Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Τούρτα με άρωμα βανίλια και μαρμελάδα φράουλα ή πορτοκάλι.


Δύο συνταγές είναι αυτές που δημιούργησαν μια λαχταριστή τούρτα. 
Και οι δύο δημοσιευμένες παλαιότερα από μένα σε διαφορετικά γλυκά.
Ελαφρώς τροποποιημένες  
Επανέρχομαι όμως να σας δείξω τα κομμάτια από τα οποία αποτελείται απ' την αρχή.

Παντεσπάνι
Χρειαζόμαστε:
4 κρόκους αυγών
4 ασπράδια αυγών
3/4 φλιτζανιού ζάχαρη
1 ποτήρι αλεύρι φαρίνα (που φουσκώνει μόνο του)
2 βανίλιες άρωμα
Παρασκευή 
Χτυπάμε στο μίξερ τα ασπράδια πολύ σφιχτή μαρέγκα.
Χτυπάμε στο μίξερ καλά τους κρόκους με τη ζάχαρη, μέχρι να αλλάξουν χρώμα.
Προσθέτουμε σιγά - σιγά εναλλάξ αλεύρι και κουταλιές μαρέγκα μέσα στους χτυπημένους κρόκους ανακατεύοντας με ένα κουτάλι και με μεγάλη προσοχή οι κινήσεις μας να είναι από κάτω προς τα πάνω για να μην φύγει ο αέρας της μαρέγκας και χάσουμε τον όγκο της μαρέγκας.
Αδειάζουμε σε ένα ταψί ή τσέρκι στρογγυλό, διαμέτρου 26 cm, στου οποίου τον πάτο έχουμε βάλει αντικολλητικό χαρτί κομμένο λίγο πιο μεγάλο και ψήνουμε στο φούρνο για περίπου 15 λεπτά στους 180 βαθμούς στον αέρα.
Βγάζουμε το παντεσπάνι όταν κρυώσει και το κόβουμε οριζόντια προσεκτικά με ένα μεγάλο μαχαίρι σε δύο μέρη
Κρέμα για την τούρτα 
Χρειαζόμαστε:
3 φλιτζάνια γάλα εβαπορέ,
1 φλιτζάνι ζάχαρη,
2 αυγά,
6 κουταλιές corn flower,
2 βανίλιες άρωμα,
1 κουτί τυρί κρέμα mascarpone,
1 σφηνάκι λικέρ της αρεσκείας σας.
Παρασκευή
Χτυπάμε στο multi  το 1 φλιτζάνι γάλα, τα αυγά, τη ζάχαρη, το corn flower και τις βανίλιες για να ενοποιηθούν.
Βάζουμε στην κατσαρόλα τα 2 φλιτζάνια γάλα και  μόλις φτάσουν στο σημείο βρασμού,
ρίχνουμε μέσα τα υπόλοιπα υλικά, 
που έχουμε χτυπήσει  στο multi.
Ανακατεύουμε καλά μέχρι να πήξει η κρέμα με προσοχή, μη μας σβολιάσει.
Την αποσύρουμε απ' τη φωτιά
και την βάζουμε σε ένα μπολ σκεπασμένη με μεμβράνη για να μην δημιουργήσει κρούστα στην επιφάνειά της.
Στο σημείο αυτό την τοποθετούμε μέσα στο ψυγείο να κρυώσει καλά.
Σαντιγί
Χρειαζόμαστε:
250 ml  κρέμα γάλακτος 
1/2 φλιτζάνι ζάχαρη άχνη.

Όταν η κρέμα μας  κρυώσει,  την χτυπάμε με το μίξερ να αφρατέψει
και προσθέτουμε 1  κουτάκι τυρί mascarpone συνεχίζοντας το χτύπημα.
Αμέσως αλλάζει η υφή της κρέμας η οποία είναι όμως ακόμη σφιχτή.
Τέλος με ένα κουτάλι ανακατεύουμε μέσα στην κρέμα τη χτυπημένη σαντιγί 
και η κρέμα μας είναι αφράτη και βελούδινη. 


Τώρα μένει μόνο να μιλήσουμε για το στήσιμο της τούρτας. 
Βάζουμε το κάτω μέρος από το παντεσπάνι στην πιατέλα μας και περιχύνουμε με σιρόπι 
(3/4 φλιτζανιού ζάχαρη + 3/4 φλιτζανιού νερό) βρασμένο για 5 λεπτά. Μέσα στο σιρόπι ρίχνουμε και ένα σφηνάκι λικέρ της αρεσκείας μας. 
Απλώνουμε λίγη μαρμελάδα της αρεσκείας μας πάνω στο παντεσπάνι. 
Εγώ προτιμώ συνήθως φράουλα ή πορτοκάλι που έχουν έντονη γεύση και άρωμα. 
Πάνω απ' τη μαρμελάδα βάζουμε το 1/3 της κρέμας που ετοιμάσαμε. 
Συνεχίζουμε με την ίδια σειρά  παντεσπάνι, σιρόπι, μαρμελάδα και τέλος όλη την υπόλοιπη κρέμα πάνω απ' όλα, ώστε να πέσει άφθονη και να τρέξει στα πλάγια ελεύθερα.

Στο τέλος γαρνίρουμε με φλούδες σοκολάτας που κόψαμε από μια πλάκα σοκολάτας με το εξάρτημα που λέγεται αποφλοιωτής. 



Αυτή η τούρτα φτιάχτηκε χθες βράδυ για να την κεράσουμε σήμερα που γιορτάζει ο μικρός μου γυιός Αντώνης.



Και μην ξεχνάτε την
Έναρξη του 6ου παιχνιδιού μας
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
που περιμένει τη συμμετοχή σας....

29 σχόλια:

  1. Καλό μεσημέρι Φλώρα μου. Μιαμ,μιαμ, τι νοστιμιές..ήθελα να είχα ένα κομμάτια τώρα :)) ευτυχώς που στο τέλος μας είπες και για τη σοκολάτα γιατί δε μου αρέσει γλυκό χωρίς σοκολάτα :)) Να χαίρεσαι τον γιο σου και όπως επιθυμείς να τον δεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μου θα σου φτιάξω ένα γλυκό προσεχώς
      όλο σοκολάτα.....
      Τόση σοκολάτα που θα πεις ΑΜΑΝ ΠΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ,
      Ευχαριστώ για τις ευχές σου.

      Διαγραφή
    2. Ωω γλυκιά μου και καλή μου Φλώρα..

      Διαγραφή
  2. Να το χαίρεσαι το καμάρι σου!!!
    Γερό, δυνατό κ' χαμογελαστό να είναι!!!
    Εμένα γιορτάζει η μανούλα μου!!!
    Η τούρτα σου... πειρασμός!!!
    ;-)
    Φιλιάάάάάά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να χαίρεσαι κι εσύ τη μανούλα σου.
      Να είσαι καλά να τη χαίρεσαι
      και να την φτιάξεις την τούρτα είναι πραγματικά ωραία.

      Διαγραφή
  3. Φαίνεται πολυ νόστιμη! Συνηθιζεις βλεπω τα γλυκα με παντεσπανι! Εγω παρόλο που φτιάχνω πολλα γλυκά (με έφεση στα σοκολατενια!) απεφευγα μέχρι τώρα τα παντεσπανια ως δύσκολα και μπελαλιδικα! Ωστόσο οι συνταγές σου φαίνονται εύκολες και με την πρώτη ευκαιρία θα τις δοκιμάσω!
    Να χαιρεσαι τον γιο σου!
    Μαρία Καλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χρησιμοποιούσα πολύ τα σαβαγιάρ αλλά με τις συνταγές αυτές έχω σωθεί. Πανεύκολες και τόσο γρήγορες που δεν συμφέρει να ντύνεσαι για να πας στο super market να αγοράσεις σαβαγιάρ.
      Ευχαριστώ για τις ευχές σου.

      Διαγραφή
  4. Καμία σχέση με την ανάρτηση σου, ούτε διαβασα τη συνταγή !
    ΄Ενα "γειά χαρά" να πω, σε επιθύμησα.
    Να είσαι καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου GIP. Καλά έκανες και πέρασες.
      Δεν περνάς πολύ συχνά και όταν περνάς πέφτεις πάνω σε συνταγές. Κι αν δεν κάνω λάθος κάνεις και δίαιτα.
      Θα φροντίσω να βάλω κάτι για να σ' ενδιαφέρει και να μείνεις.

      Διαγραφή
  5. Χρόνια πολλά, Φλώρα μου, να τον χαίρεστε και να είναι πάντα γερός και ευτυχισμένος! Η τούρτα φαίνεται απίστευτη... και πεντανόστιμη! Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τις ευχές σου.
      Να την δοκιμάσεις την τούρτα. Αξίζει τον κόπο.

      Διαγραφή
  6. ΚΛΑΥΔΙΑ7:19 μ.μ.

    Χρόνια Πολλά στο γιόκα σου και σε όλους τους συνεορτάζοντες, γλυκαμένοι όλοι και εσύ πάντα ακούραστη και ευρηματική να κερνάς σπιτικές υπέροχες τούρτες, με τα σιροπιασμένα παντεσπάνια τους, τις μαρέγκες τους, τη σαντιγύ τους, τη σοκολατίτσα τους...αμάν αμάν !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eυχαριστώ καλή μου Κλαυδία.
      Καλές είναι οι τούρτες να τις απολαμβάνουμε αλλά ...
      έχουν και συνέπειες.
      Αν δεν είχαν συνέπειες θα ήταν καθημερινό φαγητό για μένα...

      Διαγραφή
  7. Χρόνια πολλά στον Αντώνη σου και στον Αντώνη τον γυιό της γυναίκας μου της Γιάννας! Κερνιέμαι από την τούρα και θα ήθελα να σου πω πως ειλικρινά έχω μείνει έκθαμβος από την αγάπη που σου έχουν οι φίλοι σου εδώ.... Χαίρομαι που αντλείς από και δίνεις δύναμη σε τόσο κόσμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πεις από μέρους μου στη γυναίκα σου τις ευχές μου για τον δικό της Αντώνη. Να τον χαίρεται και να τον καμαρώσει όπως επιθυμεί.
      Επίσης να μας την φέρεις στην παρέα μας.
      θα γίνει δεκτή κι αγαπητή κι εκείνη όπως έγινες κι εσύ.
      Οι φίλοι είναι δύναμη από μόνοι τους.
      Ειδικά οι επισκέψεις τους και όλο αυτό το πήγαινε-έλα εδώ μέσα, είναι όπως θα ήθελα να ήταν όλα τα σπίτια....
      Ανοιχτά με ανοιχτές αγκαλιές και καλά λόγια...

      Διαγραφή
  8. Χρόνια του πολλά & καλά!!!
    Για την τούρτα σου δεν έχω λόγια! Εμένα όλα αυτά μου φαίνονται μεγάλο project. Ένα κέικ φτιάχνω κι εκεί εξαντλούνται οι ζαχαροπλαστικές μου δεινότητες... Μπράβο σου ρε Φλώρα, γεια στα χεράκια σου που παντεσπάνι πιάνουν και τούρτες τα κάνουν!

    Τις ευχές μου και τις γλυκές καληνύχτες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καληνύχτα καλή μου Μαρία.
      Ευχαριστώ για τις ευχές.
      Αν ήσουν κοντά μου θα σε είχα κάνει expert στις τούρτες κι ας μην τις έτρωγες.

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά,Φλώρα!!Να τον χαίρεσαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Κι εσύ να χαίρεσαι τους αγαπημένους ανθρώπους σου.

      Διαγραφή
  10. Φλώρα μου χρόνια του πολλά ! Να τον χαίρεσαι γλυκιά μου!
    ΥΓ: Ακόμα δεν έχω παρασυρθεί από τα γλυκίσματά σου! Αντίθετα βρίσκω εσένα πολύ γλυκιά!
    Φιλάκια! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοιο ισχυρό χαρακτήρα που έχεις τον θαυμάζω.
      Δεν θέλω να σε δελεάσω με τα γλυκά αλλά προκύπτουν
      και νομίζω πως είναι αμαρτία να ξέρεις κάτι καλό
      και να μην το μοιράζεσαι να το μάθουν και οι άλλοι.
      Πάντως η επόμενη συνταγή θα είναι για σένα.
      Δ Ι Α Ι Τ Η Σ

      Διαγραφή
  11. Φλωρίτσα μου να τον χαίρεσαι το γιόκα σου!
    Γερός, δυνατός, με μια ζωή ωραία και γλυκιά σαν την τούρτα σου!

    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι το δικό μου παιδί, αλλά και όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν ωραία και γλυκιά ζωή.
      Φέτος το αγόρι μου ήταν κοντά μας και γιορτάσαμε...
      του χρόνου θα είναι φαντάρος... και ποιος ξέρει που θα είναι...

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά αν και καθυστερημένα Φλώρα!!! Να το χαίρεσαι και όπως ποθείς να τον δεις!!! Κυρίως να είναι πάντα υγιής κι ευτυχισμένος!!
    Η τούρτα σου φανταστική! Απίθανο κέρασμα!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρε ένα κομμάτι να κεραστείς κι εσύ.
      Κρίμα που δεν μπορώ να στο σερβίρω πραγματικά.

      Διαγραφή
  13. Χρόνια πολλά στον γιό σου Φλώρα μου..να τον χαίρεσαι!!
    Υπέροχη τούρτα έφτιαξες..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τις ευχές σου Μαρία μου.

      Διαγραφή
  14. γεια σου Φλώρα μου με τα υπέροχα γλυκά σου!!! να χαίρεσαι το γιόκα σου, ότι επιθυμεί! φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Evonita-κι μου να είσαι καλά κι εσύ ότι επιθυμείς κορίτσι μου.

      Διαγραφή