Στη διαδρομή βρήκα κάθισμα και κάθισα. Με το κεφάλι μου να γέρνει πάνω στο παράθυρο και χωρίς να το επιδιώξω, κατάφερα να καταλάβω γιατί απέφυγα την αγαπημένη μου βόλτα, γιατί ένιωσα ενοχή...
Είναι  κάτι σαν πρόσφατο βαρύ πένθος το συναίσθημα που με διακατέχει από την κατάσταση που ζούμε καθημερινά κι αυτή η βόλτα φάνταζε σαν μια διασκέδαση που δεν αρμόζει σε βαρύ πένθος. 
Τρόμαξα... Ήξερα πως έχω επηρεαστεί αλλά δεν φανταζόμουν πόσο.
Προσπάθησα να συνέλθω, να πείσω τον εαυτό μου ότι αυτό ήταν κάτι προσωρινό, κάτι που ένιωθα εκείνη μόνο τη στιγμή. 
Όμως δεν τα κατάφερα γιατί μέσα στο λεωφορείο, είχε ανάψει μια συζήτηση ανάμεσα σε ηλικιωμένα άτομα, μεγάλες κυρίες και κυρίους που γύριζαν σπίτι τους με τρόφιμα που αγόρασαν φθηνότερα απ' την κεντρική αγορά  και μίλαγαν κι αυτοί για τη διάθεση που χάθηκε και το κουράγιο που εξαντλήθηκε καθώς τα εισοδήματα έπιασαν πάτο και τα μικρά αποθέματα μιας ζωής κατατέθηκαν ως εισφορές και φόροι. 
Θλιμμένα πρόσωπα, γερασμένα.... όμως με αξιοπρέπεια προσπαθούσε ο ένας να πείσει τον άλλο πως το κυριότερο όλων είναι η υγεία... μια υγεία που στις ηλικίες τους λίγο ως πολύ έχει ήδη αρχίσει να χάνεται.
Κάποια στιγμή άκουσα τη φωνή μιας γλυκύτατης κυρίας που έλεγε ότι η βόλτα του τριημέρου της θα ήταν στο Πεδίο του Άρεως, όπως κάθε μέρα, γιατί που λεφτά για κάπου αλλού....
Δεν έβλεπα την ώρα να γυρίσω σπίτι μου, να ξεκινήσω τις δουλειές μου, να ξεχαστώ. 
Να ξεχάσω τις μορφές αυτές των ηλικιωμένων μέσα στο λεωφορείο. 
Το κατάφερα... όμως τώρα καθώς η νύχτα έχει προχωρήσει κι εγώ χαλαρά ασχολούμαι με δικά μου πράγματα... στο μυαλό μου έρχονται πάλι αυτές οι γλυκές φυσιογνωμίες των ηλικιωμένων στο λεωφορείο. Αυτές ήθελα να μοιραστώ μαζί σας... και μακάρι να μπορούσε κάποιος να με πείσει ότι αυτοί οι άνθρωποι, που οι ώμοι τους έχουν γείρει απ΄την κούραση της ζωής, δεν θα φτάσουν στο τέλος της ζωής τους ζώντας λίγο καλύτερα, χωρίς να μετράνε που πρέπει να τοποθετήσουν ακόμη και το τελευταίο ευρώ της σύνταξής τους, μήπως τυχόν και  φτάσει να καλύψει τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις μέχρι το τέλος του μήνα.
                                                                                                                                                                         (oι φωτογραφίες  είναι από το Google)
Και μην ξεχνάτε
ότι στις 3 προηγούμενες αναρτήσεις 
μπορείτε να διαβάσετε, να αξιολογήσετε και να βαθμολογήσετε 
μέχρι και 29/3/2103
τις ιστορίες του 8ου παιχνιδιού μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"

84 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9:34 π.μ.

    ΜΕΝΩ ΕΠΑΡΧΕΙΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΑΠΛΑ ΑΚΟΥΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ.ΤΩΡΑ ΕΙΡΘΕ ΚΑΙ ΕΔΩ ΜΟΥ ΧΤΙΠΑΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ.ΜΕΤΡΑΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΝΤΑΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΦΟΒΑΜΕ ΠΩΣ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΓΑΛΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ΄΄

    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι για όλους να βρεθεί η λύση γιατί η κάθε μέρα που ακολουθεί την άλλη είναι ακόμη πιο δύσκολη. '
      Ευχαριστώ που πέρασες από εδώ...

      Διαγραφή
  2. Αχ Φλώρα μου αχ! Αυτό το θέαμα με τα κλειστά μαγαζιά σπαράζει τις καρδιές μας!
    Εγώ το τελευταίο δεκαήμερο κάθε μήνα απλά ζω περιμένοντας το τέλος του για να πληρωθώ!
    Παρ' όλα αυτά δεν χάνω ούτε το χαμόγελο ούτε την αισιοδοξία μου!
    Η αληθινή ευτυχία βρίσκεται στα απλά. Αν έχεις αγάπη γύρω σου αντέχεις και τη φτώχεια.
    Μόνο αν έχεις παιδιά να ταΐσεις. Εκεί είναι τα δύσκολα. Για αυτό δεν με παίρνει άλλο να μιλώ και σταματώ εδώ!
    Φιλιά και καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μένα Αριστέα μου είναι ένα μεγάλο θέμα τα παιδιά αλλά ένα επίσης μεγάλο θέμα είναι και οι ηλικιωμένοι...
      Καλή σου μέρα Αριστέα μου...

      Διαγραφή
    2. Πάμε Ολυμπία λέμε!
      Σε μιαν "Αριστέα"
      Να υπενθυμίζει πως..
      "Η Ζωή Είναι Ωραία" :):)

      Διαγραφή
  3. δυστυχώς έτσι ακριβώς είναι....και έχει ακόμα δρόμο.....και μη χειρότερα να λέμε.....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι κι εσύ καλά... ευχαριστώ που πέρασες από εδώ...

      Διαγραφή
  4. Έρημη πόλη...... Αναξιοπρεπή γηρατειά........ Απέλπιδες νέοι..... Πεθαμένη μεσαία τάξη που κρατούσε στα χέρια της τη χώρα...... Παιδιά που γεννιούνται χωρίς καμιά προοπτική..... Αυτοκτονίες.......
    Δεν αντέχεται αυτό και ειλικρινά δεν με νοιάζει για μένα..... Τα παιδιά μου; Τα εγγόνια μου;;;;;;
    Ας πεθάνω καλύτερα....... Όμως αυτό είναι "φυγή", είναι δειλία!!!!!!!!
    Και, εντάξει είμαι θαρραλέα, ας παλέψω....... ΠΏΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι ψάχνουμε το πως...
      Το κακό είναι πως δεν υπάρχει συνταγή για το πως...

      Διαγραφή
  5. Κι εγώ επαρχία μένω, αλλά η κρίση φάνηκε από το 2008 ακόμα..πριν ανακοινωθεί επίσημα κι εδώ..για πέμπτο χρόνο μετράμε λουκέτα, ανέργους και όνειρα που σβήνουν...
    Τα αρπακτικά έχουν ξεχυθεί από παντού απειλώντας..δεν μπορώ Φλώρα μου..τα σκέφτομαι και πλακώνομαι..έπρεπε να πας τη βόλτα..επιβάλλεται να ξεχνιόμαστε για να μη σαλτάρουμε...

    Ακόμα "μελετάω" τις ιστορίες και ως συνήθως δυσκολεύομαι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα αρπακτικά έχουν πάντα το θράσος να απειλούν...
      Το χειρότερο όμως αρπακτικό είναι το κράτος...
      Και το χειρότερο όσο παίρνει τόσο πιο πολλά ζητάει...
      Καλή μελέτη...

      Διαγραφή
  6. Αν δεν υπήρχαν στην άκρη χρήματα για ώρα ανάγκης όπως λέγαμε πάντα, δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε. Αυτή η ώρα ανάγκης ήταν για όλους μας καποια ασθένεια, τώρα όμως είναι τα καθημερινά ψώνια και οι λογαριασμοί.
    Και που είσαι ακόμα.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιοι που είχαν στην άκρη κάποια αποταμίευση για την κακή την ώρα αντέχουν ακόμη αλλά σύντομα θα περάσουν κι αυτοί στη δύσκολη θέση που βρίσκονται και οι άλλοι.
      Και που είσαι ακόμα...σωστό...

      Διαγραφή
  7. Οσο αισιόδοξοι και αν είμαστε δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο. Για τα παιδιά μας που πρέπει να στερηθούν πολλά , που πρέπει να τους λες πολλά όχι, για τους γέροντες γονείς μας που προσπαθείς να μην τους λείψει τίποτα. Και όμως με κάποιο τρόπο κυρίως εμείς οι γυναίκες λειτουργούμε ως πολυεργαλεία , ανατροφοδοτούμε την ψυχή μας για χάρη των παιδιών και των γονιών και του συζύγου. όταν υπάρχει.
    Δύναμη φίλες μου , να θυμόμαστε όχι πόσοι πάνε μπροστά από εμάς , αλλά εκείνους που ακολουθούν και είναι πολλοί.
    Φιλάκια σε όλες σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμιά σκέψη δεν είναι παρηγορητική όταν η καθημερινότητα είναι σκληρή...Σαν γυναίκες έχουμε την υποχρέωση να σταθούμε δίπλα σε όλους.
      Φιλιά nikol μου...

      Διαγραφή
  8. Μια απο τα ιδια παντού Φλωρα μου.. και προπαντως....οι ηλικιωμενοι.. δουλευεις μια ζωή να φτιαξεις τα παιδια σου και να έχεις και εσύ μια ζωή αξιοπρεπείς στα γηρατιά σου.... και να βρίσκεσαι στο τέλοςσε αυτό το χάλι... δεν γίνεται.. νιωθεις να σε πνιγει το δίκιο σου και να χανεται οτι εχεις κανει μεχρι τωρα.... ποιος ευθύνεται ομως για ολα αυτα;;;; πλήση εγκεφαλου μα ς κανουνε.... μας θελουνε προβατα.... εγω δεν μπορώ να το καταλαβω..... εχω αισιοδοξια οτι θα τα καταφέρουμε.......και σαν λαός.....δεν θα πεθάνουμε..ας παλέψουμε.....αυριο μέρα που είναι ας σηκώσουμε την σημαια μας ψηλά να νιωσουμε υπερήφανοι.. για τους προγόνους μας... και να γινουν αυτοί τοπαραδειγμα μας... φιλακια πολλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι η αισιοδοξία σου να ήταν ασθένεια μεταδοτική, μα τόσο μεταδοτική σαν λοίμωξη.... που ίσως σώσει τον κόσμο...

      Διαγραφή
  9. Μεγάλο θέμα ανοίγεις flora είναι λυπηρό πως κατάντησε ο κόσμος μας.
    Το χειρότερο είναι ότι την κρίση την βιώνουν πιο άσχημα οι πιο ευαίσθητες ηλικίες οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά.
    Ελπίζω να περάσει γρήγορα όλο αυτό γιατί αν συνεχιστεί για πολύ δεν θα μείνει κανένας όρθιος.
    Ελπίζω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι ελπίζουμε αλλά κάπου πρέπει κανείς να στηρίξει την ελπίδα και δεν ξέρω που...

      Διαγραφή
  10. Αχ βρε Φλώρα μου... διαβάζοντας την αρχή της ανάρτησής σου, είχα στο νου μου, φτάνοντας στα σχόλια, να σου γράψω να τιθασεύσεις όσο μπορείς τις κακές σκέψεις του νου σου. Να αισιοδοξείς...

    Τώρα που έφτασα στο τέλος της γραφής σου, τι να σου πω; Ότι δεν έχεις δίκιο; Τι χαρά να νιώσεις κυκλοφορώντας σε μια πόλη (ή χωριό, δεν έχει σημασία) "φάντασμα"; Μια περιοχή που μετράει τις πληγές της το βράδυ και κάθε πρωί ανοίγουν καινούριες;

    Από την πλευρά μου, προσπαθώ να αισιοδοξήσω, όχι γιατί είμαι χαζοχαρούμενη ή ανεγκέφαλη ή αναίσθητη, αλλά γιατί δε θέλω να τους κάνω τη χάρη να με δουν να γονατίζω. 300 αυτοί, αλλά εγώ μία και τι μία!! Με πείσμα ανελέητο... Συμπάσχω με τους ηλικιωμένους γιατί δεν τους αξίζει όλο αυτό μετά από κόπους ετών... αλλά λυπάμαι και τα μικρά παιδιά, που δεν ξεκίνησαν ακόμη και που με κοιτούν δίχως να μπορούν να καταλάβουν το γιατί στα καλά καθούμενα γίναμε όλοι μας "αγέλαστη πολιτεία"...

    Μην το βάζεις κάτω, τους βολεύει - σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ να μην το βάζω κάτω αλλά έρχονται και στιγμές απελπισίας... Πάνω στην απελπισία μου μοιράζομαι μαζί σας τις εικόνες που με σημαδεύουν.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  11. Παντου τα ιδια συναντας ακομα και εδω που ειμαι εγω,τα λουκετα εχουν μπει προ πολλου και συνεχιζουν να μπαινουν!Το παλευουμε ολοι οπως μπορουμε και ελπιζουμε σε κατι καλυτερο!Αν παραιτηθεις χανεις τον εαυτο σου,τα ονειρα σου!Εγω δεν μπορω και ουτε θελω!
    Να εχεις μια ομορφη μερα αυριο,καλο βραδυ

    Υγ αυριο θα επανελθω με τη βαθμολογηση μου στον διαγωνισμο που θα εχω περισσοτερο χρονο να διαβασω με την ησυχια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες μας αν θέλεις που είσαι εσύ και η κατάσταση είναι ίδια...
      Καλή σου μέρα και σένα...

      Διαγραφή
  12. Ευαίσθητη μου Φλώρα , με συγκινεί που μας νοιώθεις δικούς σου και μοιράζεσαι μαζί μας το καθετι..ακόμα κι αυτό που σε στενοχωρεί ,ακόμα και τις κακές σκέψεις σου...Διώξε τις από το μυαλό σου..Με συγκίνησε η ανάρτηση σου/το θέμα της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα πιστεύω ότι αγγίζει κάθε Ελληνική ψυχή στην Ελλάδα και λίαν προσεχώς και στην Κύπρο... δυστυχώς.

      Διαγραφή
  13. Γλυκιά μου Φλώρα...

    υπάρχουν μικροπράγματα που μπορούμε να κάνουμε στην καθημέρινότητά μας και να οφορφύνουμε τις μεταξύ μας σχέσεις - είμαι σίγουρη οτι εσύ το ξέρεις καλά αυτό...

    έχω χρόνια να κατέβω στο κέντρο και μου μετέφερες την ατμόσφαιρα

    καλή δύναμη στον αγώνα του καθένα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ' τα μικροπράγματα προσπαθούμε όλοι να πιαστούμε... για να τα καταφέρουμε. Πάντως μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας είναι ΜΑΘΗΜΑ ....

      Διαγραφή
  14. Όμορφη ανάρτηση
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κλαυδία7:01 μ.μ.

    Φλώρα μου έθιξες θέμα ατέλειωτο που έχει τραυματίσει τις ψυχές των ατόμων που βιώνουν αυτή τη θλίψη.....δεν ξέρω αν υπάρχη λύση, πόσο χρόνο θα πάρει, τι μας επιφυλάσσει το μέλλον όμως το παρό είναι ήδη απειλητικό και δυσβάστακτο για τους ηλικιωμένους, τους ανέργους, τα παιδιά.....ας οπλιστούμε με υπομονή και πίστη ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο Θεό αφήνουμε την τύχη μας γιατί οι άνθρωποι κατάφεραν να μας φέρουν σ' αυτή τη θέση...

      Διαγραφή
  16. Δε σε ξεχνώ φιλεναδα !

    Θλιβερά τα όσα γράφεις αλλά δυστυχώς είναι οικεία ! Καθημερινότητα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον... Το ξέρω πως δεν με ξεχνάς... Περιμένω βαθμολογίες και καμιά ανάρτησή σου... τεμπέλιασες μου φαίνεται.

      Διαγραφή
  17. Φλώρα μου πήγες την αγαπημένη μου βόλτα και αποτύπωσες τα ίδια συναισθήματα που έχω κι εγώ όταν την κάνω... Ακόμα πιο θλιβερή η εικόνα των ηλικιωμένων που είναι εκ φύσεως πιο τρωτοί σ' αυτή τη λαίλαπα που ξαναζούν. Το παράπονό τους είναι πως αξιώθηκαν να ζήσουν κι άλλη κατοχή. Κι οι κόποι μιας ζωής, πήγανε χαμένοι. Δεν το αξίζουν αυτό που ζουν. Να τελειώνουν τη ζωή τους χωρίς αξιοπρέπεια...
    Ας κάνουμε τη θλίψη και την οργή μας, πείσμα και θέληση.
    Συγχαρητήρια για το συγκινητικό σου κείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H αγαπημένη βόλτα... που πρώτη φορά δεν έγινε λόγω στενάχωρης διάθεσης...
      Αλλά δεν θα ήταν έτσι η διάθεση η δική μου αν γύρω μου υπήρχε καλύτερο κλίμα...
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  18. καλημερα σας διαβασα όλους αλλα δεν ήμουν έτοιμη να γραψω , την Παρασκευη ενα γεγονός με άφησε άφωνη στο super market . Δυο χαριτωμενοι ηλικιωμενοι , εκεινος και εκεινη ,την κανακευε της κραταγε την τσαντα , και εκείνη περπαταγε με το καροτσι . Σταθηκαν μπροστα στους χαλβαδες και συγκεκριμενα χαλβαδες με αμυγδαλα , μαστιχα με επικαλυψη σοκολατας συγκεκριμενης μαρκας . Εκεινη ετοιμαστηκε να παρει και εκεινος την απετρεψε ρωτωντας την αν είδε την τιμη , έτσι κοιταξα και εγω την τιμη ενω άπλωνα το χερι μου να παρω . Ο παπουλης της εξηγησε πως τα 5,70 ευρω για τα 400 γρ ήταν υπερβολικα πολλα για εκεινους και εκείνη προς στιγμη μαραθηκε , μετα γύρισε του χαμογελασε και του είπε να πανε να παρουνε συμιγδαλι να του φτιαξει χαλβα της κατσαρολας . Δεν είναι επινοημα είναι αληθεια εγω θα μπορουσα να τον παρω και να τον προσφερω αλλα θα τους τσακιζα την περηφανεια καθως δεν γνωριζομαστε και απλα είμουνα μπροστα στο συμβαν . Ποσο απλα βρεθηκε η λυση για αυτους τους υπέροχους ανθρωπους ποσο άσχημα αισθανθηκα εγω το ξερετε δεν συνεχιζω σας φιλω όλους και όλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες με τι αξιοπρέπεια χειρίζονται οι μεγάλοι άνθρωποι τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει....
      Αυτό είναι πιο οδυνηρό από το να μην έχεις εσύ ο ίδιος τα απαιτούμενα.
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  19. Ακομα και το πενθος χρειαζεται καποιες διεξοδους και λιγο χαμογελο... για να μην τρελαθουμε... Εγω προσπαθω να κοιταζω γυρω μου για αυτες τις σπανιες, πολυτιμες εικονες που δινουν λιγακι φως, οπως ενα παιδι που παιζει με μια μπαλα, μια γατα η σκυλος που λιαζεται, ενα ζευγαρι που φιλιεται...κατι... για να κρατησει ζωντανη την ελπιδα...
    Καλησπερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ οι ωραίες εικόνες για λίγο ξαλεγράρουν το μυαλό... όμως δεν λύνουν τα προβλήματα...
      Καλό βράδυ Christina μου.

      Διαγραφή
  20. Φλώρα μου ευρώ να μην είχα στην τσέπη την βόλτα μου στο Μοναστηράκι και στην Πλάκα θα την έκανα. Δεν θα μου έλυνε τα προβλήματα, αλλά θα απέτρεπε από την κατάθλιψη. Η κρίση μας έχει κτυπήσει όλους, μα δεν είναι και λύση να κρυβόμαστε στο καβούκι μας.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δίκιο έχεις Ελένη μου, αλλά η στιγμή σου φέρνει την κακιά διάθεση...
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  21. Τα ίδια βιώνουμε καθημερινά όλοι μας,Φλώρα.Τις ίδιες εικόνες που περιγράφεις,βλέπουμε κι εδώ!Ούτε τις αγαπημένες μας βόλτες δεν μπορούμε να απολαύσουμε!Κι έπονται τα χειρότερα!Είμαστε σαν τους" Τρώες" στο ποίημα του Καβάφη!
    !Όμως η πτώσις μας είναι βεβαία. Επάνω,
    στα τείχη, άρχισεν ήδη ο θρήνος.
    Των ημερών μας αναμνήσεις κλαιν κ’ αισθήματα.
    Πικρά για μας ο Πρίαμος κ’ η Εκάβη κλαίνε.
    Θα ήθελα να ήμουν αισιόδοξη,να δώσω και να πάρω θάρρος,αλλά δυστυχώς δεν το καταφέρνω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ποίημα είναι τόσο ταιριαστό....
      Θέλει μεγάλη τέχνη να παριστάνεις ή να είσαι αισιόδοξη και κυρίως να μπορείς να την μεταδόσεις την αισιοδοξία αυτή...

      Διαγραφή
  22. Και 'έπονται τα χειρότερα΄ όλως λέει και η Αγριοτριανταφυλλιά μας! Δυστυχώς, κι εγώ μαύρα τα βλέπω τα πράγματα! Στενοχωριέμαι για τους ηλικιωμένους αλλά περισσότερο λυπάμαι τα παιδιά μας που δεν έχουν μέλλον πιά εδώ. Τα δικά μου είναι και τα δύο άνεργα με πτυχία και μεταπτυχιακά, όπως και τόσα άλλα. Μακάρι να έβρισκαν κάτι στο εξωτερικό και να έφευγαν από το να πέσουν στην κατάθλιψη...
    Καλό ξημέρωμα, Φλώρα μου!

    ΥΓ.Η συγκεκριμένη βόλτα σου είναι από τις αγαπημένες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι τα πράγματα να φτιάξουν για τα δικά σου παιδιά, για τα δικά μου παιδιά, για τα παιδιά της Ελλάδας μας...
      Και κάποια φορά μπορεί τη βόλτα αυτή την αγαπημένη να την κάνουμε παρεούλα.

      Διαγραφή
  23. Φλώρα μου να τα χιλιάσεις, πάντα υγιής και ευτυχισμένη! δεν έχω πολύ κουράγιο να δω τις υπόλοιπες αναρτήσεις, πέρασα να σου ευχηθώ και θα έρθω ξανά!!! φιλάκια, εύχομαι και πάλι ότι επιθυμείς!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ευχές σου ήρθαν τόσο ζεστές και όμορφες....
      Καλό βράδυ και καλή ξεκούραση...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  24. Να ζήσεις Φλώρα και χρόνια πολλά,
    μεγάλη να γίνεις με άσπρα μαλλιά,
    παντού να σκορπίζεις της γνώσης το φως
    και όλοι να λένε "Να μία σοφός"!!

    Χρόνια πολλά, αγαπημένη μου φίλη, να τα χιλιάσεις! Να είσαι πάντοτε γερή, δυνατή, χαρούμενη και να μη λείπει το χαμόγελο και η αγάπη από τη ζωή σου και από το σπιτικό σου. Να σε χαιρόμαστε! Φιλιά πολλά, την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου και θα ήθελα κι εγώ να μπορέσω να σου ανταποδώσω τις κατάλληλες ευχές... Προς το παρόν σου εύχομαι να βρεθείς σύντομα κοντά στους αγαπημένους σου οριστικά...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  25. Κάπου πήρε το μάτι μου οτι έχεις γενέθλια , θέλω να σου ευχηθώ Χρόνια πολλά με υγεία και ελπίδα.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Εύχομαι κι εγώ σε σένα ολάνθιστη ζωή όπως το εικονάκι που σε συνοδεύει.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  26. Χιλιοχρονη Φλωρα μου πάντα ευτυχισμένη να σε χαίρονται όσοι σε αγαπούν και να τους χαίρεσαι και εμείς να απολαμβανουμε την φιλια σου Γλυκεια μου φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλια φιλιά κι από μένα...
      Δεν βρίσκω λόγια να σε ευχαριστήσω....
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  27. Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα εύχομαι. Πάντα γερή και χαρούμενη να είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημιουργικότατο Κατερινάκι μου, ευχαριστώ πολύ πολύ για τις ευχές σου... Μακάρι όλα τα γενέθλιά μου να τα γιορτάζω ανάμεσα σε σένα και τους υπόλοιπους καλούς διαδικτυακούς φίλους μου...
      Φιλιά

      Διαγραφή
  28. Χρονια πολλα Φλωρα!!!οτι επιθυμεις σου ευχομαι!!φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τις ευχές σου. Με συγκινείς ....
      Φιλιά κι από μένα...

      Διαγραφή
  29. Κορίτσια ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας.
    Μου γεμίσατε την καρδιά με χαρά....
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α δεν παίζω! Εγώ η γαϊδούρα δεν πέρασα από εδώ χτες!
      Σου ευχήθηκα στις δημοσιεύσεις των φίλων! :(
      Δεν σε αγαπώ λιγότερο να ξέρεις! ♥

      Διαγραφή
  30. πραγματικά λυπητερή εποχή,μίζερη κατάσταση για τους πιο πολλούς και χωρίς να φταίνε!!!!Σε καταλαβαίνω απόλυτα,αφού τα βλέπω και τα νιώθω και ντρέπομαι!!!!
    Φύγαμε από την πόλη και ο μεγαλύτερος λόγος ήταν αυτός.Τι πια να κάνουμε εκεί?Είναι πολύ μεγάλο θέμα Φλώρα μου και δεν θα συνεχίσω,γιατί δεν θα μπορέσεις να το δημοσιεύσεις-)))
    Σου στέλνω πολλά φιλιά από την ήρεμη και όμορφη φύση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Christa μου, δεν χρειάζεται να λέμε πολλά πράγματα για να καταλαβαινόμαστε... Όλοι μαζί πονάμε...
      Δέχομαι με χαρά τα φιλιά σου από την ήρεμη και όμορφη φύση...
      Να είσαι καλά να την χαίρεσαι... και να ξέρεις αυτό δεν μπορούν να στο στερήσουν ούτε και να το φορολογήσουν...

      Διαγραφή
  31. Φλωρα μου σου κραταω ενα κερασμα στο marilise για τα γεννεθλια σου σε
    http://katitimou.blogspot.gr/2013/03/blog-post_27.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με δάκρυα στα μάτια κεράστηκα απ' το κέρασμά σου.
      Εγώ σήμερα δεν έβαλα φωτογραφίες με γλυκά για να σας κεράσω,όπως συνηθίζεται, γιατί δεν ήθελα να δώσω ιδιαίτερη έμφαση στα γενέθλια μιας 53άχρονης... όμως εσείς το κάνατε θέμα της ημέρας...
      Σας ευχαριστώ όλους και όλες σας που περάσατε από εδώ .....
      καταθέτοντας τόσες ευχές, ιδιαίτερα δε εσένα που κουράστηκες για μένα και μου έκανες τέτοιο αφιέρωμα που ποτέ δεν περίμενα.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
    2. Χαρα μου καρδούλα μου σε φιλω

      Διαγραφή
  32. Πόσο μία απλή καθημερινή βόλτα σε τόσο όμορφα μέρη έφτασε να μας μελαγχολεί ... Αληθινές σκέψεις και λόγια για την κατάσταση που βιώνουμε όλοι και ο καθένας με τον τρόπο του ...Εύχομαι να τελειώσει γρήγορα και να ανθίσει και πάλι το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων .
    Όσο για σένα ,να ζήσεις ,να τα εκατοστήσεις και να μη χαθεί ποτέ η αισιοδοξία , η ελπίδα , το θάρρος και το χαμόγελο σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλια ευχαριστώ για τις όμορφες ευχές σου...
      Το χαμόγελο προσπαθώ να το διατηρήσω ακόμη και μέσα στην τόση μελαγχολία.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  33. Καλησπέρα Φλώρα μου, χρόνια σου πολλά... σου εύχομαι ότι επιθυμείς... το μπλογ σου μου άρεσε πάρα πολυ... Φιλάκια πολλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες κι ευχαριστώ για τις ευχές σου....
      Σύντομα θα περάσω κι εγώ από το δικό σου blog...
      Φιλιά πολλά κι από μένα.

      Διαγραφή
  34. Όχι, δεν μπορώ να σε πείσω Φλώρα μου σε αυτό που ζητάς..δεν μπορώ, λυπάμαι..

    ΥΓ: Με τα "χρόνια πολλά" μπορεί να μην τα πάω καλά, μα θα σου ευχηθώ την επόμενη φορά που θα κατέβεις στο ιστορικό κέντρο, να υπάρχουν οι συνθήκες που θα σε "αναγκάσουν" να κάνεις την βόλτα που δεν έκανες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ευχή σου καλέ μου φίλε είναι υπέροχη....
      Μακάρι να εισακουστείς, να ήταν οι ουρανοί ανοιχτοί όταν ευχόσουν, και να επανέλθουμε στις συνθήκες που θα μας αφήνουν να ευχαριστηθούμε τις ομορφιές που αγαπάει ο κάθε ένας...

      Διαγραφή
  35. Χρόνια πολλά Φλώρα μου με υγεία πάντα κι ευτυχία..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ευχαριστώ πολύ για τις υπέροχες ευχές σου...

      Διαγραφή
  36. Χρόνια σου πολλά Φλώρα!!!Χιλιόχρονη να είσαι, υγιής (γιατί δίκιο είχαν οι ηλικιωμένοι, η υγεία είναι πράγματι το πολυτιμότερο) κι ευτυχισμένη! Γύρω σου να είναι μόνο άνθρωποι που σ' αγαπούν!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τις ευχές σου... Χιλιόχρονη δεν ξέρω αν θέλω να είμαι, όμως σίγουρα θέλω να έχω κοντά μου ανθρώπους που μ' αγαπούν όταν γιορτάζω... και ο Θεός με ευλόγησες ανάμεσα στους λίγους που με αγαπούν να έρθετε κι εσείς κι έτσι να έχω τόσους πολλούς που η αγκαλιά μου δεν τους χωράει....
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  37. Φλώρα μου,ζητώ τη συγχώρεσή σου!!!Ξέχασα να σου ευχηθώ!!!!
    Να ζήσεις Φλώρα και χρόνια πολλάααααααααααααααααααααααα,μεγάλη να γίνεις,με ότι χρώμα θες μαλλιάαααααααααααααααααααααα...λαλαλαλαλααααααα

    Οτι εύχεσαι,πραγματικότητα να γίνει!!!Πολλά φιλιά γλυκιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Christa μου, μεγάλη έχω γίνει, τα μαλλιά μου έχουν ασπρίσει από πολύ νεαρή ηλικία τόσο που τώρα είναι κάτασπρα... αλλά τα κρατάω στο χρώμα που η φύση μου είχε δώσει από την αρχή δηλαδή ανοιχτό καστανόξανθο... από καιρό σε καιρό πετάω και καμιά ανταύγεια...
      Τελευταία για οικονομία τις έχω κόψει και τις ανταύγειες....
      Ευχαριστώ πολύ για το τραγουδάκι σου και τις ευχές σου...
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  38. Αν καταλαβα καλα εχεις γενεθλια! Να ζησεις, χιλιοχρονη και οσο πιο χαρουμενη γινεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Christina μου, όσο κι αν ήθελα να το κρύψω... αποκαλύφθηκα... και μόνο πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες δεν έγινα....
      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου....
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  39. Χρόνια σου πολλά κοριτσάκι μου !!!
    Με υγεία και χαρά πάντα..
    Φιλάκια πολλά !!!
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σόφη μου, ευχαριστώ πολύ για τις γλυκειές ευχές σου.
      Αντεύχομαι και σε σένα ότι επιθυμείς...
      Φιλιά κι από μένα.

      Διαγραφή
  40. Τι γίνεται εδώ βρε Φλώρα;
    Όλοι σου εύχονται να τα εκατοστήσεις και εγώ η φιλενάδα σου απουσιάζω;
    Φτού στα μούτρα μου!
    Έστω και ετεροχρονισμένα λοιπόν αλλά από καρδιάς σου στέλνω και τα δικά μου ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
    Φιλάκια Φλώρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. xristin μου,
      προσπάθησα η γυναίκα να το κρύψω.
      αλλά δεν σε αφήνουν τα παλιοκόριτσα να διαχειριστείς όπως θέλεις τα γηρατειά ...
      Πρέπει θέλεις δεν θέλεις να τα μοιραστείς....
      Τι να κάνω κι εγώ... δέχομαι ευχές και συγκινήσεις...
      Ευχαριστώ και για τις δικές σου ευχές.

      Διαγραφή
  41. Αγαπητή μου Φλώρα καλησπέρα από τη μακρυνή μου ξενητιά.
    Πέρασα από το πολύ απίστευτα ωαρίο μπλογκ σου. Θαύμασα την πολύ ωραία περιγραφή των όσων έζησες στο κέντρο της Αθήνας. Παρακολουθώ κάθε βράδυ τα δελτία ειδήσεων από όλα τα τηλεοπτικά προγράμματα που μπορώ να έχω εδώ. Στ΄αλήθει αρρωσταίνω με όλα όσα βλέπω. Ψάχνω να βρω την Αθήνα που άφησα φεύγοντας για την ξενητιά μου.
    Λυπάμαι. Λυπάμαι για την κατάντια της πατρίδας μου. Σκέφτομαι τους ανθρώπους και πιό πολυ τα παιδάκια, για την κατάντια που τα έχουν οδηγήσει οι άχρηστοι πολιτικοί. Να σου πω ακόμη ότι έχουμε οπάψει να σκεφτόμαστε να έλθουμε στην Ελλάδα. Λυπάμαι πολύ.
    Νάσαι καλά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι πολύ καλέ μου φίλε...
      Κάθε Έλληνας που φεύγει είναι μεγάλη απώλεια για την Ελλάδα μας...
      Εύχομαι να γίνει το θαύμα και να μας χωράει πάλι όλους η Ελλαδίτσα μας...

      Διαγραφή