Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Παλιά αγαπημένη δαντέλα....


Αυτή η δαντέλα ήρθε στα δικά μου χέρια, από τα χέρια της γιαγιάς μου. 
Δεν ξέρω τι μπορεί να σας θυμίζει ... Η γιαγιά μου μου είχε πει ότι ήταν κάποτε γιακάς σε φόρεμά της, πριν παντρευτεί, πράγμα που σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκε πριν το 1923. 
Ο γιακάς  ξεκίναγε από το λαιμό και έφθανε έως το μέσο της πλάτης, του μπράτσου και του στήθους. 
Ήμουν κοριτσάκι όταν μου την έδωσε. 
Βέβαια δεν την χρησιμοποίησα ποτέ σαν γιακά. 
Όταν έφτιαξα το δικό μου σπίτι, αφού τη λεύκανα και την καλοσιδέρωσα, τη στόλισα γύρω απ' το λαιμό ενός βάζου πάνω σ' ένα μικρό τραπεζάκι και ήταν αληθινό στολίδι. 
Σ΄αυτό το τραπεζάκι στολίστηκε από μένα για 30 ακόμη χρόνια. 
Κάθε τόσο την έπλενα τη στέγνωνα και την έβαζα πάλι στη θέση της, γιατί τίποτε άλλο δεν μπορούσε να στολίσει το τραπεζάκι σαν κι αυτήν. 
Όμως πριν 3 περίπου χρόνια εκεί που την έπλενα άρχιζε να σκίζεται και να ανοίγει.
Αν παρατηρήσετε από κοντά η φθορά των χρόνων πάνω της  φαίνεται καθαρά.
Την έδωσα στη μαμά μου, γιατί τα χέρια της είναι ιδανικά για λεπτή δουλειά και την παρακάλεσα να μου συνδέσει με βελόνα και κλωστή τα σημεία που είχαν σκιστεί. 
Εκείνη προσπάθησε αλλά δεν τα κατάφερε, αφού απ' τη μια έραβε κι απ' την άλλη σκιζόταν η δαντέλα. 
Μου την επέστρεψε κι εγώ την έκρυψα... με σκοπό ίσως στο μέλλον αν βρω πολύ καλό και προσεκτικό κορνιζά να την δώσω για κορνιζάρισμα.
Σήμερα βρήκε ευκαιρία να φωτογραφιστεί και να στολιστεί  στο blog μου.
Αν έχετε βέβαια να μου προτείνετε  κάποιον άλλο τρόπο αξιοποίησης της αγαπημένης μου δαντέλας χωρίς να φθαρεί περισσότερο, θα  το εκτιμούσα πολύ.

Με αυτή τη δαντέλα συμμετέχω στην πρόσκληση και κλήρωση της Ρένας ....  Αγαπημένα  Παλιά Αντικείμενα.
Η Ρένα άνοιξε το χορό δείχνοντάς μας μια πολύ όμορφη συλλογή από παλιές πορσελάνινες φοντανιέρες.
Θέλοντας να μας παρασύρει μαζί της, κληρώνει 3 υπέροχα υφασμάτινα σαλιγκαράκια (μόλις τα είδα τα ερωτεύτηκα), σε 3 τυχερούς που θα κάνουν μια ανάρτηση με παλιά αγαπημένα αντικείμενα, μέσα σε ένα μήνα.
(Αν θέλετε να επισκεφθείτε την ανάρτησή της με ένα κλικ στην φωτογραφία της με τις φοντανιέρες, επάνω δεξιά στη σελίδα μου, θα μεταφερθείτε εκεί.

Επειδή η λύση για να σωθεί η δαντέλα ήρθε από τη Levina ακριβώς την επόμενη ημέρα....
θα σας δείξω μια φωτογραφία, από ένα γιορντάνι που κορνίζωσε η ίδια για να σωθεί από τη φθορά του χρόνου. 
Νομίζω πως κάτι αντίστοιχο  θα γίνει και με τη δαντέλα μου. 


Και μην ξεχνάτε 
το 7ο παιχνίδι μας ''ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
 ξεκίνησε και σας περιμένει. 
Οι λέξεις για το νέο παιχνίδι μας 
καθώς και η προθεσμία 
μέσα στην οποία θα στείλετε τις συμμετοχές σας
βρίσκονται αναρτημένες ψηλά στο δεξί μέρος της σελίδας. Πληροφορίες για τους όρους του παιχνιδιού θα βρείτε εδώ.

55 σχόλια:

  1. Λοιπόν, καταρχάς μοιάζει σαν περίτεχνο κολιέ!!
    Μετά διαβάζοντας θυμήθηκα πως η μάνα μου,
    μερικά πλεχτά τα...ζαχάρωνε με κάποια τεχνική
    και έμεναν κάγκελο και αναλλοίωτα!
    (αν είπα χαζομάρα συγχωρέστε με, ναι;; χαχαχα)
    Καλό Σαββατόβραδο σε σένα και στους επισκέπτες σου αγαπητή Φλώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου πω ότι για άντρας ξέρεις πάρα πολλά τι θα πεις;
      Αυτό που έκανε η μαμά σου ήταν για να τα κρατήσει κολλαρισμένα, δυστυχώς δεν είναι τρόπος για συντήρηση.
      Αν σου πω τι έπαθα θα πάθεις πλάκα....
      Πριν 15 περίπου λεπτά έχασα το blog και το ηλεκτρ. ταχυδρομείο μου και δεν ήξερα τι να κάνω.
      Ευτυχώς ανακτήθηκε....

      Διαγραφή
    2. Φλωράνς, αφού ήρθε ένας άντρας κι έδωσε μια λύση..εγώ περισσεύω!
      Αλλά, αυτό με το μπλογκ το έπαθα κι εγώ ένα βράδυ κι έψαχνα δραμαμίνες!!!
      Μόνο την Άμεσο Δράση που δεν κάλεσα και την Αγγελική Νικολούλη! Χαχαχα! (Τώρα γελάω! Εκείνο το βράδυ είχα πανιάσει!)
      Σε...πήρα χαμπάρι πάντως πως κάτι σου συνέβαινε, γιατί δεν "υπήρχες" ως μέλος του ιστότοπου μου! Διαβολική σύμπτωση να πέσει το μάτι μου!

      Α! Προτείνω κορνιζάρισμα! Με πάθος!
      Φιλάκια πολλά και...ψυχραιμία!
      Για το μπλογκ το λέω, για το...κολιεδάκι θα τη βρεις εσύ την λύση!
      ΔΕΝ ΣΕ ΦΟΒΑΜΑΙ!

      Διαγραφή
    3. Α! Τώρα κατάλαβα τι δουλειά είχε εδώ ένας "Ανταίος" επ' αυτού του θέματος:
      "Αρσενικό και παλιά δαντέλα"...

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένη μου Φλώρα δεν ξέρεις πόσο φοβήθηκα..Προσπαθούσα εδώ κ ώρα να μπω στο μπλοκ σου, αλλά μου έβγαινε ένα μήνυμα ότι το ιστολόγιο καταργήθηκε! Δεν ήξερα τι να σκεφτώ, τι να κάνω, σου έστειλα και εμαιλ..Τώρα είπα να ξαναδοκιμάσω και , ω, ευτυχώς άνοιξε κανονικά! Πολύ όμορφη η δαντέλα σου και χαίρομαι που σημαίνει τόσα για σένα και που θα στολίζει το όμορφο μπλογκ σου..Πολύ μου άρεσε η ιδέα της κυρίας Ρένας. Δεν είχα ενημερωθεί για αυτή την ιδέα, θα πάω να δω στο μπλογκ της. Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αα καλή επιτυχία, σου εύχομαι να γίνουν δικά σου τα σαλιγκαράκια που ερωτεύτηκες

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον Δελφινάκι μου.
      Εγώ να δεις πανικό που έπαθα!!!
      Ευτυχώς όλα καλά.
      Να πας οπωσδήποτε στης Ρένας το blog.
      Nα δεις που θα μας βάλει όλες να ανοίξουμε συρτάρια και ντουλάπια...
      Είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να μας κάνει να ανοίξουμε και τις καρδιές μας και να βγάλουμε την αγάπη μας για πράγματα που μας χάρισαν αγαπημένοι άνθρωποι.

      Διαγραφή
  3. Αχ Φλώρα μου υπέροχη είναι!
    Έχω μια λατρεία μεγάλη σε όλα αυτά τα χειροποίητα διαμάντια κι ας είναι κιτρινισμένα ...
    Πολύ καλή η πρόταση του φίλου Ανταίου! Αλλά θα ρωτήσω αύριο και τη μαμά αν ξέρει κάτι περισσότερο!
    Έχω κι εγώ από τη γιαγιούλα μου τέτοια θαύματα... δεν τη γνώρισα αλλά έχω τις ομορφιές της στα συρτάρια μου ...

    Φιλάκια γλυκιά μου!
    Με ταξίδεψε νοσταλγικά η αποψινή σου δημοσίευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου, βγάλε κι εσύ απ' τα συρτάρια σου και δείξε μας, έτσι θα ευχαριστηθούμε διαμαντάκια και θα τιμήσουμε και τη Ρένα.

      Διαγραφή
  4. Και εγώ ερχόμουν και ξαναερχόμουν...
    και δεν καταλάβαινα τι έγινε.
    Και έκανα θεωρίες συνωμοσίας ποιος σε χάκαρε...
    (άμα μπλέξεις με φαντασία συγγραφέα...)

    Αντε βρε και τρόμαξα !

    Εκτελείς έργο εδώ μέσα...
    Και είσαι πάντα σταθερή, αποφασιστική με ήπιο τόνο (ξέρω τι λέω...)

    Από δαντέλες δεν ξέρω. Το ρόδο της Σιραζ όμως μου άρεσε.
    Εξωπραγματικό αλλά παραμύθι δεν ηταν ;
    Καλογραμμένο όμως ! ΠΟΛΥ καλογραμμένο !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλέ μου GIP ευχαριστώ πολύ που ενδιαφέρθηκες μην εξαφανιστεί το blog μου. Ευχαριστώ επίσης για τα λόγια σου, που με κάνουν και ντρέπομαι... Εγώ εκμεταλλεύομαι την καλοσύνη σας και σας χρησιμοποιώ για να γεμίζω τις άδειες ώρες μου. Θέλετε δεν θέλετε είστε η παρέα μου...κι ευχαριστώ το Θεό που σας έχω...

      Διαγραφή
  5. Φλώρα μου, τί σύμπτωση !! Χθές ακριβώς έπιασα βελόνα και κλωστή και κάθησα να επιδιορθώσω ένα παλιό σεμέν της γιαγιάς μου το οποίο είναι πλεγμένο με βελονάκι αλλα δεν ήξερα κι εγώ πώς να το φτιάξω. Δέν έχει σχέση με την πανέμορφη δαντέλλα σου αλλά έχει και για μένα μεγάλη αξία (θα το δείς στην ανάρτηση που θα κάνω μεθαύριο !).
    Φιλιά και καλή Κυριακή !

    Κι εμένα μου άρεσε πολύ το Ρόδο της Σιράζ, όπως λέει και ο GIP.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι το δικό σου εργόχειρο να παίρνει επιδιόρθωση.
      Το δικό μου μάλλον όχι...
      Περιμένω την ανάρτησή σου ...

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη δαντέλα και ανεκτίμητος θυσαυρός!!!!! Μήπως αν την έραβες-γάζωνες πάνω σε ένα τραπεζομάντηλο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου, δεν μπορεί να ραφτεί... Κάθε κίνηση πάνω του το σκίζει. Έχουν καεί απ΄τα χρόνια τα νήματα...
      Μάλλον μόνο κορνιζάρισμα το σώνει ....

      Διαγραφή
  7. Έργο ανεκτίμητης αξίας!!!!πανέμορφο!!!!φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι από μένα φιλιά despina μου.

      Διαγραφή
    2. Προσπάθησα να έρθω στο blog σου και δυστυχώς μου το δείχνει ως ανενεργό, χωρίς καμία ανάρτηση...

      Διαγραφή
  8. Πανέμορφη και τόσο ανεκτίμητη!!
    Πιστεύω πως πρέπει να κάνεις αυτό που σκέφτηκες..να την κορνιζάρεις.
    Είναι ο μόνος τρόπος να σταματήσεις τη φθορά και θα μείνει για πάντα ένα έργο τέχνης..
    Καλή Κυριακή..φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Κυριακή Μαρία μου και σε σένα...
      Ευχαριστώ που ήρθες ως εδώ...

      Διαγραφή
  9. Υπέροχη δαντέλα όταν βρεις την λύση πες μου γιατί έχω τρεις φανταστικές δαντέλες της γιαγιάς μου από την Σμύρνη και δεν τις χρησιμοποιώ για να μην χαλάσουν.
    Αναμένω νέα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν βρω κάποια λύση θα την αναρτήσω σίγουρα....
      οπότε θα την δεις.

      Διαγραφή
  10. Φλώρα καλημέρα!
    Χτες βράδυ διαπίστωσα πόσο σημαντική είναι πλέον η ύπαρξή σου στη ζωή μου... σ' έχασα ξαφνικά κι αναρωτιόμουν τι έγινε... Πού γυρνάς αυτό το σαββατόβραδο;... ποιος χαίρεται τα γλυκά σου και τα παραμύθια σου!... ζήλεψα πολύ!... έμπαινα και ξανάμπαινα στη διεύθυνσή σου, νόμιζα ότι ήταν ένα αστείο, μια κακόγουστη φάρσα... Σήμερα ξύπνησα με την αγωνία σου. Δεν άντεχα να ξεκινήσω τη μέρα μου με την απουσία σου να με βαραίνει... Έτρεξα στον υπολογιστή και με χέρια στα πρόθυρα πάρκινσον, σε αναζήτησα.... Ευτυχώς, δόξα τω Θεώ, είσαι εδώ!!!
    (μη δίνεις σημασία, είναι απ' τη χαρά μου που σε ξαναβρήκα και παραληρώ. Εχω ακούσει για περίεργα "ριξίματα" ιστοτόπων τον τελευταίο καιρό και φοβήθηκα και για σένα... )

    Η δαντέλα θα μου άρεσε σε κορνίζα παλιά, ξύλινη, σ' αυτές που ο χρόνος έχει χαράξει τα σημάδια του και την έχει ζωγραφίσει με μια φυσική πατίνα. Έχω δει στο Μοναστηράκι κάτι σχετικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, τελικά η μόνη λύση για τη δαντέλα είναι το κορνιζάρισμα.
      Όσο για το χάσιμο του blog με ενημέρωσε η Levina ότι μπορώ να αποθηκεύω μέσω των ρυθμίσεων κάθε τόσο το blog ώστε κι αν χαθεί να το ξαναφέρω....
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Φλώρα μου διαβάζω τα λόγια των φίλων που σε έχασαν ξαφνικά χτες βράδυ όπως εγώ και νιώθω την αγωνία τους αλλά και τη χαρά τους όταν είδαμε όλοι ότι ήσουν πίσω ξανά!
    Είναι απίστευτο αυτό που ένιωσα όταν σε έχασα αλλά και η ανείπωτη η χαρά όταν σε ξαναβρήκα
    ♥ Καλή Κυριακή πασταφλωρίτσα μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ που συμερίστηκες κι εσύ μαζί με όλους τους άλλους την αγωνία μου.
      Κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό...

      Διαγραφή
  12. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΦΛΩΡΑ ΜΟΥ!!!!
    ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΔΑΡΙΚΟ ΚΑΙ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑΥΤΟ!!!!!
    Η ΔΑΝΤΕΛΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΙΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ!!!!!
    ΚΙ ΕΓΩ ΕΣΩΣΑ ΚΑΠΟΙΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΕ ΚΑΔΡΟ!!!
    http://diaheiros.blogspot.gr/2012/01/blog-post_04.html
    ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ, ΕΚΟΨΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΑ ΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΟΠΩΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!
    Η ΑΝΑΤΠΟΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ, ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΙΛΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΣ!!!
    ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΠΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να είμαι γούρικη και να έχουμε πολλές συμμετοχές στα αγαπημένα παλιά αντικείμενα. Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να περιμένω μετά το Πάσχα. Αρκεί να είμαι τυχερή και να μου κληρωθεί ένα σαλιγκαράκι....(Αστειεύομαι)....
      Όσο για τη δαντέλα σύντομα θα πάει σε κορνιζάδικο...

      Διαγραφή
  13. Φλωράκι μου
    δεν θα σου πω κι εγώ πόσο όμορφη είναι η δαντέλλα , δεδομένο αυτό, όμως θα σου δώσω την λύση που ζητάς.
    Είχα ένα γιορντάνι Κουλουριώτικο, στολίδι με δαντέλα φτιαγμένη με χάντρες και φλουριά που έπρεπε να φαίνεται αλλά και να προστατεύεται.
    Πήγα σε κορνιζάδικο και μου έφτιαξε μια ειδική κορνίζα (θα την φωτογραφίσω να στην στείλω με mail).
    Eπάνω σε κόντρα πλακέ προσάρμοσε μαύρο βελούδο, άπλωσε το γιορντάνι και γύρω έβαλε την πρώτη κορνίζα για να κρατά μερικά χιλιοστά απόσταση ώστε να μη πατικωθεί το γιορντάνι μου, κατόπιν έβαλε το τζάμι και το έντυσε κανονικά με την κορνίζα του.
    Αν ακούγεται πολύπλοκο όταν το δείτε σε φωτογραφία θα καταλάβετε .
    Ελπίζω αυτό να σε βοηθήσει ώστε να διατηρηθεί για πάντα πια η πολύτιμη δαντέλα σου!


    Να έχεις μια ξεκούραστη Κυριακή Φλωράκι μου

    πάω να φωτογραφίσω αυτό που σου λεω και στο στέλνω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάω να βάλω τη φωτογραφία σου, στο τέλος της ανάρτησής μου σαν λύση στο πρόβλημα...

      Διαγραφή
    2. Ευτυχώς Φλώρα μου βρέθηκε λύση..Είδα και την φωτο στο τέλος της ανάρτησης.Ειναι κρίμα να χαλούσε τέλεια η δαντέλα σου , που σημαίνει τόσα για σένα.

      Διαγραφή
    3. ΛΕΒΙΝΑ ΓΕΙΑ ΣΟΥ!!!!!
      ΥΠΕΡΟΧΟ ΤΟ ΓΙΟΡΤΑΝΙ ΣΟΥ!!!!
      ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΕΡΟΣ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ , ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ!!!!!!
      ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!!

      Διαγραφή
    4. Kαλημέρα κορίτσια...
      Ρένα μου Καλημέρα
      σ, ευχαριστώ και
      θα έρθω στο μπλοκ σου να δω πως γίνεται αυτό
      και πολύ ευχαρίστως να πάρω μέρος σε κάτι τέτοιο!

      Διαγραφή
  14. Φλώρα:)
    Είναι υπέροχο!
    φιλιά πολλά και καλή βδομάδα από αύριο!!*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης κοριτσάκι μου.... Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  15. Τι υπέροχο εργόχειρο... Συμφωνώ με τους φίλους πιο πάνω που σου προτείνουν να το κορνιζάρεις. Ακόμη και σε επαγγελματία να το πας για επιδιόρθωση, δε θα μπορέσει να κάνει πιστεύω και πολλά... Ο χρόνος στάθηκε αμείλικτος, από ό,τι καταλαβαίνω...

    Χαίρομαι που είναι όλα καλά με το μπλογκ σου! Κι εγώ δε θα άντεχα να σε χάσω!!! Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που είμαι πάλι εδώ μαζί σας...
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  16. Η ιδέα για το κορνιζάρισμα είναι ιδανική!!!Η δαντέλα υπέροχη!!!!!!Φιλιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρυσοχέρα η γιαγιά! Ανεκτίμητη αξία η δαντέλα.Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν το είχε φτιάξει η ίδια. Πάντως σαν δαντέλα είναι υυπέροχη...
      Καλή σου νύχτα.

      Διαγραφή
  18. Κλαυδία8:39 π.μ.

    Φλώρα μου καλημέρα ,με την υπέροχη παλιά δαντέλλα σου μου έφερες το νού αυτές που έχω κι εγώ καταχωνιασμένες , προκειμένου να τις διασώσω!!! Για τη δική σου, σίγουρα η βέλτιστη των λύσεων είναι το κορνιζάρισμα, και θα τη συντηρήσεις και θα τη χαίρεσαι!!! Πάντως θα ήθελα κάποια συμβουλή απο συντηρητή έργων (υφασμάτων ) παλαιότερα είχα συναντήσει σε μία έκθεση μία κυρία απο το Μ. Μπενάκη ειδική στα κεντήματα και τις δαντέλλες.....θα το ψάξω πάλι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα είναι πολύ χρήσιμη η συμβουλή της όποια κι αν είναι.
      Εγώ δεν βιάζομαι,φαντάζομαι ούτε και η δαντέλα....
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  19. Υπέροχη δανδέλα ,γεμάτη αγάπη ,χαρές και όμορφες στιγμές !!!
    Μία μικρή συμβουλή , όταν την κορνιζώσεις μη δεχθείς να σου βάλουν χαρτί η άλλους είδους πλάτη για να ακουμπάει η δανδέλα !Αυτά με το πέρασμα του χρόνου βγάζουν τα χημικά τους .Πάρε ένα ύφασμα ,λινό η βαμβακερό της αρεσκείας σου και βάλτο για το φόντο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστή η παρατήρησή σου...
      Θα τη λάβω υπόψη μου όταν έρθει η ώρα...
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  20. Φλώρα μου γειά σου. Από προχθές προσπάθησα να σου στείλω μήνυμα αλλά είχα πρόβλημα με τον Η/Υ μου. Η δαντέλα της γιαγιά σου είναι πολύ όμορφη και πραγματικά αξίζει τον κόπο να κάνεις κάτι για να τη συντηρήσεις αφού βρίσκεται στα χέρια σου. Θυμάμαι όταν πέθανε η πεθερά μου βρήκαμε στα πράγματά της ένα χειρόγραφο έγγραφο του 1922 με σφραγίδες και υπογραφές του τότε Βασιλείου της Ελλάδας. Ήταν ένα συγχαρητήριο έγγραφο προς την οικογένεια του πεθερού μου για το θάνατο του αδελφού του στη Μ.Ασία. Από ντροπή τότε στην οικογένεια νέα νύφη εγώ δεν το πήρα. Δέκα χρόνια τώρα το ψάχνω αλλά χάθηκε. Λυπήθηκα πολύ γι αυτό. Τώρα που ψάχνεις να βρεις τρόπο να σώσεις κάτι της γιαγιάς σου με συγκίνησες πολύ. Και για να μην σε κουράζω άλλο σε στέλνω φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από ντροπή κι εγώ έχασα πολλά πράγματα της γιαγιάς μου αρχικά, και της πεθεράς μου στη συνέχεια.
      Οι επιτήδειες και καπάτσες βρίσκουν πάντα τον τρόπο να απαιτούν και να λαμβάνουν...
      Εμάς η ντροπή θα μας φάει....
      Δεν πειράζει όμως.
      Ας είμαστε καλά... ζούμε και χωρίς κειμήλια...
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  21. Φλώρα και εγώ έχω κορνιζάρει το κέντημα της πεθεράς μου από το δημοτικό, όπου με μεγάλα γράμματα γράφει….. ΕΡΓΟΝ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΑΝΝΗΣ Μ……., και χαίρομαι γιατί η κολόνα του σπιτιού κάθε φορά που το κοιτάει θυμάται την μανούλα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω δει, μου αρέσει πολύ και κάθε φορά που έρχομαι το χαζεύω...
      Βλέπεις η πεθερά σου ήταν ένας πολύ γλυκός άνθρωπος και αυτό είναι κάτι δικό της, που μου τη θυμίζει.
      Έπειτα φέρνω στο μυαλό μου, το σχολείο που πήγαινε και φτιάχνω μια ιστορία στο μυαλό μου βλέποντας αυτό το κέντημά της.
      Για την ιστορία σου λέω ότι αυτού του τύπου τα κεντήματα με την αλφάβητο και τους αριθμούς επάνω λέγετε sampler.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  22. Πρόκειται για μια υπέροχη δαντέλα ! Γι΄αυτό και η καλύτερη λύση είναι να την κορνιζάρεις ! Είναι πραγματικό αριστούργημα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φλώρα μουυυυυυυυυυυυ μόλις διάβασα το σχόλιο της Xristin και στην καρδιά μου χτύπησε συναγερμός !!! Εδώ κα χρόνια συλλέγω σχέδια για samplers (δειγματολόγια) έχω κεντήσει περίπου 15 (μουσειακά) έχω συγκεντρώσει και περίπου 20 βιβλία με την ιστορία τους και σχέδια και ανυπομονώ να μοιραστώ αυτή την αγάπη γι΄αυτά τα ιδιαίτερα κεντήματα και με άλλους.....τέτοια τρέλλα έχω που θα ήθελα κάποια στιγμή να κάνουμε κάτι γι΄αυτό το υλικό!!! Δεκτές ιδέες και προτάσεις. Εννοείται ότι θα διαθέσω δωρεάν τα σχέδια σε κάθε ενδιαφερόμενο!!! Τώρα μία χάρη απο τη Xristin, επειδή τα ελληνικά αλφαβητάρια (samplers) είναι ελάχιστα και δυσεύρετα, θα ήθελα μία φωτοτυπία του έργου της πεθεράς της, επίσης αν κάποιος άλλος έχει κάτι αντίστοιχο, τον θερμοπαρακαλώ να μου δώσει μία φωτοτυπία (επί πληρωμή βεβαίως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος10:11 μ.μ.

    υπεροχη....η δαντελα!!!!!!!!!!
    ...irida....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φανταστική η δαντέλα, "πραγματικό κόσμημα"!!!! Ο μοναδικός τρόπος να την κρατήσεις είναι να την βάλεις σε κορνίζα και φυσικά να ακουμπά επάνω σε ύφασμα που δεν θα έχει καθόλου χημικά συστατικά!!!!! Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τι όμορφη δαντέλα!! Είναι υπέροχη! Πιστεύω η ιδέα της Λεβίνας είναι σωστή! Θα στολίζει πλέον το σπίτι σου, με διαφορετικό τρόπο, αλλά θα είναι εκεί! Να τη βλέπεις και να σου θυμίζει...
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ειδα πολυ αργα τα σχολια. θα σας πω ομως τι μου ελεγε αγαπημενη φιλη, αφθαστη κεντιστρα. τα κεντηματα δεν τα ολενουμε ΠΟΤΕ. .ας μεινουν με τ λεκε η την κιτρινιλα. δεν διακινδυνεουμε τα εργα τεχνης εν ονοματι της καθαριουτητας. την ακουσα και προσπαθω να μη λερωνω τα κεντηματα καις δαντελλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή