Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Ο ήλιος



Πίσω από το παράθυρο πέφτουν βροχή οι αχτίδες
λες και σταμάτησαν παντού του κόσμου οι καταιγίδες.
Φως ήλιου, ήπιο, ιλαρό  μπαίνει μεσ' στα δωμάτια
σαν να  ‘πεσε πάνω στη γη  χρυσάφι με καράτια. 

Θέλει ραχάτι, ξενοιασιά, κούπα με ρόφημα  αχνιστό
ξάπλωμα και χαλάρωση,  και παραλλήλως συνιστώ
θαλπωρή και ζεστασιά  ήλιου πίσω στην πλάτη
ν’ απολαμβάνεις που και που όπως κάνουν κι οι γάτοι.

Να τεντώνεσαι  συχνά στου καναπέ την αγκαλιά
και άφηνέ τον να περνά σαν χνώτο πάνω απ’ τα μαλλιά,
φορώντας ρούχα άνετα, παντόφλες αναπαυτικές
να ευφρανθείς και να χαρείς ήλιου στιγμές μαγευτικές.

Όλου του κόσμου οι ψυχίατροι μαζί κι οι ψυχολόγοι
και όλων των σοφών της γης τ’ απόσταγμα κι οι λόγοι
δε μπόρεσαν  με λίγο φως να διώξουν τα προβλήματα
ούτε του ήλιου να συναγωνιστούν τα μύρια ευεργετήματα.

Αυτά που δίνουν στην ψυχή,  τ’ άρχοντα ήλιου τα χάδια,
όταν στα μάτια πέφτοντας σφαλούν τα ματοκλάδια,
που φέρνουν σκέψεις όμορφες και θετική ενέργεια
γιατί είν’ ο ήλιος  φάρμακο ψυχής μαζί και καλλιέργεια.

Κι αν τα προβλήματα είν’ πολλά και λείπει η αισιοδοξία
όλου του κόσμου των φτωχών ο ήλιος  είναι περιουσία.
Κι ο άρρωστος κι ο ορφανός κι ο κάθε απελπισμένος
στην αγκαλιά του όταν βρεθεί νιώθει ανακουφισμένος.

Είναι τρανός και δυνατός και όλα τα φροντίζει
και δίνει εκείνος εντολή στη γη μας να γυρίζει
να ‘ναι γεμάτη χρώματα, ανθρώπους, δέντρα, ζώα,
ψάρια, πουλιά και ερπετά, όντα μοναδικά ή αθρόα.

Ακόμη και τα σύννεφα σαν μπουν στο πέρασμά του
γρήγορα δάκρια γίνονται και χύνονται μπροστά του.
Κι αν το σκοτάδι προσπαθεί για να κυριαρχήσει
φεύγει κι εκείνο τρέχοντας πριν νέα μέρα αρχίσει.

Κι ως τώρα αν παρέλειψες  αυτά να αξιολογήσεις,
μην παραλείψεις στο εξής μ’ όρεξη να τρυγήσεις
κάθε λεπτό, κάθε στιγμή του ήλιου τα ωφελήματα
γιατί είν’ αυτός που απ’ αρχής της γης κινεί τα νήματα.



κι αν αυτό δεν είναι δύναμη του ήλιου να βγαίνει ταυτόχρονα με τη βροχή τότε τι είναι;

Μην ξεχνάτε 
το 7ο παιχνίδι μας ''ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
 ξεκίνησε και σας περιμένει. 
Οι λέξεις για το νέο παιχνίδι μας 
καθώς και η προθεσμία 
μέσα στην οποία θα στείλετε τις συμμετοχές σας
βρίσκονται αναρτημένες ψηλά στο δεξί μέρος της σελίδας. Πληροφορίες για τους όρους του παιχνιδιού θα βρείτε εδώ.

29 σχόλια:

  1. Φλωράκι μου το πως με τρελαίνουν οι ομοιοκατάληξίες σου που πάντα είναι τόσο ταιριαστές! Είναι μεγάλο ταλέντο να το καταφέρνεις αυτό το γράψιμο του στίχου χωρίς να πέφτεις στην παγίδα του τετριμμένου που καταντά γελοίο...

    (παίζει η καρδιά ταμπούρλο
    γιατί αγάπησα ένα βούρλο)πόσα τέτοια έχω δει...

    Πολλά φιλιά Φλωράκι μου
    λίγο συννεφιασμένα σήμερα αλλά ζεστά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου, για να είμαι ειλικρινής όταν ανεβάζω ποίημα ντρέπομαι γιατί δεν είναι η ειδικότητά μου με τίποτε.
      Απλά χθες στον καναπέ μου καθώς χουζούρευα ήρθε και ο ήλιος και με ζέσταινε και θέλησα να του κάνω ένα αφιέρωμα.
      Φαίνεται όμως ότι δεν του άρεσε και σήμερα αποφάσισε να μη βγει καθόλου για να με τιμωρήσει.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Φλώρα μου
    Αν και σήμερα έχει συννεφιά, ο ήλιος θα βρει τρόπο να μας ζεστάνει ξανά...
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σήμερα καλούτσικα ξεκίνησε αλλά στην πορεία είπε να εξαφανιστεί.
      Φταίω κι εγώ που του έγραψα ποίημα...
      Θύμωσε κι αυτός...

      Διαγραφή
  3. Σου έχω πει ότι μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις ποιήματα; Αχ, ήλιε μου, φίλε μου... (έξω ρίχνει πολλήηηη βροχή τώρα...)

    Έλα μια βόλτα από εμένα, έχω ένα βραβείο για σένα. Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ όμορφο το ποίημά σου!
    Τι πολυτάλαντη ψυχή είσαι εσύ!
    Πες μου κάτι που δεν τα πηγαίνεις καλά
    δεν νομίζω να υπάρχει:))

    Φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα κάτω η xristin σου μαρτυράει το μεγάλο μείον μου.
      Ωστόσο το έχουμε ξαναπεί, ότι και αν κάνω είναι στα πλαίσια της μετριότητας.
      Φιλιά Ζουζού μου.

      Διαγραφή
  5. Δεν ξέρω τι καιρό κάνει σήμερα, εμένα η μέρα μου ήταν φωτεινή και ξεκίνησε αισιόδοξα. Στο ξεκίνημά μου για το μεροκάματο (του τρόμου), βρήκα στο γραμματοκιβώτιό μου τον φάκελό σου, με τα χαρακτηριστικά σου γράμματα και με την καταπληκτική καρφίτσα που μου δώρισες. Δεν βρίσκω λόγια να σ' ευχαριστήσω... Είσαι καταπληκτικός άνθρωπος!!!

    Όσο για το ποίημά σου που το σκάρωσες άνετα στη διάρκεια του χουζουρέματος, νομίζω ότι στο παιχνίδι θα μεγαλουργήσεις πάλι... (Βάλε και την αλισάχνη στο επόμενό σου, μπας και πάρουμε καμιά ιδέα βρε Φλώρα...)

    Πολλά, αμέτρητα, άπειρα ευχαριστώ για τη μέρα που μου χάρισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η αλισάχνη.... μου μαύρισε την ψυχή.
      Τη βασάνισα από δω... τη βασάνισα από κει και την έβαλα κάπου εκεί να βρίσκεται...
      Στο στομάχι μου κάθισε...

      Διαγραφή
    2. πασταφλωρούκο μου! Εγώ ...ενώ την είχα έτοιμη την ιστορία μου την πείραξα προχθές και με βγάζει σε άλλα μονοπάτια! Το ΣΚ θα την παιδέψω πάλι! Μόνο το αλισάχνη δεν με παίδεψε όμως! αχαχαχ!
      ΥΓ: Το ποίημα σου υπέροχο! Το διάβασα και το πρωί! Αλλά το πρωί πια δεν προλαβαίνω να γράψω...μόνο παίρνω κανα ματάκι!
      Καλό ξημέρωμα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. zoyzoy ρωτάς σε ποιο πεδίο δεν τα πάει καλά η Φλώρα!
    Θα σου πω αλλά μην το πεις παραπέρα.
    Λοιπόν με όλα τα καταφέρνει μια χαρά εκτός από τις......γάτες!
    Όταν εμφανίζεται γάτα στο οπτικό πεδίο της Φλώρας είναι ικανή να σκαρφαλώσει σε δένδρο(όχι η γάτα καλέ,η Φλώρα λέμε!)και ας λάμπει έξω ο.....ήλιος!
    χα,χα!
    Φιλάκια Φλώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε δέντρο ακόμη δεν έχω ανέβει αλλά πάνω σε καρέκλα και τραπέζι... το έχω κάνει... διατί να το κρύψωμεν άλλωστε...
      Αν κανείς δει γυναίκα έντρομη πάνω σε τραπέζι ή καρέκλα, δεν θα φταίει ούτε ποντίκι, ούτε κατσαρίδα, ούτε κροκόδειλος, ούτε λιοντάρι, ούτε τίγρη.
      Αρκεί ακόμη κι ένα νεογέννητο γατάκι...
      Και για να το μάθουν όλοι, θα σε μαρτυρήσω κι εγώ.
      Τα καλοκαίρια η xristin υιοθετεί για λίγους μήνες στην εξοχή ένα γατάκι.
      Με καλεί λοιπόν ο σύζυγός της να μου κάνει το τραπέζι συχνά.
      Τότε τους υποχρεώνω να κλείνουν το γατάκι σε μέρος απ' όπου δεν μπορεί να δραπετεύσει, για να κατέβω απ' το αυτοκίνητο.
      Άντε το μαρτύρησα κι αυτό...

      Διαγραφή
  7. Ύμνος στον ήλιο κυριολεκτικά!!
    Πάρα πολύ όμορφο...!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ουάου! Ωδή στον ήλιο! Απίστευτο το ποίημα σου Φλώρα! Και η φωτογραφία σου πανέμορφη!!
    Χωρίς ήλιο, ζωή δεν υπάρχει, εμείς δεν υπάρχουμε!!
    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δικά μου φιλιά Τina μου. Διάβασα και όλα τα υπόλοιπα σχόλιά σου στις προηγούμενες αναρτήσεις.
      Κάτι θα γίνει και με την αλισάχνη.
      Ευχαριστώ που έρχεσαι εδώ και σε βρίσκω...

      Διαγραφή
  9. Γλυκιά μου και ευαίσθητη μου Φλώρα τι όμορφο ποίημα...τι ωραία λόγια..Μπράβο για τα πολλά ταλέντα σου Φλώρα μου..Μου άρεσε το ποίημα σου και οι φωτογραφίες σου , με συγκίνησαν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι ταλέντο αυτό. Απέχει πολύ από τα αληθινά ταλέντα.
      Η πρώτη φωτογραφία είναι από το Google. Η δεύτερη προστέθηκε σήμερα μετά από μια μεγάλη μπόρα, λίγο πριν κρυφτεί ο ήλιος, ακριβώς από το ίδιο παράθυρο που χθες με ζέστανε καθώς χουζούρευα.
      Αυτή τη ζέστη του εκτίμησα πολύ και γι αυτό του έγραψα το ποιηματάκι μου.
      Φιλιά Δελφινάκι μου.

      Διαγραφή
  10. Αν τον δεις τον ήλιο αυριο Φλωρα μου... να του ξαναδιαβασεις το ομορφο πήμα σου γιατί ισως να μην το ακουσε κρυμενος πισω απο τα σύννεφα... τι λές;...να το καταλαβει ποσο πολύτιμος μας ειναι............ φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρει Ρούλα μου, αλλά κρύβεται για να μας κάνει να τον νοσταλγούμε και να τον αναζητάμε...
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  11. Πολύ ωραίο το ποίημά σου για τον ήλιο, Φλώρα! Όμορφο αφιέρωμα του έκανες!
    Να δούμε αύριο πώς θα είναι ο καιρός !?
    Καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ θα είμαι ευχαριστημένη ακόμη και με 2 ώρες ήλιο την ημέρα...

      Διαγραφή
  12. Δεν ήταν από νερό αυτή η βροχή Φλώρα μου! Βροχή από μπράβο ήτανε που σου έκρυψε τον ήλιο!!!! Χα χα χα! Έτσι είναι η ποίηση! Έμπνευση από τα μικρά πράγματα που μπορεί να σε οδηγήσει ακόμα και σε μεγαλουργήματα, στιγμές που συλλαμβάνεις το συναίσθημά σου και το κάνεις στίχους.... Σημαντικό είναι για μένα αυτό το συναίσθημα να το εισπράξω σαν αναγνώστης ακέραιο... Όσο για το συγκεκριμένο ποίημα μου μετέφερε επακριβώς την γλυκειά θαλπωρή και την εύθυμη διάθεση που σου χορήγησε ο πάντα γεναιόδωρος ήλιος... Άρα πέτυχες τον στόχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ενθαρρυντικά τα σχόλιά σου Σπύρο μου.
      Δεν θέλω να τα πάρω στα σοβαρά όμως γιατί
      θα το καβαλήσω το καλάμι και θα τρέχω.
      Απλά κάτι μου ήρθε και το έβγαλα.
      Μου ελάφρωσε εκείνη την ώρα η παρουσία του ήλιου
      τα βάσανα και τις βαριές σκέψεις, οπότε του όφειλα
      να του γράψω κάτι...

      Διαγραφή
  13. τι εντυπωσιακό ποίημα για τον ήλιο Φλώρα μου.Με συγκίνησες!!!!
    Είμαι σίγουρη πως θα σου χαμογελάει πάντα!!!!!
    πολλά φιλιά-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να χαμογελάει στον κόσμο όλο, όχι μόνο σε μένα.

      Διαγραφή
  14. Ρε τι παιδί είσαι εσύ; προκομμένο, νοικοκύρικο, μαγείρισσα, ποιήτρια, ψυχούλα, όλα του "Ήλιου" τα καλά!
    Γλυκό μου Φλωρούκο!
    Φιλάκια πολλά βρε!
    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι άτιμο παιδί είσαι εσύ να με κάνεις να κοκκινίζω από ντροπή έστω και από μακριά...
      Ντρέπομαι να μου πλέκεις εγκώμιο.
      Φιλιά

      Διαγραφή