Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

H άστεγη

Είναι βράδυ, ξενυχτάω και έχω στο μυαλό μου πολλές εικόνες, σημεία των καιρών. 
Μια απ' αυτές θέλησα να την περιγράψω και σε σας και παρακαλώ να μου το επιτρέψετε.

Η άστεγη

Νύχτα δίχως φεγγάρι με σιγαλιά
πηχτό σκοτάδι και στα σκαλιά
άστεγη κούρνιασε και τουρτουρίζει
άδεια η κοιλιά της που γουργουρίζει.

Τύχη βουνό όταν δεν πεινάει
και της λαχαίνει κάτι να φάει,
αραιά και που κανένα μπάνιο
σαν να της έτυχε λαχείο σπάνιο.

Παρέα αχώριστη η ελπίδα μόνο
να της γλυκαίνει λίγο τον πόνο
που άστεγη μόνη της περιπλανιέται
σέρνει το μπόγο της και τυραννιέται.
 
Παραμιλάει μέσα στον ύπνο της
και βλέπει όνειρο, ότι το δείπνο της
είχε εδέσματα και γαλλικά κρασιά
γύρω της  πλούτος και ξενοιασιά.

Αυτή στο κέντρο κομψή και φίνα
ντυμένη επίσημα με οργαντίνα
κολιέ, βραχιόλια κι άλλα στολίδια
και τα δυο χέρια της με δαχτυλίδια.

Και όταν έληξε αυτή η δεξίωση
βρέθηκε πάλι στην εξαθλίωση
με τρυπημένο το ένα σανδάλι
και  σκαλοπάτι για προσκεφάλι.

Σφάλισε πάλι σφιχτά τα μάτια
να ονειρευτεί ψηλά παλάτια
που η ζωή  σκληρά της στέρησε
και τα όνειρά της σαν χάρος θέρισε.

Μα ίσως το χάραμα η μοίρα αλλάξει
και απ’ τη φτώχεια της την απαλλάξει
και ίσως τότε να μην πεινάει
να ‘χει και κάποιον να την συμπονάει.

                                                                                                 Καλό ξημέρωμα να 'χετε



Και για να μην ξεχνάμε:
Σας περιμένω να λάβετε μέρος στο 3ο παιχνίδι μας 
"ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ"
Για περισσότερες πληροφορίες 
σχετικά με το παιχνίδι και τους όρους του στο:

28 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο Φλώρα μου και συγκινητικό,σημείο των καιρών όπως είπες..
    Καλή εβδομάδα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα και σε σένα και να έχεις μια εύκολη κι ευχάριστη εβδομάδα.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα φίλη μου.Μόνο ο λόγος που ξενυχτάς και φτιάχνεις τόσο όμορφους στίχους δείχνει τη ευαισθησία σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχθές ήταν η πρώτη κρύα νύχτα μετά το καλοκαίρι. Πως να πάει κανείς εύκολα στο κρεβάτι του χωρίς να σκεφτεί ότι εκεί έξω έχει αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ανθρώπων που σέρνουν ένα μπογαλάκι στην πλάτη και ψάχνουν γωνιά για να κρύψουν τη δυστυχία τους;

      Διαγραφή
  3. Τρυφερό, δείχνει πως είσαι ευαίσθητο άτομο.

    Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως σήμερα δεν πρέπει να είσαι ιδιαίτερα ευαίσθητος για να προβληματιστείς και να στεναχωριέσαι με τέτοιου είδους καταστάσεις. Όλους νομίζω μας αγγίζουν περισσότερο ή λιγότερο γιατί υπάρχουν καθημερινά δίπλα μας.

      Διαγραφή
  4. κι εγώ το ίδιο θα πω με τον προηγούμενο (GIP)
    καλημέρα και καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ίδια απάντηση που έδωσα στον GIP θα δώσω και σε σένα μικρό μου δελφινάκι.

      Διαγραφή
  5. Πολύ τρυφερό και γλυκό το ποίημα σου.....
    Καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρυφερό και γλυκό αλλά η πραγματικότητά του τόσο σκληρή και τρομαχτική.

      Διαγραφή
  6. Φλώρα μου, φανερώνει ευαισθησία και συμπόνια η ανάρτησή σου. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη και η ενεργοποίησή μας άμεση γιατί έρχεται χειμώνας και όλοι πρέπει να βοηθήσουμε.Δεν ξέρω ακριβώς πως, στον δικό μας Δήμο δεν γίνεται τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση. Ούτε καν συσσίτια για τους άστεγους. Πρέπει να οργανωθούμε μόνοι μας.
    καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο. Και η μισή μερίδα που μπορεί να καταλήγει στα σκουπίδια θα πρέπει να φτάνει εκεί που είναι πολύτιμη. Ίσως και κάποιες αποθήκες ή χώροι στεγασμένοι αλλά άχρηστοι θα μπορούσαν να ανοιχτούν και να φιλοξενήσουν ανθρώπους. Καλό απόγευμα και για σένα

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφο!
    Κρίμα να υπάρχουν τέτοιες εικόνες που να θέλεις ν'αποτυπωσεις με στίχους!

    Καλή εβδομάδα να'χουμε
    με φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mακάρι οι εικόνες και το κλίμα να ήταν ιδανικές για να αποτύπωνα ευχάριστα πράγματα.
      Όμως η κατάσταση είναι αυτή και δεν μπορούμε εύκολα να την αλλάξουμε.

      Διαγραφή
  8. Αχ Φλώρα μου, αυτές οι εικόνες - σημεία των καιρών, όπως λες - δε θα έπρεπε κανονικά να έχουν θέση στις σημερινές "πολιτισμένες" κοινωνίες... Είναι κρίμα... Και άλλο τόσο κρίμα είναι η αδιαφορία των ανθρώπων που βλέπουν τις εικόνες αυτές και το επόμενο δευτερόλεπτο στρέφονται αηδιασμένοι από την άλλη και περνούν και φεύγουν, για να μπουν σε κάποιο μαγαζί... να φάνε ή να αγοράσουν... και ξεχνούν... Ποτέ το "Κοριτσάκι με τα Σπίρτα" δεν ήταν τόσο επίκαιρο...

    Παρ' όλο το στενόχωρο θέμα του, όμορφα πλασμένο είναι το ποίημά σου! Πόσο τελικά ο γραπτός λόγος βοηθά στο ν' αποτυπώνει κανείς στο χαρτί όλα όσα τον απασχολούν και να περνάει τα μηνύματά του... Καλή εβδομάδα να έχεις και εύχομαι οι εικόνες που θα τη γεμίσουν να είναι πιο ευχάριστες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω τελευταία τη διάθεση να αποτυπώσω τις εικόνες αυτές με τα πινέλα μου σε καμβά. Το ποίημα είναι μια πολύ τελευταία μου ασχολία με τη ζωγραφική θυμάμαι τον εαυτό μου από μικρό παιδί να έχω πάθος.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  9. την ευαισθησιασου την ξερω παρα πολυ καλά το ταλεντο σου όμως στην ποίηση με τρελαίνει αναρωτιεμαι τι αλλο ταλεντο μπορει να εχεις κρυμμενο εισαι καταπληκτική φιλακια καλο βραδυ θα σου τηλ. αυριο γιατι τωρα που μαζευτικα ειναι αργα.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλιά πολλά. Μου έλειψες και σε αναζήτησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δυστυχώς η λέξη 'άστεγος' έγινε και για την χώρα μας ένα καρφί στο πλευρό μας που πονάει και δεν μπορούμε να το βγάλουμε, να τα φτιάξουμε όλα καλύτερα.
    Όμορφοι οι στίχοι σου κι επίκαιροι δυστυχώς.

    σε φιλώ και σου εύχομαι καλή εβδομάδα!!

    υγ. ακόμα Φλώρα μου δεν ξέρω αν έλαβες το mail μου αν το έστειλα σωστά ή έχει πάει αλλού κι αλλούθε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου, δεν έχω λάβει mail σου με το όνομα αυτό, αν εννοείς βέβαια τις ιστορίες του παιχνιδιού μας. Σε παρακαλώ στείλε το πάλι.Αν το είχα λάβει θα σου είχα απαντήσει.

      Διαγραφή
    2. Kαλημέρα κορίτσι
      δεν είχα σύνδεση το χθεσινό βράδι για να σου απαντήσω, αλλά στο έστειλα σήμερα το πρωί, ελπίζω να φτάσει αυτή την φορά... έτσι κι αλλιώς γαιδουράκι το φέρνει έναν άλφα χρόνο τον θέλει!! χι χι χι

      φιλάκιααα πολλά !

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα
    Ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στο διαγωνισμό μου, με συγκίνησε πολύ ο γλυκός τρόπος που το γράψατε...επίσης , και το ποιηματάκι που μου γράψατε με συγκίνησε, σας έστειλα την απάντηση μου στο εμαιλ..το φύλαξα και στα όμορφα ενθύμια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δελφινάκι μου το πήρα τη mail να είσαι καλά και καλή επιτυχία να έχει ο διαγωνισμός σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και σεις να είστε καλά , ευχαριστώ πολύ για όλα και θα περιμένω με χαρά τη δημιυργία σας

      Διαγραφή
  14. Πολύ επικαιρο θεμα Φλώρα μου ..κι αν δεν υπάρχουν εκεί εξω!!!!!!..μονο εμεις οταν τους βλέπουμε γυρίζουμε το κεφαλι βολεμενοι στα ζεστά μας...αν και όπως πανε τα πράγματα πιά λίγοι θα ειναι αυτοί που θα ζεσταθουν ..φετος.... αλλα όχι και σε τόση εξαθλίωση!!!!!ωραίος στίχος....φιλιααα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, υπάρχει πολύς κόσμος έξω όσος δεν υπήρχε ποτέ νομίζω. Αλλοίμονο ο χειμώνας που θα έρθει φοβάμαι πως θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερους άστεγους.

      Διαγραφή
  15. Μήπως επικοινωνούμε τηλεπαθητικά;;;; Τίποτε άλλο.... Συγκινητικά υπέροχο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον έχουμε τις ίδιες ανησυχίες και ευαισθησίες.
      Να είσαι καλά...

      Διαγραφή