Σάββατο, 18 Αυγούστου 2012

"Μαρμελάδα σύκο"






Επειδή τώρα τα σύκα είναι στα καλύτερά τους, 
επειδή η συκιά σας δεν μπορεί να περιμένει πότε θα μου έρθει εμένα η όρεξη να σας μιλήσω για τη μαρμελάδα σύκο που έφτιαξα, σας δίνω τη συνταγή "μαρμελάδα σύκο" για να την επιχειρήσετε. 


ΥΛΙΚΑ
1 κιλό σύκα (με τη φλούδα τους) χωρίς κοτσανάκι
250 γραμμάρια ζάχαρη
2 φυλλαράκια αρμπαρόριζα 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Χρειαζόμαστε αρχικά μια βαριά κατσαρόλα. 
Στο multi πολτοποιούμε όλα τα σύκα (αφού τα έχουμε πλύνει με άφθονο νερό).


Ρίχνουμε και τη ζάχαρη και ανάβουμε το μάτι της κουζίνας σε δυνατή θερμοκρασία. 
Δεν φεύγουμε ούτε λεπτό από πάνω της και ανακατεύουμε προσεκτικά συνεχώς μέχρι να δέσει η μαρμελάδα μας  α) για να μην μας κολλήσει (κολλάει εύκολα) και β) για να μην πιτσιλιστούμε και καούμε .
Στα 30 λεπτά προσθέτουμε και την αρμπαρόριζα. 
Συνολικά το βράσιμο θα μας πάρει από 50 έως 60 λεπτά. Ανάμεσα στα 50 με 60 λεπτά θα τσεκάρετε το δέσιμο της μαρμελάδας βγάζοντας λίγη  σε ένα πιατάκι. Πρέπει να στέκεται και να μην είναι πολύ ρευστή. Όταν κρυώσει θα είναι πιο πηχτή. 

Προσοχή εγώ με πρόφαση το τσεκάρισμα αυτό έφαγα σχεδόν τη μισή.
Επίσης πρέπει να ξέρετε ένα κουταλάκι του γλυκού πρωί πρωί αποτελεί το τέλειο φάρμακο για τη δυσκοιλιότητα.

Δεν περιγράφεται το άρωμα της αρμπαρόριζας σε αυτή τη συνταγή. Αν δεν σας αρέσει για κάποιο δικό σας λόγο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αντί για αρμπαρόριζα βανίλια ή κανέλα. 

Σας εύχομαι καλή επιτυχία.



ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ  ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΣ.





8 σχόλια:

  1. Πάνε πολλά χρόνια που δεν έχω πια την μεγάλη συκιά στο πατρικό σπίτι και μια στέρηση για τέτοια πράγματα την έχω. Δεν το κρύβω. Έμειναν μόνο οι αναμνήσεις από τις φωνές της γιαγιάς, να μην ανεβαίνω μήπως σπάσει κανένα κλαδί και να προσέχω να μη φάω μαζί με το σύκο και καμιά ζίνα (τα πράσινα σκαθάρια, που τρυπούσαν το σύκο για να τραφούν).
    Τις μαρμελάδες τις έφτιαχνε η μητέρα μου.
    Μακάρι να είχα ένα βαζάκι από την δική σου, που φαίνεται πολύ ελκυστική....

    Καλοτάξιδο το blog και Καλή Εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να μου απαντήσεις.
    Η μαρμελάδα μου η μισή φαγώθηκε και η υπόλοιπη έχει μοιραστεί σε 3 βαζάκια που ήδη τα έχω τάξει κάπου να τα δώσω. Του χρόνου αν είμαστε καλά θα σε προγραμματίσω για να λάβεις κι εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν με υποδέχεται η μαρμελάδα σύκο...τα λόγια περισσεύουν!
    Ζω σ' ένα μεγάλο κτήμα που έχει μια τεράστια συκιά, τα σύκα της αργούν να ωριμάσουν, προχθές έφαγα μόνο δυο και είναι γεμάτη σύκα! Κάποτε έφτιαχνα μαρμελάδες και τις μοίραζα, πριν όμως από δυο χρόνια ο άνδρας μου παρουσίασε ζάχαρο...έτσι τέλος οι μαρμελάδες! :(
    Εύχομαι και από εδώ, το blogaki σου να γίνει blogara και να έχει εκατοντάδες αναγνώστες!

    ΑΦιλιά! το Α=Αληθινά! :)

    ΥΓ: Θα επιστρέψω για το παιχνίδι...περιμένω την έμπνευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aγαπητή Άιναφετς μπορείς να φτιάξεις λίγη μαρμελαδίτσα για να αναπολείς τον Αύγουστο όταν θα είναι βαρύς χειμώνας. Μακάρι η έμπνευσή σου να είναι τέτοια που να πάρεις και το βραβείο. Ευχαριστώ για την επίσκεψη. Φιλιά και από εμένα.

      Διαγραφή
  4. Την περασμένη εβδομάδα έφτιαξα και'γω μια αρκετή μεγάλη δόση για 1η φορά.
    Μου είχαν δώσει αρκετά σύκα και ήθελα να τα αξιοποιήσω.

    Καλοφάγωτη να'ναι!

    Καλώς ήρθες στην Μπλογκοχώρα βλέπω νέα είσαι, καλές επιτυχίες να'χεις και πολλούς πολλούς αναγνώστες!

    Φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ για την επίσκεψή σου. Καλοφάγωτη να είναι και η δική σου. Τα θαλασσινά φιλιά έχουν μεγαλύτερη αξία από τα στεργιανά.
    Κι από μένα θαλασσινά φιλιά εφ' όσον είμαι ακόμη στο νησί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κλαυδία1:49 μ.μ.

    FLORA η μαρμελάδα είναι τέλεια και οι οδηγίες σου αναλυτικές και άκρως κατατοπιστικές, πολύ φοβάμαι όμως ότι ποτέ δεν θα καταφέρω να την φτιάξω, γιατι ποτέ δεν θα έχω τόσα σύκα....όσες φορές είχα την ευκαιρία να κάνω επιδρομή σε συκιές...τα έφαγα επι τόπου (εννοείται πάντα με τα φλούδια) όσες φορές μου προσέφεραν, πάλι το ίδιο έκανα, με βοήθησε και η κόρη μου λίγο...και τέλος όσες φορές αγόρασα... αποφάσισα πάλι να τα φάω όλα ωμά με τα φλούδια...! (Μόνο με τα σύκα μου συμβαίνει αυτό, με κάνένα άλλο φρούτο.!!Αλήθεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δυστυχώς μου έχουν τελειώσει πια τα δικά μου σύκα. Αν μου φέρουν θα σου φτιάξω λίγη να σου φέρω όταν γυρίσω στην Αθήνα. Επομένως ας ελπίσουμε και οι δύο πως κάποιος γείτονας θα μας φέρει.
    Φιλιά και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή